Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou je kindje later worden...

+26
Vancity_girl
LMCurious
holaagirl
Pien
RYW
Flip Fluitketel
kwak
Moon
PapillonRose
Flemy
MamaJ&R
Susan
mauwmauw
Marin
loesje
Darius
M@niek
Bloem86
maiadebij
Liadan
Dora
bo
Roodkapje
Annemie
vlinder19
Printje
30 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Wat zou je kindje later worden... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je kindje later worden...

Bericht  Moon zo 11 sep 2011 - 3:39

RYW schreef:
Moon schreef:Ik zeg ook niet gelijk dat het een autist is, ik zou het zelf alleen wat eng vinden als het mijn kind betrof.
Inmiddels is het kindje misschien ook wel wat ouder en is hij redelijk 'volgens het boekje' dan is er natuurlijk niets aan de hand, maar dat weet ik niet. Ik zeg het alleen puur om het gegeven van "alle automerken uit zijn hoofd kennen".

Je geeft dus een kindje of een situatie het label 'eng' op basis van één zo'n klein detail, zonder dat je verder iets van het ventje weet. Dat vind ik raar.

Dat is dus nu net precies wat er niet staat.
Ik, als moeder (dus niet jij, of iemand anders) zou het eng (of vul er zelf een ander woord in) vinden als mijn kindje dat zo jong zou kunnen. Misschien juist ook dat ik dat wat sneller denk omdat ik met oa. met deze doelgroep werk.
En er valt niets te labelen onder 1 detail, maar daarom zei ik ook dat ik verder niets van het ventje weet maar dat ik dit puur alleen zeg om wat zij schreef.

Maar laten we er verder maar niet teveel woorden aan vuil maken want dat zou zonde zijn van dit verder leuke topic.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou je kindje later worden... - Pagina 3 Empty Re: Wat zou je kindje later worden...

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 3:41

Oh ik las eerst de eerste pagina over autist e.d. en toen kwam ik er pas achter dat het mijn kind is.

Nee ik vind dat niet "eng". Gelukkig weet ik wél dat er heel wat meer criteria zijn voor die diagnose, en ook voor een andere autisme spectrum stoornis. Als jij dat ook wist Moon, dan had je ook geweten dat doordat ik conducteur, machinist, voetballer en zeebioloog ook noem, hij meer dan 1 interesse heeft en de vlieger van "heel veel over 1 onderwerp weten en daar helemaal geobsedeerd door zijn" hier niet opgaat.

Los daarvan vind ik het heel brutaal om op basis van 1 zin te vragen of ik dat niet eng vind. Je weet niks maar dan ook niks over mijn zoon verder, je zegt 'Inmiddels is het kindje misschien ook wel wat ouder en is hij redelijk 'volgens het boekje' dan is er natuurlijk niets aan de hand, maar dat weet ik niet.' Jij denkt dus dat mijn zoon toen niet volgens het boekje was? Ik weet niet of jij ook echt een beroep hebt waarbij je met autistische kinderen werkt, maar wat mij betreft zou je dan uit je ambt gezet mogen worden wegens onprofessionaliteit.

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 11 sep 2011 - 3:46

Moon schreef:
RYW schreef:
Moon schreef:Ik zeg ook niet gelijk dat het een autist is, ik zou het zelf alleen wat eng vinden als het mijn kind betrof.
Inmiddels is het kindje misschien ook wel wat ouder en is hij redelijk 'volgens het boekje' dan is er natuurlijk niets aan de hand, maar dat weet ik niet. Ik zeg het alleen puur om het gegeven van "alle automerken uit zijn hoofd kennen".

Je geeft dus een kindje of een situatie het label 'eng' op basis van één zo'n klein detail, zonder dat je verder iets van het ventje weet. Dat vind ik raar.

Ik, als moeder (dus niet jij, of iemand anders) zou het eng (of vul er zelf een ander woord in) vinden als mijn kindje dat zo jong zou kunnen. Misschien juist ook dat ik dat wat sneller denk omdat ik met oa. met deze doelgroep werk.
En er valt niets te labelen onder 1 detail, maar daarom zei ik ook dat ik verder niets van het ventje weet maar dat ik dit puur alleen zeg om wat zij schreef.

Maar laten we er verder maar niet teveel woorden aan vuil maken want dat zou zonde zijn van dit verder leuke topic.

Dat is dus precies wat er wél staat.

Maar misschien is het niet wat je bedoelde. Dat is heel wat anders, en prima natuurlijk, als je het niet zo bedoelde, maar het staat er wel. Dat het een soort beroepsdeformatie is dat je dat denkt, dat zal best. Alleen het is niet zo leuk om te horen, denk ik, als er zo'n reactie komt specifiek op Arden's stukje. Wat jij verder denkt en vindt en ervan zou vinden als het jouw kind was, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar ik zou denken dat het ook bij je beroep hoort om daar dus geen voorbarige uitspraken over te doen die mogelijk lullig kunnen overkomen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Moon zo 11 sep 2011 - 3:47

Arden schreef:Oh ik las eerst de eerste pagina over autist e.d. en toen kwam ik er pas achter dat het mijn kind is.

Nee ik vind dat niet "eng". Gelukkig weet ik wél dat er heel wat meer criteria zijn voor die diagnose, en ook voor een andere autisme spectrum stoornis. Als jij dat ook wist Moon, dan had je ook geweten dat doordat ik conducteur, machinist, voetballer en zeebioloog ook noem, hij meer dan 1 interesse heeft en de vlieger van "heel veel over 1 onderwerp weten en daar helemaal geobsedeerd door zijn" hier niet opgaat.

Los daarvan vind ik het heel brutaal om op basis van 1 zin te vragen of ik dat niet eng vind. Je weet niks maar dan ook niks over mijn zoon verder, je zegt 'Inmiddels is het kindje misschien ook wel wat ouder en is hij redelijk 'volgens het boekje' dan is er natuurlijk niets aan de hand, maar dat weet ik niet.' Jij denkt dus dat mijn zoon toen niet volgens het boekje was? Ik weet niet of jij ook echt een beroep hebt waarbij je met autistische kinderen werkt, maar wat mij betreft zou je dan uit je ambt gezet mogen worden wegens onprofessionaliteit.

Helaas is het niet zo dat je aan alle criteria's moet voldoen om een dergelijke stoornis te hebben. Je kan prima autisme of ASS hebben zonder een obsessie te hebben hoor. Maar goed.

Ik weet inderdaad niets over jouw zoon dan dat hij de automerken op kon noemen. En sorry daarvoor dat ik het jou te direct vroeg, dat was te impulsief van mij.
Ik werk overigens niet met kinderen. Wat bij ons binnenkomt is allemaal al gediagnosticeerd.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Moon zo 11 sep 2011 - 3:49

RYW schreef:
Moon schreef:
RYW schreef:

Dat is dus precies wat er wél staat.

Maar misschien is het niet wat je bedoelde. Dat is heel wat anders, en prima natuurlijk, als je het niet zo bedoelde, maar het staat er wel. Dat het een soort beroepsdeformatie is dat je dat denkt, dat zal best. Alleen het is niet zo leuk om te horen, denk ik, als er zo'n reactie komt specifiek op Arden's stukje. Wat jij verder denkt en vindt en ervan zou vinden als het jouw kind was, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar ik zou denken dat het ook bij je beroep hoort om daar dus geen voorbarige uitspraken over te doen die mogelijk lullig kunnen overkomen.

Maar dat betekent dus dat ik omdat ik in de 'sociale sector' werk in mijn prive leven altijd sociaal moet zijn?
Nee, ik kan werk en prive prima gescheiden houden en in mijn prive ben ik wat impulsiever dan op mijn werk.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Susan zo 11 sep 2011 - 3:49

*

Laatst aangepast door Susan op ma 17 sep 2012 - 23:30; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 3:50

Moon schreef:
Arden schreef:Oh ik las eerst de eerste pagina over autist e.d. en toen kwam ik er pas achter dat het mijn kind is.

Helaas is het niet zo dat je aan alle criteria's moet voldoen om een dergelijke stoornis te hebben. Je kan prima autisme of ASS hebben zonder een obsessie te hebben hoor. Maar goed.

Als je goed leest zeg ik dat ook niet. Ik zeg dat je niet op basis van die zogenaamde obsessie kan zeggen dat het dús een ASS is.

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 11 sep 2011 - 3:52

Je begint zelf over dat je zo reageert omdat je dat beroep hebt, toch, dus hoe goed hou je het dan gescheiden? Maar om je vraag te beantwoorden: nee hoor, van mij hoef je helemaal niet sociaal te zijn. Maar als je dan eens in een impulsieve bui uit de bocht vliegt mag je er best op aangesproken worden, toch? En dan vind ik niet dat je moet gaan zeggen van 'dat staat er niet' alsof wij het dan verkeerd lezen, want dat staat er wél. Dan mag je best even bij je zelf te rade gaan en concluderen dat jij misschien wel iets gezegd hebt dat niet zo leuk of netjes was.

Inmiddels heb je dat dus ook gedaan, maar op het moment dat ik mijn reactie plaatste nog niet, en daar viel ik een beetje over. Een uitglijdertje kan gebeuren natuurlijk. Maar goed, je bedoelde het niet zo, gelukkig maar.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 3:56

Maar ook al bedoelde ze dat woordje 'eng' misschien niet zo, dan nog vind ik dat je ver buiten je boekje gaat als je op mijn reactie of een andere reactie in een dergelijk topic een reactie gaat geven waarin je suggereert dat een kind autistisch is. Ik vraag daar niet om, je leidt het af uit één puntje informatie. Als het een topic was geweest waarin schreef dat ik me zorgen maakte om mijn kind en je komt dán met de suggestie (maar dan wel subtieler!) is het al anders. Ik ken zelf ook de DSM uit mijn hoofd maar hoe beledigend is het als ik in een willekeurig topic reacties zou gaan plaatsen als "Vind je dat normaal? Volgens mijn heb je een afhankelijke/borderline/asociale e.d. persoonlijkheidsstoornis". Ik vind daar niks, maar dan ook niks professioneels aan.

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 11 sep 2011 - 4:00

Arden schreef:Maar ook al bedoelde ze dat woordje 'eng' misschien niet zo, dan nog vind ik dat je ver buiten je boekje gaat als je op mijn reactie of een andere reactie in een dergelijk topic een reactie gaat geven waarin je suggereert dat een kind autistisch is. Ik vraag daar niet om, je leidt het af uit één puntje informatie. Als het een topic was geweest waarin schreef dat ik me zorgen maakte om mijn kind en je komt dán met de suggestie (maar dan wel subtieler!) is het al anders. Ik ken zelf ook de DSM uit mijn hoofd maar hoe beledigend is het als ik in een willekeurig topic reacties zou gaan plaatsen als "Vind je dat normaal? Volgens mijn heb je een afhankelijke/borderline/asociale e.d. persoonlijkheidsstoornis". Ik vind daar niks, maar dan ook niks professioneels aan.

Heb je gelijk in hoor, alleen eerlijk is eerlijk, zij is niet degene die als eerste met het woordje 'autist' komt, alleen ze suggereert het wel overduidelijk. Ik viel er ook over, zoals je leest, en vind het ook ver buiten het boekje.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 11 sep 2011 - 4:10

*

Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Roodkapje zo 11 sep 2011 - 4:25

Susan schreef:Om eerlijk te zijn vind ik juist dat suggestieve, waarbij iemand overduidelijk ergens op doelt maar niet wil zeggen wat, nog veel vervelender. Maar goed.

+1 !
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Moon zo 11 sep 2011 - 4:31

De standpunten zijn duidelijk lijkt me, mijn bedoeling nu ook. Ik zou het verder zonde van het topic vinden als we er nu nog verder over door gaan. Als iemand dit wel zou willen wil ik best met PM verder gaan. Maar niet meer hier.

@ Arden, nogmaals sorry, ik begrijp nu dat het voor jou niet leuk is om dat zo te lezen.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Moon zo 11 sep 2011 - 4:33

Arden schreef:Maar ook al bedoelde ze dat woordje 'eng' misschien niet zo, dan nog vind ik dat je ver buiten je boekje gaat als je op mijn reactie of een andere reactie in een dergelijk topic een reactie gaat geven waarin je suggereert dat een kind autistisch is. Ik vraag daar niet om, je leidt het af uit één puntje informatie. Als het een topic was geweest waarin schreef dat ik me zorgen maakte om mijn kind en je komt dán met de suggestie (maar dan wel subtieler!) is het al anders. Ik ken zelf ook de DSM uit mijn hoofd maar hoe beledigend is het als ik in een willekeurig topic reacties zou gaan plaatsen als "Vind je dat normaal? Volgens mijn heb je een afhankelijke/borderline/asociale e.d. persoonlijkheidsstoornis". Ik vind daar niks, maar dan ook niks professioneels aan.

Je hebt gelijk, inderdaad. Dit had ik in een dergelijk topic niet zo moeten zeggen.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 4:56

Mijn neefje van 2 die wordt denk ik bouwkundig architect haha.

Bij elke tractor of vrachwagen met zo'n heftruck erachter is het "Bobbee bouweer".. En verder kan hij echt heel netjes tekenen. Een combie van dat dus.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 6:19

Moon schreef:
Arden schreef:Mijn zoon wordt conducteur, machinist of automonteur denk ik. Hij kende voordat hij 2,5 was al alle automerken en hoewel de interesse nu wel een beetje minder is, is hij nog steeds gek op auto's. Hij is trouwens ook helemaal gefascineerd door vissen dus misschien ook wel een zeebioloog Wink Hij kan ook goed voetballen dus misschien wordt ie wel profvoetballer.

Mijn dochter wordt denk ik zangeres, haha. Of ze gaat in een dierentuin werken. Of ze wordt directeur of manager want de baas spelen kan ze goed (dat zeiden ze vroeger ook over mij, en ik ben nu helemaal niet meer zo haha).

Vind je dat niet eng? Als die dat zo jong al weet..

Ik vind wel eng dat iemand op basis van dit stukje informatie een mogelijke diagnose denkt te kunnen stellen.

Mijn dochter wordt denk ik styliste, kapster of personal shopper voor iemand.

Gast
Gast

Bericht  Moon zo 11 sep 2011 - 7:37

Twellie schreef:
Moon schreef:
Arden schreef:Mijn zoon wordt conducteur, machinist of automonteur denk ik. Hij kende voordat hij 2,5 was al alle automerken en hoewel de interesse nu wel een beetje minder is, is hij nog steeds gek op auto's. Hij is trouwens ook helemaal gefascineerd door vissen dus misschien ook wel een zeebioloog Wink Hij kan ook goed voetballen dus misschien wordt ie wel profvoetballer.

Mijn dochter wordt denk ik zangeres, haha. Of ze gaat in een dierentuin werken. Of ze wordt directeur of manager want de baas spelen kan ze goed (dat zeiden ze vroeger ook over mij, en ik ben nu helemaal niet meer zo haha).

Vind je dat niet eng? Als die dat zo jong al weet..

Ik vind wel eng dat iemand op basis van dit stukje informatie een mogelijke diagnose denkt te kunnen stellen.

Mijn dochter wordt denk ik styliste, kapster of personal shopper voor iemand.

Goh wat heb jij het topic goed gelezen zeg!
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  holaagirl zo 11 sep 2011 - 7:42

Bij ons in de straat wordt op het moment opgehoogd. N staat de gehele dag voor het raam of bij de deur te kijken naar de graafmachines.
Wat zou je kindje later worden... - Pagina 3 1405407401_6_njWQ
Hij heeft zelf even geoefend! Hij vind het ge-wel-dig!
Dusseh ik zou zeggen: bouwvakker;-) haha!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Susan zo 11 sep 2011 - 7:44

*

Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  LMCurious zo 11 sep 2011 - 8:02

Joris heeft laatst duidelijk gemaakt dat hij bij papa gaat werken op kantoor. (Dan hoeft ie niet zo hard te werken naar eigen zeggen)

Maar zijn interesses liggen verder bij het voetballen (wat hij ook echt wel goed kan), hij vind het prachtig als ik met m'n uiterlijk bezig ben (fohnen, make-up aanbrengen, manicure noem het maar op, hij vind het leuk) en helpen koken vind hij ook helemaal het einde. Dus ik zou het daar ergens zoeken.

En ik ben bang dat hij misschien verder blijft gaan met zijn grootste hobby die wij hem proberen af te leren, maar hij is nou eenmaal een echte Joop Sloop! :P
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 8:02

Moon schreef:
Ik werk overigens niet met kinderen. Wat bij ons binnenkomt is allemaal al gediagnosticeerd.

Even buiten de discussie om of je zoiets zo maar mag suggeren over het kind van een ander: bovenstaande zin roept bij mij echt ontzettend veel weerzin op.

Klinkt bijna alsof je het hebt over de laatst binnen gekomen levering spaarlampen/wc-rollen/kledinghangers/whatever.

Je werkt met mensen hoor...

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 11 sep 2011 - 8:03

*

Laatst aangepast door Susan op ma 17 sep 2012 - 23:31; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 8:15

Ontopic; Fenne wordt later juf of manager. In ieder geval een beroep waarin ze de baas kan spelen over anderen laughcry .

Thije weet ik niet zo goed. Iets sociaals wel denk ik. Hij is gek op knuffelen, aandacht en gezelligheid. Maar ook op slapen. Dus wie weet wordt hij beddentester bij Ikea ofzo. Of gigolo...eerst 'knuffelen' en dan uitgeteld in slaap vallen Idea

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 8:15

Moon heeft haar excuses al gemaakt, het heeft niet veel nut om nog door te gaan hier over.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 8:17

Minneke schreef:
Ontopic; Fenne wordt later juf of manager. In ieder geval een beroep waarin ze de baas kan spelen over anderen laughcry .

Thije weet ik niet zo goed. Iets sociaals wel denk ik. Hij is gek op knuffelen, aandacht en gezelligheid. Maar ook op slapen. Dus wie weet wordt hij beddentester bij Ikea ofzo. Of gigolo...eerst 'knuffelen' en dan uitgeteld in slaap vallen Idea

lol!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: