Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bevallen eind juli

+5
Novalee
Happydobby
Steep
Pien
Wennes
9 plaatsers

Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Bevallen eind juli

Bericht  Wennes di 13 maa 2012 - 2:33

Ik ben eind juli uitgerekend en hoop dan ook te mogen bevallen (bij onze zoon 3 weken eerder).
Onze zoon in in februari geboren en dat was makkelijk met kleding, lekker warm. Maar nu weet ik niet zo goed wat ik voor kleertjes moet halen. Het kan natuurlijk vreselijk warm zijn of toch aan de frisse kant.
Wat moet ik halen?
Rompers met lange, korte of geen mouw?
Moet ik een vest of een jas halen?
is het nuttig om t-shirts met korte mouw te halen of zullen we alleen lange mouw gebruiken?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 2:36

Ik ben half juli bevallen, maar heb de hele zomer lange mouwen aan gedaan bij ze. Had geen shirtjes maat 50 of 56 met korte mouwen gekocht. En de shirtjes die ze kregen hadden met korte mouw deed ik romper met lange mouw onder.
In de mc had ik van die wrappers, dus jasjes heb ik nooit nodig gehad.


Laatst aangepast door Stofzuiger op di 13 maa 2012 - 3:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 2:43

ik ben één keer in augustus bevallen en als het goed is beval ik dit jaar ook weer in augustus. Wij hebben alleen rompers zonder mouw, rompers met lange mouw vind ik echt een crime om aan te trekken. Jasje in maat 50 zou ik niet doen, als het wat frisser is, dan kun je in de zomer ook prima af met een omslagdoek in de maxi-cosi. In de kinderwagen heb je wel dekentjes en in de doek hoeft de baby sowieso geen jas aan. Jasje hadden wij pas vanaf maat 68 geloof ik. Wij hadden voor onze dochter wel wat shirtjes met korte mouwen, maar die heeft ze nooit aan gehad, maar als je begin juli zou bevallen, dan kan ik me voorstellen dat je die wel nodig bent. Kleertjes hebben we alleen in tricot stof, geen dikke truitjes ofzo, dunne broekjes en longsleeves.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  Pien di 13 maa 2012 - 2:43

@Stofzuiger, typefoutje denk ik want je bent toch half juli bevallen?! Wink



@To, ik ben 25 juli bevallen. E heeft de eerste week in het ziekenhuis gelegen, toen ze na 5 dagen eenmaal kleren aan mocht had ze continu rompers met lange mouwen aan en een shirtje met lange mouwen erover. Haar temp was zelfs nog vrij laag waardoor ze soms zelfs een kruikje nodig had.

Ik zou zelf dus absoluut zorgen voor rompers met lange mouw, mouwloos én rompers met korte mouw.
De week dat wij thuis kwamen droog ze een romper met lange mouw met een tshirtje erover of een romper met korte mouw en een lange mouw shirtje erover.

Ik zou van alles dus een beetje halen. Jasje hebben wij niet gekocht, we hadden van die lekkere vestjes. 1 hele zachte van dat teddy spul en 1 gewoon van katoen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  Steep di 13 maa 2012 - 2:44

Ik ben eind Juli bevallen en ik had vestjes voor R. Verder rompers met korte mouw, maar shirtjes met lange mouw. Maar de zomer was natuurlijk ook niet je van het in 2011.. Ik zou rompers korte mouw en lange mouw halen (voor onder de shirtjes met de korte mouw). Ik zou geen jasje aanschaffen maar een lekker vest. Ook had ik voor in de maxi cosi een wikkeldeken van snoozebaby (die met de labeltjes), dat werkt(e) prima!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 3:14

Pien schreef:@Stofzuiger, typefoutje denk ik want je bent toch half juli bevallen?! Wink
Embarassed Laughing ik zag het niet eens...

Half juli bedoelde ik, typefoutje...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 3:46

Ik ben begin juli bevallen en had alleen mouwloze rompers. De 1e dagen wel shirtjes met lange mouwen, maar toen het al snel warm werd ook wel korte mouwen binnen, en dan buiten een jasje erover. Je merkt het zelf echt wel wat kan of niet kan.

Mijn zoontje is van februari en voor hem had ik ook alleen mouwloze rompers. Zeker in het begin ben je vooral binnen, en dan kan dat prima lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  Happydobby di 13 maa 2012 - 4:16

Hier ook een juli kindje en hij heeft nauwelijks korte mouw aangehad. Het was natuurlijk geen warme mooie zomer.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  Novalee di 13 maa 2012 - 4:26

Hier ook een juli 2011 mama smile N. had in het begin erg moeite om op temperatuur te blijven. Ze droeg een romper en shirtje met lange mouw, had 2 kruiken in haar wiegje, een zeiltje onder haar matras en zelfs nog even een zeiltje tussen haar laken en dekentje. We hadden verder een dun vestje voor haar en in de maxi cosi had ze dan nog eeen dekentje over haar (voornamelijk benen) heen.

Ik zou persoonlijk voor rompers en shirtjes met lange en korte mouw kiezen zodat je het net zo kan combineren als nodig is. Mouwloos heb ik hier eigenlijk niet nodig gehad, en dat is zo bijgekocht. Nu had N. voornamelijk de hema stretch rompers in 50/56 en die heeft ze best een tijdje aan gehad. Dus mocht het toch een warme zomer worden dan kun je ze wellicht in de herfst nog gebruiken.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  Thunder di 13 maa 2012 - 6:04

Ik ben in de hittegolf van juni 2006 bevallen. Toen was het zo heet dat T. amper kleding droeg. Meestal had hij alleen een romper aan. Als we weg moesten droeg hij vaak gewoon tshirt en korte broek.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  Bruintje Beer di 13 maa 2012 - 7:23

Ik ben van de oudste begin augustus bevallen en toen was het wel erg heet (30 graden)toen. Dochterlief had in het begin rompertjes met korte mouw aan en shirts met lange mouw met een vestje. Zij had wel korte mouwen aan. Zelfs soms lag ze alleen in een rompertje. Dit was wel in 2009.
Van de jongste begin juni bevallen. toen was het ook superwarm maar toch in het begin hetzelfde gedaan als bij de oudtse.
Ik zou van alles wat halen. Wie weet is het harstikke warm!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  PiP di 13 maa 2012 - 8:27

Ik heb van F nog rompers met en zonder mouw, denk alleen dat ik die met mouw niet zal gaan gebruiken in de zomer.
`s Winters doe ik dit wel, vind het helemaal niet lastig met aankleden.
Verder heb ik shirtjes gekocht met lange mouw en wil ik een new-bornjasje maat 50/56 (ligt eraan welk merk) halen.
Oja heb ook een shirtje met korte mouw.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  piertje do 15 maa 2012 - 8:54

Hier ook een kindje van juli 2011.

Ze heeft vooral rompers lange mouw aangehad, de eerste weken zeker.

Shirtjes had ze ook alleen maar lang aan, pas toen ze een paar maand was en het nog weer even lekker weer werd, heb ik haar soms een shirtje met korte mouw aangedaan.

Ik had wel rompers met korte mouw en zonder mouw, deze had ze onder een lang shirtje als het iets warmer was.
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen eind juli Empty Re: Bevallen eind juli

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum