Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doet je vriend in het huishouden?

+41
Pien
Joli86
PluDan
*Lookie*
Kqip
Caro
Verona
bolus26
Ella
Arwyn
piene1983
Aziraphale
Lejow
Shisha
Barbabella
Bacio
TukTuk
Inge
Ooh La La!
Atelier Madame
Lynn_
Thunder
Lady1984
Caresses
CCC
Theeleut
Clapperdie
Suus
RioolSpook
Hoochie
Niekske
Caroow
VeryCherry
Serena
Minx
minoessepoes
Tsjip
Marin
Benthe
Melis_je
Rush
45 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Rush ma 19 dec 2011 - 3:23

Laatst was een bevriend stel bij ons en vouwde m`n vriend even snel 2 of 3 truien op, waarop die vriendin zegt; Zooo, dat heb je goed geregeld! :shock: Ze was nogal in shock dat hij een 'vrouwending' deed. Ze vond het helemaal een giller toen ik aangaf dat hij dat regelmatig doet.

Ik heb er maar een beetje stom om gelachen, maar er zijn vast meer mannen die de was doen lijkt me?

Dus, wat doet jullie vriend in het huishouden en wat absoluut niet? En welke 'rotklus' laat je liever aan hem over?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Melis_je ma 19 dec 2011 - 3:24

"Doet in het huishouden", wat fijn dat je het zo opschrijft. "Helpt in het huishouden" vind ik zo'n jeukzin!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Benthe ma 19 dec 2011 - 3:27

Mijn vriend doet eigenlijk alles wel. Wel komt het voor dat ik bv. vaker de was doe omdat ik mee thuis ben en hij weer andere dingen doet, omdat ie dat eerder ziet e.d. Maar ons huishouden is wel redelijk 50/50 verdeeld, gelukkig maar. Ik moet er ook niet aan denken een vriend te hebben die niks uitvoert.
Laatst had mijn vriend ook zo'n reactie, hij was namelijk om boodschappen (doet hij iedere week, alleen) en kwam een bekende tegen die zei: 'Heeft Benthe je om boodschappen gestuurd?' :shock: Eeh, nou nee. Waarom zou ik hem moeten sturen, hij kan heel goed zelf inzien dat er boodschappen gedaan moeten worden en ik hoef ook echt geen lijstje te maken of zo.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 3:29

Volgens mij doet mijn vriend meer dan ik.

Ik kook/bak/experimenteer in de keuken en maak het dus vies en hij ruimt het op en maakt het schoon. Hij doet de meeste was, want als ik was, pak ik alleen mijn eigen kleding. Laughing Was opvouwen doen we allebei niet, alleen soms (3 keer in het jaar) als ik een opruim aanval heb. Hij strijkt zijn eigen overhemden voor zijn werk, ik doe dat volgens hem niet eens goed. Very Happy

Schoonmaken en boodschappen doen we samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Rush ma 19 dec 2011 - 3:29

Ja Benthe, dat is ook zo`n stomme opmerking inderdaad. Wij doen meestal samen boodschappen en toen kwamen we een collega van hem tegen, die vervolgens tegen hem zegt; moest je mee om te sjouwen?

Uhhhh.. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Benthe ma 19 dec 2011 - 3:34

Ja typisch. Maar er zijn genoeg mannen die het niet doen hoor. Ik ken ook iemand die later klaar is met werken dan haar vriend, maar altijd degene is die moet koken. Hij wacht dus gewoon rustig op de bank af, totdat zijn vriendin thuis komt om te koken, ook al is hij al een uur thuis. Absurd vind ik dat. Dat zou hier echt niet voorkomen.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Marin ma 19 dec 2011 - 3:39

We wonen niet samen dus hij runt z'n eigen huishouden en doet dat prima. Hij wast vaker dan ik ;-)
Echt heel super schoon is z'n huis niet, maar mijn huis ook niet, we zijn daarin precies hetzelfde. Gewoon schoonmaken wanneer nodig en verder me huishoudelijke klusjes tussendoor. Ik help m wel eens omdat t met z'n tweeën gezelliger is, maar hij kán alles zelf en dat zou ik raar vinden als dat niet zo was. Zo moeilijk is t niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Tsjip ma 19 dec 2011 - 3:41

Hier pakt mijn vriend ook gewoon alles aan hoor! We wonen samen in dit huis en we maken dan ook samen alles vies en maken samen de rommel. Ik vind ook dat een man dit soort dingen net zo goed kan als de dames. Al krijgt mijn vriend ook regelmatig commentaar als hij zegt dat hij altijd strijkt of altijd kookt en dan komt standaard de opmerking erachteraan dat ik het goed voor elkaar heb. Rolling Eyes Vooral mijn schoonmoeder kon er wat van... Een keer lag er nog iets op het gasfornuis toen hoorde ik haar tegen de hond zeggen: Goh dat heeft Tsjip niet goed schoongemaakt.... Nou euhm dat had mijn vriend net zo goed kunnen opruimen.
Nu ben ik de afgelopen weken heel veel thuis dus ik doe nu het meeste in het huishouden maar als we allebei weer werken doet mijn vriend weer meer. Het loopt eigenlijk vanaf het begin al zo en we zijn er allebei tevreden mee.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Rush ma 19 dec 2011 - 3:42

Benthe schreef:Ja typisch. Maar er zijn genoeg mannen die het niet doen hoor. Ik ken ook iemand die later klaar is met werken dan haar vriend, maar altijd degene is die moet koken. Hij wacht dus gewoon rustig op de bank af, totdat zijn vriendin thuis komt om te koken, ook al is hij al een uur thuis. Absurd vind ik dat. Dat zou hier echt niet voorkomen.
Meestal kookt m`n vriend als we samen eten, maar als ik dan eerder thuis ben dan heb ik wel opgeruimd, de kattenbak gedaan, stofgezogen etc.

Ik ga niet op de bank zitten wachten, want anders zou ik dat na het eten nog moeten doen en dan ga ik liever wel bankhangen :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  minoessepoes ma 19 dec 2011 - 3:42

Hier zouden we in theorie even veel doen, maar ik praktijk doe ik veel meer. Terwijl we even veel werken, dus dat is eigenlijk niet de bedoeling maar er een beetje ingeslopen omdat ik 1 dag in de week vrij ben (overige vier dagen werk ik 10 a 11 uur, dus ik werk alsnog meer dan 40 uur).

Koken vind ik leuk dus geen probleem, dat doe ik graag zelf en vind ik ook wel ontspannend als ik thuis kom na een dag werken. Maar nu heeft mijn vriend vakantie en doet hij het en staat het eten klaar als ik thuis kom.
Ik sorteer de was meestal, we moeten beneden wassen, hij doet het eigenlijk altijd in de machine en loopt op en neer om het in de droogtrommel te doen e.d. Ik vouw het dan weer altijd op. Strijken doen we ieder onze eigen kleding.
In het weekend doen we meestal samen boodschappen, dan maken we een lijstje wat we willen eten en een boodschappenlijstje en halen het meeste voor de hele week. Op woensdag haal ik dan nog wat verse dingen. Maar ik kan mijn vriend ook met een gerust hart alleen laten gaan, nu hij vakantie heeft doet hij dat ook en dan maak ik echt geen lijstjes voor hem. We hebben alleen afgesproken dat we het even opschrijven als we iets opmaken, wel zo handig.

Stoffen doe ik altijd en de badkamer ook, stofzuigen is meer zijn ding, maar de laatste tijd is er een beetje bij in geslopen dat ik dat op woensdag ook vaak deed. De keuken e.d doe ik meestal ook, maar dat doe ik maar af en toe een keer en vaak doet mijn vriend dan wat anders in huis.
Afwassen doen we om de beurt of ook vaak samen. Opruimen ieder onze eigen zooi, het vuilnis doet mijn vriend, planten water geven doe ik dan weer.

Toen ik nog 5 dagen werkte deden we het veel meer samen, maar dan wel altijd op zaterdag, dus ik vind het nu wel fijn dat we daar niet meer elk weekend mee bezig zijn. Maar aan de andere kant moet ik er wel voor waken dat ik niet steeds meer ga doen, want dat vind mijn vriend ook wel prima. Verder heb ik mijn standaard ook wel een beetje aan moeten passen, als ik vind dat er wel gezogen kan worden, betekend het niet dat mijn vriend het ook al noodzakelijk vind haha. Maar ik kan me er dan ook weer niet druk om maken als kruimels een dag langer op de grond liggen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 3:45

Mijn vriend kookt door de week, haalt boodschappen, maakt het doucheputje schoon en ruimt de vaatwasser in. Verder draait hij regelmatig wasjes en hangt hij het een enkele keer op (hoewel de was eigenlijk mijn afdeling is).


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 3:51

Jolee schreef:Volgens mij doet mijn vriend meer dan ik.

Ik kook/bak/experimenteer in de keuken en maak het dus vies en hij ruimt het op en maakt het schoon. Hij doet de meeste was, want als ik was, pak ik alleen mijn eigen kleding. Laughing Was opvouwen doen we allebei niet, alleen soms (3 keer in het jaar) als ik een opruim aanval heb. Hij strijkt zijn eigen overhemden voor zijn werk, ik doe dat volgens hem niet eens goed. Very Happy

Schoonmaken en boodschappen doen we samen.

Al doe ik meestal de boodschappen alleen, doordeweeks. Als het er niet van is gekomen, gaan we samen. Ik ben tevreden Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Rush ma 19 dec 2011 - 3:51

Het enige wat m`n vriend altijd doet is de badkamer, voor de rest doen we alles samen. Ik doe wel veel op zaterdagochtend, als hij aan het werk is. Maar vaak op zaterdagmiddag of door de week doen we nog even wat dingen samen.

De was in de kast leggen doe ik meestal, want op 1 of andere manier vindt m`n vriend dat verschrikkelijk :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 3:56

Was opvouwen vind ik echt stom. Hier ligt een hele berg kleding op de wasmachine en droger en daar vis ik het gewoon tussen uit wat ik die dag wil dragen. Embarassed Ben ik de enige die dat doet? Alles gaat rechtstreeks uit de droger erboven op en zo gaat dat maar door. Kom dus amper in de kledingkast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Minx ma 19 dec 2011 - 3:57

hij doet meer Embarassed ik ben een verschrikkelijke huisvrouw.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Serena ma 19 dec 2011 - 4:03

Mijn vriend doet eigenlijk meer dan ik in het huishouden, daarentegen werk ik en hij studeert en is veel meer thuis. Het enige wat ík echt doe is was opvouwen, hij zegt dat hij dat niet kan (of tenminste niet zo netjes als ik en hij het wil hebben) Verder doen we allebei dingen als het nodig is, en hij vind het eerder nodig dan ik, dus doet hij meer.
Ik kreeg ook van mijn schoonmoeder zulke opmerkingen dat we gingen samenwonen. Zo van "nou, dan heb je lekker veel strijkwerk" of iets in die trand.. (vriend draagt veel overhemden) Ik had echt iets van: :shock: waarom moet ik dat persé doen dan..
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  VeryCherry ma 19 dec 2011 - 4:04

Mijn vriend doet het vuilnis, de rest doe ik.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Caroow ma 19 dec 2011 - 4:11

Mijn vriend kookt meestal, leegt de vuilnisbak en doet de boodschappen. Ik doe de was en strijk alles, en ik was af. De rest doen we samen. Ik ga ook wel eens mee met boodschappen maar heb echt geen zicht op wat er moet komen. Ik ben niet zo'n goede huisvrouw nerd
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Niekske ma 19 dec 2011 - 4:12

Ik doe meer denk ik, maar dat is niet omdat mijn vriend het niet wil doen. Wij wonen pas 2 maanden samen en hij komt van zijn ouders af en heeft niet zoveel ervaring ermee smile ik heb al een paar jaar op mezelf gewoond en ik zie dus heel snel wat er gedaan moet worden en hij niet. Maar als ik hem vraag of hij iets wil doen, doet hij het ook eigenlijk altijd wel. Hij doet vaak boodschappen en kookt regelmatig, omdat hij altijd eerder thuis is dan ik. De was is mijn pakkie-an, hij kan echt geen was vouwen! De rest doen we meestal samen, als we in het weekend een keer een uur flink aanpakken, is het hele appartement schoon.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Hoochie ma 19 dec 2011 - 4:25

Op dit moment komt bijna alles op mij neer omdat mijn vriend veel werkt. Maar als we allebei gewoon 40 uur werken is het zo dat ik doordeweeks boodschappen doe, als het in het weekend gedaan moet worden doen we het samen. Ik doe de stoffen, was, strijken, badkamer, wc en keuken schoonmaken. Er is niet echt iets wat hij specifieks doet. Diegene die als eerst thuis is kookt en afwassen doen we samen. De rest wisselt een beetje. Ik heb een tijdje op mezelf gewoond en mijn vriend is vanuit zijn ouders hier komen wonen en dat merk je wel, want hij ziet sommige dingen gewoon niet die gedaan moet worden, maar hij vraagt het wel altijd of er nog iets gedaan moet worden
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 4:31

Ik doe eigenlijk alles, ik werk dan ook bijna niet, en hij juist hele lange dagen, van 4-20.00 komt regelmatig voor, maar meestal zeker 12 uur op een dag, en dan is hij echt bekaf als hij thuiskomt. Maar ik moet wel zeggen, als hij eens thuis is voor de kinderen naar bed gaan, doet hij dat altijd.
Voor de rest heb ik er dus geen problemen mee. Dit is hoe we het beide willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  RioolSpook ma 19 dec 2011 - 4:32

Mijn vriend kookt zo nu en dan en ruimt een beetje op. Maar eigenlijk doet hij bijna niks in het huishouden. Ja, zo nu en dan zet hij ook nog de wasmachine aan, maar verder is tie behoorlijk lui wat dat betreft. Als het aan hem ligt is het in huis een vuilnisbelt.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Suus ma 19 dec 2011 - 4:35

We doen evenveel, het ligt een beetje aan de situatie wie wat doet.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Clapperdie ma 19 dec 2011 - 4:39

Hier is het opzich wel goed verdeeld al heb ik nu al ontzettend last van nesteldrang en wil ik alleen nu en meteen netjes/opgeruimd/weggeborgen etc. Dus hoewel ik het wat rustiger moet doen doe ik nu meer dan mijn vriend.

Badkamer, wc, was doe ik standaard. strijk doen we samen maar aangezien ik nu meteen de was weggestreken wil hebben doe ik dat de laatste tijd. Koken is mijn vriend meer van en ik vind dat hij het vuilnis buiten moet zetten.

Boodschappen doen we in het weekend altijd samen en als er nog iets nodig is doordeweeks dan haal ik dat. 5 minuten lopen van mijn werk is namelijk een supermarkt.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 5:13

Hij stofzuigt, maakt de badkamer en keuken schoon en strijkt z'n eigen overhemden. Boodschappen doen we eens per week samen, de rest doe ik. En hij helpt als ik erom vraag, wat nu ik zwanger ben wat vaker gebeurt, vooral met koken/vaatwasser uitruimen (inruimen doe ik toch liever zelf, ik vind mijn systeem beter :P).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet je vriend in het huishouden? Empty Re: Wat doet je vriend in het huishouden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum