Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pijn ervaringen

+32
pino101
Fearie
Darius
Smaragdje
Steep
Thunder
Pien
Niene
holaagirl
Tania
maiadebij
Printje
Teddyaapje
koNijntje
Vancity_girl
Jelin
chipa
Mikki
Rouge
LotteK
Susan
Fiebje
Liadan
Happydobby
Pandora
Laced
Makamba
yes1984
Novalee
-Ieniemienie-
Flip Fluitketel
Funk
36 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Pijn ervaringen - Pagina 2 Empty Re: Pijn ervaringen

Bericht  Pandora di 30 aug 2011 - 22:40

pippi schreef:Ik vroeg me af hoe pijnlijk voor jullie de volgende dingen zijn geweest:

- het strippen Gevoelig en een beetje vervelend, niet super pijnlijk
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken Beetje pijnlijk maar goed te doen
- ruggenprik en verdoving Niet pijnlijk, alleen het niet mogen bewegen tijdens het zetten vond ik wel heel moeilijk. Vooral als je dan een wee hebt.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) Ik heb geen knip gehad maar ben gescheurd, ik voelde dat het scheurde maar het deed op dat moment totaal geen pijn. Kwam ook omdat ik "in het heetst van de strijd" zat.
- hechten en verdoving Beetje gevoelig maar geen pijn omdat ik het draadje van de ruggeprik nog in had en ze die voor het hechten bijgespoten hebben. Ik ben trouwens operatief gehecht, op de OK dus ivm een totaalruptuur.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik weet dat het voor iedereen anders is..
[b]
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 22:47

Ik vroeg me af hoe pijnlijk voor jullie de volgende dingen zijn geweest:

- het strippen ; 4 keer gedaan en niet fijn maar zeker niet pijnlijk
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken; de eerste keer zijn de vliezen gebroken en voelde ik niet echt wat van. Bij Lynn braken ze spontaan en dat voelde eerder als een opluchting..
- ruggenprik en verdoving; niet gehad
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?); niet gehad
- hechten en verdoving; bij Dylan 2 hechtingen gehad en niet verdoofd. Wilde dat niet, die prikken vind ik altijd heel naar en vond dat niet nodig tegen over 2 hechtingen. Ging prima. Bij Lynn niet gehecht.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 30 aug 2011 - 22:55

Ik vroeg me af hoe pijnlijk voor jullie de volgende dingen zijn geweest:

- het strippenHebben ze bij mij niet hoeven doen
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten brekenDe VK heeft thuis mijn vliezen gebroken, ze heeft dit gedaan tijdens een wee, niks van gevoeld, behalve het warme water haha. Direct hierna kreeg ik een weeenstorm
- ruggenprik en verdoving Ik kreeg een ruggenprik vanwege keizersnee, dit deed geen pijn, je voelt een prikje net als in je arm bijv.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?)nvt
- hechten en verdoving Niks van gevoeld haha, maar je bedoelde vast de vagina :P

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan di 30 aug 2011 - 23:44

- het strippen Hebben ze bij mij niet gedaan omdat Kian nog niet was ingedaald.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken Was niet pijnlijk, heb ik niet eens iets van gevoeld.
- ruggenprik en verdoving Heb ik niet gehad.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?)Ik ben ingeknipt zonder verdoving en dit deed geen pijn. Ik wist ook niet dat ie gezet ging worden, maar kwam er pas achter toen ze opeens een schaar in haar hand had en meteen daarna knipte. Ik denk dat het geen verschil had gemaakt in pijn als ik het van tevoren had geweten.
- hechten en verdoving 1 verdovingsprikje was een beetje gevoelig, verder heb ik geen pijn gehad bij verdoven en hechten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 23:46

Puggle schreef:
ProudMama schreef:Ruggeprik krijg je amper mee als je in een weeenstorm zit Wink

Dat lijkt me zo ontzettend eng! Voel je dat echt niet? Is toch best een behoorlijke naald als je dat ziet...

En ik had niet eens weeen en voelde er nauwelijks iets van. Ook ik zag daar altijd erg tegenop, maar je merkt er amper iets van. Of dat moet zijn gekomen doordat ik heel bang was dat de 1e van de tweeling ondertussen zou overlijden, en ik dus echt in een roes zat omdat het me echt overkwam. Maar ik kijk er positief op terug!

Gast
Gast

Bericht  Fiebje di 30 aug 2011 - 23:52

pippi schreef:Ik vroeg me af hoe pijnlijk voor jullie de volgende dingen zijn geweest:

- het strippen
N.v.t.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken
Deed geen pijn voelde er niks van.
- ruggenprik en verdoving
Ook geen pijn, zat vol in de rugweeen en in een trance heb van de hele ruggeprik niks meegekregen.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?)
N.v.t.
- hechten en verdoving
Hechten voelde ik niks van verdoving zetten was een klein prikje niet pijnlijk ofzo

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Susan di 30 aug 2011 - 23:55

- het strippen Daar heb ik geen ervaring mee.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken Daar voel je niks van, er zitten geen zenuwen in de vliezen of zo.
- ruggenprik en verdoving Even vervelend, maar niet enorm pijnlijk.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) Volgens mij voelde ik dat niet, maar ik was toen ook nog deels verdoofd door de ruggenprik.
- hechten en verdoving Dat vond ik wel vervelend omdat ik na de bevalling geen zin meer had in die aanrakingen, toen Yrsa net geboren was vond ik zelfs een nat doekje teveel. Echt heel erg pijn doet het niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 23:56

- het strippen
was wel wat pijnlijk, maar ik wist waar ze het voor deed, dus ik vond het eigenlijk niet zo erg.

totaal niet

Ruggenprik voor keizersnede was pijnlijk (maar een uur lang persweeen wegzuchten vond ik zo erg, dat ik die ruggenprik meer dan graag wilde hebben)

- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?)
nvt

- hechten en verdoving
nvt (tenzij je hechten van een buikwond meetelt, maar dat was onder verdoving Wink

Gast
Gast

Bericht  LotteK wo 31 aug 2011 - 0:04

pippi schreef:

- het strippen Nooit meegemaakt
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken 1 keer gebeurt, ik vond het niet pijnlijk, merkte er bijna niks van.
- ruggenprik en verdoving Ik heb 1 keer een ruggenprik gehad, vond ik niet pijnlijk.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) 2 keer geknipt, ben beide keren eerst verdoofd, maar vond het allebei niet pijnlijk.
- hechten en verdoving. Ook dit vond ik niet pijnlijk.

LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252

Bericht  Rouge wo 31 aug 2011 - 0:12

- het strippen: niet gebeurd
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken: niet gebeurd
- ruggenprik en verdoving: niet gebeurd
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?): niks gevoeld
- hechten en verdoving: niks gevoeld

Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Mikki wo 31 aug 2011 - 1:02

- het strippen
nvt.

De eerste keer zijn ze door de vk gebroken aan het einde, de tweede keer zijn ze vanzelf gebroken aan het begin van de bevalling. h
Het breken van de vliezen deed geen pijn, maar de weeen werden er wel heftiger van.

nvt.

Ik wist dat die gezet werd, maar heb hem niet echt gevoeld. Ik voelde wel iets over de huid gaan, maar omdat ze het tijdens een wee deed voelde ik de pijn niet.

- hechten en verdoving
Dat deed wel pijn. De verdovingsprikken vond ik pijnlijk, en het laatste stuk was niet goed verdoofd, dat heeft ze wel gewoon gehecht.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  chipa wo 31 aug 2011 - 1:47

- het strippen
- hechten en verdoving

-Ik ben niet gestript
-Vliezen doorprikken gebeurde tijdens de weeen en heb ik helemaal niets van gevoeld
-Geen ruggenprik of verdoving gehad\
-De knip heb ik niets van gevoeld. Gezet tijdens een wee
-Dat was wel een beetje gemeen gevoel het hechten, maar had mn mannetje toen op mijn buik liggen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Jelin wo 31 aug 2011 - 2:25

- het strippen nvt. De planning was wel dat ik op maandag gestript zou worden, maar ben op zondag bevallen. Het was gelukkig niet meer nodig.
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken De vk heeft de vliezen doorgeprikt met 5 cm en niets van gevoelt.
- ruggenprik en verdoving Ruggenprik gehad ivm spoed keizersnede en niets van gevoeld, maar had persweeen, dus was al blij dat er iets aan gedaan werd.
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) Heb geen knip gehad, heb wel een verdovingsspuit daar gehad. Man wat deed dat zeer. Dus de bedoeling was waarschijnlijk wel om een knip te zetten, maar helaas mijn dochter wilde er echt niet uit.
- hechten en verdoving nvt als je mijn buikwond hechten niet meetelt. Wink

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 2:27

Zie je het nog wel zitten Pippi? Wink
Het is echt de moeite waard hoor!!

Gast
Gast

Bericht  Jelin wo 31 aug 2011 - 2:29

ProudMama schreef:Zie je het nog wel zitten Pippi? Wink

En als ze het niet ziet zitten, heeft ze toch pech. Kindje moet er toch uit komen Wink..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Funk wo 31 aug 2011 - 2:30

Jahoor, sta er eigenlijk vrij nuchter in.. Het komt zoals het komt.. Terwijl ik normaal gesproken echt een mietje ben smile
Weten jullie trouwens of je met een ruggenprik ook op de baarkruk mag? Geloof t niet he?
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Happydobby wo 31 aug 2011 - 2:40

Jelin schreef:
- ruggenprik en verdoving Ruggenprik gehad ivm spoed keizersnede en niets van gevoeld, maar had persweeen, dus was al blij dat er iets aan gedaan werd.

Precies, ik dacht ook maar 1 ding... Geef me die ruggeprik angel

Ik weet niet of de prikplaats bij een ruggeprik verdooft word, dat lees je wel eens maar ik denk dat dat bijna niet gedaan word, zeker niet met spoed.

Als je verdoving krijgt met de knip of voor het hechten zal je dat best voelen, ik heb ooit eens plaatselijke verdoving gehad en de vloeistof inspuiten dat voel je wel.

pippi, ik was ook absoluut niet bang en ik zou het zo nog een keer doen.
Volgens mij mag je niet op de baarkruk na een ruggeprik.

ik heb een infuus gehad tegen de pijn en die kan ik je wel afraden. Ik zou de volgende keer als het weer niet zou vorderen liever een ruggeprik willen. Dan heb je als het goed is namelijk helemaal geen pijn meer.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 2:44

pippi schreef:

Jahoor, sta er eigenlijk vrij nuchter in.. Het komt zoals het komt.. Terwijl ik normaal gesproken echt een mietje ben smile
Weten jullie trouwens of je met een ruggenprik ook op de baarkruk mag? Geloof t niet he?
Nee, met een ruggeprik mag (en soms kan je het ook niet meer, net hoe ze het zetten) je ook niet meer lopen enz. Dus je krijgt ook een catheter zodat je niet naar toilet hoeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 2:44

Jelin schreef:

En als ze het niet ziet zitten, heeft ze toch pech. Kindje moet er toch uit komen Wink..
Laughing

Flauw...

Gast
Gast

Bericht  Jelin wo 31 aug 2011 - 3:02

ProudMama schreef:
Jelin schreef:

Laughing

Flauw...

:P Ja was heel flauw.

Ik heb trouwens lachgas als pijnstilling gehad. Nou mijn man heeft wel gelachen met mij. Leek wel alsof ik dronken was en zo voelde het ook. Moest met 8 cm alsnog naar het ziekenhuis vanwege afnemende weeën.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jelin wo 31 aug 2011 - 3:04

Happydobby schreef:
Jelin schreef:

Precies, ik dacht ook maar 1 ding... Geef me die ruggeprik angel

Ik weet niet of de prikplaats bij een ruggeprik verdooft word, dat lees je wel eens maar ik denk dat dat bijna niet gedaan word, zeker niet met spoed.

Als je verdoving krijgt met de knip of voor het hechten zal je dat best voelen, ik heb ooit eens plaatselijke verdoving gehad en de vloeistof inspuiten dat voel je wel.

pippi, ik was ook absoluut niet bang en ik zou het zo nog een keer doen.
Volgens mij mag je niet op de baarkruk na een ruggeprik.

ik heb een infuus gehad tegen de pijn en die kan ik je wel afraden. Ik zou de volgende keer als het weer niet zou vorderen liever een ruggeprik willen. Dan heb je als het goed is namelijk helemaal geen pijn meer.

Jep zo dacht ik ook. Maar jeetje de rit naar de Ok vond ik dan weer vreselijk. Kreeg weeënremmers. Dacht dat mijn hart eruit zo springen. Mijn man vond het niet zo leuk dat ik een ks kreeg, stond huilend aan mijn zijde.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 3:11

Jelin schreef:
ProudMama schreef:
Jelin schreef:

Laughing

Flauw...

:P Ja was heel flauw.

Ik heb trouwens lachgas als pijnstilling gehad. Nou mijn man heeft wel gelachen met mij. Leek wel alsof ik dronken was en zo voelde het ook. Moest met 8 cm alsnog naar het ziekenhuis vanwege afnemende weeën.

Ik kreeg tijdens de keizersnee ook lachgas, ik vond al dat ik zoveel stukken kwijt was. Kreeg de helft niet meer mee, later zei mn man dat ik lachgas had gehad, en dat het wel logisch was. Toen herinnerde ik me dat ook opeens weer, dat ze me dat gaven.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 3:19

- het strippen is beide keren niet nodig geweest
- vliezen (door vk of gynacoloog) laten breken kan me niet bedenken dat ik daar iets van gevoeld heb.. op het warme water langs mijn benen na... weet wel dat ik onder de indruk was van het instrument wat naar binnen ging... nooit geweten dat er zoveel in je kan verdwijnen
- ruggenprik en verdoving alleen verdoving gehad met hechten, geen pijn aangehad... zat vol met adrenaline van de geboorte
- een knip (en wisten jullie dat deze werd gezet? denk je dat het verschil maakte of je het wist?) ook niets gevoeld, alleen het geluid gehoord.... :S
- hechten en verdoving ik heb bij merle een hechting net langs mijn clitoris gehad en dat mocht niet met verdoving... dat was wel pittig.. zeker omdat de verlos er niet te vrede over was en het even opnieuw deed..

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl wo 31 aug 2011 - 5:32

Strippen : Ik ben drie keer gestript, voelde wat ongemakkelijk, maar verder niets.
Vliezen breken: Zelfde als strippen. Voelde daarna wel het (warme) vruchtwater lopen dat vond ik wel een vies gevoel.
Ruggeprik: Verdovingdprikje voelde ik wel, maar deed geen pijn. Rest heb ik ook niet gevoeld. Was veel te druk bezig met stil zitten tijdens de weeenstorm. Ze zijn erg lang bezig geweest en hij moest drie keer opnieuw maar dat is allemaal langs me heen gegaan.

Knip en hechten heb ik helemaal niets van gevoeld. D is uiteindelijk met de tang gehaald en ze hadden mijn ruggeprik zo hoog gezet dat ik niets meer voelde. Opzich wel fijn dat je de pijn niet voelt maar wel gek dat je dan ineens je kindje op je buik hebt zonder dat je hebt gevoeld dat ze eruit kwam.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 5:49

[quote="pippi"]quote]

Ik heb alleen een ruggenprik gehad. Nouja 3. De eerste was wel gemeen, deed pijn maar was ook weer snel gebeurd en de andere 2 heb ik nauwlijks gevoeld omdat ik zo suf was. Ik vond het goede wee pijnlijker als een ruggenprik zeg maar

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: