Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding

+25
Barbabella
Filoria
Thunder
Roodkapje
Teddyaapje
chipa
Famke
Meeko
Spring
Flip Fluitketel
maiadebij
Dora
Bruintje Beer
Smaragdje
Darius
LotteK
Linda
Liadan
koNijntje
Mirror
sheila123
Susan
Vancity_girl
duckie
Limburg85
29 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Borstvoeding

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 8:25

Wie van jullie is er mee gestart na de bevalling?
En hoe lang heb je t gegeven?

Ik heb zelf maar vier weken gevoed.. Hadden toen waarschijnlijk spruw wat niet herkend was.. Ben vanwege de pijn toen gestopt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Limburg85 wo 24 aug 2011 - 8:27

Laurientje85 schreef:Wie van jullie is er mee gestart na de bevalling?

Ik heb zelf maar vier weken gevoed.. Hadden toen waarschijnlijk spruw wat niet herkend was.. Ben vanwege de pijn toen gestopt.

Ik heb het 3 weken gegeven. Toen ben ik gestopt omdat ik het niet meer kon, het koste R. zoveel moeite omdat zijn tongriempje helemaal vast zat waardoor die niet kon aanhappen en het koste hem ook heel veel moeite doordat hij zo klein was en zich zelf niet op temperatuur kon houden. Hierdoor deed ik soms 2 uur over voeden terwijl hij om de 3 uur moest eten en dan nog was die vaak ontevreden.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  duckie wo 24 aug 2011 - 8:31

ik heb mijn dochtertje borstvoeding gegeven, ze heeft bijna 5 maand bv gehad waarvan de laatste 2 maand via de fles. ze had reflux en wou op een gegeven moment niet meer aan de borst drinken en via de fles ging het wel goed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Vancity_girl wo 24 aug 2011 - 8:32

Ik geef inmiddels al ruim 7 maanden borstvoeding. De eerste 2 maanden veel pijn gehad ( kloven, verkeerd aanleggen etc) maar daarna ging het super.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Susan wo 24 aug 2011 - 8:35

Ezra 27 maanden en Yrsa nu 22 maanden en ze krijgt nog steeds.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  sheila123 wo 24 aug 2011 - 8:43

Mijn oudste heb ik gevoed tot 11 maanden en mijn jongste nu ook nog steeds en ik hoop het wel weer een jaartje vol te houden mss wel langer. Wel jammer dat je moest stoppen vanwege de pijn. Ik heb zelf ook 3x spruw gehad en ik weet hoe naar dat is.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  koNijntje wo 24 aug 2011 - 8:49

precies een week. het kostte mijn zoontje in het begin te veel energie om aan de borst te drinken, we zijn wel direct gestart met kolven, maar ik had niet genoeg voeding. mijn zoontje moest dus veel moeite doen om te drinken en kreeg er onvoldoende voor terug, daarom heeft de kraamzorg toen geadviseerd te stoppen. we sliepen ook nauwelijks door het hele riedeltje iedere 3 uur (en soms sneller omdat t. onvoldoende kreeg) -> voeden, bijvoeden (fv), kolven.
ik wilde het eerst niet, maar wat een verademing toen we overstapten op de fles!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Mirror wo 24 aug 2011 - 8:49

Ik heb bij mijn eerste zoontje 6 maanden borstvoeding gegeven, maar ben toen met 5 maanden gaan afbouwen. De eerste weken was het echt pijnlijk en veel gedoe, maar daarna ging het super. Nu geef ik bijna 4,5e maand borstvoeding en ben ik sinds een 1,5e week aan het afbouwen. Nu ging het sowieso in het begin al makkelijk (eerste twee/drie weken nog wel pijnlijk, maar aanhappen enzo ging veel beter dan bij de eerste). Ik stop er nu mee omdat ik weer te veel afval en omdat hij naar het kdv gaat per 1 september en ik niet wil kolven, ik vind het prima zo.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194

Bericht  Liadan wo 24 aug 2011 - 8:55

Yara heeft 24 maanden en een paar weken borstvoeding gehad, ze heeft het zelf afgebouwd.
Kian krijgt nu ook borstvoeding.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Linda wo 24 aug 2011 - 8:57

Dochter is 9 maanden en krijgt nog steeds bv, ik blijf net zo lang doorgaan tot zij er genoeg van heeft.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  LotteK wo 24 aug 2011 - 9:06

Mijn dochter heeft 15 maanden borstvoeding gehad en mijn zoon kreeg tot een maand geleden alleen borstvoeding, maar sinds een maand ook flesvoeding op advies van de kinderarts. Hij kwam niet aan en moest van de kinderarts binnen een week wat aankomen, anders zouden ze hem opnemen. Nu krijgt hij het ongeveer fiftyfifty. Heb er wel moeite mee dat hij niet meer volledige borstvoeding krijgt.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252

Bericht  Darius wo 24 aug 2011 - 9:19

Lottek: waarom kwam hij niet aan?

Bij laurens heb ik vier maanden gegeven. Hij dronk geen melk uit de vriezer en ivm een nieuwe baan wilde ik niet kolven. Ik was ook wel klaar met de borstvoeding eerlijk gezegd.

Nu gaat het prima met pepijn. Ik wil graag zo lang mogelijk bv geven, maar zie wel tegen het kolven op. En verder wil ik graag mijn oude denkvermogen terug. Van borstvoeding word ik 'dom'.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Smaragdje wo 24 aug 2011 - 9:21

Ik geef nog borstvoeding en hoop het te kunnen geven tot dat hij een jaar is.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bruintje Beer wo 24 aug 2011 - 9:33

Bij de oudste heb ik 3 maanden volledig bv gegeven en tot 5 maanden gecombineerd met fv omdat ik teveel afviel.
Bij de jongste geef ik nog steeds bv. Maar denk erover om weer te gaan combineren omdat ik weer teveel afvalt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  LotteK wo 24 aug 2011 - 9:37

Darius schreef:Lottek: waarom kwam hij niet aan?

Er zijn schijnbaar 3 redenen waarom baby's niet aan komen.
1. Ze krijgen te weinig binnen.
2. Ze krijgen genoeg binnen, maar wat ze binnen krijgen spugen of poepen ( bijv. Reflux of diarree ) ze meteen weer uit.
3. Ze krijgen genoeg binnen, maar wat ze binnen krijgen kunnen ze niet opnemen. Dat zou betekenen dat er meer aan de hand is, wat dan vervolgens onderzocht moet worden.

Optie 2 was iig niet. Om uit te sluiten dat het niet optie 3 was moesten we hem gaan bijvoeden. De kinderarts was in eerste instantie voor bijvoeden met borstvoeding , alleen ik krijg niks gekolft en volgens haar was het van belang dat hij snel aan zou komen, dus toen adviseerde zij om met flesvoeding bij te voeden. Nou toen hij dat eenmaal kreeg groeide hij als kool. En daarbij was ineens het moeilijke slapen, het vaak willen drinken en het huilen na de voeding voorbij. Ik hing deze klachten aan zijn verborgen reflux waar hij de eerste maanden veel last van had ( daarom kwamen we bij de kinderarts terecht ). Maar dit kwam gewoon voort uit honger. De arts noemde het stille ondervoeding.

Geen idee hoe het kan. Voel me ook nog steeds schuldig dat ik niet door had dat hij honger had en er niet eerder een lactatiedeskundige heb bijgehaald.
Hij begint en eindigt de dag nu met borstvoeding en tussendoor krijgt hij als hij wil ook nog 1 of 2 keer. En dan krijgt hij nog 3 flesjes van 160 ml.

Wel een heel verhaal geworden...sorry.

Laatst aangepast door LotteK op wo 24 aug 2011 - 21:53; in totaal 1 keer bewerkt
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 9:38

S. heeft de eerste 2 dagen borstvoeding gehad en de 2 dagen erna gekolfde borstvoeding. Toen moest ik er mee stoppen omdat ik aan zware medicijnen moest en eerlijk gezegd vond ik het best pijnlijk op het laatst

Gast
Gast

Bericht  Dora wo 24 aug 2011 - 10:03

Helaas heeft M.aaike voor de 2de keer weer spruw (gelukkig nog niet zo erg als de vorige keer).
Maar tot nu toe gaat het prima. Geef nu bijna 8 weken bv.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  maiadebij wo 24 aug 2011 - 10:13

Lotte, wat een vervelende situatie! Maar echt niet iets om je schuldig over te voelen hoor. Je signaleerde dat er iets met hem was en hebt gehandeld, waardoor je nu de oorzaak weet. Beter had je het echt niet kunnen doen vind ik!

Teigertje, vervelend hè spruw? Heb je al eens gentiaan violet geprobeerd? Dat heeft bij ons goed geholpen.

N.adeem heeft 10 maanden bv gehad en J krijgt nog steeds. Ik wil doorgaan tot zij zelf aangeeft er klaar mee te zijn.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flip Fluitketel wo 24 aug 2011 - 10:32

Wie van jullie is er mee gestart na de bevalling?
Ik ben na de bevalling begonnen met BV geven. Alleen doordat ze niet goed aanhapte en niet goed vacuum kon zuigen ben ik na 2/3 dagen de voedingen gaan kolven.

Ik heb fulltime gekolfd totdat ze 7,5maand was.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Dora wo 24 aug 2011 - 10:58

Op zich heb ik er gelukkig vrij weinig last van. Hopelijk blijft dit ook zo!
Alleen laat M.aaike wat gemakkelijker los of draait d'r hoofdje weg wanneer ze mijn tepel in de mond heeft. En ze is wat onrustiger tijdens het eten/drinken/voeden
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Spring wo 24 aug 2011 - 11:43

Ik heb zes maanden volledig bv gegeven.
Na een aantal maanden gaf ik af en toe een fles kunstvoeding, en daarna om de nacht een fles ipv borstvoeding.

Nu geef ik ongeveer 1 keer per dag bv, soms nog minder.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Spring wo 24 aug 2011 - 11:51

@Lotte, ik heb dat ook mee gemaakt.
Mijn dochter groeide een paar maanden gewoon niet. Niet in gewicht en niet in lengte.

Ze was verder best vrolijk maar ook wel flink huilen af en toe.
Nu ze bijvoeding krijgt is ze de eerste week bijna 700gram gegroeid en 2cm.

Nu pas merk ik wat voor volle plasluiers ze heeft vergeleken met toen.

Je kunt je schuldig voelen, dat begrijp ik. Maar wees vooral gelukkig dat het nu goed gaat. En het neemt een hoop stress van het voeden weg.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 18:14

De oudste heb ik 3 maanden gevoed,

De 2e 16 maanden, heeft hij zelf afgebouwd, anders was ik nog wel langer doorgegaan, maar als ze zelf stoppen is het prima.

De tweeling voed ik nog steeds zelf, en dat ben ik nog wel even van plan, al kan het zijn dat ik in sptember moet stoppen ivm medicatie-wijziging. Dat hoop ik alleen niet!
Wel ben ik van plan om ze met 6 maanden 's avonds een papfles te geven, in de hoop dat ze dan gaan doorslapen, want de nachten beginnen me nu echt op te breken, en mijn oudste moet vanaf maandag naar school, dus een beetje meer energie is zeer welkom! Ik heb echt het gevoel dat ik er anders aan onderdoor ga.
Het is best pittig, 2 aan de borst, nog steeds meerdere nachtvoedingen, en dan nog 2 kleintjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 18:54

Bij mij krijgen ze overdag borstvoeding en s nachts flesvoeding, daar slapen ze beter op en anders heb ik net te kort.
Ik kolf wel alles, aan de borst vinden ze het zo knus dat ze slecht drinken. Kwamen in het begin energie te kort om goed te drinken en vinden nu de fles makkelijker. Alleen voor een troostslokje leg ik ze wel gewoon aan.

Gast
Gast

Bericht  Meeko wo 24 aug 2011 - 20:22

Senna heb ik 5 maanden volledig gevoed, maar toen was het een stuk minder en ben ik flesvoeding gaan bijgeven. Heb nog wel tot 8 maanden borstvoeding gegegeven.
Elin krijgt nog steeds borstvoeding. Maar nu ook weer zo'n dip dat t minder is, maar heb gister flink extra gekolfd en aangelegd, en het lijkt nu alweer wat meer te worden. Wil denk ik max een jaar borstvoeding geven.
Bij beide enorm last van tepelkloven gehad in het begin en bij Elin een borstonsteking met 2 weken.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud