Draagmoeder worden
+23
Pussycat
kwak
May
juffie001
Roos
Printje
*Troela*
Teddyaapje
LMCurious
maiadebij
Pien
SuperGrover
Susan
Floor
Tania
bolus26
Inge
Mamsie
Smaragdje
loesje
Rush
Liadan
Nana
27 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Draagmoeder worden
Hallo meiden!
Doordat er bij een vriendinnetje van mij baarmoederhalskanker is geconstateerd kwamen we met de andere meiden uit het vriendinnengroepje in gesprek over draagmoeder worden (overigens hoort onze vriendin maandag pas welk stadium ze heeft en of ze haar baarmoeder kan behouden).
Nu was ik weleens benieuwd naar jullie meningen en opvattingen. Zouden jullie draagmoeder kunnen en willen zijn? In welke situatie wel/niet? En waarom dan?
Doordat er bij een vriendinnetje van mij baarmoederhalskanker is geconstateerd kwamen we met de andere meiden uit het vriendinnengroepje in gesprek over draagmoeder worden (overigens hoort onze vriendin maandag pas welk stadium ze heeft en of ze haar baarmoeder kan behouden).
Nu was ik weleens benieuwd naar jullie meningen en opvattingen. Zouden jullie draagmoeder kunnen en willen zijn? In welke situatie wel/niet? En waarom dan?
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Re: Draagmoeder worden
Nee, dat zou ik niet kunnen en willen, in geen enkele situatie.
Ik zou dat gevoelsmatig niet aankunnen, een kindje 9 maanden bij me dragen en het dan af moeten staan.
Wat ontzettend heftig voor je vriendin, sterkte!
Ik zou dat gevoelsmatig niet aankunnen, een kindje 9 maanden bij me dragen en het dan af moeten staan.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het kindje na 9 maanden zwangerschap niet af kunnen staan. In geen enkele situatie.
Gast- Gast
Nee, wat een aanslag op m`n lichaam.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Nee, dat zou ik niet kunnen en willen, in geen enkele situatie.
Ik zou dat gevoelsmatig niet aankunnen, een kindje 9 maanden bij me dragen en het dan af moeten staan. En het is een hele aanslag op mijn lichaam wat ik niet wil.
+1
Ik zou dat gevoelsmatig niet aankunnen, een kindje 9 maanden bij me dragen en het dan af moeten staan. En het is een hele aanslag op mijn lichaam wat ik niet wil.
+1
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
+1loesje schreef:Nee, dat zou ik niet kunnen en willen, in geen enkele situatie.
+1
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Nee zou ik niet kunnen. Wel zou ik voor mijn zus eitjes afstaan.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk niet dat ik het zou kunnen. Misschien dat ik het voor mijn zusje in overweging zou willen nemen.
Vriendin van mij heeft 2jaar geleden baarmoederhalskanker gehad, de kans op een zwangerschap was zeer klein. Ze is geopereerd en schoon voor nu en op het moment zwanger.
Vriendin van mij heeft 2jaar geleden baarmoederhalskanker gehad, de kans op een zwangerschap was zeer klein. Ze is geopereerd en schoon voor nu en op het moment zwanger.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
eitjes afstaan zou ik overdenken draagmoeder denk ik niet. misschien als ik zelf al kinderen heb dat ik er anders over denk.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Nee, ik vind het echt knap dat er vrouwen zijn die dat kunnen. Maar een kindje dat in mijn buik is gegroeid zou ik echt nooit af kunnen staan.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik zou het wel willen zijn, of ik het zou kunnen kan ik nu geen antwoord op geven. Ik denk van wel (maar dat antwoord zou ik pas echt kunnen geven als ik echt in die situatie zit), maar ik zou niet zomaar voor iemand draagmoeder willen zijn, dat ligt bij mij echt aan de persoon die het vraagt (en ook de relatie die zij heeft, of ik daar achter sta).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
eitjes afstaan aan mijn zusje hoef ik niet eens over na te denken. Als dat nodig zou zijn, dan zou ik dat zeker doen voor haar.
Gast- Gast
Nee dat zou ik niet kunnen. Ik zou het kindje na 9 maanden niet kunnen afstaan.
Eitje zou ik over na kunnen denken.
Eitje zou ik over na kunnen denken.
Gast- Gast
Ja, voor mijn zusje zou ik het doen. Voor hele goede vriendinnen alleen als ik zelf al kinderen heb en verder klaar ben, zeg maar. Voor mijn zusje zou ik er niet eens over na hoeven denken, dat doe ik meteen.
Gast- Gast
Nee, nu ik weet hoe het voelt om zwanger te zijn en moeder te zijn zou ik het niet kunnen, ik zou het niet af kunnen staan.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Ja, voor mijn zusje zou ik het doen. Voor hele goede vriendinnen alleen als ik zelf al kinderen heb en verder klaar ben, zeg maar. Voor mijn zusje zou ik er niet eens over na hoeven denken, dat doe ik meteen.
Je moet sowieso al een keer een kind gebaard hebben om draagmoeder te kunnen zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Voor mijn zusje zou ik daar zeker over nadenken. Zou het wel heel moeilijk vinden maar waarschijnlijk uiteindelijk toch doen omdat ik het haar zo gun en de band altijd speciaal zal blijven. Voor iemand anders zou ik het niet doen.
Gast- Gast
Eitjes zou ik wel afstaan als ik een zusje had, maar die heb ik niet.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Eitjes afstaan zou ik geen probleem mee hebben, als het goed is heb ik er genoeg. Maar draagmoeder... Voor mijn zus zou ik dat zeker overwegen. Maar als je daarvoor eerst zelf een kind moet baren, nee dat wordt wel een héle grote stap. Wellicht als ik zelf later moeder ben, maar ik denk dat mijn zus het dan niet meer hoeft, aangezien zij dan waarschijnlijk al vrij oud is om een kind te krijgen. Voor mijn vriendinnen zou ik dat niet gauw doen, vriendschappen vind ik anders dan een familieband.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Nope... ik ben niet gemaakt voor zwangerschappen ben ik achter gekomen!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
jeetje wat moeilijk! Ik kan er nu ook geen pasklaar antwoord op geven. Voor een vriendin sowieso niet, maar voor familie? Mocht ik het overwegen dan sowieso pas als ik zelf geen kinderen meer zou willen en zoals iemand anders al schreef als ik achter de relatie zou staan. Verder moet mijn man er ook helemaal achter staan.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
ik denk dat ik het zou doen. ik heb er wel eens vaker over nagedacht omdat 2 schoonzusjes van mij mogelijk moeilijk/niet zwanger kunnen raken zelf. Ondanks dat ik 2 ontzettend vervelende zwangerschappen heb gehad zou ik het er wel voor over hebben voor hun. Voor vriendinnen zou ik het niet doen, maar juist voor directe familie waarbij je het kind dus ook wel ziet opgroeien zou ik het wel doen. Ik zou geen 2e mama willen zijn, maar denk dat je wel een bijzondere band zult hebben met het kind. Overigens zou ik het ook maar 1 keer doen. Dus als ze graag 2 kinderen zouden willen dan is het voor hen de keuze 1 of geen. Dit omdat ik het het hen ook zo gun het ouderschap te mogen meemaken. En daar geef ik met liefde 9 maanden voor, maar 2x vind ik dan wel weer teveel.
Ook eicellen doneren zou ik direct doen. Dit zou ik denk ik ook wel voor vriendinnen doen. Maar doordat je dan het kind niet gedragen hebt denk ik dat de band met het kind minder is en dat zou ik dan ook prettiger vinden, m'n schoonzusjes staan dichterbij bij mij dan vriendinnen.
Overigens weet ik niet hoe Dave hierin staat. Aangezien ik er dan wel vanuit ga dat ik weer weinig zal kunnen tijdens die 9 maanden komt er ook op hem een zware last die periode. Dus hij zou er wel achter moeten staan. Maar ik vermoed dat hij hiermee wal zou instemmen. Hoewel hij het denk ik eerder zou doen voor zijn zusje dan voor mijn schoonzusje en broer.
Ook eicellen doneren zou ik direct doen. Dit zou ik denk ik ook wel voor vriendinnen doen. Maar doordat je dan het kind niet gedragen hebt denk ik dat de band met het kind minder is en dat zou ik dan ook prettiger vinden, m'n schoonzusjes staan dichterbij bij mij dan vriendinnen.
Overigens weet ik niet hoe Dave hierin staat. Aangezien ik er dan wel vanuit ga dat ik weer weinig zal kunnen tijdens die 9 maanden komt er ook op hem een zware last die periode. Dus hij zou er wel achter moeten staan. Maar ik vermoed dat hij hiermee wal zou instemmen. Hoewel hij het denk ik eerder zou doen voor zijn zusje dan voor mijn schoonzusje en broer.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Pien schreef:Nope... ik ben niet gemaakt voor zwangerschappen ben ik achter gekomen!
Hoe bedoel je dat ?
Gast- Gast
Ik zou juist geen eitjes kunnen afstaan, gevoelsmatig zou dat kindje toch 50% van mij zijn. Draagmoederschap, daar zou ik best over na kunnen denken. Ik denk dat ik bijvoorbeeld het kindje van mijn broer en schoonzus best zou kunnen dragen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Draagmoeder gezocht...
» n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn?
» Zou jij draagmoeder kunnen/willen zijn?
» om gek van te worden
» Dikker worden
» n.a.v..... zou je draagmoeder kunnen zijn?
» Zou jij draagmoeder kunnen/willen zijn?
» om gek van te worden
» Dikker worden
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: