Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Man die niks doet in t huishouden....

+24
piene1983
Tsjip
PluDan
luisa
Caro
Paper Crown
Supertalentje
loura
rapa nui
Susan
sanne-84
Melis_je
Hoochie
Atelier Madame
Shisha
boekenwurm83
Snoes
blondje1313
Rovine
Mamsie
Rush
Angela_1986
girli
JD
28 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 9:57

Ja maar als je een huishoudster neemt, en je laat diegene elke week bijv 3 uurtjes poetsen, kost al gauw 30 euro per week. Is toch 120 euro per maand, iets wat je beter kunt besteden lijkt mij als het eigenlijk niet direct nodig is

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 10:11

Loura, een beetje precies. Very Happy

In het begin heb ik genoeg kinderachtige acties uitgehaald om hem te laten merken dat ik er klaar mee was om het huishouden alleen te doen, maar toen ik merkte dat het niet werkte, heb ik het op een andere boeg gegooid. En zo deden we op de dagen dat we vrij waren samen sommige klusjes en gingen we daarna samen iets leuks doen. Naarmate de weken vorderde merkte ik dat hij het 'Samen doen' erg fijn vond en ook met suggesties kwam om even samen te doen, om vervolgens naar zijn inzicht iets leuks te doen. En op een avond kwam ik thuis, na een weekend weg te zijn geweest, en toen stond hij de vloer te dweilen (hij had alles afgenomen, gestofzogen. Hij kreeg het door.). Want, zo was zijn beredenatie, als hij me nu had geholpen met het huishouden, dan konden we daarna alsnog iets leuks doen.

Het heeft even geduurd voor ik hem aan de poets had. Maar hij merkte dat ik me heel anders opstelde nu ik niet meer alles alleen hoefde te doen en merkte ook dat de leuke dingen die we voor het samenwoonde samen deden, weer terugkwamen als hij ook zijn handen uit de mouwtjes stak. En serieus, ik had er ook lol in om het samen te doen. Win-win situatie in mijn situatie destijds. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  JD di 23 aug 2011 - 10:52

hey meiden,

beetje late reactie, maar ik was op visite:)

ik heb wat goede tips gelezen, thanks! helaas ook wat dingen die bij ons gewoon niet werken...

wij hebben geeneen vrije dag samen, helaas.... we momenten die wij samen vrij hebben zijn zaterdag en zondag tussen 14.00 en 15.45 en om de week de vrijdag, maar dan begint hij om 17.00.... niet veel vrije tijd dus, en in die paar momenten dat we elkaar zien wil ik ook van elkaar genieten, en niet hoeven schoonmaken samen.....

een schoonmaakter ziet hij wel zitten, maar ik weiger daar gewoon aan te gaan beginnen. ten eerste kost het geld, en ten tweede vind ik het echt onzin om iemand in te huren die gaat lopen schoonmaken, terwijl hij dan met zn voetjes omhoogop de bank zit....daar begin ik niet aan.

heb t net wéér bij hem aangegeven, hopelijk gaat het nu echt eens veranderen.
o en toen ik de openingspost pissig zat te typen vanmiddag, in de veronderstelling dat hij op de bank zat te niksen....bleek dat hij ondertussen vet lekkere chocoladetaart voor me had gebakken Embarassed dus dat is wel wéér erg lief....smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Supertalentje di 23 aug 2011 - 11:28

Ik snap de discussies over het huishouden niet zo goed, waarover wordt dan precies gediscusseerd? Het huishouden dient toch door beiden gedaan te worden? Daar valt wat mij betreft niet over te discusseren...

Het overdag op je luie reet zitten omdat dat zogenaamd vrije tijd is die anderen 's avonds hebben vind ik een rotsmoes om maar op de bank te blijven zitten. Er zullen best mensen zijn die de hele week alles laten liggen en het dan op za of zo doen, maar iedereen die ik ken stofzuigt doordeweeks na een dag werken ook, gooit een was in de machine en doet savonds de afwas. Daarnaast hebben jullie de weekenden niet samen vrij om door het huis te gaan en hebben jullie een hond, wat dus betekent dat je niet maar 1 keer per week op za kunt stofzuigen.

Jij vindt het belangrijk om tijd samen door te brengen en dan niet te gaan poetsen, maar hij heeft die drive dus niet. Dat zou ik wel jammer vinden en daarnaast, als hij het niet erg belangrijk vindt zou ik me daar uit protest de komende tijd ook niks van aantrekken. Lekker makkelijk, altijd vrije tijd en op je vrije dag heeft de schoonmaakster alles gedaan!

Duidelijk ligt er een probleem en werken jou oplossingen niet. Wat is zijn oplossing dan? Hij kan een schoonmaakrooster wel niet willen, maar wat wil hij dan wel?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Paper Crown di 23 aug 2011 - 20:32

Ik doe het tegenwoordig precies zoals Susan zegt. Als jij dit, dat ik dit en dan zijn we over 1 uurtje klaar.. Dat werkt!
Sommige dingen hebben we ook gewoon 'zijn taken' en 'mijn taken' gemaakt.. hij stofzuigen, ik erachteraan dwijlen.. hij wassen ik eruit halen.. kinderachtig misschien maar het helpt en we hebben geen ruzie erover. Trouwens, 1 ding.. remsporen in de wc vind ik toch echt wel heel erg walgelijk... wij halen altijd even snel de borstel er doorheen!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 20:44

Wij doen het ook gewoon samen. Hij stofZuigd meestal en doet altijd de afwas. We doen iedere dag wat gaat prima zo. Nu vinden we het allebei ook niet erg om op te ruimen en te poetsen dat scheelt misschien.
Lastig dat je vriend weinig doet en je er blijkbaar ook niet zo goed over kan praten. Idd lief dat hij een chocolade taart heeft gemaakt, maar goed daar word je huis niet schoon van, apart dat hij daar wel tijd in steekt maar verder op de bank zit Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Caro di 23 aug 2011 - 20:57

Mijn man is juist bij ons iets beter in het huishouden. Maar van de andere kant moeten dingen wel op zijn manier gebeuren: prima, dan doe je het zelf maar.

Wij hebben nooit discussies eigenlijk.. We doen de was in het weekend, door de week kookt hij en we ruimen de vaatwasser in/ uit wie er het eerst bij is als hij klaar is/ of ingeruimd moet worden. Dat is niet zo'n punt.

We hebben wel een schoonmaakster voor drie uur per week. We werken allebei veel uren, lange reistijden en in de weekenden gaan we vaak naar familie/ vrienden die allemaal ver weg wonen. Dan wil ik niet nog een keer die paar spaarzame uren doorbrengen met poetsen. We hebben dit nu wel twee maanden gedaan omdat de poets met vakantie was... Dan gaat het vrij harmonieus. Hij stofzuigt/ dweilt, ik doe de badkamer en de twee toiletten. En toen ik laatst een dag thuis was onverwacht heb ik alles gedaan.

Het is toch logisch dat je dit deelt? Je deelt je leven, je huis en dus ook je huishouden..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Rush di 23 aug 2011 - 20:59

Tea-Leaf schreef:
Rush schreef:M'n vriend is heel erg schoon, maar ik doe alleen de dingen die ik leuk vind haha. Stofzuigen, was vouwen en ophangen, vaatwasser en toilet.

Hij is weer meer van het dweilen, badkamer, was draaien en kasten afnemen etc.

Kan ik jou inhuren voor het stofzuigen dan? :P
Nee, want ik krijg dan rugpijn, maar het zal toch moeten gebeuren Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 21:00

Supertalentje schreef:Ik snap de discussies over het huishouden niet zo goed, waarover wordt dan precies gediscusseerd? Het huishouden dient toch door beiden gedaan te worden? Daar valt wat mij betreft niet over te discusseren...
+1. Je bent de huissloof toch zeker niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  luisa di 23 aug 2011 - 21:03

Ik zou hem terug sturen naar zijn moeder als hij wil dat iemand alles voor hem doet en hij zelf geen hand uit steekt. Je hebt het er al meerdere malen met hem over gehad, zonder resultaat kennelijk.
Echt, zo'n luie vriend zou voor mij reden kunnen zijn om de relatie te beeindigen. Ik zou nogmaals duidelijk uit leggen dat het zo toch echt niet kan en dat hij ook gewoon taken in het huishouden op zich moet nemen.

Mijn man is ook niet zo van het huishouden hoor, ik ken je probleem dus wel. Ik heb ook verschillende keren aangegeven dat hij wat moet doen en dat doet hij nu ook. NIet altijd uit zich zelf, maar hij doet het wel.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  PluDan di 23 aug 2011 - 23:08

2CKC2 schreef:Ik doe het tegenwoordig precies zoals Susan zegt. Als jij dit, dat ik dit en dan zijn we over 1 uurtje klaar.. Dat werkt!
Sommige dingen hebben we ook gewoon 'zijn taken' en 'mijn taken' gemaakt.. hij stofzuigen, ik erachteraan dwijlen.. hij wassen ik eruit halen.. kinderachtig misschien maar het helpt en we hebben geen ruzie erover. Trouwens, 1 ding.. remsporen in de wc vind ik toch echt wel heel erg walgelijk... wij halen altijd even snel de borstel er doorheen!


Ik ook. Als ik zie dat mijn vriend dit gedaan heeft dan trek ik hem aan zijn oren erbij Laughing .
Gelukkig wist hij ze uit met de borstel.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Tsjip wo 24 aug 2011 - 2:23

Lorna mercedez schreef:
Supertalentje schreef:Ik snap de discussies over het huishouden niet zo goed, waarover wordt dan precies gediscusseerd? Het huishouden dient toch door beiden gedaan te worden? Daar valt wat mij betreft niet over te discusseren...
+1. Je bent de huissloof toch zeker niet.

+2.


Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  piene1983 vr 26 aug 2011 - 7:56

Na de zoveelste ruzie met mijn vriend over precies dit onderwerp hebben we eens een stevig gesprek gehad. Mijn vriend is geen viespeuk maar wel heel makkelijk.... Hij heeft toen aangegeven dat hij dingen veel minder snel als storend ervaart dan dat ik het doe, hij vindt dingen nog prima te doen als bij mij het stoom al lang en breed uit mijn oren komt. We hebben toen afgesproken dat als ik vond dat iets moest gebeuren ik het hem moest vragen/zeggen zodat hij het kon doen voordat ik er boos om zou worden. Uit zichzelf zet hij de was niet aan of ruimt de vaatwasser uit, als ik het hem vraag is het geen probleem. Hij doet het niet altijd direct maar dat is zijn goed recht, beiden volwassen.
Ondertussen weet ik dat hij de huishoudelijke klussen lang niet zo secuur doet als dat ik ze doe en dat ik ze eigenlijk beter zelf kan doen als ik wil dat het op mijn manier gedaan wordt. Toch vind ik ook dat zolang wij allebei fulltime werken we allebei evenveel verantwoording hebben over het huishouden omdat we het beiden vies maken.
Ga het gesprek aan, stel dat je allebei je verantwoordelijkheden hebt en dat je niet zijn moeder bent die zijn zooitje voor hem opruimt. Als hij een huishoudster wil omdat hij te "lui" is om het zelf te doen, mag hij ook voor de kosten opdraaien.... Kinderachtig, maar dat zou ik doen...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Susan vr 26 aug 2011 - 23:48

Het ligt er ook wel een beetje aan, vind ik, hoe secuur je dan bent, sommige mensen leggen de lat wel heel erg hoog, vinden het al snel een rotzooi en vinden ook dat alles a la minute gedaan moet worden, je kunt niet verwachten dat iedereen aan jouw norm wil voldoen. Je zult dan toch een compromis moeten sluiten of accepteren dat jij wat meer doet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Bet Weter za 27 aug 2011 - 0:06

Wij zijn allebei vrij slordig, dus dat komt mooi uit. Eens in de zoveel tijd is één van ons het helemaal zat en gaat als een gek alles schoonmaken. Dan komt de ander thuis en als verrassing is er dan héél veel gebeurt. Dat onthoudt de ander dan en een week of 3 later heeft de ander dan ineens de hele rommelkamer leeg geplunderd. En zo gaat het een beetje om en om. Very Happy

Oja, ik denk trouwens dat veel vrouwen ook wel érg pietluttig zijn, het lijkt me ook niet fijn om dan op commando te moeten gaan schoonmaken, terwijl je misschien net even zin hebt om lekker lui te zijn. En ook als alles precies op de manier van de vrouw moet gebeuren en dat het anders niet goed is lijkt me zwaaarrrr irritant. Dan zou ik ook denken: ok, doe het dan maar lekker zelf allemaal. Ik snap ook dat als het allemaal toch wel gebeurt je daar lui van wordt.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Supertalentje ma 29 aug 2011 - 0:20

Natuurlijk, niet iedereen is even secuur, maar helemaal niks doen en de ander overal voor op laten draaien is ook geen optie mi. Het gaat er toch om dát het gedaan wordt, hoe het gedaan wordt lijkt me een latere zorg.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Susan ma 29 aug 2011 - 0:21

Nou ja, het klopt wel dat je er lamlendig van wordt als je het in de ogen van een ander nooit goed doet, en dat je het dan op het laatst helemaal niet meer doet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  minoessepoes ma 29 aug 2011 - 1:44

Hier is het ook niet allemaal even eerlijk verdeeld, maar dat is oorspronkelijk wel het uitgangspunt.
Alleen doe ik in de praktijk meer, omdat ik 1 dag in de week vrij ben (maar ik heb alsnog een meer dan full-time baan, ik werk vaak meer uren dan mijn vriend).

Ik ben als eerste thuis en ik vind het wel lekker om dat zo snel mogelijk te eten als mijn vriend er is, dus als ik thuis kom ga ik meteen koken. Afwassen hebben we afgesproken dat we het samen doen en we proberen het elke dag te doen, dat lukt niet altijd maar anders wordt de berg alleen maar groter en zien we er alle twee tegen op.

Vaak stof en zuig ik en doe ik de badkamer dan op mijn vrije dag, ook haal ik dan de verse boodschappen voor de komende dagen even, ik vind het ook niet leuk dat we dat dan allemaal moeten doen in het weekend, dat besteed ik mijn tijd liever anders.

Wij doen meestal wel in het weekend samen de grote boodschappen, anders is het ook bijna niet te doen op de fiets. Strijken doen we ieder zelf. Soms ligt er een hele berg overhemden van mijn vriend, daar kan ik me wel aan ergeren, hij niet, prima, dan blijven ze liggen totdat hij niks meer heeft om aan te trekken, dan moet hij zijn wekker vroeger zetten omdat hij eerst moet strijken voordat hij naar het werk kan, zijn probleem!

Wassen doen we meestal om en om, we moeten beneden wassen en dan sorteer ik het vaak en brengt hij het weg, dan doe ik het in de droger en haalt hij het weer op. Het opvouwen doe ik altijd voor de tv.

1 Keer in de zoveel tijd plannen we een ochtend in het weekend om te poetsen en dan doen we alles goed, de keuken uitgebreid enz en dan belonen we ons zelf door uiteten te gaan.
Ik merk dat mijn vriend het ook irritant vind als ik hem opdrachten geef, als we het samen doen is het geen probleem. Maar gelukkig ziet mijn vriend dingen ook wel zelf en doet hij dat wel ook zonder dat ik hem dat hoef te vragen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Starla ma 29 aug 2011 - 2:02

Mijn vriend doet eigenlijk niks in het huishouden, behalve af en toe koken en vuilnis buiten zetten.
Als ik het hem vraag of hij de kattenbak wil doen als ik late dienst heb, vergeet hij het 9 van de 10 keer. Hij ruimt niks achter zijn gat op, als ik vraag of hij de was wil vouwen vergeet hij het ook, en gooit hij het zo van het bed af op de grond als hij gaat slapen.
Ook kan hij niet zo goed schoonmaken, hij ziet het zeg maar niet. Dan stofzuigt hij alleen de huiskamer, of neemt hij alleen de salontafel af met een doekje ipv ook de kastjes en de eettafel. Keuken schoonmaken is volgens hem het aanrecht leeg maken en afnemen, wc schoonmaken een doekje over de bril en spul in de wc. Als ik dan zeg dat hij iets vergeten is word hij boos.
Ik vind dat zo bloedirritant, dat ik het tegenwoordig maar gewoon zelf doe, dan hoef ik er ook geen stampij om te maken. Ik werk vanaf komende week 4 dagen in de week dus ik heb er wel tijd voor, en ik vind het ook niet zo heel erg om te doen.
Overigens vind ik het wel heel vervelend als ik aan het schoonmaken ben als hij thuis is, en hij bied niet aan te helpen, of als ik bijna klaar ben, hij zegt: kan ik nog wat doen? Evil or Very Mad
Hij heeft niet eerst alleen gewoond, en dat kun je wel merken. Hij vind het zelf ook wel vervelend voor mij, maar doet er vervolgens niks mee, dan wil hij dat ik hem vraag dingen te doen, maar vervolgens vergeet hij het/wil het morgen doen/doet het maar half, etc.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Arwyn ma 29 aug 2011 - 2:48

Ik ben veel meer thuis, dus vind het logisch dat ik dan ook meer doe.
Wel kookt hij een aantal avonden in de week en als ik in het weekend moet werken, doet hij de was. Meestal herinner ik hem daar op vrijdagavond dan even aan.
Soms moet ik hem gewoon even vragen om wat te doen, maar dat vindt hij dan ook geen punt. De instelling dat hij het zelf moet zien en uit zichzelf moet doen, heb ik al wel laten varen, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... - Pagina 3 Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum