Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat alleen thuis

+5
Rovine
CCC
Plien84
Joli86
Bazinga
9 plaatsers

Ga naar beneden

Kat alleen thuis Empty Kat alleen thuis

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 4:41

Wij gaan in de zomer 14 dagen op vakantie. Nu heb ik haar de vorige vakantie van een week onder gebracht bij anderen. Dit vond de poes niet zo heel erg leuk.
Kan ik haar ook gewoon 14 dagen alleen thuis laten dat ik ergens water en eten neer zet, wat iemand dan regelmatig komt bij vullen. Of is dat echt te lang om alleen te zijn?Ze blijft dan denk ik wel buiten al die tijd. Kan verder wel schuilen bij ons in de tuin.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat alleen thuis Empty Re: Kat alleen thuis

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 4:43

Dat zou ik wel te lang vinden ja.

Wij gaan binnenkort een week op vakantie en mijn schoonvader komt om de dag om de bak te verschonen, nieuw voer in de bakjes te doen en het water te verversen. Ook laat hij de poezen dan naar buiten (in de ochtend voor hij gaat werken) en na zijn werk haalt hij ze weer naar binnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 4:44

Ik twijfel echt ontzettend. Want toen ik haar bij iemand heb ondergebracht heeft ze een week lang verstopt op zolder gezeten.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 4:44

Ik vind dat ook te lang.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga vr 1 jun 2012 - 4:44

Als mijn beste vriendin en haar vriend op vakantie gaan, wordt er altijd een oppas-team samengesteld; ouders, schoonouders, broers/zussen en beste vrienden komen om de dag langs. Zorgen voor vers water, wat eten en kroelen even met ze. Plantjes krijgen water, post op orde en we stoffen een beetje. Kost 20min per dag, maar is zo gepiept smile

kan je niet zoiets regelen?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 4:45

ja ik kan wel iemand regelen die bij ons thuis langs komt om haar eten en drinken te geven. Eventueel naar binnen of buiten te laten.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 4:47

Dan zou ik dat doen.
Bij ons zou er 1 ook niet blij mee zijn als ze ergens anders heen zou moeten.
Denk dat mijn schoonvader haar vertrouwen al moet winnen, ze heeft het niet zo op "vreemde" mannen hahaha.

Dus als je kunt regelen dat er regelmatig iemand bij je in huis komt zou ik dat doen.

Gast
Gast

Bericht  Joli86 vr 1 jun 2012 - 4:48

Is er niemand die deze twee weekjes bij jou in huis kan komen? Vind twee weken wel erg lang om alleen te blijven..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 4:48

Er komt sowieso iemand regelmatig langs voor eten en drinken. Maar twijfel of 14 dagen zonder mij niet te lang is haha.. behalve die persoon is er namelijk amper leven hier bij het huis.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 4:49

Nee dat is absoluut geen optie. Helaas.

Gast
Gast

Bericht  Plien84 vr 1 jun 2012 - 4:50

Kan je in je huis geen kattenluikje maken??? Wij vinden het echt ideaal, onze katten blijven tijdens de vakantie ook thuis en de buren zetten dan smorgens het luikje open en 's avonds op "in" Snachts zijn ze dan lekker binnen

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 4:53

We hebben wel een gat in de muur van de bijkeuken. Misschien dat we hier iets van kunnen maken voor haar om in en uit te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Plien84 vr 1 jun 2012 - 4:57

Dolcis_ schreef:We hebben wel een gat in de muur van de bijkeuken. Misschien dat we hier iets van kunnen maken voor haar om in en uit te gaan.

Nou dan zou ik dat zeker doen! in dat geval denk ik dat 14 dagen wel lukt. Als ie maar naar binnen en buiten kan. Wij hebben deze, die bevalt al bijna 4 jaar prima.

Kat alleen thuis 0180001600

Plien84
Prater
Prater

Bericht  Plien84 vr 1 jun 2012 - 4:58

Ow ja en als je besluit het te doen, niet te lang wachten, dan kan ze er nog even aan wennen!

Plien84
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 5:00

Ja dat is ook wel handig dat ze weet hoe het werkt. Maar dat gat zit op een meter hoogte haha.. Dat was een luchtgat voor de drogerslan

Gast
Gast

Bericht  Plien84 vr 1 jun 2012 - 5:02

Dolcis_ schreef:Ja dat is ook wel handig dat ze weet hoe het werkt. Maar dat gat zit op een meter hoogte haha.. Dat was een luchtgat voor de drogerslan

Hahaha nou dan wordt ze iig wel lekker lenigKat alleen thuis 253468018 gewoon onderaan ook een gat zagenKat alleen thuis 561177

Plien84
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 5:09

Door 2 stenen muren een gat zagen haha zo handig ben ik niet. Ik zal kijken of ik er misschien een plankje bij kan maken zodat ze eerst daar op springt en dan door het luikje naar binnen.

Gast
Gast

Bericht  CCC vr 1 jun 2012 - 20:42

Onze kat blijft ook in de zomervakantie 10 tot 14 dagen alleen thuis, voorheen hadden we er nog 1 bij, maar zij is helaas overleden vorig jaar augustus. Onze overburen verzorgen de kat dan, en ze krijgt dan ook geregeld aandacht van hun, ze nemen hun taak heel serieus en spelen en knuffelen altijd nog even met haar. Wij doen dit alleen, omdat dit zo goed voelt voor ons en we hebben een goede band met hun. Anders had ik haar misschien ondergebracht bij mijn ouders bijv. Moet wel zeggen, dat het misschien wel fijner/ beter is dat je kat in zijn eigen omgeving blijft...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rovine vr 1 jun 2012 - 20:46

Ik ben pas 1x een 2 weken weggeweest sinds ik Henk heb. De eerste 5 dagen zijn mijn ouders gekomen en hebben er ook geslapen, korte vakantie gehouden in voor hen een vreemde stad. smile Had eerst mijn broer gevraagd, die wilde 4 vrienden meenemen om flink te gaan stappen. Vond ik prima omdat ik die jongens ook ken, maar daar stak mijn moeder dus een stokje voor en ging er zelf zitten. De 2e week zorgde een vriendin ervoor, die kwam elke dag een uurtje knuffelen.

Als ik een weekje wegga komt die vriendin, die geeft veel aandacht.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  _Nina vr 1 jun 2012 - 21:08

Mijn katten zijn 2x vier weken aaneengesloten alleen thuis geweest. Mijn ex-schoonouders hebben ze toen verzorgd, ging perfect. Ik had er alleen de eerste keer moeite mee ze alleen achter tr laten, nu totaal niet meer. Ik zou ze nooit ergens anders onderbrengen, mijn katten zijn liever alleen thuis dan in een vreemde omgeving, maar dat geldt voor elke kat wel, denk ik :-)
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  blondje1313 vr 1 jun 2012 - 21:23

Waarschijnlijk is je kat liever alleen thuis dan ergens anders.
Als wij weg zijn zorgen mijn ouders of schoonouders voor de kat, hij gaat ook naar buiten, maar is altijd dicht genoeg in de buurt om aan te komen rennen als zij er dan zijn. En knuffelen dat hij dan met ze doet!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Blond vr 1 jun 2012 - 21:34

Het ligt ook wel een beetje aan je kat. Is het een dier wat zijn gangetje gaat en niet veel aandacht nodig heeft, of is het een knuffel en kroel kat?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 21:45

Statler schreef:Mijn katten zijn 2x vier weken aaneengesloten alleen thuis geweest. Mijn ex-schoonouders hebben ze toen verzorgd, ging perfect. Ik had er alleen de eerste keer moeite mee ze alleen achter tr laten, nu totaal niet meer. Ik zou ze nooit ergens anders onderbrengen, mijn katten zijn liever alleen thuis dan in een vreemde omgeving, maar dat geldt voor elke kat wel, denk ik :-)

Dat denk ik dus ook.

Mijn poes is wel echt een knuffeldiertje, maar niet voor vreemden. Ze gaat liever haar eigen gangetje een beetje zonder vreemde mensen. Normaal kon ze ook niet tegen vreemde mensen in huis. Maar dat is al beter. Toen ze een weekje bij mijn moeder was, heeft ze zich een week lang verstopt op zolder. Mijn moeder heeft daar toen eten en drninken neer gezet, en snachts ging ze dan eten en drinken.

Gast
Gast

Bericht  Thunder vr 1 jun 2012 - 22:22

Jop schreef:Als mijn beste vriendin en haar vriend op vakantie gaan, wordt er altijd een oppas-team samengesteld; ouders, schoonouders, broers/zussen en beste vrienden komen om de dag langs. Zorgen voor vers water, wat eten en kroelen even met ze. Plantjes krijgen water, post op orde en we stoffen een beetje. Kost 20min per dag, maar is zo gepiept smile

kan je niet zoiets regelen?
Zo doen wij dat ook altijd met alle huisdieren.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven