Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je kind alleen thuis laten

+25
Fiwen
Monnie
Tazz
Filoria
Annemie
Mamsie
maiadebij
Thunder
Gizmo
Tania
pindaatje
Flip Fluitketel
Happydobby
Barbabella
Coco
Susan
meisjesmama
Smaragdje
Fearie
PapillonRose
Parisienne
blondje1313
Kayleigh
Dani
Julia
29 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Mamsie di 13 sep 2011 - 6:39

Ik doe het ook als ik de kinderen moet halen/brengen en S slaapt. De school is hier gelukkig ook aan het eind van de straat. Of ik laat ze met de buren mee lopen als dat kan.
Ik ben blij als S een keer slaapt, dus ik ga hem dan echt niet uit bed plukken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 7:01

Ik ben ooit eens een boodschap gaan doen toen mijn zoon lag te slapen en dat voelde absoluut niet fijn en zal ik dus ook niet meer doen. Wel ga ik gerust 's avonds bij de buren zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Annemie di 13 sep 2011 - 7:04

Een hele tijd terug was er een moeder opgepakt, omdat ze haar zoontje alleen thuis had gelaten, ze was even snel boodschappen doen, blijkbaar was er toen brand ontstaan, omdat ze per ongeluk nog melk op het fornuis had aan staan.
Ze is toen wel aangehouden voor het alleen thuis laten van een hulp behoevende, dus volgens mij mag het dan ook niet volgens de wet.
Ik zou het zelf ook niet durven om mijn zoontje alleen thuis te laten, ik weet natuurlijk niet hoe dat gaat als er een tweede komt en de oudste dan naar school gaat, maar dat zie ik dan wel weer.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 7:06

Elodie schreef:Ik ben ooit eens een boodschap gaan doen toen mijn zoon lag te slapen en dat voelde absoluut niet fijn en zal ik dus ook niet meer doen.

Hier hetzelfde.

Verder kan ik me voorstellen dat je het doet als de school aan het eind van de straat is, of je met max 10 minuten terug bent. Ik denk alleen niet dat ik het zelf zou doen. De school is hier ook wel wat verder weg, zou denk ik 20 minuten weg zijn (lopend).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Filoria di 13 sep 2011 - 7:52

MamaRosa: ik heb alle begrip voor jou, en ook heel veel respect voor hoe jij het volhoudt! (Voor zover ik dat hier kan lezen natuurlijk)
En voor Mamavan2 precies hetzelfde trouwens.

Ik denk dat je nooit kunt uitsluiten dat er iets met je kind gebeurt. Baby's kunnen ook stoppen met ademen terwijl jij beneden op de bank zit. Natuurlijk is het nog gevaarlijker om tien minuten weg te gaan, want dan kan er iemand inbreken of brand uitbreken of kan je kind keihard huilen zonder dat jij het hoort... maar ik maak mezelf niet gek met dat soort rampscenario's. Dan zou je je ook druk moeten maken als je kind speelt terwijl jij in de keuken bent: want dan kan hij stikken in een wieltje van een speelgoedauto of weet ik het wat. Ik zou gek worden als ik steeds dat soort situaties zou bedenken.

Ik woon middenin een winkelstraat en ga heel soms een boodschapje doen terwijl Tomas slaapt. Dan loop ik vijf minuutjes heen-en-weer naar de winkel aan de overkant. Ik check dan wel altijd drie keer extra of ik mijn huissleutels bij me heb.

Iemand zei hier een keer dat ze dan een briefje meenam waar op stond: 'let op, mijn baby is alleen thuis op dorpsstraat 1. Is er iets met mij aan de hand, bel dan 0612345678' ofzo. Voor het geval ze flauw zou vallen ofzoiets. Vond ik wel een goed idee, maar ik neem dan net weer niet de moeite om zoiets te doen. Ik denk toch iets te makkelijk geloof ik Embarassed
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 7:57

ik laat de hond wel eens vlug uit als ze op bed ligt. Dan neem ik de babyfoon mee.

Oudere kinderen naar school brengen is hier geen optie, de school waar ze heen gaat zit daarvoor te ver, even vlug een boodschap doen is ook geen optie, daarvoor zitten de winkels ook te ver.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 7:58

Filoria schreef:MamaRosa: ik heb alle begrip voor jou, en ook heel veel respect voor hoe jij het volhoudt! (Voor zover ik dat hier kan lezen natuurlijk)
En voor Mamavan2 precies hetzelfde trouwens.

Iemand zei hier een keer dat ze dan een briefje meenam waar op stond: 'let op, mijn baby is alleen thuis op dorpsstraat 1. Is er iets met mij aan de hand, bel dan 0612345678' ofzo. Voor het geval ze flauw zou vallen ofzoiets. Vond ik wel een goed idee, maar ik neem dan net weer niet de moeite om zoiets te doen. Ik denk toch iets te makkelijk geloof ik Embarassed

Dank je!

Dat briefje wil ik ook elke keer meenemen, maar vergeet het dan. Morgen toch maar doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Tazz di 13 sep 2011 - 8:44

Vreselijk, nee dat zou ik niet doen. Boodschapjes kan je ook doen als ze wakker zijn. Of desnoods meenemen dat ze in de wagen kunnen slapen. Ik woonde midden in de stad boven de winkel en had hoognodig luiers nodig, maar echt niet dat ik zonder kind even naar beneden liep, gelukkig kwam er net iemand op visite die mocht gelijk even oppassen.

Ik denk altijd aan schietpartijen, roofovervallen, auto-ongelukken vanalles kan er gebeuren waardoor jij niet meteen terug naar huis kan, naar je kind toe. Misschien rampscenario's maar helaas tegenwoordig niet zo heel ondenkbaar meer.

Ik heb 2 oppaskindjes en moet 1 daarvan naar school brengen. Alle 4 de kinderen gaan mee, moet er niet aan denken om er 1 of 2 thuis te laten. Dan heb je toch ook niet je volledige aandacht voor het schoolgaande kind. Lijkt me voor niemand fijn.

Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Monnie di 13 sep 2011 - 9:07

Ik laat de hond ook wel eens uit als N. op bed ligt. Ik neem dan wel altijd een briefje mee dat hij thuis in bed ligt met het telefoonnummer van mijn man erop.
Naar de buren met babyfoon doen we ook wel eens.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Fiwen di 13 sep 2011 - 18:52

Toen J een paar maanden was ben ik een keer boodschappen uit de auto gaan haken en was de voordeur dicht gewaaid terwijl ikmijn sleutels vergeten was. Ik stond compleet in paniek en huilend bij de buren aan de deur die gelukkig thuis waren en een sleutel van ons hebben. Sindsdien doe ik dat dus echt niet meer.
Wel waren we afgelopen weekend in de Ardennen op een camping en heb ik 's avonds met de babyfoon een paar huisjes verder buiten gezeten maar ik kon ons huisje zien en we hebben een beeldbabyfoon met goed bereik, anders had ik het niet gedaan.
Boodschspen en post etc doe ik niet als J op bed ligt, dan wacht ik tot ze wakker is of tot manlief thuis is.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 19:11

Tazz schreef:Ik heb 2 oppaskindjes en moet 1 daarvan naar school brengen. Alle 4 de kinderen gaan mee, moet er niet aan denken om er 1 of 2 thuis te laten. Dan heb je toch ook niet je volledige aandacht voor het schoolgaande kind. Lijkt me voor niemand fijn.


Mag ik vragen hoe je dat doet? Lopend? Ik zit helaas vast aan de auto omdat lopend te ver is, en met de fiets gaat niet lukken. Dus als ik met de auto ga, moeten ze in de maxicosi, en dat kan ik niet tillen zo'n eind van de auto naar binnen. Kleine stukjes van de auto naar de voordeur gaat net, maar school is een stukje lopen vanuit de auto.

En hier duurt het brengen sowieso niet lang, ik ga er pas heen als de bel gaat, en dan kunnen we meteen naar binnen. Jas en tas ophangen, de klas inbrengen, afscheid nemen, en dan ga ik weer. Langer is ook niet nodig. Zo krijgt ze gelukkig wel de volledige aandacht, juist omdat ik dan verder alleen ons zoontje bij me heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  missmarm di 13 sep 2011 - 19:13

Soms laat ik de middelste thuis slapen als hij erg moe is. Wel is 1 van de buren dan op de hoogte die kunnen erin als hij overstuur wakker zou worden oid. Ben ook met 15 min weer terug van de oudste naar school brengen of halen.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Julia di 13 sep 2011 - 20:40

Over die briefjes..ik las op het andere forum dat ze, bij bv een ongeluk, pas later gaan kijken naar wie je bent. Eerst wordt je medisch geholpen en naar het ziekenhuis gebracht enz. Ik snap wel dat het een veilig gevoel geeft, maar ik ben bang dat het een schijnveiligheid is.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 20:49

Dat klopt inderdaad. Er wordt niet gezocht naar briefjes of iets dergelijks. Wat je wel zou kunnen doen is iemand bellen dat je nu van huis weggaat en meteen weer bellen als je thuis bent. Dit deed ik bij mijn moeder, of schoonzus mocht zij thuis zijn. Diegene die je belt weet dan dat ze binnen 5 minuten weer van je zou moeten horen, gebeurt dat niet dan zal ze gelijk actie moeten ondernemen. Zorg ook altijd dat je dan je GSM op zak hebt zodat je gebeld kunt worden of kunt bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  PapillonRose di 13 sep 2011 - 21:05

Over dat briefje: er bestaan dacht ik ook van die hangertjes voor aan een kettinkje met SOS erop en daarin kun je dan een briefje doen met informatie over belangrijke medische gegevens zoals een ernstige allergie ofzo. Zoiets zou je ook om kunnen doen als je echt even zonder kind de deur uit zou moeten, en dan op dat briefje schrijven dat je kind thuis is en wie er gebeld moet worden. Zulke hangertjes worden dacht ik wel vrij snel geopend, omdat er informatie op kan staan die van invloed kan zijn op je behandeling bij een medische situatie. Of ze dan ook echt snel bellen is natuurlijk nog steeds de vraag, als er iets met jou aan de hand is zullen ze daar eerst mee aan de slag gaan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 21:14

Ik moet zeggen dat ik als hulpverlener helaas veel bij ongelukken uitkom en ik heb in de afgelopen 14 jaar nog nooit gezien dat bijv. ambulance personeel gaat kijken naar een ketting, armband, briefje of iets dergelijks.
Ik zat laatst zelf toevallig te denken. Ik ben reumapatient en slik en spuit hele heftige medicijnen, ik ben een regelrechte junkie xl laughcry . Dat wil alleen wel zeggen dat ze met bepaalde medicatie heel erg voorzichtig moeten zijn omdat die gewoon heel erg gevaarlijk kunnen zijn voor mij. Zo mag ik geen reguliere antibiotica hebben en zo nog veeeeeel meer, mijn weerstand is volledig aangetast en daarom moeten ze erg voorzichtig zijn.
Ik heb daarvoor 2 gekleurde briefjes in mijn portemonnee zitten, een gele en een rode kaart. Daar staat precies op wat ik wel en vooral wat ik niet mag hebben. Maar voordat men uberhaupt eens in mijn portemonnee heeft gekeken dan zijn we natuurlijk al een hele tijd verder. Ik vraag me zelfs af óf er wel in gekeken zal worden. Misschien alleen voor een ID kaart ofzo als ik buiten bewustzijn ben, en zelfs dan denk ik niet dat die gekleurde kaarten op zullen vallen. Misschien moeten ze daar toch eens iets anders op vinden pale .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Julia di 13 sep 2011 - 22:22

Dat lijkt me idd lastig Lieskuh. Helemaal omdat je ook geen normale antibiotica mag ... Misschien is het een idee om zo'n ketting te kopen waar PapillonRose het over had? Maarja dat is ook alweer zoiets he.

Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Rush di 13 sep 2011 - 22:26

Lieskuh schreef:Misschien moeten ze daar toch eens iets anders op vinden pale .
Mijn vader draagt een SOS kettinkje. Daarin zit een opgevouwen papiertje waar alles op staat.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 22:52

Lieskuh schreef:Ik moet zeggen dat ik als hulpverlener helaas veel bij ongelukken uitkom en ik heb in de afgelopen 14 jaar nog nooit gezien dat bijv. ambulance personeel gaat kijken naar een ketting, armband, briefje of iets dergelijks.
Tja, maar ook naar zo'n ketting wordt nauwelijks gekeken. Er wordt gewoonweg niet naar gezocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  PapillonRose di 13 sep 2011 - 23:58

Lieskuh schreef:
Lieskuh schreef:Ik moet zeggen dat ik als hulpverlener helaas veel bij ongelukken uitkom en ik heb in de afgelopen 14 jaar nog nooit gezien dat bijv. ambulance personeel gaat kijken naar een ketting, armband, briefje of iets dergelijks.
Tja, maar ook naar zo'n ketting wordt nauwelijks gekeken. Er wordt gewoonweg niet naar gezocht.
Maar dat valt toch wel op als het om je nek hangt? Hoewel ik me ook wel weer kan voorstellen dat hulpverleners daar totaal niet mee bezig zijn. Stel je vindt iemand die half overhoop gereden is, dan ga je idd niet naar een kettinkje kijken pale
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Steep wo 14 sep 2011 - 2:18

Ik snap wel waarom sommige even vlug weggaan zonder kind. Soms kan het gewoon niet anders denk ik.
@mamarosa; is het misschien een optie (ik roep maar wat, weet niet of het kan), dat een leraar of lerares jouw kinderen ophaalt vanaf de auto? Dat jij ze dus wel naar school brengt maar iemand anders ze naar het lokaal brengt? Of wil je dat liever niet.

Ik heb ook een hond die af en toe niet goed luisterd en een 45 kilo wegende hond die zich bedenkt om achter een kat aan te gaan leek mij ook niet goed gaan met een kinderwagen. Sowieso wordt hij daar heel erg beschermend van naar andere honden toe, dus heb ik ervoor gekozen om hem uit te laten en R. Dan in de draagdoek te doen. Werkt heel goed en ik kan mijn hond gewoon corrigeren.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Rush wo 14 sep 2011 - 2:28

PapillonRose schreef:
Lieskuh schreef:
Lieskuh schreef:Ik moet zeggen dat ik als hulpverlener helaas veel bij ongelukken uitkom en ik heb in de afgelopen 14 jaar nog nooit gezien dat bijv. ambulance personeel gaat kijken naar een ketting, armband, briefje of iets dergelijks.
Tja, maar ook naar zo'n ketting wordt nauwelijks gekeken. Er wordt gewoonweg niet naar gezocht.
Maar dat valt toch wel op als het om je nek hangt? Hoewel ik me ook wel weer kan voorstellen dat hulpverleners daar totaal niet mee bezig zijn. Stel je vindt iemand die half overhoop gereden is, dan ga je idd niet naar een kettinkje kijken pale
Ze hebben het bij m`n vader nog altijd open gemaakt in de ambu of in het ziekenhuis.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 2:29

Wij wonen trouwens is een heel kleine dorpje, iedereen kent ook echt iedereen. Ik kom altijd dezelfde mensen tegen in de straat, dezelfde ouders met kinderen. Helemaal nu praat je bijna met iedereen, ze willen allemaal weten hoe het met M.ara gaat en wat er is gebeurd. Daarnaast loop ik altijd met de buurvrouw/vriendin mee, en weer terug. Iedereen weet ook dat als ik alleen ben, M.ara thuis op bed ligt. Net zoals vanmiddag, S.enna moest om 13.00 bij de gym zijn, en om 14.00 weer opgehaald worden. Ik zet haar meteen af, kleed haar om, geef een kus en ik fiets weer terug. Alle moeders op de gym weten dat ik M.ara thuis op bed heb liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 2:38

Dat is hier in het dorp ook zo, ze weten dat als ik alleen ben of er maar 1 bij me heb de ander in bed ligt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Teddyaapje wo 14 sep 2011 - 2:46

Ik laat T. eigenlijk nooit alleen thuis om naar de winkel te gaan oid omdat ik dat te lang vind en het ook niet nodig is, ik ga dan wel als hij wakker is. We zijn wel eens bij de buren op visite geweest met de babyfoon en ik denk dat als er een tweede komt en T. moet naar school oid terwijl de jongste ligt te slapen dat ik die dan mooi in bed laat liggen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kind alleen thuis laten - Pagina 3 Empty Re: Je kind alleen thuis laten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum