Pijn ervaringen
+32
pino101
Fearie
Darius
Smaragdje
Steep
Thunder
Pien
Niene
holaagirl
Tania
maiadebij
Printje
Teddyaapje
koNijntje
Vancity_girl
Jelin
chipa
Mikki
Rouge
LotteK
Susan
Fiebje
Liadan
Happydobby
Pandora
Laced
Makamba
yes1984
Novalee
-Ieniemienie-
Flip Fluitketel
Funk
36 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Pijn ervaringen
- het strippen
n.v.t.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken
spontaan gebroken, ik voelde/hoorde een knakje. dit deed geen pijn, had op hetzelfde moment wel een steek onderin mijn buik, maar achteraf is dat een wee geweest.
- ruggenprik en verdoving
n.v.t.
wel hoor ik altijd dat de ruggeprik erg meeviel, veel mensen zien er tegenop ivm allerlei horrorverhalen, maar uiteindelijk is het een 'gewone' prik. zelf heb ik er nooit een gehad, maar ik werk als vpk in het ziekenhuis dus heb er wel een beetje een beeld van.. probeer je er niet al te druk over te maken.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?)
n.v.t.
- hechten en verdoving
verdovingsprikjes waren iets gevoelig, maar ik had inmiddels de 'puftechniek' goed onder controle, dus op deze manier kon ik de 'pijn' (zo wil ik het niet noemen) wel goed verdragen.
hechten was soms iets gevoelig, maar net als laced zei kietelde het meer..
n.v.t.
spontaan gebroken, ik voelde/hoorde een knakje. dit deed geen pijn, had op hetzelfde moment wel een steek onderin mijn buik, maar achteraf is dat een wee geweest.
n.v.t.
wel hoor ik altijd dat de ruggeprik erg meeviel, veel mensen zien er tegenop ivm allerlei horrorverhalen, maar uiteindelijk is het een 'gewone' prik. zelf heb ik er nooit een gehad, maar ik werk als vpk in het ziekenhuis dus heb er wel een beetje een beeld van.. probeer je er niet al te druk over te maken.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?)
n.v.t.
- hechten en verdoving
verdovingsprikjes waren iets gevoelig, maar ik had inmiddels de 'puftechniek' goed onder controle, dus op deze manier kon ik de 'pijn' (zo wil ik het niet noemen) wel goed verdragen.
hechten was soms iets gevoelig, maar net als laced zei kietelde het meer..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
- het strippen erg vervelend, tegen pijnlijk aan
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken niks van gevoeld
- ruggenpriken verdoving vervelend gevoel maar hij is bij mij dan ook wel verkeerd gezet
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) ik wist het en hoorde de knip zelf maar heb er niks van gevoeld, volgens mij is het ook niet verdoofd van te voren want T. moest er erg snel uit op het laatst.
- hechten en verdoving Ik had heel wat inwendige hechtingen die ze niet konder verdoven, ik voelde het duidelijk maar was zo blij dat de bevalling achter de rug was en alles goed was met T. dat t me niet veel kon schelen.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken niks van gevoeld
- ruggenprik
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) ik wist het en hoorde de knip zelf maar heb er niks van gevoeld, volgens mij is het ook niet verdoofd van te voren want T. moest er erg snel uit op het laatst.
- hechten en verdoving Ik had heel wat inwendige hechtingen die ze niet konder verdoven, ik voelde het duidelijk maar was zo blij dat de bevalling achter de rug was en alles goed was met T. dat t me niet veel kon schelen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
pippi schreef:
- het strippen
geen ervaringen mee
Dit heb ik nog niet eens gemerkt dat ze dat deden.
niet gehad
Had een klein knipje maar niet gevoeld.
- hechten en verdoving
Van de hele bevalling dus met weeen en al vond ik het zetten vd verdoving voor het hechten het pijnlijkste hahahaha dat is serieus ook het enigste wat ik me als pijnlijk herinner, die prik in je....
..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb beide bevallingen niets van dat mee hoeven maken, dus wie weet jij ook niet!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
maiadebij schreef:Ik heb beide bevallingen niets van dat mee hoeven maken, dus wie weet jij ook niet!
Dat klinkt als 2 goede bevallingen!
Gast- Gast
Bij hebben ze mijn vliezen gebroken (ben ingeleid), heb een ruggeprik gehad ivm niet vorderende ontsluiting en een knip, maar kijk er niet op terug als slechte bevalling!Puggle schreef:maiadebij schreef:Ik heb beide bevallingen niets van dat mee hoeven maken, dus wie weet jij ook niet!
Gast- Gast
Puggle schreef:maiadebij schreef:Ik heb beide bevallingen niets van dat mee hoeven maken, dus wie weet jij ook niet!
Dat klopt! Beide keren thuis bij N binnen 5 uurtjes en bij J binnen 2,5 uur. Ik stond 1,5 uur na de bevalling alweer lekker te douchen.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Minneke schreef: hechten en verdoving Alleen van toepassing bij de eerste bevalling. Dit vond het ik het ergste van de hele bevalling. Ik trilde bijna van het bed af en had echt de neiging om de vk een schop te geven. Ik had zes verdovingsprikken nodig voor vijf hechtingen en ik dacht echt dat ik gek werd van de pijn. (Sorry, kan er niks anders van maken.)
Ik heb de gyn echt geschopt . Ik voelde opeens een heel gemeen steekje en toen schopte ik zo met m'n voet tegen z'n hoofd. Gelukkig wist hij het drie maanden later niet meer.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
pippi schreef:Ik vroeg me af hoe pijnlijk voor jullie de volgende dingen zijn geweest:
- het strippen
- hechten en verdoving
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik weet dat het voor iedereen anders is..
strippen, geen idee...toucheren etc deden ze niet zachthandig, tot bloedens toe...pijnlijk wel!
vliezen, voelde ik niks van...eerder opluchting
ruggenprik: werd gezet tijdens een wee met verdoving. Vond de weeen erger, dus de prik merkte k weinig van. En ah...wat een opluchting erna!
knip, geen idee
hechten: na KS....was het zat, veel pijn ondanks ruggeprik..maar was meer door de uitputting etc.
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
- het strippen,ja dat was alle keren erg pijnlijk vond ik,omdat alles nog potdicht zat
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken,vanzelf gebroken,voelde er niks van,alleen dat vruchtwater wat langs mijn benen sijpelde vond ik maar een vies gevoel.
- ruggenprik en verdoving,heb een pethidine spuit in mijn been gehad,was een naar gevoel.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) die deed pijn ja,die knip is later doorgescheurd tot een totaal ruptuur.
- hechten en verdoving,hechten was ook pijnlijk,een plek was niet goed verdoofd.
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
- het strippen, deed pijn maar dat was van korte duur.... het is echt geen fijn gevoel maar als je overtijd loopt ben je er zo aan toe dat er eens iets gaat gebeuren dat je het voor lief neemt.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken: waarschijnlijk doordat ik zolang overtijd gelopen ben en onze dochter in het vruchtwater gepoept had is het vlies heel taai geworden, daardoor is het bijna niet gelukt de vliezen door te breken en was het voor mij heel erg pijnlijk.
- ruggenprik en verdoving: ik heb serieus nachtmerries gehad over ruggenprikken, ik wilde het per definitie niet! duidelijk in mijn geboortplan geschreven, duidelijk aan mijn man verteld dat het echt niet zou gebeuren. toen ik eenmaal ingeleid werd heb ik bijna gesmekekt om een ruggenprik, ik vond het totaal niet pijnlijk. je krijgt eerst een verdovingspuit. die voel je wel redelijk maar is echt goed te doen. daarna plaatsen ze de ruggenprik en dat voel je qua pijn niet.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) geen knip gehad dus geen ervaring mee.
- hechten en verdoving; dit vond ik het meest pijnlijk van de hele bevalling. om 17:30 heb ik een verdoving gekregen voor het gebruiken van de vacuumpomp, om 17:55 is onze dochter geboren en pas om 18:30 zijn ze gaan hechten. waarschijnlijk was de verdoving toen al te ver uitgewerkt waardoor ik het als heel pijnlijk heb ervaren.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik weet dat het voor iedereen anders is..[/quote]
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken: waarschijnlijk doordat ik zolang overtijd gelopen ben en onze dochter in het vruchtwater gepoept had is het vlies heel taai geworden, daardoor is het bijna niet gelukt de vliezen door te breken en was het voor mij heel erg pijnlijk.
- ruggenprik en verdoving: ik heb serieus nachtmerries gehad over ruggenprikken, ik wilde het per definitie niet! duidelijk in mijn geboortplan geschreven, duidelijk aan mijn man verteld dat het echt niet zou gebeuren. toen ik eenmaal ingeleid werd heb ik bijna gesmekekt om een ruggenprik, ik vond het totaal niet pijnlijk. je krijgt eerst een verdovingspuit. die voel je wel redelijk maar is echt goed te doen. daarna plaatsen ze de ruggenprik en dat voel je qua pijn niet.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) geen knip gehad dus geen ervaring mee.
- hechten en verdoving; dit vond ik het meest pijnlijk van de hele bevalling. om 17:30 heb ik een verdoving gekregen voor het gebruiken van de vacuumpomp, om 17:55 is onze dochter geboren en pas om 18:30 zijn ze gaan hechten. waarschijnlijk was de verdoving toen al te ver uitgewerkt waardoor ik het als heel pijnlijk heb ervaren.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik weet dat het voor iedereen anders is..[/quote]
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
maiadebij schreef:Puggle schreef:maiadebij schreef:Ik heb beide bevallingen niets van dat mee hoeven maken, dus wie weet jij ook niet!
Dat klopt! Beide keren thuis bij N binnen 5 uurtjes en bij J binnen 2,5 uur. Ik stond 1,5 uur na de bevalling alweer lekker te douchen.
Lijkt me heerlijk zeg! Het lijkt me allemaal zo heftig, maar ja je weet toch niet hoe het loopt.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Bij hebben ze mijn vliezen gebroken (ben ingeleid), heb een ruggeprik gehad ivm niet vorderende ontsluiting en een knip, maar kijk er niet op terug als slechte bevalling!Puggle schreef:maiadebij schreef:Ik heb beide bevallingen niets van dat mee hoeven maken, dus wie weet jij ook niet!
Dat is wel erg fijn! Dus jij zou het ook zo weer overdoen dan?
Gast- Gast
Ik heb aan geen van die dingen een pijnlijke herinnering, maar ik was ook een beetje van de planeet . Ik ben trouwens niet gestript.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Jelin schreef:ProudMama schreef:Jelin schreef:ProudMama schreef:Zie je het nog wel zitten Pippi?
Het is echt de moeite waard hoor!!
En als ze het niet ziet zitten, heeft ze toch pech. Kindje moet er toch uit komen ..
Flauw...
Ja was heel flauw.
Ik heb trouwens lachgas als pijnstilling gehad. Nou mijn man heeft wel gelachen met mij. Leek wel alsof ik dronken was en zo voelde het ook. Moest met 8 cm alsnog naar het ziekenhuis vanwege afnemende weeën.
Ik kreeg tijdens de keizersnee ook lachgas, ik vond al dat ik zoveel stukken kwijt was. Kreeg de helft niet meer mee, later zei mn man dat ik lachgas had gehad, en dat het wel logisch was. Toen herinnerde ik me dat ook opeens weer, dat ze me dat gaven.
Ik ben ook delen kwijt hoor. Weet wel dat ik onzin heb lopen vertellen over mijn zwager en broertje, maar wat dat moet je me niet vragen. En mijn man maar braaf mee praten, maar ondertussen lag hij bijna krom van het lachen. En ik stopte met praten bij een wee, om ff te inhaleren en dat vond ie dan ook weer komisch, maar daarna was het lachen hem snel vergaan.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Het zal niet mijn hobby worden , maar ik zie minder op tegen een volgende bevalling als dat ik op zag tegen deze.Puggle schreef:ProudMama schreef:Bij hebben ze mijn vliezen gebroken (ben ingeleid), heb een ruggeprik gehad ivm niet vorderende ontsluiting en een knip, maar kijk er niet op terug als slechte bevalling!Puggle schreef:maiadebij schreef:Ik heb beide bevallingen niets van dat mee hoeven maken, dus wie weet jij ook niet!
Dat is wel erg fijn! Dus jij zou het ook zo weer overdoen dan?
Gast- Gast
- het strippen : nvt
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken : Niets van gevoeld.
- ruggenprik en verdoving : Tijdens mijn bevallingen niet nodig gehad, maar tijdens andere operaties geen last van gehad.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) : nvt
- hechten en verdoving : Eerste keer vond ik de verdoving pijnlijker als het hechten, maar beide niet als superpijnlijk ervaren. Tweede keer viel er niets te hechten.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken : Niets van gevoeld.
- ruggenprik en verdoving : Tijdens mijn bevallingen niet nodig gehad, maar tijdens andere operaties geen last van gehad.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) : nvt
- hechten en verdoving : Eerste keer vond ik de verdoving pijnlijker als het hechten, maar beide niet als superpijnlijk ervaren. Tweede keer viel er niets te hechten.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
pippi schreef:Ik vroeg me af hoe pijnlijk voor jullie de volgende dingen zijn geweest:
- het strippen
Iets gevoelig, goed te doen!
niets van gevoeld
niet gehad
niet gehad
- hechten en verdoving
ik ben verdooft met een spray die prikt wat, verder niks van gevoeld!
Voor mij viel alles heel erg mee!
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik weet dat het voor iedereen anders is..
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Even als toevoeging: ook ik kijk niet vervelend op de bevalling terug, ik heb ook totaal geen angst voor een tweede bevalling!! Net als PM zou het natuurlijk geen hobby worden, maar ik zou meer opzien tegen de zwangerschap zelf ivm alle klachten die ik gehad heb dan de bevalling...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
het strippen
Dit was niet pijnlijk, maar wel gevoelig.
vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken
Dit was niet pijnlijk, ze zijn gebroken bij 10cm door de controle van de vk.
ruggenprik en verdoving
Ik heb geen verdoving gehad.
een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?)
Ik wist dat hij gezet werd (dacht dat ze het één wee later zouden doen), maar was niet pijnlijk doordat het tijdens een wee was. Het was meer een soort van opluchting.
hechten en verdoving
In principe niet pijnlijk door de verdoving, op sommige plekken na.
Dit was niet pijnlijk, maar wel gevoelig.
Dit was niet pijnlijk, ze zijn gebroken bij 10cm door de controle van de vk.
ruggenprik en verdoving
Ik heb geen verdoving gehad.
een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?)
Ik wist dat hij gezet werd (dacht dat ze het één wee later zouden doen), maar was niet pijnlijk doordat het tijdens een wee was. Het was meer een soort van opluchting.
hechten en verdoving
In principe niet pijnlijk door de verdoving, op sommige plekken na.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Pien schreef:Even als toevoeging: ook ik kijk niet vervelend op de bevalling terug, ik heb ook totaal geen angst voor een tweede bevalling!! Net als PM zou het natuurlijk geen hobby worden, maar ik zou meer opzien tegen de zwangerschap zelf ivm alle klachten die ik gehad heb dan de bevalling...
Dat is fijn Pien! Een tijdje geleden zei je nog dat je niet aan de bevalling kon terugdenken zonder te huilen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
- het strippen
Nvt.
Deed geen pijn, hooguit wat vervelend gevoel.
Normaalgesproken (lees: als je nie midden in een weeenstorm zit) zou ik als de dood zijn voor een ruggeprik, maar toen ik m kreeg viel het allemaal reuze mee.
De knip deed echt geen pijn. Je voelt het wel, maar pijn voel je niet op het moment van een wee. De vk heeft me gezegd dat ze bij de volgende wee ging knippen, en ik zag de schaar die ze pakte. Ik weet niet of het verschil maakt of ze het zeggen of niet, in een wee voel je het toch bijna niet.
- hechten en verdoving
De verdoving voor het hechten vond ik erg pijnlijk. Je bent blij dat je bevalling voorbij is, en dat de placenta eruit is, krijg je het hechten nog! Het hechten in de verdoving deed geen pijn, maar de laatste 6 steken waren niet (meer) verdoofd, en ze wilde voor 2 hechtingen (6 keer doorhalen) geen nieuwe verdovingsspuit zetten. Dat deed heel erg veel pijn, ik heb de hand van de vk in opleiding helemaal fijngeknepen.
Nvt.
Deed geen pijn, hooguit wat vervelend gevoel.
Normaalgesproken (lees: als je nie midden in een weeenstorm zit) zou ik als de dood zijn voor een ruggeprik, maar toen ik m kreeg viel het allemaal reuze mee.
De knip deed echt geen pijn. Je voelt het wel, maar pijn voel je niet op het moment van een wee. De vk heeft me gezegd dat ze bij de volgende wee ging knippen, en ik zag de schaar die ze pakte. Ik weet niet of het verschil maakt of ze het zeggen of niet, in een wee voel je het toch bijna niet.
- hechten en verdoving
De verdoving voor het hechten vond ik erg pijnlijk. Je bent blij dat je bevalling voorbij is, en dat de placenta eruit is, krijg je het hechten nog! Het hechten in de verdoving deed geen pijn, maar de laatste 6 steken waren niet (meer) verdoofd, en ze wilde voor 2 hechtingen (6 keer doorhalen) geen nieuwe verdovingsspuit zetten. Dat deed heel erg veel pijn, ik heb de hand van de vk in opleiding helemaal fijngeknepen.
Gast- Gast
PS: het toucheren heb je er niet bij staan, maar dat vond ik ook vrij pijnlijk. Is een keer of 6 gedaan bij mij.
Ik kijk nog niet echt fijn terug op de bevalling. Ik hoor wel om me heen dat vrouwen met een ingeleide bevalling vaker niet zo positief terug kijken, omdat het hele andere weeen zijn dan als het spontaan begint.
Ik kijk nog niet echt fijn terug op de bevalling. Ik hoor wel om me heen dat vrouwen met een ingeleide bevalling vaker niet zo positief terug kijken, omdat het hele andere weeen zijn dan als het spontaan begint.
Gast- Gast
- strippen - deed mij geen pijn, was ff gevoelig, maar dat is logisch.
- vliezen breken - deed ook geen pijn, alleen moest het hoofdje van dean iets terug gedrukt worden om te kijken of het vruchtwater helder was, dat deed wel pijn
- verdoving - heb ik niet gehad (ruggenprik ofzo)
- knip - heb ik niet gevoeld, ze deden het in een wee. Kreeg pas na de bevalling te horen dat ze hadden geknipt
- hechten - kreeg een spuit tegen de pijn en voelde af en toe een steekje
ze hebben bij mij een vacuumpomp gebruikt en dat vond ik het pijnlijkst van allemaal (omdat ie een stukje ingebracht moest worden)
al met al vond ik het qua pijn dus meevallen, kon het me een paar uur na de bevalling allemaal al niet meer voor de geest halen.
- vliezen breken - deed ook geen pijn, alleen moest het hoofdje van dean iets terug gedrukt worden om te kijken of het vruchtwater helder was, dat deed wel pijn
- verdoving - heb ik niet gehad (ruggenprik ofzo)
- knip - heb ik niet gevoeld, ze deden het in een wee. Kreeg pas na de bevalling te horen dat ze hadden geknipt
- hechten - kreeg een spuit tegen de pijn en voelde af en toe een steekje
ze hebben bij mij een vacuumpomp gebruikt en dat vond ik het pijnlijkst van allemaal (omdat ie een stukje ingebracht moest worden)
al met al vond ik het qua pijn dus meevallen, kon het me een paar uur na de bevalling allemaal al niet meer voor de geest halen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
het strippen
-
-
ruggenprik en verdoving
Ik had al een infuus en daarop is de verdoving aangesloten.
Ik heb niks gevoeld en wist niet eens dat ze hadden geknipt
hechten en verdoving
Dat is onder narcose gebeurt dus ik heb lekker geslapen !
-
-
ruggenprik en verdoving
Ik had al een infuus en daarop is de verdoving aangesloten.
Ik heb niks gevoeld en wist niet eens dat ze hadden geknipt
hechten en verdoving
Dat is onder narcose gebeurt dus ik heb lekker geslapen !
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: