Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding

+25
Barbabella
Filoria
Thunder
Roodkapje
Teddyaapje
chipa
Famke
Meeko
Spring
Flip Fluitketel
maiadebij
Dora
Bruintje Beer
Smaragdje
Darius
LotteK
Linda
Liadan
koNijntje
Mirror
sheila123
Susan
Vancity_girl
duckie
Limburg85
29 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Famke wo 24 aug 2011 - 20:30

De eerte heb ik ongeveer 3,5 BV gegeven. Daarna was het niet meer mogelijk om live te voeden door verborgen reflux met ademhalingsstops. Ik ging toen fulltime kolven maar mijn productie was toen eigenlijk meteen weg. Achteraf vind ik het wel jammer dat ik niet wat langer heb doorgezet, en een dubbele kolf heb gekocht. Maar ik was toen op dat moment er ook wel weer klaar mee.

Nu voed ik J. ook weer en dat gaat tot nu toe heel goed. Hoop het nog lang te kunnen doen.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 20:46

Ik heb 10 maanden bv gegeven, bij de volgende wil ik weer bv geven smile

Gast
Gast

Bericht  chipa wo 24 aug 2011 - 20:50

8 weken dmv kolven. Kreeg mijn zoontje helaas niet aangelegd waardoor de bv niet lukte. Heb tot 8 weken volledige bv gegeven door alles te kolven en ben vanaf vandaag helemaal gestopt. Helaas....
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Teddyaapje wo 24 aug 2011 - 21:00

Mijn zoontje heeft de eerste 3 maanden gecombineerd borst- en flesvoeding gehad, wel alleen maar moedermelk want de flesvoedingen waren gekolfde melk. T. was heel onrustig met drinken (zeker rond de 3 mnd, hij was heel snel afgeleid) en spuugde redelijk veel als hij bij mij gedronken had. Ik had ook wel erg veel melk en een sterk toeschietreflex dus ik denk dat het hem gewoon te snel ging. Toen heb ik tot 5,5mnd alle voedingen gekolfd maar omdat dat toch wel veel werk is (tegenover live voeden) heb ik hem weer bij mij laten drinken en dat ging goed, gelukkig! Helaas heeft hij me toen hij 6,5mnd was een paar keer gebeten (hij wilde zijn tandjes denk ik uitproberen haha) en daardoor durfde ik hem een tijdje niet meer aan te leggen en heb ik weer alle voedingen gekolfd. Toen ik het met 8mnd weer aandurfde wilde hij niet meer. Ik weet niet of hij het gewoon was verleerd of dat hij misschien niet meer durfde, hij is namelijk erg geschrokken toen ik een keer heel hard AU riep toen hij me beet.
Mijn zoontje is volgende week 10mnd en ik kolf nog alles. Ik wil ermee doorgaan tot hij een jaar is en dan bouw ik het af. Er ligt nog voor zo'n 2 maand voeding in de diepvries dus hij zal zoals het er nu naar uitziet zo'n 14mnd borstvoeding moedermelk uit de fles krijgen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Roodkapje wo 24 aug 2011 - 21:22

Bij de 1e 6 weken, ze had koemelkallergie en notenallergie ( en ze kan niet tegen suiker, maar dat wisten we toen nog niet). Ik moest mijn dieet zodanig aanpassen dat ik er zelf heel zwakjes van werd. Ik lust al zo weinig en kon ook heel weinig nog eten.

Bij de 2e 14 maanden bv. Tepelkloven in het begin maar verder geen problemen.

Bij de 3e ben ik nog bezig, zit nu op 10.5 maand. Ik ga sowieso nog even door. Hier was de start wel moeilijk, hij lag in de couveuse een tijdje ivm prematuriteit en mocht niet bij mij drinken. Dan zou al zijn energie in het drinken gaan zitten. Dus met fingerfeeding en later flesjes is hij sterker geworden. Ik kon geen kolf meer zien op dat moment, zat vaker aan dat apparaat dan eraf. Ik heb toe nog wel heel erg getwijfeld of flesjes kv ook niet gewoon kon smile , had immers nog 2 anderen rondlopen die ook graag aandacht van mammie wilden. Maar goed, toch doorgezet door de fantastische begeleiding van vooral de nachtzusters in het ziekenhuis. Ik ben er blij mee!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Roodkapje wo 24 aug 2011 - 21:23

Teddyaapje schreef:Mijn zoontje heeft de eerste 3 maanden gecombineerd borst- en flesvoeding gehad, wel alleen maar moedermelk want de flesvoedingen waren gekolfde melk. T. was heel onrustig met drinken (zeker rond de 3 mnd, hij was heel snel afgeleid) en spuugde redelijk veel als hij bij mij gedronken had. Ik had ook wel erg veel melk en een sterk toeschietreflex dus ik denk dat het hem gewoon te snel ging. Toen heb ik tot 5,5mnd alle voedingen gekolfd maar omdat dat toch wel veel werk is (tegenover live voeden) heb ik hem weer bij mij laten drinken en dat ging goed, gelukkig! Helaas heeft hij me toen hij 6,5mnd was een paar keer gebeten (hij wilde zijn tandjes denk ik uitproberen haha) en daardoor durfde ik hem een tijdje niet meer aan te leggen en heb ik weer alle voedingen gekolfd. Toen ik het met 8mnd weer aandurfde wilde hij niet meer. Ik weet niet of hij het gewoon was verleerd of dat hij misschien niet meer durfde, hij is namelijk erg geschrokken toen ik een keer heel hard AU riep toen hij me beet.
Mijn zoontje is volgende week 10mnd en ik kolf nog alles. Ik wil ermee doorgaan tot hij een jaar is en dan bouw ik het af. Er ligt nog voor zo'n 2 maand voeding in de diepvries dus hij zal zoals het er nu naar uitziet zo'n 14mnd borstvoeding moedermelk uit de fles krijgen.

Hulde!! Wat ontzettend knap dat je dat volhoudt! Echt supergoed!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  LotteK wo 24 aug 2011 - 21:59

@ maiadebij en biancy, Dankjulliewel. Ik weet ergens ook wel dat het mezelf niet te verwijten is. Maar ergens knaagt het toch dat wij hem maar in slaap aan het wiegen waren terwijl hij gewoon honger had. En het feit dat hij uberhaupt aangaf dat hij honger had en wij dat niet oppikten, maar ons blind staarden op de verborgen reflux.
Bij mijn dochter is de borstvoeding altijd zo goed gegaan, dat ik er helemaal niet bij stil stond dat het wel eens zou kunnen zijn dat hij er schijnbaar niet genoeg melk uitkreeg.
En toen de kinderarts zo stellig zij dat hij ondervoed was en snel moest aankomen, schrok ik zo erg dat ik toen na een paar keer kolven wat niet lukte op haar advies met flesvoeding ben begonnen. Ik zou willen dat ik toen alsnog een lactatiedeskundige had ingeschakeld, om uit te zoeken wat er mis ging. Maar ik kan de tijd niet terug draaien en bij een evt. volgende zal ik er beter opletten.

LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252

Bericht  Thunder wo 24 aug 2011 - 22:27

@ LotteK: Mijn jongste heeft optie 3 uit jouw lijstje. Hier is dus meer aan de hand, maar we weten nog niet wat. S.ven kwam ook maar heel minimaal aan en soms viel hij zelfs af! Hij heeft 7 maanden volledig gehad en 7 maanden fles- + bijvoeding, maar zelfs de 2de 7 maanden kreeg hij het voor elkaar om af te vallen of minimaal te groeien. Het lag gelukkig niet aan mij, maar daar ben ik wel bang voor geweest hoor.

@ TO: T.im heeft 3 maanden volledig gehad, daarna gestopt ivm een operatie bij mij. S.ven heeft dus 7 maanden volledig gehad en nog 1 maand gecombineerd met flesvoeding. Daarna gestopt ivm sterke terugloop en nieuw werk.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Filoria wo 24 aug 2011 - 22:42

Teddyaapje: ik heb heel veel respect voor jou, met al dat kolven! Wauw.

Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven. Ik ben gestopt omdat ik gek werd van het kolven op m'n werk. Het lukte me niet om in 1 kolfsessie 1 voeding te kolven, dus dan moest ik nog extra kolven om de voorraad op peil te houden. Dat hield ik niet vol.

Als ik niet had gewerkt was ik langer doorgegaan.

Hoe hebben de andere mama's de combinatie van werk en borstvoeding ervaren? Konden jullie wel genoeg kolven om volledig bv te kunnen blijven geven?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 22:47

Ik ben meteen na de geboorte begonnen met borstvoeding. M. is nu 3 weken, dus doe het nu 3 weken. Ik heb 2 dagen pauze gehad, gekolfd en moedermelk in een flesje gegeven ivm ontzettende pijn bij het aanleggen.

Toen heb ik een lactatiekundige laten komen en daarna ging het weer goed. Nu begint 1 kant wel weer pijnlijk te worden met aanleggen.

Gast
Gast

Bericht  Barbabella wo 24 aug 2011 - 22:58

Ik heb 4 weken borstvoeding gegeven en ben toen in 3 weken afgebouwd naar fles. Ik had hele erge verstopping, dat drukte weer op mijn hechtingen en verging van de pijn. Kon niet meer lopen of zitten en schreeuwde het uit van de pijn als ik moest plassen. Het leek wel of er zoutzuur overheen gegoten werd down under maar dat kwam blijkbaar van de druk die er op stond vanuit mijn darmen. Ik kon de borstvoeding er toen niet bij hebben, zag er steeds weer tegenop, was blij als hij klaar was. De eerste fles was echt een opluchting toen !
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Liadan wo 24 aug 2011 - 23:17

Filoria schreef:
Hoe hebben de andere mama's de combinatie van werk en borstvoeding ervaren? Konden jullie wel genoeg kolven om volledig bv te kunnen blijven geven?
Ik vind kolven niet leuk, maar ik vind borstvoeding geven te belangrijk om het daardoor niet te doen. Gelukkig hoef ik dit keer maar 2 dagen te kolven, bij Yara werkte ik 3 dagen.
Ik kolfde niet genoeg op een werkdag, maar ik kolfde op dagen dat ik vrij was af en toe ook tussendoor zodat ik toch genoeg had en ik had voordat ik weer ging werken een hele grote voorraad aangelegd (dit keer weer).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  maiadebij wo 24 aug 2011 - 23:19

Filoria schreef:

J.ennah is een fanatieke flesweigeraar dus ik rij 2 keer per dag naar huis om live te voeden Very Happy (ik ben binnen 5 minuten thuis) sinds een week kunnen we het af met 1 keer dus dat is gewoon mijn pauzetijd. Tot 9 maanden is het de baas zijn tijd geweest natuurlijk, daarna eigen tijd als ik door mijn 30 minuten pauze heen was.

Ik ben echt heel blij met mijn flexibele werkgever!

De dure dubbelzijdige kolf staat dus echt te verstoffen, maar verkopen doe ik ook niet. Wie weet ooit voor een derde??

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Famke wo 24 aug 2011 - 23:57

Filoria schreef:

Ik vind het kolven een noodzakelijk kwaad. Ben er niet echt een held in heb dan ook respect voor de fulltime kolfers onder ons!

Ik kan ook niet volledige voedingen afkolven, dus ik kolf op het werk 3 keer, dan heb ik bijna twee voedingen (dat drinkt hij dus bij de gastouder) en de rest kolf ik af op de dagen dat ik thuis ben.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268

Bericht  Teddyaapje do 25 aug 2011 - 10:37

Roodkapje schreef:
Teddyaapje schreef:Mijn zoontje heeft de eerste 3 maanden gecombineerd borst- en flesvoeding gehad, wel alleen maar moedermelk want de flesvoedingen waren gekolfde melk. T. was heel onrustig met drinken (zeker rond de 3 mnd, hij was heel snel afgeleid) en spuugde redelijk veel als hij bij mij gedronken had. Ik had ook wel erg veel melk en een sterk toeschietreflex dus ik denk dat het hem gewoon te snel ging. Toen heb ik tot 5,5mnd alle voedingen gekolfd maar omdat dat toch wel veel werk is (tegenover live voeden) heb ik hem weer bij mij laten drinken en dat ging goed, gelukkig! Helaas heeft hij me toen hij 6,5mnd was een paar keer gebeten (hij wilde zijn tandjes denk ik uitproberen haha) en daardoor durfde ik hem een tijdje niet meer aan te leggen en heb ik weer alle voedingen gekolfd. Toen ik het met 8mnd weer aandurfde wilde hij niet meer. Ik weet niet of hij het gewoon was verleerd of dat hij misschien niet meer durfde, hij is namelijk erg geschrokken toen ik een keer heel hard AU riep toen hij me beet.

Hulde!! Wat ontzettend knap dat je dat volhoudt! Echt supergoed!

Wat lief, dankje!

Ik 'moest' van mezelf minimaal 6 mnd bv geven (als het helemaal niet gelukt was was het natuurlijk een ander verhaal geweest) omdat mijn vriend allerlei allergieen heeft. Je hebt natuurlijk geen garantie dat T. het hierdoor niet krijgt maar ik zou er dan wel alles aan gedaan hebben om het te voorkomen en zou het mezelf ook niet kwalijk kunnen nemen. Dat was dus een goede drive. Met 6 mnd zijn we de bijvoeding volgens rapley gaan doen dit kan eigenlijk ook alleen maar icm moedermelk omdat ze hier in het begin niet veel van binnenkrijgen en je met kv anders over de max. gaat van wat ze op een dag mogen drinken. Ook dit was een goede drive. Andere leuke bijkomstigheden die me motiveerden als ik er even doorheen zat (soms zag ik het echt niet meer zitten, vooral als mijn productie kelderde en ik om de 2u moest kolven) waren dat ik alle kilo's kwijt wilde die ik was aangekomen tijdens de zwangerschap (dat waren er zo'n 22 en dat is gelukt, zelf nog een paar extra) en dat ik de pakken kv zo ontzettend duur vind...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 22:30

Wat voor kolf hebben jullie?
Hebben jullie er zelf een gekocht of een gehuurd?
Kolven jullie veel melk met 1 keer kolven? En hoe lang kolf je dan?

Gast
Gast

Bericht  sheila123 do 25 aug 2011 - 22:36

Kruumel schreef:Wat voor kolf hebben jullie?
Hebben jullie er zelf een gekocht of een gehuurd?
Kolven jullie veel melk met 1 keer kolven? En hoe lang kolf je dan?
Ik heb een handkolf van Avent. Zelf gekocht. Ik kan niet overweg met een electrische. Ik werk ook maar 1 dag dus dan is het kolven met de handkolf wel te doen. Ik kolf momenteel per keer 330 cc (beide borsten) steeds later op de dag kolf ik minder. Ik kolf ongeveer 10 a 15 minuten per borst.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Spring do 25 aug 2011 - 22:53

Sinds ik haar flesvoeding geef en af en toe de borst groeit ze super goed. Ze is nu ook veel vrolijker.
En dat vind ik belangrijker dan stug blijven doorzetten om volledig bv te geven.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 22:57

Biancy dat is ook het belangrijkste.. je moet gewoon kijken wat voor jouw kindje het beste is. Die van ons kan niet goed overweg met het flesje (veel spugen) en drinkt goed aan de borst, groeit goed en is erg tevreden. Dan is borstvoeding gewoon het beste. Als dat voor jouw kindje niet geldt moet je gewoon kiezen voor de beste optie.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 22:58

Laurientje85 schreef:

Wie van jullie is er mee gestart na de bevalling? ik heb beide gevoed.
En hoe lang heb je t gegeven? Indy 2 weken en Merle 6 weken... nu ga ik het gewoon weer proberen... :-)

.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 25 aug 2011 - 23:28

Kruumel schreef:Wat voor kolf hebben jullie? Bij Yara had ik een medela swing, nu heb ik daarbij nog een medela pump in style advanced.
Hebben jullie er zelf een gekocht of een gehuurd? Zelf gekocht
Kolven jullie veel melk met 1 keer kolven? En hoe lang kolf je dan? Ik kolfde vanmorgen 1 borst 160 cc. Gisterenmiddag kolfde ik uit 2 borsten maar 110 cc (en was het al 3,5 uur geleden dat hij gedronken had). Volgende week moet ik weer werken, hopelijk kolf ik dan wat meer per keer.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby vr 26 aug 2011 - 0:41

Ik geef vanaf de geboorte BV gecombineerd met KV. M. drinkt onrustig uit de borst en is lastig aan te leggen. Nadat ik weer tepelkloven had en het bloed er weer uit kwam wilde ik stoppen.
Productie liep terug, begon te twijfelen en toch weer begonnen met kolven.
Hoop snel de productie weer op gang te hebben en genoeg bv te hebben voor M.

Heb een ameda dubbele kolf, erg blij mee.
Heb ook de medela mini electric, vreselijk ding, maakt erg veel herrie.

Weet nog niet hoelang ik dit ga doen, hoop het een tijdje vol te houden, hoef namelijk niet overdag te werken na mijn verlof dus het blijft te combineren.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 6:55

Happydobby, inderdaad die medela mini electric maakt enorm veel herrie. Ik heb deze op advies van de kraamhulp tweederhands gekocht om eerst zeker te weten dat de borstvoeding goed gaat. Nu heb ik vandaag een nieuwe medela swing gekocht op internet bij babypark. Als het goed is wordt die morgen bezorgd.

Ik had vanochtend amper 20 cc met een bloedende kloof na 10 minuutjes kolven met de mini electric. En dat terwijl M. altijd per keer maar 1 borst drinkt, dus daar voldoende melk uit haalt. Ik ben benieuwd hoe het gaat met de nieuwe kolf.

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 26 aug 2011 - 7:23

Kruumel, heb je een bloedende kloof gekregen door het kolven? Kan het zijn dat je borstschild te klein of te groot is? Bij mij was het standaard borstschild te groot en daar kreeg ik ook last van (ik kreeg gelukkig geen kloof maar het kolven deed wel pijn). Ik heb toen een kleinere maat besteld en nu heb ik daar geen last meer van.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 7:36

Liadan, ik had de kloof al, maar die ging bloeden met kolven.
Ik heb idd grotere borstschilden gekocht voor de kolf, die standaard is voor mij te klein. In het ziekenhuis had ik ook xl schilden. (Kwam ik per toeval achter... ik had 1 gewone en 1 xl gekregen).

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: