Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zindelijk worden?

+8
kwebbeltje
Annemie
Purpleflower
Annie24
nillis
meisjesmama
Twellie
red rose
12 plaatsers

Ga naar beneden

Zindelijk worden? Empty Zindelijk worden?

Bericht  red rose di 18 jun 2013 - 1:08

Mijn dochtertje wilde al heel vroeg op het potje, met ruim een jaar. Ze wilde er vaak op zitten,maar deed er niks op. Soms was er per ongeluk iets en dan schrok ze daarvan en wilde ze weer een tijdje niet. Sinds begin dit jaar geen interesse in potje of wc, ik denk doordat ik zwanger was en thuis was vanaf eind januari. De laatste 2 weken wil ze een paar keer per dag op de wc zitten, deed ze niks op. Dus ik dacht de interesse is er, laat het eens een dagje proberen. Ik heb Hello kitty en mickey mouse onderbroekjes gekocht en die vind ze helemaal geweldig. Vannochtend uit bed en ik heb haar verteld dat ze zo'n broekje aan mocht en dat ze geen luier aan hoefde. Dat wilde ze wel en ze vond het leuk. Bovenaan de trap stond ze heel bedenkelijk te kijken, ze liep naar beneden en daar plaste ze dus op de grond. Ze zei: ow mama, kijk nou. Ik heb haar verteld dat dat niet erg is en haar nog even op de wc gezet. Ze wilde weer een nieuw onderbroekje aan. Zo heeft ze vannochtend heel vaak op de wc gezeten omdat ze zei dat ze moest plassen maar en kwam niks. Ze heeft denk 6keer een ongelukje gehad en heeft 1 keer op de wc geplast en ook gepoept. Ik weet niet zo goed of het nou wel of geen zin heeft om door te gaan. Wat is jullie mening?
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden? Empty Re: Zindelijk worden?

Bericht  Twellie di 18 jun 2013 - 1:10

Persoonlijk zou ik dit niet doorzetten. Mijn jongste van anderhalf wil vaak ook op het potje of de wc maar da's gewoon interesse en geen voorteken dat ze zindelijk gaat worden. Na zes keer een ongelukje denk ik dat je beter weer even af kunt wachten tot ze aan gaat geven dat ze een plas aan voelt komen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  meisjesmama di 18 jun 2013 - 1:13

Ik zou er ook mee wachten...
Mijn jongste is net zindelijk kwam er mee dat ze het wel op de wc kon en binnen een paar dagen was ze overdag zindelijk.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  nillis di 18 jun 2013 - 1:16

Ik denk ook dat het even een fase is. T wilde dat ook erg graag rond die leeftijd. Hier zijn we nu begonnen met de zindelijkheid maar gaat het ook nog wel eens mis, maar plast T ook goed op de wc en ze vindt het sticker plakken geweldig, dus hier kijk ik ook hoe het gaat
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  red rose di 18 jun 2013 - 1:29

Ik heb zelf ook wel het idee dat het nog net wat te vroeg is, omdat ze wel vaak op de wc wilde maar er niks kwam. Ik vond dat ze wel veel ongelukjes had, maar ik heb eigelijk geen idee wat normaal is bij zindelijk worden. Ik kijk even wat ik vanmiddag doe, ligt eraan wat ze zelf zegt als ze zo wakker wordt.
red rose
red rose
Prater
Prater

Bericht  Annie24 di 18 jun 2013 - 2:03

Mijn zoontje is 1 maand ouder dan jouw dochtertje en die heeft nog lekker een luier aan smile
Hij gaat 100x per dag op het potje zitten en vindt het reuze interessant als er bij papa of mama water uit komt, maar zelf plassen wil hij niet.

Ik ga hem daarin ook niet pushen en ga er vanuit dat hij het echt zelf wel een keer aan gaat geven.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Purpleflower di 18 jun 2013 - 2:23

Met dit warme weer lekker in een onderbroekje laten lopen, en potje in de buurt zetten..
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Annemie di 18 jun 2013 - 2:27

Ik kan het woord zindelijk niet meer lezen of horen..hihi...ik hoor constant dat mijn zoontje nu toch echt zindelijk moet worden, vooral van mijn schoonouders en cb. Ik heb gewoon het idee dat hij er echt nog niet aan toe is, maarja als ik zodadelijk verlof heb, dan zal ik heel veel ondergoed inslaan en kijken of het wat word, ben benieuwd.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  kwebbeltje di 18 jun 2013 - 3:36

Ik vind je kunt pas met zindelijkheid beginnen wanneer het kind eraan toe is . Je kunt het potje bijv wel introduceren als ze naar bed gaan en voordat je een schone luier aan geeft op het potje zetten. Maar als ze niet willen niet doen komt vanzelf
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Bericht  red rose di 18 jun 2013 - 4:49

Ze wilde haar luier aanhouden toen ze uit bed kwam. Ik vond het prima want ik werd door een vriendin gebeld en we zijn daar nog even langs geweest. Toen we thuis kwamen was de luier nog steeds droog. Ze wilde op de wc maar er kwam geen plas. Wilde geen luier meer aan, dus maar zo laten lopen. Even later grote plas op de grond. Ik laat haar nu maar even zo lopen.
red rose
red rose
Prater
Prater

Bericht  Liadan di 18 jun 2013 - 6:46

Mijn dochter is zo zindelijk geworden. De eerste dag veel ongelukjes, de dag erna nog een paar en toen was ze zindelijk. Als ze zelf ook geen luier aan wil zou ik het morgen nog een keer proberen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje di 18 jun 2013 - 7:41

R is zo ook vorige zomer in een keer zindelijk geworden, in een kleine week tijd. Gewoon rondlopen in de blote billen/onderbroek en een potje in de buurt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Fearie do 11 jul 2013 - 6:30

Ik up dit topic even.  Wanneer begin je met je kind proberen zindelijk te maken?
Ik heb namelijk geen idee. D kan nog niet zeggen dat hij geplast of gepoept heeft...

En als we gaan douchen en hij plast zichzelf over de tenen zit ie alleen te kijken en zegt oohoh.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Bruintje Beer do 11 jul 2013 - 6:41

Wij zijn nu bezig met D. wij laten hem met dit weer lekker bloot lopen en hij loopt zelf naar het potje. Hij benoemt het soms wel en soms niet.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Annie24 do 11 jul 2013 - 6:46

Y. wilde afgelopen zondag zelf geen luier om. We hebben hem dus zonder luier laten lopen, maar na 10 plasjes opruimen in 2 uur (jeetje, wat piest dat kind vaak Laughing ) hebben we hem weer een luier aangedaan. Hij is er dus overduidelijk nog niet aan toe Laughing 

Als hij het weer aangeeft mag hij weer zonder luier, maar ik ga hem er niet in pushen. Het komt vast wel goed smile 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: