Pijn ervaringen
+32
pino101
Fearie
Darius
Smaragdje
Steep
Thunder
Pien
Niene
holaagirl
Tania
maiadebij
Printje
Teddyaapje
koNijntje
Vancity_girl
Jelin
chipa
Mikki
Rouge
LotteK
Susan
Fiebje
Liadan
Happydobby
Pandora
Laced
Makamba
yes1984
Novalee
-Ieniemienie-
Flip Fluitketel
Funk
36 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Pijn ervaringen
Toucheren heb ik in de meeste keren niet als pijnlijk ervaren, in mijn zwangerschap niet en tijdens de bevalling ook niet, 1x heeft een gyn mij flink pijn gedaan. En dat heeft hij geweten omdat ik hem toesnauwde: 'Het hoeft niet stuk hoor'.
Gast- Gast
pippi schreef:Ik vroeg me af hoe pijnlijk voor jullie de volgende dingen zijn geweest:
- het strippen-Ben niet gestript
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken-Vliezen zijn spontaan gebroken
- ruggenprik en verdoving-Heb geen ruggenprik of verdoving gehad
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?)-Heb geen knip gehad
- hechten en verdoving-Ben verdoofd door een gel/spray toen er gehecht werd dus voelde niets. Kreeg er ook maar 6.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik weet dat het voor iedereen anders is..
pino101- Fluisteraar
- Aantal berichten : 33
Punten : 41
Registratiedatum : 24-11-10
-het strippen: nvt
- vliezen breken: zijn spontaan gebroken
-ruggenprik en verdoving: heb allen verdoving gehad voor de knip. Niks van gemerkt, ze deden dit tijdens een perswee.
-knip: ik wist dat ze een knip ging zetten maar heb er niks van gemerkt.
- hechten: was vreselijk. Ze moest er nog 2 en verdoving was zo goed als uitgewerkt. Dus 2 hechtingen zonder verdoving, was erg pijnlijk...
- vliezen breken: zijn spontaan gebroken
-ruggenprik en verdoving: heb allen verdoving gehad voor de knip. Niks van gemerkt, ze deden dit tijdens een perswee.
-knip: ik wist dat ze een knip ging zetten maar heb er niks van gemerkt.
- hechten: was vreselijk. Ze moest er nog 2 en verdoving was zo goed als uitgewerkt. Dus 2 hechtingen zonder verdoving, was erg pijnlijk...
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
Fearie schreef:... kon het me een paar uur na de bevalling allemaal al niet meer voor de geest halen.
Raar he, dat je de pijn niet meer exact kunt terughalen?
Ik weet nog goed dat ik hele erge pijn had tijdens de heftige weeen, en dat het zo'n pijn deed toen het hoofdje vast zat toen het er bijna uit was. Maar echt de pijn omschrijven... of zelfs terugdenken... dat lukt bijna niet.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Toucheren heb ik in de meeste keren niet als pijnlijk ervaren, in mijn zwangerschap niet en tijdens de bevalling ook niet, 1x heeft een gyn mij flink pijn gedaan. En dat heeft hij geweten omdat ik hem toesnauwde: 'Het hoeft niet stuk hoor'.
Haha, geniale opmerking!
Ik vond dat wel echt heel pijnlijk.
Gast- Gast
pippi schreef:Ik vroeg me af hoe pijnlijk voor jullie de volgende dingen zijn geweest:
- het strippen: Niet pijnlijk..meer vervelend gevoel.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken: Is de eerste keer spontaan gebeurt en daar voelde ik niks van en bij de 2e zijn ze doorgeprikt door de verlos,maar ook dat vond ik niet pijnlijk.
- ruggenprik en verdoving: N.v.t. Ik ben 2x thuis bevallen zonder pijnbestrijding.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) : N.v.t.
- hechten en verdoving: N.v.t.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik weet dat het voor iedereen anders is..
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Mooi trucje van de natuur he!Kruumel schreef:Fearie schreef:... kon het me een paar uur na de bevalling allemaal al niet meer voor de geest halen.
Raar he, dat je de pijn niet meer exact kunt terughalen?
Ik weet nog goed dat ik hele erge pijn had tijdens de heftige weeen, en dat het zo'n pijn deed toen het hoofdje vast zat toen het er bijna uit was. Maar echt de pijn omschrijven... of zelfs terugdenken... dat lukt bijna niet.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
- het strippen
heb ik niet gehad
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken
dat deed niet veel pijn maar de weeen werden erna wel heftiger
- ruggenprik en verdoving
heb ik niet gehad
- een knip
weet ik niet meer
- hechten en verdoving
dat vond ik best pijnlijk ik werd niet genoeg verdoofd had ik het idee
heb ik niet gehad
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken
dat deed niet veel pijn maar de weeen werden erna wel heftiger
- ruggenprik en verdoving
heb ik niet gehad
- een knip
weet ik niet meer
- hechten en verdoving
dat vond ik best pijnlijk ik werd niet genoeg verdoofd had ik het idee
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Het strippen deed bij mij geen pijn. Hooguit wat ongemakkelijk dat ze zo zitten te wroeten haha.
Vliezen zijn gebroken door het pennetje wat mijn dochter op haar hoofd kreeg.
Ruggenprik heb ik niet gehad. Verdoving prikte! AU! Van de knip heb ik niets gevoeld. (Wel gehoord, als ik zou kunnen zou ik mijn oren dan dicht doen, dat geluid... brr)
Het hechten voelde heel raar. De verdoving werkte niet zo meer dus voelde de naald. Maar ik vond het ook vooral eng. En ik vond dat ik niet mocht zeuren omdat ik net bevallen was, een hechtinkje moest toch te doen zijn dan haha.. Ik ben trouwens pas een uur na de bevalling gehecht, dus niet zo gek dat het zeer deed.
Ook moest ik flink gehecht worden, dus het duurde mij erg lang.
Succes met de bevalling!
Vliezen zijn gebroken door het pennetje wat mijn dochter op haar hoofd kreeg.
Ruggenprik heb ik niet gehad. Verdoving prikte! AU! Van de knip heb ik niets gevoeld. (Wel gehoord, als ik zou kunnen zou ik mijn oren dan dicht doen, dat geluid... brr)
Het hechten voelde heel raar. De verdoving werkte niet zo meer dus voelde de naald. Maar ik vond het ook vooral eng. En ik vond dat ik niet mocht zeuren omdat ik net bevallen was, een hechtinkje moest toch te doen zijn dan haha.. Ik ben trouwens pas een uur na de bevalling gehecht, dus niet zo gek dat het zeer deed.
Ook moest ik flink gehecht worden, dus het duurde mij erg lang.
Succes met de bevalling!
Laatst aangepast door Biancy op do 1 sep 2011 - 21:08; in totaal 1 keer bewerkt
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
ProudMama schreef:Ik had mijn kinderen op het moment van hechten niet bij me, dat eis is de volgende keer wel. Zodra je kindje bij je ligt voel je veel minder pijn vind ik.
Ik had haar bij mij maar omdat ik me zat te verbijten tegen de pijn van het hechten heeft mijn vriend haar op schoot gepakt.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Kruumel schreef:PS: het toucheren heb je er niet bij staan, maar dat vond ik ook vrij pijnlijk. Is een keer of 6 gedaan bij mij.
Toucheren heb ik zelf niet als pijnlijk ervaren... Ik heb voordat ik uberhaupt bevallen ben 6 dagen in het ziekenhuis gelegen, op dag 7 ben ik ingeleid. Tijdens die 6 dagen werd ik varierend tussen de 3 en 5 keer getoucheerd. Er kwam standaard een vk ´s ochtends vroeg langs om te toucheren, daarna kwam vrijwel iedere dag ook nog een gyn met co assistent die beide gingen toucheren en meestal werd er ´s middags en ´s avonds ook nog getoucheerd.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: