Pijn ervaringen
+32
pino101
Fearie
Darius
Smaragdje
Steep
Thunder
Pien
Niene
holaagirl
Tania
maiadebij
Printje
Teddyaapje
koNijntje
Vancity_girl
Jelin
chipa
Mikki
Rouge
LotteK
Susan
Fiebje
Liadan
Happydobby
Pandora
Laced
Makamba
yes1984
Novalee
-Ieniemienie-
Flip Fluitketel
Funk
36 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pijn ervaringen
Ik vroeg me af hoe pijnlijk voor jullie de volgende dingen zijn geweest:
- het strippen
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken
- ruggenprik en verdoving
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?)
- hechten en verdoving
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik weet dat het voor iedereen anders is..
- het strippen
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?)
- hechten en verdoving
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Re: Pijn ervaringen
Ik vond niets van dat alles pijnlijk. Alleen het strippen weet ik niet, dat hebben ze bij mij nooit gedaan. Maar de rest vond ik niet pijnlijk en bij het inknippen werd ik verdooft en zo ook tijdens het hechten.
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Ik vond niets van dat alles pijnlijk. Alleen het strippen weet ik niet, dat hebben ze bij mij nooit gedaan. Maar de rest vond ik niet pijnlijk en bij het inknippen werd ik verdooft en zo ook tijdens het hechten.
Okee bedankt voor je antwoord! Verdoving zetten ook niet als pijnlijk ervaren?
Funk- Prater
- het strippen--> niet pijnlijk, maar gevoelig
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken--> door Vk(zkh) laten breken, was wel gevoelig.
- ruggenprik en verdoving--> ruggeprik zetten was niet pijnlijk, had meer last van de weeen.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) N.v.t.
- hechten en verdoving--> Ik voelde wel dat ze aan het hechten waren, maar dit waren meer de steekjes en was draaglijk.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken--> door Vk(zkh) laten breken, was wel gevoelig.
- ruggenprik en verdoving--> ruggeprik zetten was niet pijnlijk, had meer last van de weeen.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) N.v.t.
- hechten en verdoving--> Ik voelde wel dat ze aan het hechten waren, maar dit waren meer de steekjes en was draaglijk.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb alleen het hechten als heel pijnlijk ervaren, was er toen ook helemaal klaar mee en wilde van de kinderen genieten.
Knip verdoven ze gewoon, en wist het wel. Ruggeprik had ik meer last van de weeen.
Knip verdoven ze gewoon, en wist het wel. Ruggeprik had ik meer last van de weeen.
Gast- Gast
Ik kan alleen antwoord geven op de laatste en dat vond ik echt behoorlijk pijnlijk! Het waren er maar 3, maar na een bevalling zit je daar niet meer op te wachten.
Gast- Gast
Ik vond strippen niet heel pijnlijk maar ook niet prettig. Maar het viel me wel mee. Vliezen laten breken deed me geen pijn, ik had toen al wel volledige ontsluiting. Misschien dat het scheelt als je dat niet hebt. Verdoving van het hechten vond ik wel even gemeen, het hechten zelf een raar gevoel maar deed geen pijn.
Gast- Gast
- het strippen nvt
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken Het breken van de vliezen alle 3 de keren voor de vk/gyn, deed geen pijn, alleen de weeen werden er wel heftiger door. Had bij de 1e 2 al 8 cm ontsluiting toen ze werden gebroken. Bij de tweeling werd ik ingeleid, en braken ze eerst de vliezen, ik had toen nog geen weeen, maar wel 4cm ontsluiting. Direct daarna kreeg ik een spoedkeizersnee omdat de navelstreng meekwam. (die kans is groter bij een stuitligging)
- ruggenprik en verdoving De 3e keer een ruggeprik gehad ivm spoedkeizersnee, maar dat deed me echt geen pijn, terwijl ik er altijd heel erg bang voor was. (meer voor een verlamming oid) Het is me 100% meegevallen.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) Ik heb bij de 1e een knip gehad, en ik kreeg verdoving, dus niks van gemerkt verder. Ik was blij dat de kleine toen eindelijk geboren werd. Ik wist door de verdoving die ik kreeg dat er een knip zou volgen, maar dat boeide me helemaal niet op dat moment.
- hechten en verdoving Niet pijnlijk, ik was goed verdoofd, en ik was echt in een soort roes door de geboorte.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken Het breken van de vliezen alle 3 de keren voor de vk/gyn, deed geen pijn, alleen de weeen werden er wel heftiger door. Had bij de 1e 2 al 8 cm ontsluiting toen ze werden gebroken. Bij de tweeling werd ik ingeleid, en braken ze eerst de vliezen, ik had toen nog geen weeen, maar wel 4cm ontsluiting. Direct daarna kreeg ik een spoedkeizersnee omdat de navelstreng meekwam. (die kans is groter bij een stuitligging)
- ruggenprik en verdoving De 3e keer een ruggeprik gehad ivm spoedkeizersnee, maar dat deed me echt geen pijn, terwijl ik er altijd heel erg bang voor was. (meer voor een verlamming oid) Het is me 100% meegevallen.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) Ik heb bij de 1e een knip gehad, en ik kreeg verdoving, dus niks van gemerkt verder. Ik was blij dat de kleine toen eindelijk geboren werd. Ik wist door de verdoving die ik kreeg dat er een knip zou volgen, maar dat boeide me helemaal niet op dat moment.
- hechten en verdoving Niet pijnlijk, ik was goed verdoofd, en ik was echt in een soort roes door de geboorte.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op di 30 aug 2011 - 20:48; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
- het strippen
Nvt, wel geprobeerd, maar omdat alles nog dichtzat niet gelukt.
- Vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken
Is vanzelf gegaan. Dat deed helemaal geen zeer. Ik vond het wel grappig. Lag in bed en hoorde ze knappen.
Nvt, alleen verdoofd omdat ze wilde gaan knippen. Daar voelde ik niks van. Alleen hebben ze niet geknipt, omdat het ineens heel snel ging. Dus scheurde vanzelf.
Ik ben niet geknipt. Was wel de bedoeling maar ging te snel. Ben toen uitgescheurd tot een subruptuur. Maar om eerlijk te zeggen heb ik er niks van gevoeld.
- hechten en verdoving
Ik vond het hechten het ergst van alles. Ik was wel verdoofd, maar je voelt het toch. Ik vond het een naar gevoel!
Nvt, wel geprobeerd, maar omdat alles nog dichtzat niet gelukt.
- Vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken
Is vanzelf gegaan. Dat deed helemaal geen zeer. Ik vond het wel grappig. Lag in bed en hoorde ze knappen.
Nvt, alleen verdoofd omdat ze wilde gaan knippen. Daar voelde ik niks van. Alleen hebben ze niet geknipt, omdat het ineens heel snel ging. Dus scheurde vanzelf.
Ik ben niet geknipt. Was wel de bedoeling maar ging te snel. Ben toen uitgescheurd tot een subruptuur. Maar om eerlijk te zeggen heb ik er niks van gevoeld.
- hechten en verdoving
Ik vond het hechten het ergst van alles. Ik was wel verdoofd, maar je voelt het toch. Ik vond het een naar gevoel!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Strippen hebben ze bij mij 2x gedaan. De eerste keer was er nog geen uitsluiting dus lukte het niet. Dat was dus eigenlijk toucheren. Het voelde niet heel prettig maar de pijn viel me erg mee. Een aantal dagen later ging de verloskundige het nog eens proberen. Toen had ik krap 1 cm en kon het dus wel. Deze keer deed het meer pijn. Maar het duurt maar heel kort dus ik vond het nog wel te doen.
Tijdens de bevalling, zo aan het einde van de ontsluitingsfase, wilde de verloskundige m'n vliezen breken maar toen gebeurde dat al spontaan. Zelf voelde ik er niks van, alleen wat water stromen. Ik was op dat moment te druk met weeen wegpuffen
Ruggenprik of knip heb ik niet gehad. Ik heb 2x om verdoving gevraagd. De eerste keer werd ik toen net van de gewone naar de verloskamer gebracht en is de verpleging het vergeten denk ik. De tweede keer gingen ze toen kijken hoe ver ik was en toen bleek ik al ruim 9 cm te hebben en kon het dus niet meer. Achteraf ben ik blij ik niks heb gekregen en het helemaal zelf heb gedaan. Op een gegeven moment tijdens het persen werd N's hartslag te laag. De verloskundige zei toen dat ik nog 2 persweeen mocht persen en anders zou ik een knip krijgen. Ik was zo bang voor een knip dat ik meteen al wilde gaan persen, zo zonder wee. Nou, dat is geen succes kan ik je vertellen De verloskundige had het ook meteen door. Gelukkig waren die 2 persweeen voldoende en heb ik geen knip nodig gehad.
Een verdoving en hechtingen heb ik wel gehad. Ik weet eigenlijk niet meer of ik de verdoving heb gevoeld, volgens mij hebben ze die nog tijdens het persen gezet voor als ik een knip nodig zou hebben. Het hechten zelf heb ik wel meegekregen. Het voelde niet fijn, maar gelukkig had ik niet veel hechtingen nodig. En je hebt op dat moment ook je kindje op je buik, dat is een goede afleiding
Achteraf vond ik het best meevallen allemaal, maar ik heb volgens mij een hele goede bevalling gehad. Het duurde lang voor de ontsluiting op gang kwam maar toen dat eenmaal zo was ging het snel (binnen 2 uur van 5 cm naar een baby op m'n buik). En door de hormonen vergeet je een heleboel want 2 weken naderhand (of misschien al wel sneller) wist ik al niet meer precies hoe een wee voelt.
Overigens dacht ik daar tijdens de bevalling heel anders over . Ik weet nog dat ik heel duidelijk dacht: als dit het is, dan blijft het bij 1 kindje!
Tijdens de bevalling, zo aan het einde van de ontsluitingsfase, wilde de verloskundige m'n vliezen breken maar toen gebeurde dat al spontaan. Zelf voelde ik er niks van, alleen wat water stromen. Ik was op dat moment te druk met weeen wegpuffen
Ruggenprik of knip heb ik niet gehad. Ik heb 2x om verdoving gevraagd. De eerste keer werd ik toen net van de gewone naar de verloskamer gebracht en is de verpleging het vergeten denk ik. De tweede keer gingen ze toen kijken hoe ver ik was en toen bleek ik al ruim 9 cm te hebben en kon het dus niet meer. Achteraf ben ik blij ik niks heb gekregen en het helemaal zelf heb gedaan. Op een gegeven moment tijdens het persen werd N's hartslag te laag. De verloskundige zei toen dat ik nog 2 persweeen mocht persen en anders zou ik een knip krijgen. Ik was zo bang voor een knip dat ik meteen al wilde gaan persen, zo zonder wee. Nou, dat is geen succes kan ik je vertellen De verloskundige had het ook meteen door. Gelukkig waren die 2 persweeen voldoende en heb ik geen knip nodig gehad.
Een verdoving en hechtingen heb ik wel gehad. Ik weet eigenlijk niet meer of ik de verdoving heb gevoeld, volgens mij hebben ze die nog tijdens het persen gezet voor als ik een knip nodig zou hebben. Het hechten zelf heb ik wel meegekregen. Het voelde niet fijn, maar gelukkig had ik niet veel hechtingen nodig. En je hebt op dat moment ook je kindje op je buik, dat is een goede afleiding
Achteraf vond ik het best meevallen allemaal, maar ik heb volgens mij een hele goede bevalling gehad. Het duurde lang voor de ontsluiting op gang kwam maar toen dat eenmaal zo was ging het snel (binnen 2 uur van 5 cm naar een baby op m'n buik). En door de hormonen vergeet je een heleboel want 2 weken naderhand (of misschien al wel sneller) wist ik al niet meer precies hoe een wee voelt.
Overigens dacht ik daar tijdens de bevalling heel anders over . Ik weet nog dat ik heel duidelijk dacht: als dit het is, dan blijft het bij 1 kindje!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had mijn kinderen op het moment van hechten niet bij me, dat eis is de volgende keer wel. Zodra je kindje bij je ligt voel je veel minder pijn vind ik.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Ik had mijn kinderen op het moment van hechten niet bij me, dat eis is de volgende keer wel. Zodra je kindje bij je ligt voel je veel minder pijn vind ik.
Dat lijkt mij ook. Maar kunnen ze het hechten niet nog beter verdoven? Het lijkt me dat het hechten geen pijn mag doen...
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Het was verdoofd. Maar misschien niet goed genoeg?yes1984 schreef:ProudMama schreef:Ik had mijn kinderen op het moment van hechten niet bij me, dat eis is de volgende keer wel. Zodra je kindje bij je ligt voel je veel minder pijn vind ik.
Dat lijkt mij ook. Maar kunnen ze het hechten niet nog beter verdoven? Het lijkt me dat het hechten geen pijn mag doen...
En ik kon op dat moment ook niks meer aan mijn lijf hebben...
Gast- Gast
ProudMama schreef:Het was verdoofd. Maar misschien niet goed genoeg?yes1984 schreef:ProudMama schreef:Ik had mijn kinderen op het moment van hechten niet bij me, dat eis is de volgende keer wel. Zodra je kindje bij je ligt voel je veel minder pijn vind ik.
En ik kon op dat moment ook niks meer aan mijn lijf hebben...
Ja, maar ik hoor het veel vaker. Dat het hechten als naar wordt ervaren. Misschien is het een lastige plek om te verdoven?
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Bedankt voor alle antwoorden, wist niet dat hechten het ergste was.. (uit dat rijtje dan ) zag meer op tegen de (eventuele!!!) ruggenprik etc.
Funk- Prater
ProudMama schreef:Ruggeprik krijg je amper mee als je in een weeenstorm zit
Dat lijkt me zo ontzettend eng! Voel je dat echt niet? Is toch best een behoorlijke naald als je dat ziet...
Gast- Gast
- het strippen. Niet pijnlijk, maar wel gevoellig.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken. Niet pijnlijk, niets van gemerkt.
- ruggenprik en verdoving. Niet gehad.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) Niet gehad.
- hechten en verdoving. Had 2 hele kleine hechtingen en tijdens het hechten prikte het een beetje. Verdoving heb ik niet gehad, althans.. niet dat ik weet.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken. Niet pijnlijk, niets van gemerkt.
- ruggenprik en verdoving. Niet gehad.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) Niet gehad.
- hechten en verdoving. Had 2 hele kleine hechtingen en tijdens het hechten prikte het een beetje. Verdoving heb ik niet gehad, althans.. niet dat ik weet.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Nee, in had het te druk met weeen wegpuffen. En buik en rugweeen doen veel meer pijn als een prikje hoor!Puggle schreef:ProudMama schreef:Ruggeprik krijg je amper mee als je in een weeenstorm zit
Dat lijkt me zo ontzettend eng! Voel je dat echt niet? Is toch best een behoorlijke naald als je dat ziet...
En voor de ruggeprik moet je voorovergebogen zitten (voor zover dat gaat met zo'n buik) en stil, terwijl ik heel erg aan het trillen was van het staan de uren ervoor. Dus dat viel niet mee.
Maar toen het eenmaal werkte ging ik er lachend weg
Gast- Gast
- het strippen Behoorlijk onaangenaam. Ik moest mezelf echt dwingen om een beetje ontspannen te blijven en door te ademen. Gelukkig duurde het niet zo lang.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken Niks van gevoeld (gebeurde volgens mij ook pas toen ik al bijna persweeën had. Ik weet eigenlijk niet eens meer zeker of ze beide keren gebroken zijn, of dat het de eerste keer vanzelf ging
- ruggenprik en verdoving nvt
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) nvt
- hechten en verdoving Alleen van toepassing bij de eerste bevalling. Dit vond het ik het ergste van de hele bevalling. Ik trilde bijna van het bed af en had echt de neiging om de vk een schop te geven. Ik had zes verdovingsprikken nodig voor vijf hechtingen en ik dacht echt dat ik gek werd van de pijn. (Sorry, kan er niks anders van maken.)
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken Niks van gevoeld (gebeurde volgens mij ook pas toen ik al bijna persweeën had. Ik weet eigenlijk niet eens meer zeker of ze beide keren gebroken zijn, of dat het de eerste keer vanzelf ging
- ruggenprik en verdoving nvt
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) nvt
- hechten en verdoving Alleen van toepassing bij de eerste bevalling. Dit vond het ik het ergste van de hele bevalling. Ik trilde bijna van het bed af en had echt de neiging om de vk een schop te geven. Ik had zes verdovingsprikken nodig voor vijf hechtingen en ik dacht echt dat ik gek werd van de pijn. (Sorry, kan er niks anders van maken.)
Gast- Gast
ProudMama schreef:Ruggeprik krijg je amper mee als je in een weeenstorm zit
Dat klopt, bij de eerste kreeg in een ruggeprik tijdens een wee (op de OK tafel). Bij de tweede kreeg ik een geplande keizersnede maar ik moet eerlijk zeggen dat die naald nu echt geen zeer deed, niet meer dan een gewone griepprik.
Gast- Gast
Ik had er ook gewoon niet op gerekend dat het zo zeer zou doen, daarom viel het extra tegen. Dacht: Verdoven, dan voel je niks... uhu..Minneke schreef:
Over schoppen: Ik heb het gezegt, meerdere keren: Als je het nog een keer doe, dan schop ik. Niet gedaan overigens
Gast- Gast
ProudMama schreef:Ik had er ook gewoon niet op gerekend dat het zo zeer zou doen, daarom viel het extra tegen. Dacht: Verdoven, dan voel je niks... uhu..Minneke schreef:
Over schoppen: Ik heb het gezegt, meerdere keren: Als je het nog een keer doe, dan schop ik. Niet gedaan overigens
Haha, hoe reageerde ze op die mededeling?
Bij mij zat er een leerling-vk bij, een heel lief meisje. Ze zei van tevoren; knijp maar in mijn hand als het pijn doet. Ik geloof dat haar gehele hand zowat ontzet was na afloop
Gast- Gast
pippi schreef:Ik vroeg me af hoe pijnlijk voor jullie de volgende dingen zijn geweest:
Niet pijnlijk. Verdoving zetten was wat gevoelig, maar van de ruggenprik niets gevoeld.
Ik wist dat er een knip werd gezet. Ik had zulke persdrang, dat deed me veel meer pijn dan d verdoving en knip.
- hechten en verdoving
De verdoving voor het hechten vond ik wel pijnlijk. Het hechten kietelde enorm, niet pijnlijk.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Haha, ze had wel humor, ze zei: Bedankt voor de waarschuwing, de meeste vrouwen schoppen zonder het eerst te zeggenMinneke schreef:ProudMama schreef:Ik had er ook gewoon niet op gerekend dat het zo zeer zou doen, daarom viel het extra tegen. Dacht: Verdoven, dan voel je niks... uhu..Minneke schreef:
Haha, hoe reageerde ze op die mededeling?
Bij mij zat er een leerling-vk bij, een heel lief meisje. Ze zei van tevoren; knijp maar in mijn hand als het pijn doet. Ik geloof dat haar gehele hand zowat ontzet was na afloop
Gast- Gast
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: