Borstvoeding
+25
Barbabella
Filoria
Thunder
Roodkapje
Teddyaapje
chipa
Famke
Meeko
Spring
Flip Fluitketel
maiadebij
Dora
Bruintje Beer
Smaragdje
Darius
LotteK
Linda
Liadan
koNijntje
Mirror
sheila123
Susan
Vancity_girl
duckie
Limburg85
29 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Borstvoeding
_MamaRosa_ schreef:
Jammer dat het nu weggegooid moest worden...
Dat is idd erg zonde, misschien zou je het kunnen invriezen, wie weet kom je straks tekort (als je weer gaat werken bijv.) en drinken ze dan wel uit de fles, anders kun je er pap of pannekoeken oid van maken als ze 6mnd zijn...
Als T. wat van zn fles laat staan bewaar ik het restje en dat gooi ik dan bij hem in bad, het schijnt goed te zijn voor het huidje.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:_MamaRosa_ schreef:
Jammer dat het nu weggegooid moest worden...
Dat is idd erg zonde, misschien zou je het kunnen invriezen, wie weet kom je straks tekort (als je weer gaat werken bijv.) en drinken ze dan wel uit de fles, anders kun je er pap of pannekoeken oid van maken als ze 6mnd zijn...
Als T. wat van zn fles laat staan bewaar ik het restje en dat gooi ik dan bij hem in bad, het schijnt goed te zijn voor het huidje.
Ik heb het geluk dat ik maar 3 uurtjes ongeveer werk per keer, dus daar is het gelukkig niet voor nodig. Ik kon het nu ook niet meer gebruiken, omdat het al een tijdje op het aanrecht stond na het kolven, en al opgewarmd was.
We hebben in september een bruiloft, de hele dag, en ik twijfelde of ik ze mee zou nemen, maar nu hebben we geen keus meer. Ik vond het al niks dat ze thuis moesten blijven, omdat de bruiloft niet echt in de buurt is, dus dan zouden ze de hele dag bij iemand moeten zijn, en ik de hele dag kolven.
Nu gaan ze dus lekker mee. We zien wel hoe dat gaat.
Gast- Gast
Novalee: Ik kolfde in het begin ook veel minder als nu, nu ze meer drinken kolf ik ook meer, ookal drinken ze bijna nooit aan de borst.
Kolft nu ongeveer 7x 240 cc. s Morgens vaak rond de 300cc en s avonds wat minder.
Kolft nu ongeveer 7x 240 cc. s Morgens vaak rond de 300cc en s avonds wat minder.
Gast- Gast
Maar als ik even vaak en lang blijf kolven, dan gaat m'n productie toch niet omhoog? Die blijft dan toch gelijk? M'n lichaam wordt dan niet gestimuleerd om ineens meer melk aan te gaan maken, of begrijp ik het nou verkeerd?ProudMama schreef:Novalee: Ik kolfde in het begin ook veel minder als nu, nu ze meer drinken kolf ik ook meer, ookal drinken ze bijna nooit aan de borst.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Klopt. Het gaat er niet om hoelang je kolft maar hoe vaak...en DAN gaat de productie als het goed is omhoog. Dus als je zelf de productie wilt opschroeven is het belangrijker vaker te kolven of aan te leggen (bv om de 2 uur) Ik denk dat PM bedoeld dat als haar kindjes meer gaan drinken de productie ook omhoog gaat. Dan regelen ze het zelf.Novalee schreef:Maar als ik even vaak en lang blijf kolven, dan gaat m'n productie toch niet omhoog? Die blijft dan toch gelijk? M'n lichaam wordt dan niet gestimuleerd om ineens meer melk aan te gaan maken, of begrijp ik het nou verkeerd?ProudMama schreef:Novalee: Ik kolfde in het begin ook veel minder als nu, nu ze meer drinken kolf ik ook meer, ookal drinken ze bijna nooit aan de borst.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Sheila, ja dat dacht ik dus ook. M'n kolfapparaat gaat niet ineens spontaan zelf vaker komen Voorlopig heb ik in ieder geval wel genoeg melk. Misschien dat ik dan in de weekends maar om de 2 uur ga kolven. Dan kan m'n vriend voor N. zorgen en heb ik alle tijd. Dan heb ik nu waarschijnlijk wel veel teveel maar dan gooi ik de diepvries gewoon vol
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ja idd haha,zou wel handig zijn als de kolf er zelf om kwam haha! Nee helaas moeten we dat zelf doen! Het extra kolven is best intensief dus als je nu genoeg melk hebt en het gewoon voor een voorraadje wil doen zou ik het lekker in het weekend doen. Heb jij alle tijd en kan je ook beter ontspannen.Novalee schreef:Sheila, ja dat dacht ik dus ook. M'n kolfapparaat gaat niet ineens spontaan zelf vaker komen Voorlopig heb ik in ieder geval wel genoeg melk. Misschien dat ik dan in de weekends maar om de 2 uur ga kolven. Dan kan m'n vriend voor N. zorgen en heb ik alle tijd. Dan heb ik nu waarschijnlijk wel veel teveel maar dan gooi ik de diepvries gewoon vol
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Wist ik niet, sorry.Novalee schreef:Jojootje, mijn dochter drinkt niet aan de borst, ze krijgt alles gekolfd. De enige manier om de productie dan op te krikken is weer om de 2 uur kolven. Dat heb ik zo'n 2 weken geleden 5 dagen gedaan met dit als resultaat. Maar toen was mijn vriend nog vrij. Nu weer elke 2 uur een kwartier kolven terwijl ik ook voor haar moet zorgen en boodschappen enzo moet doen lijkt me wel erg zwaar.
Daarnaast drinkt ze meer dan de 150 ml per kilo. Ze woog afgelopen donderdag 4265 gram, maar drinkt ruim 700 ml op een dag.
je hoeft niet elke 2 uur een kwartier te kolven.. 5 minuten is waars. al genoeg om de productie hoger te krijgen wanneer je dat zou willen. Het gaat erom dat de aanmaak gestimuleerd wordt.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Dus als ik tijdelijk wat vaker ga kolven zou ik meer melk krijgen?
M. drinkt wel aan de borst, maar hij drinkt 1 borst per keer, en zo om de 3 a 4 uur en 's nachts slaat hij meestal 1 voeding over.
Nu kolf ik de andere borst als M. gedronken heeft, dus ongeveer elke 3 a 4 uur. Dat is dus het dubbele voor mijn productie, want normaal zou M. elke keer 1 borst drinken.
Maar als ik tussendoor nog wil kolven vind ik dat moeilijk... als M. dan iets eerder komt ben ik bang dat ik geen melk heb voor hem.
M. drinkt wel aan de borst, maar hij drinkt 1 borst per keer, en zo om de 3 a 4 uur en 's nachts slaat hij meestal 1 voeding over.
Nu kolf ik de andere borst als M. gedronken heeft, dus ongeveer elke 3 a 4 uur. Dat is dus het dubbele voor mijn productie, want normaal zou M. elke keer 1 borst drinken.
Maar als ik tussendoor nog wil kolven vind ik dat moeilijk... als M. dan iets eerder komt ben ik bang dat ik geen melk heb voor hem.
Gast- Gast
Novalee: ik kolf rond iedere voeding. Dus na een regeldagje waarop ze vaker komen kolf ik ook vaker, dus gaat de productie omhoog.
Kruumel: als je een dag iedere 2 uur even kolf merk je dan snel. Ik merk de volgende dag dan al verschil.
Kruumel: als je een dag iedere 2 uur even kolf merk je dan snel. Ik merk de volgende dag dan al verschil.
Gast- Gast
PM, maar als ik elke 2 uur kolf heb ik dan evengoed melk als M komt drinken? Hij drinkt gewoon aan de borst he..
Gast- Gast
Kruumel schreef:PM, maar als ik elke 2 uur kolf heb ik dan evengoed melk als M komt drinken? Hij drinkt gewoon aan de borst he..
Als het goed is pas je melkproductie zich daar aan vast. Hoe meer BV je geeft of kolft. Hoe meer melkproductie je krijgt als het goed is.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Ja dat klopt, maar er moet toch minimaal een uur tussen het kolven en het voeden zitten? Dat is mij in het ziekenhuis verteld. Aangezien ik niet weet wanneer M. zich meldt, is het moeilijk om om de 2 uur te kolven.
Gast- Gast
Nee hoor bij mijn weten hoeft daar geen uur tussen te zitten, want ik heb juist begrepen in het ziekenhuis dat als je borst ''leeg'' is als je kindje komt, dat er dan op dat moment gewoon melk aangemaakt word, dus heeft je kindje altijd genoeg.
Desnoods laat je hem dan 2 borsten drinken maar bij mij was dat niet eens nodig want had hij ook aan 1 borst genoeg ondanks dat ik gekolfd had.
Ik voed nu bijna 15 maanden
Desnoods laat je hem dan 2 borsten drinken maar bij mij was dat niet eens nodig want had hij ook aan 1 borst genoeg ondanks dat ik gekolfd had.
Ik voed nu bijna 15 maanden
MamaVanDarcy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 48
Punten : 59
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: