Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag ik jullie kindje worden?

+4
Flower_L
kwak
Zwerver
missy.
8 plaatsers

Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  missy. di 29 nov 2011 - 21:50

Dit is de uitspraak van een 5-jarig jongentje tegen mij en mijn man Sad
Ik vind het zo zielig.
Zijn ouders gaan scheiden, en dit gaat allemaal op een hele vervelende manier.
Hij krijgt hier heel veel van mee. Zijn moeder kan hem niet aan, zit nu alleen met drie kleine kinderen (5, 2.5 en 1). Er wordt veel tegen hem geschreeuwd.
Vaak gaat hij in het weekend logeren bij opa en oma, die gaan ook niet goed met hem om. Van oma krijgt hij regelmatig klappen op zijn kont. Ook schreeuwen ze veel tegen hem. Opa zei laatst: "Als je nou niet luistert dan stamp ik je op de grond." :shock:

Het gaat mij zo aan m'n hart.
Weet niet zo goed wat ik wil, maar moet even m'n verhaal kwijt.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  Zwerver di 29 nov 2011 - 21:53

Wat sneu zeg!

Is het jongentje familie oid? Of van de buurt? (Gewoon nieuwsgierig)
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  missy. di 29 nov 2011 - 21:56

Het is familie.
Het is idd heel sneu, het doet mijn zo verdriet als ik het allemaal zie.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:58

Wat zielig zeg.
Helaas zijn mijn ouders ook gescheiden en ik heb nog een aantal jongere broertjes/zusje. Dus heb het wel van dichtbij meegemaakt hoe het is. Dat is gelukkig niet zo gegaan zoals jij dit omschrijft, maar ook zeker niet makkelijk. Dit is wel heel sneu voor zo'n kindje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 22:03

Ik vind het niet normaal van die opa en oma, en zo te lezen is het familie en zou ze er dan ook zeker op aanspreken, zijn ze nou helemaal gek :S Ik kan me daar echt boos over maken...

Verder is het heel sneu voor dat kereltje, kan hij niet een tijdje bij jullie in huis komen zodat moeder even wat meer rust heeft?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  missy. di 29 nov 2011 - 22:13

Snoepy87 schreef:Ik vind het niet normaal van die opa en oma, en zo te lezen is het familie en zou ze er dan ook zeker op aanspreken, zijn ze nou helemaal gek :S Ik kan me daar echt boos over maken...

Verder is het heel sneu voor dat kereltje, kan hij niet een tijdje bij jullie in huis komen zodat moeder even wat meer rust heeft?

Wij hebben geprobeert om er met opa en oma over te praten. Helaas is dit uitgelopen op niks. Ze (vooral opa) zijn nogal eigenwijs en helemaal overtuigd dat hun manier de beste is. Ze vinden dat hij het nodig heeft dat ze zo streng zijn. Opa keek echt of hij water zag branden toen wij erover begonnen en ging snel over iets anders praten. Ik durf er niet zoveel van te zeggen want dan heb ik het weer gedaan.
Er wordt ook heel veel tegen hem geschreeuwd en als hij dan terug schreeuwd worden ze boos. Ja van wie krijgt hij nu dat voorbeeld?

Helaas kan hij niet een tijdje bij ons wonen. Wij hebben daar geen ruimte voor. Ook is het niet handig met school, dan moet hij van school af. (wij wonen niet in de buurt).
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  kwak di 29 nov 2011 - 22:16

aah, wat sneu voor dat jochie!
als dat tegen je wordt gezegd en je weet hoe het bij zijn huis er aan toe gaat dan breekt je hart toch?!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  missy. di 29 nov 2011 - 22:22

kwak schreef:aah, wat sneu voor dat jochie!
als dat tegen je wordt gezegd en je weet hoe het bij zijn huis er aan toe gaat dan breekt je hart toch?!

Ja mijn hart breekt dan echt.
En die scheiding gaat ook alles behalve soepel. Zijn vader heeft echt dingen gedaan die niet door de beugel kunnen. En hij krijgt dit allemaal mee.
Opa praat daar in zijn bijzijn dan ook gewoon over. Hij heeft het dan over 'die mongool' of over 'jan l*l' Wij zeggen daar wat van, zo van 'opa er zitten kleine oortjes bij' Opa's antwoord: "ja maar ik noem hem niet bij zijn naam en X weet toch niet waar we het over hebben. " Mijn neus dat hij het niet door heeft. Het kind is niet dom.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 22:40

Ik vind het niet normaal hoor, het is zelfs verboden om kinderen te slaan, je zou er dus een melding van kunnen maken.
Jammer dat hij niet een tijdje bij jullie kan komen, ruimte maakt niet uit maar school wel natuurlijk.
Ik zou het iig goed in de gaten houden en kijken of het niet uit te hand loopt, en als je er bij bent er gewoon elke keer wat van zeggen hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  missy. di 29 nov 2011 - 22:59

Snoepy87 schreef:Ik vind het niet normaal hoor, het is zelfs verboden om kinderen te slaan, je zou er dus een melding van kunnen maken.
Jammer dat hij niet een tijdje bij jullie kan komen, ruimte maakt niet uit maar school wel natuurlijk.
Ik zou het iig goed in de gaten houden en kijken of het niet uit te hand loopt, en als je er bij bent er gewoon elke keer wat van zeggen hoor!

Ik heb er ook over zitten denken om bv jeugdzorg of het amk te bellen. Omdat ik het belangrijk vind dat moeder hulp krijgt in de omgang met hem. Maar dat krijgt ze al. Ook hij krijgt hulp, vanuit school wordt ook geholpen.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 23:42

Ja maar wat de opa en oma doen kan ook niet door de beugel natuurlijk, dat zou ik ook in de gaten houden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  Flower_L di 29 nov 2011 - 23:44

kwak schreef:aah, wat sneu voor dat jochie!
als dat tegen je wordt gezegd en je weet hoe het bij zijn huis er aan toe gaat dan breekt je hart toch?!

+1 helaas gebeuren er ook zoveel dingen waar we geen weet van hebben.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 23:45

Kan het mannetje niet eens in het weekend bij jullie komen dan? Of gaan Opa en Oma daar niet mee akkoord? In dat geval zou je ook niet met het schoolprobleem zitten. Wat een nare situatie zeg. Zo vreselijk sneu als zo'n kind het zelf ook maar al te goed door heeft en als noodkreet met zulke vragen komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  Tazz di 29 nov 2011 - 23:52

Zeker een melding maken. Als opa en oma en mama niet voor hem kunnen zorgen dan kan jeugdzorg misschien wel een tijdelijk gastgezin vinden voor het mannetje.

Zijn opa en oma altijd tegen hem aan het schreeuwen of komt het wel eens voor? Voor hun zal het ook wel lastig zijn dat ze er een extra zorg bijkrijgen naast de zorgen die ze al hebben om hun dochter. Natuurlijk is dat geen reden om zo tegen een 5 jarige tekeer te gaan. Maar opa's en oma's vind ik zelf te oud om nog kleine kinderen op te voeden dus zij zouden deze verantwoording eigenlijk ook niet moeten dragen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  TGR di 29 nov 2011 - 23:56

Tazz schreef:Zeker een melding maken. Als opa en oma en mama niet voor hem kunnen zorgen dan kan jeugdzorg misschien wel een tijdelijk gastgezin vinden voor het mannetje.

Zijn opa en oma altijd tegen hem aan het schreeuwen of komt het wel eens voor? Voor hun zal het ook wel lastig zijn dat ze er een extra zorg bijkrijgen naast de zorgen die ze al hebben om hun dochter. Natuurlijk is dat geen reden om zo tegen een 5 jarige tekeer te gaan. Maar opa's en oma's vind ik zelf te oud om nog kleine kinderen op te voeden dus zij zouden deze verantwoording eigenlijk ook niet moeten dragen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  missy. di 29 nov 2011 - 23:59

Tazz schreef:Zeker een melding maken. Als opa en oma en mama niet voor hem kunnen zorgen dan kan jeugdzorg misschien wel een tijdelijk gastgezin vinden voor het mannetje.

Zijn opa en oma altijd tegen hem aan het schreeuwen of komt het wel eens voor? Voor hun zal het ook wel lastig zijn dat ze er een extra zorg bijkrijgen naast de zorgen die ze al hebben om hun dochter. Natuurlijk is dat geen reden om zo tegen een 5 jarige tekeer te gaan. Maar opa's en oma's vind ik zelf te oud om nog kleine kinderen op te voeden dus zij zouden deze verantwoording eigenlijk ook niet moeten dragen.

Het is niet zo dat hij daar altijd is. Hij logeerd er in het weekend regelmatig om moeder te ontlasten. Opa en oma zijn nog niet zo heel oud.
Het schreeuwen en slaan gebeurt ook als moeder erbij is, moeder vind dat het kind naar iedereen moet luisteren.
Toen ze nog niet in scheiding lagen werd er ook veel geschreeuwd. Dan waren ze op visite bij opa en oma. Kreeg hij een standje van pa of ma kwam oma ook nog even schreeuwend de keuken uit om hem nog een standje te geven.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  TGR wo 30 nov 2011 - 0:01

Wat is het van jou dan? Kind van broer of zus?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  missy. wo 30 nov 2011 - 0:04

Het is het kind van mijn schoonzus (zus van mijn man)
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  L!ND@ wo 30 nov 2011 - 1:24

Oh, wat verschrikkelijk om te moeten lezen, arm kind! Maar wat ik me dan wel afvraag....Hoe is jouw man dan zelf opgevoed? Waren zijn ouders net zo naar hem toe?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  missy. wo 30 nov 2011 - 1:25

L!ND@ schreef:Oh, wat verschrikkelijk om te moeten lezen, arm kind! Maar wat ik me dan wel afvraag....Hoe is jouw man dan zelf opgevoed? Waren zijn ouders net zo naar hem toe?

Ja dat ging precies hetzelfde. Hij snapt zijn neefje ook zo goed.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  L!ND@ wo 30 nov 2011 - 1:29

missy. schreef:
L!ND@ schreef:Oh, wat verschrikkelijk om te moeten lezen, arm kind! Maar wat ik me dan wel afvraag....Hoe is jouw man dan zelf opgevoed? Waren zijn ouders net zo naar hem toe?

Ja dat ging precies hetzelfde. Hij snapt zijn neefje ook zo goed.

Jeetje, wat ongelooflijk moeilijk, ook voor hem! Zo te lezen hebben jullie opa en oma er ook al eens mee geconfronteerd, maar helpt dat niks. Ik zou zelf contact opnemen met instanties, hoe moeilijk dat ook is.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  frolic wo 30 nov 2011 - 1:30

Voor de moeder is er ook hulp in zulke situaties he ( als je het als ouder ff niet meer ziet zitten ) k zou het daar misschien s met dr over hebben voor er meldingen gemaakt worden.

Wil ze daar ook niet aan , dan zou ik er wel werk van maken , een kind hoort zo niet behandeld te worden.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 1:33

O wat vreselijk om te lezen altijd. Zo te lezen is de moeder inderdaad flink gestresst en kan ze de zorg voor haar kinderen niet meer aan, dus zij moet ook zeker te weten hulp krijgen.

En die opa en oma dan...ongelofelijk.....mijn zoontje gaat ook regelmatig bij zijn oma logeren maar als ik merk dat er tegen hem geschreeuwd wordt of als hij klappen krijgt dan is dat toch héél snel afgelopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  missy. wo 30 nov 2011 - 8:18

L!ND@ schreef:
missy. schreef:
L!ND@ schreef:Oh, wat verschrikkelijk om te moeten lezen, arm kind! Maar wat ik me dan wel afvraag....Hoe is jouw man dan zelf opgevoed? Waren zijn ouders net zo naar hem toe?

Ja dat ging precies hetzelfde. Hij snapt zijn neefje ook zo goed.

Jeetje, wat ongelooflijk moeilijk, ook voor hem! Zo te lezen hebben jullie opa en oma er ook al eens mee geconfronteerd, maar helpt dat niks. Ik zou zelf contact opnemen met instanties, hoe moeilijk dat ook is.

Ik kom er nu ook steeds meer achter hoe hij is opgevoed en waarom hij soms dingen doet zoals hij ze doet. Gewoon door de rare manier van opvoeden.
Maar opa en oma snappen het dus niet en denken dat ze hem goed hebben opgevoed (hij is toch goed terecht gekomen) Ze denken dat dit komt door hun manier van opvoeden.

Ik zit idd nog te twijfelen of ik een instantie zou bellen.
Aan de ene kant moet er een eind aan komen.
Aan de andere kant heeft mijn schoonzus al heel veel zorgen. En ze wordt ook al wat geholpen. Ze krijgt thuis begeleiding voor haarzelf en de omgang met de kinderen. En ook wordt er voor hem hulp geregeld. Hij gaat nu naar een soort riagg voor kinderen.
Ik vraag mij af of ze wel gebaad zijn met nog een instantie die zich er mee gaat bemoeien.

Misschien is het een beetje een wazig verhaal, maar er zijn ook zoveel dingen die nu allemaal tegelijk spelen.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag ik jullie kindje worden? Empty Re: Mag ik jullie kindje worden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum