Juli/Augustus/September 2011 mama's
+22
Mamsie
Flower_L
Sjirafje
Dora
schuddebuikje
madie87
Novalee
Mama_1987
Liv
Fiebje
Funk
Theezakje13
Steep
Pien
peach
Laced
koNijntje
Aggi
yes1984
Happydobby
Fearie
Schism
26 plaatsers
Pagina 6 van 40
Pagina 6 van 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat wel erg lang. Zo'n klein kindje kan niet een uur lang echt effectief drinken volgens mij. Drinkt J. echt zo al die tijd of gaat hij op een gegeven moment meer sabbelen? Ik weet niet of het overal zo is maar hier is altijd een lactatiekundige aanwezig tijdens het weeguurtje op het CB. Misschien kun je het daar eens vragen?yes1984 schreef:Even een vraagje aan de juli mama's. Andere mama's mogen natuurlijk ook reageren.
Ik geef borstvoeding. En J. doet daar flink lang over. Vaak wel drie kwartier tot een uur (in totaal beide borsten). Wanneer een kindje ouder wordt drinkt het dan ook sneller/krachtiger? Of blijft het zo lang duren?
Nu is het nog goed te doen, maar als ik straks weer ga werken wordt het wel heel vroeg opstaan, wanneer ik eerst nog een uur moet voeden Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
tegen mij is gezegd dat je een kindje 20 minuten aan elke borst moet laten drinken als max...
heb zelf 4 weken borstvoeding gegeven maar ik kolfde alles en zij dronk het vanuit de fles.
heb zelf 4 weken borstvoeding gegeven maar ik kolfde alles en zij dronk het vanuit de fles.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
yes1984 schreef:Even een vraagje aan de juli mama's. Andere mama's mogen natuurlijk ook reageren.
Ik geef borstvoeding. En J. doet daar flink lang over. Vaak wel drie kwartier tot een uur (in totaal beide borsten). Wanneer een kindje ouder wordt drinkt het dan ook sneller/krachtiger? Of blijft het zo lang duren?
Nu is het nog goed te doen, maar als ik straks weer ga werken wordt het wel heel vroeg opstaan, wanneer ik eerst nog een uur moet voeden Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.
Mijn zoontje is negen weken en die drinkt vanaf het begin al ongeveer 5 min per kant! Ik ben op zn langst 15 min bezig... Ik vind drie kwartier wel lang hoor. Maar misschien is je tsr niet zo snel? Of komt het langzaam eruit of is de productie niet veel? Zuigt J wel de gehele tijd of slaapt hij/stopt hij tussendoor?
@all: Ik lees al heeel lang mee en reageer heel af en toe, maar het kriebelt nu wel erg om lekker mee te schrijven! Ik las al mee in het augustus 2010 zwanger worden topic! Daarom ken ik velen stiekem al en volg ik velen haha!
Mag ik meeschrijven?
Ik ben 27-7 bevallen van zoontje J.oris. Hij woog 2400 gram en was ongeveer 46 cm. Ik ben ingeleid bij 37 weken vanwege hoge bloeddruk, gedurende bijna de gehele zwangerschap. Ik heb erg veel rust moeten houden. Het was een erg snelle bevalling, waardoor J last kreeg van hartslagdalingen, extreme. Hierom was er nog meer haast nodig ( ik had al binnen 1 uur na spontaan breken vliezen bijna volledige ontsluiting) en is hij met de vacuumpomp en 1 keer persen geboren. Hij heeft nog 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik geef volledig bv. Ik heb aan het begin ook veel moeten kolven omdat J nog niet sterk genoeg was. Dit was erg vermoeiend: aanleggen, kolven, flesje.. Gelukkig pakte hij het al snel op, na 1,5 week had ik hem volledig aan de borst. Hij drinkt kort en nog steeds 7 a 8 voedingen. Dusse..ik ben ook s nachts nog steeds aan de beurt Ik ben ook heel erg moe.. Maargoed, ik geniet vollop van het lieve mannetje! Gisteren de prikjes gehad, wat zielig!! Hij heeft er wel last van gehad, koort en pijnlijk..hoe was dit bij jullie??
Nu is hij 9 weken, 58,5 cm en 4600gr! Zo trots! Wil iemand mij toevoegen in de tabel?
Nog even wat toevoegen: Ik ben trouwens 24 jaar, mijn man is 29 en we zijn 7 jaar samen.
Ik ga later reageren op iedereen, nu even hapje eten en zo weer kraamvisite..we hebben na twee maanden nog lang niet iedereen gehad..
madie87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 13
Punten : 21
Registratiedatum : 07-07-11
@Yes, m. lachte ook al na een week, niet naar ons maar in zijn slaap.
Je zoon was al een reus he, hij weegt met4660 al meer dan M. na 2 maanden haha.
@Theezakje, ik leg M. gewoon wakker in bed, alleen overdag gaat hij dan niet altijd slapen, ik hoor hem dan kletsen in bed en na driekwartier is hij het beu.
Voor de nacht gaat hij gewoon wakker naar bed. geen probleem hier, ik weet alleen niet meer hoe we het voor elkaar kregen, het ging gewoon zo.
@yes, een collega van mij voede maar 10 minuten. gewoon 1 borst. M. deed er savonds ook zo lang over en was dan nog niet tevreden.
ik weet dus niet of het sneller gaat binnenkort.
@Maadie, ook al een klein kindje, welkom,
Ik ben Happydobby maar de vaste kern noemt me HD. Ik ben 28 en ben 21 juli bevallen van mijn zoon. Mijn bevalling ging niet zo vlot, na 29 uur hebben ze hem via een keizersnee te wereld gebracht. hij bleek een sterrekijker te zijn en had er niet vaginaal uit gekund. M. drinkt afgekolde bv, 5 flessen per dag en hij sliep na 1 week aldoor.
Je zoontje is goed gegroeid zeg! Hopelijk gaat hij snel doorslapen. Ik moet zggen dat je daar behoorlijk vanopknapt
Iedereen en lekker en warm weekend toegewenst!
Je zoon was al een reus he, hij weegt met4660 al meer dan M. na 2 maanden haha.
@Theezakje, ik leg M. gewoon wakker in bed, alleen overdag gaat hij dan niet altijd slapen, ik hoor hem dan kletsen in bed en na driekwartier is hij het beu.
Voor de nacht gaat hij gewoon wakker naar bed. geen probleem hier, ik weet alleen niet meer hoe we het voor elkaar kregen, het ging gewoon zo.
@yes, een collega van mij voede maar 10 minuten. gewoon 1 borst. M. deed er savonds ook zo lang over en was dan nog niet tevreden.
ik weet dus niet of het sneller gaat binnenkort.
@Maadie, ook al een klein kindje, welkom,
Ik ben Happydobby maar de vaste kern noemt me HD. Ik ben 28 en ben 21 juli bevallen van mijn zoon. Mijn bevalling ging niet zo vlot, na 29 uur hebben ze hem via een keizersnee te wereld gebracht. hij bleek een sterrekijker te zijn en had er niet vaginaal uit gekund. M. drinkt afgekolde bv, 5 flessen per dag en hij sliep na 1 week aldoor.
Je zoontje is goed gegroeid zeg! Hopelijk gaat hij snel doorslapen. Ik moet zggen dat je daar behoorlijk vanopknapt
Iedereen en lekker en warm weekend toegewenst!
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Even snel een berichtje
@ Yes, D. drinkt meestal 15-20 min aan de borst en dan nog 5 min aan de andere, soms wil ie de ander niet eens meer.
Ff een vraag (morgen reageer ik uitgebreid), ik heb infacol gehaald en ben eigenlijk benieuwd of jullie het voor iedere voeding gebruiken of af en toe? D. heeft krampjes, maar niet extreem dus dan is het toch niet voor iedere voeding nodig?
@ Yes, D. drinkt meestal 15-20 min aan de borst en dan nog 5 min aan de andere, soms wil ie de ander niet eens meer.
Ff een vraag (morgen reageer ik uitgebreid), ik heb infacol gehaald en ben eigenlijk benieuwd of jullie het voor iedere voeding gebruiken of af en toe? D. heeft krampjes, maar niet extreem dus dan is het toch niet voor iedere voeding nodig?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Fearie: Ik zou toch de eerste dagen even iedere keer geven tot het beter gaat. Daarna alleen rond de voedingen dat hij er last van heeft.
Gast- Gast
Zo ik had me ook voorgenomen mee te gaan schrijven..
Maar is nog niet veel van gekomen.. En nu kan ik het niet mee bijhouden hoor
Het is ook veel te mooi weer veel beter om te gaan wandelen en leuke dingen te doen dan slaapt me ventje ook lekker in de wagen
Want overdag wil hij hier ook niet slapen hij is veel wakker en kijkt dan rond en gaat ook mopperen/huilen na een half uurtje en dan gaan we maar weer lekker knuffelen
dus ik heb ook geen tips. S'avonds is het hier geen probleem maar dan is hij vast moe van het vele wakker zijn.
We zijn van de week bij het cb geweest en hij weegt nu al met 9 weken 5765 gram en is 61 cm jeetje wat groeit hij snel..
En ook meteen de eerste prikjes gehad ik vond het zo zielig was helemaal een beetje zenuwachtig
@madie87, Hier hij had ook last van de prikjes zere beentje en s'avonds was zijn temperatuur opgelopen tot 39 graden maar gelukkig zakte het weer vrij snel, en de volgende dag was het weer weg.
@happydobby, Onze bevallingen lijken erg op elkaar zeg, ik vraag mezelf echt af of ik ooit nog durf een keer zwanger te worden. Ik zou het wel willen maar ben echt bang geworden door de bevalling.. heb jij dat ook zo'n gevoel?
Maar is nog niet veel van gekomen.. En nu kan ik het niet mee bijhouden hoor
Het is ook veel te mooi weer veel beter om te gaan wandelen en leuke dingen te doen dan slaapt me ventje ook lekker in de wagen
Want overdag wil hij hier ook niet slapen hij is veel wakker en kijkt dan rond en gaat ook mopperen/huilen na een half uurtje en dan gaan we maar weer lekker knuffelen
dus ik heb ook geen tips. S'avonds is het hier geen probleem maar dan is hij vast moe van het vele wakker zijn.
We zijn van de week bij het cb geweest en hij weegt nu al met 9 weken 5765 gram en is 61 cm jeetje wat groeit hij snel..
En ook meteen de eerste prikjes gehad ik vond het zo zielig was helemaal een beetje zenuwachtig
@madie87, Hier hij had ook last van de prikjes zere beentje en s'avonds was zijn temperatuur opgelopen tot 39 graden maar gelukkig zakte het weer vrij snel, en de volgende dag was het weer weg.
@happydobby, Onze bevallingen lijken erg op elkaar zeg, ik vraag mezelf echt af of ik ooit nog durf een keer zwanger te worden. Ik zou het wel willen maar ben echt bang geworden door de bevalling.. heb jij dat ook zo'n gevoel?
Laatst aangepast door Liv op vr 30 sep 2011 - 21:03; in totaal 1 keer bewerkt
Liv- Zwijger
- Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 23-05-11
@ Yes1984: Da's wel heel erg lang, dan zal het daarna al wel weer bijna bedtijd zijn. Mijn dochter had daar ook een handje van toen ze zo jong was, maar het laatste half uur kreeg ze toch bijna niets meer binnen, dus ik stopte na een half uur gewoon (in overleg gedaan met het consultatiebureau). Dat werkte prima!
Gast- Gast
Eerst dronk M altijd rond de 20 minuten. Nu is het meestal langer.. Het varieerd tussen de 20 en 40 minuten (aan 1 borst) met wel eens een uitschieter van 50 minuten. Hij heeft natuurlijk wel rustmomentjes tussendoor maar hij drinkt wel al die tijd. Ik heb nooit gehoord dat er een max aan zit kwa tijd, niet op het CB en niet van de lactatiekundige.
M slaapt de afgelopen week meer overdag dan daarvoor. Eerst was hij best veel wakker.. Nu slaapt hij meer.
'S nachts leg ik hem wel wakker in de wieg, dan gaat hij vanzelf slapen.
Overdag doet hij dit niet, maar hij slaapt toch en dat vind ik t belangrijkst.
M slaapt de afgelopen week meer overdag dan daarvoor. Eerst was hij best veel wakker.. Nu slaapt hij meer.
'S nachts leg ik hem wel wakker in de wieg, dan gaat hij vanzelf slapen.
Overdag doet hij dit niet, maar hij slaapt toch en dat vind ik t belangrijkst.
Gast- Gast
Madie87 leuk dat je mee komt kletsen. Heb jij ons al gevolgd vanaf het stoppen met de pil in aug topic.. Dat is al een hele tijd. Dan hoef ik me waarschijnlijk niet meer voor te stellen.
Gast- Gast
Fearie ik las net je topic en bedacht me dat jij nog vroeg over de infacol.. Ik geef het voor elke voeding omdat het toch geen kwaad kan. Ik weet niet of het werkt als je het voor enkele voedingen niet achter elkaar gebruikt.
Ik wist niet dat jouw zoontje hypospadie had.. Maar hoe moet hij nu plassen? Is jou er wel voldoende over uitgelegd na de bevalling? Wiisten jullie dit tijdens de zwangerschap al?
Ik wist niet dat jouw zoontje hypospadie had.. Maar hoe moet hij nu plassen? Is jou er wel voldoende over uitgelegd na de bevalling? Wiisten jullie dit tijdens de zwangerschap al?
Gast- Gast
Even over mijn zoon's pikkie :p
Hij kan gewoon goed plassen, als zijn piemeltje plat ligt plast ie recht vooruit. Volgens mij zit zijn plasbuisje dan wel redelijk goed aan de voorkant. Tijdens de zwangerschap wisten we dit niet, volgens mij kunnen ze het ook niet zien.
Mijn kraamverzorgster zag het na de geboorte direct terwijl de verpleging het pas later opmerkte. Er is de volgende dag een kinderarts geweest en die heeft wel uitgelegd hoe of wat, maar niet uitgebreid.
Voor zover ik nu merk, heeft hij er geen last van en plast ie goed. Het schijnt bij 1 op de 200/300 jongens voor te komen.
Wat ik tot nu toe op internet gevonden heb, is dat ze meestaal tussen de 7 en 10 maand geopereerd worden, maar voor nu wacht ik nog op de afspraak in het ziekenhuis.
Hij kan gewoon goed plassen, als zijn piemeltje plat ligt plast ie recht vooruit. Volgens mij zit zijn plasbuisje dan wel redelijk goed aan de voorkant. Tijdens de zwangerschap wisten we dit niet, volgens mij kunnen ze het ook niet zien.
Mijn kraamverzorgster zag het na de geboorte direct terwijl de verpleging het pas later opmerkte. Er is de volgende dag een kinderarts geweest en die heeft wel uitgelegd hoe of wat, maar niet uitgebreid.
Voor zover ik nu merk, heeft hij er geen last van en plast ie goed. Het schijnt bij 1 op de 200/300 jongens voor te komen.
Wat ik tot nu toe op internet gevonden heb, is dat ze meestaal tussen de 7 en 10 maand geopereerd worden, maar voor nu wacht ik nog op de afspraak in het ziekenhuis.
Fearie- Ratel
Fearie wat vervelend. Maar goed dat D er geen last van heeft.
Gast- Gast
Oh jee. Dan duurt het voeden hier wel erg lang in vergelijking met jullie verhalen. Hij drinkt niet al die tijd effectief. Soms is hij even 'stil'. Maar je ziet bij zijn wangetjes en kaakjes wanneer hij drinkt. Wanneer ik even geen slikken meer hoor, haal ik hem van de borst hoor. De tepel is tenslotte geen speen.
Ennuh dat het daarna meteen weer bedtijd is... Nee. Hij slaapt overdag best goed. Maar vannacht weer gespookt van 04.00 tot 07.30. Dan is hij klaarwakker.
Ennuh dat het daarna meteen weer bedtijd is... Nee. Hij slaapt overdag best goed. Maar vannacht weer gespookt van 04.00 tot 07.30. Dan is hij klaarwakker.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
M drinkt gemiddeld 1 keer per dag 50 minuten tegenwoordig. De rest tussen 20 en 35 minuten.
Gast- Gast
Kruumel schreef:M drinkt gemiddeld 1 keer per dag 50 minuten tegenwoordig. De rest tussen 20 en 35 minuten.
Tegenwoordig... Had je kindje daarvoor ook meer tijd nodig? Jullie zoon is ouder dan J. dan weet ik dat we nog kunnen versnellen haha.
yes1984- Prater
yes1984 schreef:Kruumel schreef:M drinkt gemiddeld 1 keer per dag 50 minuten tegenwoordig. De rest tussen 20 en 35 minuten.
Tegenwoordig... Had je kindje daarvoor ook meer tijd nodig? Jullie zoon is ouder dan J. dan weet ik dat we nog kunnen versnellen haha.
Yes, als hij niet drinkt activeer je dan ook zijn zuigreflex of wacht je gewoon tot hij weer begint te drinken? Mij is verteld dat als ze gewoon aan je borst liggen zonder te drinken moet je de zuigreflex activeren (dus door over zijn kaakje bij zijn mondje te wrijven). Hier werkt het en is D met 20 min klaar en voldaan, anders ben ik ook zo 50 min bezig.
Fearie- Ratel
@Yes; Nog meer manieren om te zorgen dat hij weer gaat drinken: Zijn handpalm kietelen, zijn voetjes kietelen, zachtjes in zijn gezichtje blazen. En ik kriebelde hem zelf nog op zijn rug of buik..
@Infacol; Hier gebruik ik het ook, alleen heb ik het idee dat hij meer last heeft van het persen als krampjes. Dus nu doe ik iedere keer eventjes de termometer in en dan lukt het wel! Heb ergens gelezen dat ze wel voelen dat de endeldarm vol zit, maar zijn "vergeten" hoe die leeg moet.. Gekke babies Maar nu met de thermometer lukt het goed en is hij tevreden!
@Tijddrinken: R. drinkt dus ook lang, 45min tot een uur. En ik ben heel erg aan het twijfelen of ik ga stoppen met de bv of niet. Ik kolf nu alles af en vries dat in (nu niet meer, want mijn potjes zijn op haha, moet even nieuwe halen;)) of geef hem dat de volgende voeding. Op de een of andere manier vind ik het fijn dat ik kan zien wat hij drinkt. Maar ik kolf (lees ik hier) toch wel ok (150ml tot 180ml) maar daar heeft mijn kleine man dus niet genoeg aan, terwijl als ik hem kv 150+5 geef, hij wel verzadigd is (soms 180+6, en dan issie super moe en slaapt zo een paar uur achter elkaar, jammer dat hij geen 180+6 als laatste avondvoeding wil haha).
Maandag moet ik met R. naar het CB. Ik heb 'm stiekem zelf al opgemeten en ik geloof dat hij 62cm is. We zullen het zien!
Nu gaan we lekker van de zon genieten! Fijn weekend!
@Infacol; Hier gebruik ik het ook, alleen heb ik het idee dat hij meer last heeft van het persen als krampjes. Dus nu doe ik iedere keer eventjes de termometer in en dan lukt het wel! Heb ergens gelezen dat ze wel voelen dat de endeldarm vol zit, maar zijn "vergeten" hoe die leeg moet.. Gekke babies Maar nu met de thermometer lukt het goed en is hij tevreden!
@Tijddrinken: R. drinkt dus ook lang, 45min tot een uur. En ik ben heel erg aan het twijfelen of ik ga stoppen met de bv of niet. Ik kolf nu alles af en vries dat in (nu niet meer, want mijn potjes zijn op haha, moet even nieuwe halen;)) of geef hem dat de volgende voeding. Op de een of andere manier vind ik het fijn dat ik kan zien wat hij drinkt. Maar ik kolf (lees ik hier) toch wel ok (150ml tot 180ml) maar daar heeft mijn kleine man dus niet genoeg aan, terwijl als ik hem kv 150+5 geef, hij wel verzadigd is (soms 180+6, en dan issie super moe en slaapt zo een paar uur achter elkaar, jammer dat hij geen 180+6 als laatste avondvoeding wil haha).
Maandag moet ik met R. naar het CB. Ik heb 'm stiekem zelf al opgemeten en ik geloof dat hij 62cm is. We zullen het zien!
Nu gaan we lekker van de zon genieten! Fijn weekend!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Sorry... Eerst dronk hij rond de 20 min per keer. Nu langer. Maar ik merk dat hij meer is gaan drinken. Langer en steviger.yes1984 schreef:Kruumel schreef:M drinkt gemiddeld 1 keer per dag 50 minuten tegenwoordig. De rest tussen 20 en 35 minuten.
Gast- Gast
Steep bedankt voor de tip. Ik zit nu te voeden en heb geprobeerd even zachtjes in zijn gezicht te blazen. Maar dat helpt, dan gaat hij weer drinken.
Gast- Gast
Ik heb de lactatiekundige nog eens gemaild met de vraag hoe lang een kindje mag drinken. Dit is wat ze schreef:
In principe mag een kindje drinken zolang als hij wil. Hij laat meestal vanzelf weer los als hij voldaan is.
We adviseren vaak ongeveer 2 keer 20 minuten, dat komt er op neer dat je eigenlijk met een 45 minuten klaar moet zijn met de voeding.
Wat M. nu dus doet, 20 tot 45 minuten drinken met af en toe zijn pauze nemen, is prima!
In principe mag een kindje drinken zolang als hij wil. Hij laat meestal vanzelf weer los als hij voldaan is.
We adviseren vaak ongeveer 2 keer 20 minuten, dat komt er op neer dat je eigenlijk met een 45 minuten klaar moet zijn met de voeding.
Wat M. nu dus doet, 20 tot 45 minuten drinken met af en toe zijn pauze nemen, is prima!
Gast- Gast
@ Steep, fijn weekend ! Wij moeten maandag ook na het CB, D. krijgt zijn eerste prikjes.
@ Kruumel, okee dat is een duidelijk antwoord van de lactatiekundige Dan doet M. het dus prima . Ik laat D. ook gewoon ff jengelen en huilen hoor, terwijl mijn vriend na het 2e huiltje al boven staat. Anders blijf ik bezig.
@ Pippi, dat is een aardige bv-voorraad die je kunt aanleggen als je nu al 300 cc kolft. Ik zit nog steeds op max. 150 cc (is dat dan weinig voor de bv/kolfers onder ons)? Succes maandag bij het CB !
@ PM, hoe was je nacht vannacht? Alweer wat beter?
@ Yes, schattig he die lachjes (zelfs als ie het zelf niet doorheeft). D. begint nu bewust te lachen, ik smelt echt als ie dat doet . Je hebt echt een klein flink reusje, maar wel fijn dat alles goed gaat.
@ Theezakje, jeetje is hij alweer uit maat 56. Dat gaat snel zeg ! Wat fijn dat hij geen last heeft gehad van zijn tweede prikjes. Ik leg D. altijd wakker in bed, hij begint dan wel met brabbelen en soms te jengelen, maar ik hou vol. Ik heb namelijk al wel door dat mannetje het liefste bij mama op de arm slaapt en als ik daar eenmaal aan begin. Leg je hem ook terug als ie bij je in slaap is gevallen en gaat het dan goed?
@ All, hier gaat alles goed. Heerlijk aan het genieten van het mooie weer, gisteren ben ik met D. naar het dorp gewandeld (35 min. heen en 35 min. terug). Mijn vriend had ff pauze en kwam ook naar het dorp, hebben daar samen lekker geluncht en toen ben ik weer terug gelopen. Was lekker, maar was ook echt moe toen ik thuis kwam. T is alles bij elkaar wel 4-5 km denk ik.
D. slaapt tegenwoordig 's ochtends wat moeilijker na de ochtend voeding van 7 uur, leg hem dan slapend in bed en een uur later is ie wakker en schreeuwt ie alles bij elkaar, dan neem ik hem mee in bed en is het over (binnen 5 min in slaap). Na de 11 uur voeding wou ie ook niet slapen, terwijl hij nu compleet in coma ligt
Vanavond hebben we een verjaardag en gaat meneer mee, ben benieuwd hoe dat zal gaan. En maandag krijgt hij zijn eerste prikjes, 's middags gaan we na de tatoeëerder want mijn vriend laat D.'s naam op zijn arm zetten.
Dames, geniet nog even van het lekkere weer. Dat ga ik nu ook doen !
@ Kruumel, okee dat is een duidelijk antwoord van de lactatiekundige Dan doet M. het dus prima . Ik laat D. ook gewoon ff jengelen en huilen hoor, terwijl mijn vriend na het 2e huiltje al boven staat. Anders blijf ik bezig.
@ Pippi, dat is een aardige bv-voorraad die je kunt aanleggen als je nu al 300 cc kolft. Ik zit nog steeds op max. 150 cc (is dat dan weinig voor de bv/kolfers onder ons)? Succes maandag bij het CB !
@ PM, hoe was je nacht vannacht? Alweer wat beter?
@ Yes, schattig he die lachjes (zelfs als ie het zelf niet doorheeft). D. begint nu bewust te lachen, ik smelt echt als ie dat doet . Je hebt echt een klein flink reusje, maar wel fijn dat alles goed gaat.
@ Theezakje, jeetje is hij alweer uit maat 56. Dat gaat snel zeg ! Wat fijn dat hij geen last heeft gehad van zijn tweede prikjes. Ik leg D. altijd wakker in bed, hij begint dan wel met brabbelen en soms te jengelen, maar ik hou vol. Ik heb namelijk al wel door dat mannetje het liefste bij mama op de arm slaapt en als ik daar eenmaal aan begin. Leg je hem ook terug als ie bij je in slaap is gevallen en gaat het dan goed?
@ All, hier gaat alles goed. Heerlijk aan het genieten van het mooie weer, gisteren ben ik met D. naar het dorp gewandeld (35 min. heen en 35 min. terug). Mijn vriend had ff pauze en kwam ook naar het dorp, hebben daar samen lekker geluncht en toen ben ik weer terug gelopen. Was lekker, maar was ook echt moe toen ik thuis kwam. T is alles bij elkaar wel 4-5 km denk ik.
D. slaapt tegenwoordig 's ochtends wat moeilijker na de ochtend voeding van 7 uur, leg hem dan slapend in bed en een uur later is ie wakker en schreeuwt ie alles bij elkaar, dan neem ik hem mee in bed en is het over (binnen 5 min in slaap). Na de 11 uur voeding wou ie ook niet slapen, terwijl hij nu compleet in coma ligt
Vanavond hebben we een verjaardag en gaat meneer mee, ben benieuwd hoe dat zal gaan. En maandag krijgt hij zijn eerste prikjes, 's middags gaan we na de tatoeëerder want mijn vriend laat D.'s naam op zijn arm zetten.
Dames, geniet nog even van het lekkere weer. Dat ga ik nu ook doen !
Fearie- Ratel
Fearie. Idd handig dat de lactatiekundige snel en duidelijk reageert op mijn vragen. Ik heb een consult gehad en nu mag ik kostenloos mailen als ik vragen heb.
Mijn man pakt M ook veel sneller dan ik als hij huilt.
Wij hebben vanavond ook een verjaardag. Maar M gaat even naar vrienden. We hebben hem al vaker meegenomen maar vanavond is een 60 jarige verjaardag en het is daar heel druk. Ik heb geen zin om de hele avond met M op mn arm te staan.
Woon jij ook buitenaf? Ik ben net naar het dorp gelopen en weer terug. Heb er anderhalf uur over gedaan. En heet day het is,
M krijgt dinsdag zijn eerste prikjes. Ik ben benieuwd hoe hij erop reageert.
Mijn man pakt M ook veel sneller dan ik als hij huilt.
Wij hebben vanavond ook een verjaardag. Maar M gaat even naar vrienden. We hebben hem al vaker meegenomen maar vanavond is een 60 jarige verjaardag en het is daar heel druk. Ik heb geen zin om de hele avond met M op mn arm te staan.
Woon jij ook buitenaf? Ik ben net naar het dorp gelopen en weer terug. Heb er anderhalf uur over gedaan. En heet day het is,
M krijgt dinsdag zijn eerste prikjes. Ik ben benieuwd hoe hij erop reageert.
Gast- Gast
Sinds gisteren nadat ik het topic en jullie ervaringen heb gelezen ben ik begonnen met actief laten drinken. Ik prikkel hem nu om te blijven drinken. En laat dit 20 minuten aan elke kant toe. Dus in 40 minuten ben ik nu klaar (laat hem ook nog even boeren tussendoor, dus in werkelijkheid duurt het wat langer).
Maar dit gaat goed! Ook na 40 minuten is hij tevreden, en het scheelt mij een hoop tijd, en vooral onndig sabbelen. Mijn tepels waren helemaal stuk. Nu heb ik tepelbeschermers. En dat is even erg fijn! Hebben jullie deze ook wel gebruikt bij kloofjes of kapotte tepels?
Maar dit gaat goed! Ook na 40 minuten is hij tevreden, en het scheelt mij een hoop tijd, en vooral onndig sabbelen. Mijn tepels waren helemaal stuk. Nu heb ik tepelbeschermers. En dat is even erg fijn! Hebben jullie deze ook wel gebruikt bij kloofjes of kapotte tepels?
yes1984- Prater
Nee ik heb niks gebruikt. Ik heb tepelhoedjes gekocht, maar de lactatiekundige zei fat ik die beter niet kon gebruiken. Ik deed eerst bepanthen erop (advies kraamhulp) en daarna purelan (advies vk). Nu doe ik er niks meer op.
Gast- Gast
Pagina 6 van 40 • 1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Uitgerekend in augustus en september
» Uitgerekend in augustus, september en oktober!
» Zijn er nog veel vakanties te vinden in juli voor augustus?
» Vakantie september 2011
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Uitgerekend in augustus, september en oktober!
» Zijn er nog veel vakanties te vinden in juli voor augustus?
» Vakantie september 2011
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
Pagina 6 van 40
Permissies van dit forum: