Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Man die niks doet in t huishouden....

+24
piene1983
Tsjip
PluDan
luisa
Caro
Paper Crown
Supertalentje
loura
rapa nui
Susan
sanne-84
Melis_je
Hoochie
Atelier Madame
Shisha
boekenwurm83
Snoes
blondje1313
Rovine
Mamsie
Rush
Angela_1986
girli
JD
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  JD di 23 aug 2011 - 2:58

Ik heb hier al eens eerder een topic over geopend, en helaas....het veranderd maar niet!
Dus ik vroeg me toch af of er meer meiden zijn die hier tegenaan lopen, en of er iemand tips heeft waardoor ie wel van zn luie kont afkomt en wat gaat doen?

We zijn vandaag samen een dag vrij, en t huis is gewoon een zooitje....overal haren en modderpoten van de hond, een mega afwas, de badkamer is goor, remsporen in de wc, 2 flinke wasmanden vol die moeten worden opgevouwen.

Nu heb ik net die mega afwas gedaan, en nu ben ik op zolder met de was bezig (nou ja, met nu een onderbreking dus) en hij hoort me bezig zijn, maar blijft gewoon lui op de bank zitten, bied niet aan om te helpen.

Nu hebben we hier al vaker discussies over gehad. Als ik s middags na mijn werk thuis kom, is hij aan het werk, en tref ik het huis net zo aan als 's ochtends....hij steekt overdag echt geen poot uit, maar zit alleen maar tv te kijken.
Wat hij doet in het huishouden is koken (op de 2 dagen dat we samen eten) en 2x per dag de hond uitlaten....thats it.....

ben ik nou zo'n zeikwijf? t komt me zo mn strot uit om alles in huis alleen te moeten doen....ook ik heb een dag vrij, en wil lekker leuke dingen doen, maar ik loop alleen maar schoon te maken en op te ruimen.

hoe krijg ik hem aan t huishouden?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  girli di 23 aug 2011 - 3:00

Vraag je het ook? 'zou je de afwas willen doen terwijl ik de was doe' ? Wat zegt hij dan?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  JD di 23 aug 2011 - 3:05

nou we hebben hier dus al zoveel discussies over gehad, dat ik nu in mn koppige bui ben.... ik heb hem vandaag niet gevraagd of hij wil helpen... maar als hij mij alleen bezig ziet met een afwas van een week....dan verwacht je toch dat je vriend je even komt helpen? .... ik ben het ook gewoon zó zat dat ik er elke keer weer om moet vragen, en dat niks uit zichzelf gebeurt...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Angela_1986 di 23 aug 2011 - 3:06

Nee ik vind je geen zeikwijf en zou ook allerminst blij zijn met 'n man die niets in 't huishouden doet. Mijn ex was er ook niet zo'n ster in... Evil or Very Mad

Als je er met hem over praat geeft hij dan ook aan hoe het komt dat hij niets/weinig doet? En zoals Girli ook al zegt, wat gebeurd er als je hem vraagt om iets te doen?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  JD di 23 aug 2011 - 3:09

nou meestal als ik ga werken (ik werk overdag, hij begint om 17.00) leg ik een briefje neer met de vraag of hij iets wil doen....bijvoorbeeld afwassen of stofzuigen ofzo...
als ikdit briefje op maandagochtend neerleg, en ik kom maandagmiddag thuis, dan is het niet gebeurd. meestal doet hij dat dan een dag of 3 later.....terwil ik me dan intussen ben gaan irriteren aan de vieze vloer (we hebben een hond, dus dan wordt je vloer 3x zo snel vies) en het dus al zelf heb gedaan...

en als ik het hem persoonlijk vraag dan gebeurd het wel....maar een uur later ofzo. dan vraag ik of hij wil afdrogen, komt ie een uur later aankakken, en ja....dan is de vaat al droog....

dat soort dingetjes
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Rush di 23 aug 2011 - 3:12

Ik zou gillend gek worden geloof ik. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  JD di 23 aug 2011 - 3:15

oke dus ik stel me niet aan.....

merk echt dat t me steeds meer mn neus uitkomt, maar ik geloof ook dat ik alles wel zo'n beetje geprobeerd heb...

heb laatst zelfs de was gedaan, en zijn boxers en sokken een keer niet gewassen, zodat hij misgreep...maakte ook weinig indruk....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Rush di 23 aug 2011 - 3:16

Dus je bent een beetje zijn huishoudster?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Angela_1986 di 23 aug 2011 - 3:17

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de dingen ook wel graag op mijn manier doe en op 't moment dat het mij uitkomt/ik daar zin in heb. angel Maar goed, ik woon alleen, maak dus ook in m'n eentje (al die Wink ) troep en moet het ook in m'n eentje opruimen.
Als je samenwoont zul je daar toch met elkaar uit moeten zien te komen. Wellicht vindt jij eerder iets vies/ 'n bende dan dat hij dat vindt, sommige mensen zijn daar nou eenmaal makkelijker in. Maar het kan wel voor de nodige irritaties zorgen en dat lijkt me ook niet de bedoeling van je vriend.
Misschien is het een idee om, als je koppige bui is gezakt Wink , een gesprek met hem aan te gaan waarin je aangeeft wat je stoort, wat je verwachtingen zijn en ook zijn visie hierop vraagt. Laat hem ook meedenken in 'n oplossing, zodat hij er zelf ook achter staat.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Mamsie di 23 aug 2011 - 3:18

Rush schreef:Ik zou gillend gek worden geloof ik. laughcry

+1 met stoom uit mijn oren!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  JD di 23 aug 2011 - 3:19

ja t probleem is alleen dat we al zovaak zulke gesprekken hebben gehad...

ik vind gewoon dat, omdat hij overdag alle tijd heeft, hij wel wat kan doen. hij vind het omgekeerd...hij werkt ook 40 uur, alleen in de avonduren/s nachts, dus hij vind dat overdag zijn vrije tijd is, zoals ik vind dat s avonds mijn vrije tijd is....snappie?

zoals ik geen zin heb om s avonds nog te moeten stofzuigen, zo vind hij het redelijk dat hij t overdag niet hoeft te doen....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  JD di 23 aug 2011 - 3:21

ik heb laatst zelfs geprobeerd een soort schoonmaakrooster in te voeren.... waarop staat wat ik doe, en wat hij dan doet.... maar dat vond ie weer te kinderachtig....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Rush di 23 aug 2011 - 3:22

Nouja, als jij op je vrije avond niets wilt doen, snap ik wel dat hij op z`n vrije dag ook niets wil doen, komt op hetzelfde neer.

Je vind het logisch dat hij overdag (zijn vrije avond dus) wel kan schoonmaken, maar je wil zelf op je vrije avond niet. Ja hehe, zo werkt het natuurlijk niet.

Wanneer maak je dan wel schoon?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Rovine di 23 aug 2011 - 3:23

Ik ben een beetje de vent in de relatie in dat opzicht. Mijn vriend is heel netjes in het huishouden, terwijl het mij voor geen meter stoort. Ik zoek er wel oplossingen in omdat ik ook wel zie dat hij niet voor alles op moet draaien.

Wat we nu afgesproken hebben is dat ik op maandagavond (dan is hij er niet) 3 klussen doe. Dit zijn dan bijvoorbeeld klussen als bed verschonen, woonkamer stofzuigen, slaapkamer opruimen, keuken poetsen, wassen draaien. Nu hebben we een beetje onregelmatige weken achter de rug om te kijken of het echt werkt, maar ik zie het best positief in.

Nu was hij vorige week een hele week weg en ik wilde hem een mooie thuiskomst geven. Ben gewoon elke dag een paar uur bezig geweest, stond ervan te kijken. Waren deels wel achterstallige klusjes. Toen realiseerde ik me wel hoeveel werk het kan zijn, dus let ik er ook meer op om een beetje achter mijn kont aan op te ruimen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Angela_1986 di 23 aug 2011 - 3:25

JaneDoe schreef:ja t probleem is alleen dat we al zovaak zulke gesprekken hebben gehad...

ik vind gewoon dat, omdat hij overdag alle tijd heeft, hij wel wat kan doen. hij vind het omgekeerd...hij werkt ook 40 uur, alleen in de avonduren/s nachts, dus hij vind dat overdag zijn vrije tijd is, zoals ik vind dat s avonds mijn vrije tijd is....snappie?

zoals ik geen zin heb om s avonds nog te moeten stofzuigen, zo vind hij het redelijk dat hij t overdag niet hoeft te doen....

Dat snap ik en daar heeft hij, vind ik, ook wel 'n punt!

Máár, feit blijft dat jullie huis toch schoongemaakt moet worden en dat jullie daar allebei 'n rol in zullen moeten spelen. Dat hij een schoonmaakrooster kinderachtig vindt, prima, maar laat hem dan met een andere, constructieve oplossing komen!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  blondje1313 di 23 aug 2011 - 3:27

Dat laatste heeft hij natuurlijk wel enigszins gelijk in, maar niet als het er dan op neerkomt dat jij het dan 's avonds alsnog staat te doen.
Misschien is het iets dat jij 's avonds een huishoudelijk klusje doet, en dan meteen aan hem vraagt of hij dan de volgende dag overdag ook een klusje wil doen.
Je moet niet teveel ineens willen dat zal waarschijnlijk alleen averechts werken (al heb je waarschijnlijk wel gewoon gelijk hoor!), probeer geduld te hebben als je hem iets vraagt dat het niet meteen gebeurt. Kijk, als je een afwas van een week staat te doen moet hij meteen komen helpen met afdrogen, anders schiet het waarschijnlijk niet op, maar als hij moet stofzuigen kan dat waarschijnlijk ook wel een paar uur later.
Sommige mannen zien uit zichzelf echt geen werk en die zul je het of steeds moeten vragen, of het moet een automatisme worden dat ze het steeds een bepaalde dag van de week moeten doen.
Het is heel vervelend dat jij nu de hele dag aan het werk bent terwijl hij op de bank zit, maar ik ben bang dat hij dit heel anders ziet (zeker als hij vanavond nog moet gaan werken), als je het hem niet vraagt zal hij niet uit zichzelf gaan helpen denk ik.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  JD di 23 aug 2011 - 3:27

t komt er nu op neer dat ik alles op mn vrije dag doe.... ik werk 5 om 4 dagen, dus meestal komt dat neer dat ik op m n vrije zondag alles in 1x doe....

maar hij is op dinsdag en woensdag vrij....maar ook dam gebeurd er helaas niks
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  blondje1313 di 23 aug 2011 - 3:28

werk je allebei fulltime? dan is het wat makkelijker om hem ervan te overtuigen dat het niet meer dan normaal is dat hij meehelpt.
Zonde dat hij een schema kinderachtig vindt, het is namelijk wel een handig hulpmiddel lijkt me

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 3:31

Rush schreef:Nouja, als jij op je vrije avond niets wilt doen, snap ik wel dat hij op z`n vrije dag ook niets wil doen, komt op hetzelfde neer.

Je vind het logisch dat hij overdag (zijn vrije avond dus) wel kan schoonmaken, maar je wil zelf op je vrije avond niet. Ja hehe, zo werkt het natuurlijk niet.

Wanneer maak je dan wel schoon?

Mee eens. Kunnen jullie niet op een gezamelijke vrije dag de boel aanpakken? En verder als je wat ziet, kan je dat gewoon zelf doen of hem vragen of hij iets wil doen. Mannen zien het gewoon vaak echt niet wat er moet gebeuren, al wil ik niet generaliseren. Er is niks mis mee om hem gewoon aan te sporen, als je het maar netjes vraagt. Als hij dan weigert zou ik wel boos worden ja, je werkt beiden fulltime en leeft samen, maakt samen rommel. Dat moet ook samen netjes gehouden worden.

Een schoonmaakrooster vind ik heel betuttelend, als ik hem was zou ik daar echt van gaan steigeren.

( Dit alles neemt niet weg dat ik me mateloos irriteer aan mijn vriend die zijn wasgoed overal neergooit, lege verpakkingen niet opruimt, etenswaren niet terugzet in de koelkast en zijn volle asbakken niet leegt.. Maar ik zeg er gewoon steeds wat van )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Mamsie di 23 aug 2011 - 3:34

Ookal werkte julie niet evenveel dan nog! Het is toch ook zijn huis, zijn bord, zijn handoek etc.
Ik werk niet en doe dus het meeste van het huishouden maar mijn vriend is echt niet te beroerd om in het weekend de stofzuiger te pakken of een afwas te doen.

Hij is vrij in het weekend maar ik wil dan ook een beetje vrij.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Mamsie di 23 aug 2011 - 3:36

Tea-Leaf schreef:
Rush schreef:Nouja, als jij op je vrije avond niets wilt doen, snap ik wel dat hij op z`n vrije dag ook niets wil doen, komt op hetzelfde neer.

Je vind het logisch dat hij overdag (zijn vrije avond dus) wel kan schoonmaken, maar je wil zelf op je vrije avond niet. Ja hehe, zo werkt het natuurlijk niet.

Wanneer maak je dan wel schoon?

Mee eens. Kunnen jullie niet op een gezamelijke vrije dag de boel aanpakken? En verder als je wat ziet, kan je dat gewoon zelf doen of hem vragen of hij iets wil doen. Mannen zien het gewoon vaak echt niet wat er moet gebeuren, al wil ik niet generaliseren. Er is niks mis mee om hem gewoon aan te sporen, als je het maar netjes vraagt. Als hij dan weigert zou ik wel boos worden ja, je werkt beiden fulltime en leeft samen, maakt samen rommel. Dat moet ook samen netjes gehouden worden.

Een schoonmaakrooster vind ik heel betuttelend, als ik hem was zou ik daar echt van gaan steigeren.

( Dit alles neemt niet weg dat ik me mateloos irriteer aan mijn vriend die zijn wasgoed overal neergooit, lege verpakkingen niet opruimt, etenswaren niet terugzet in de koelkast en zijn volle asbakken niet leegt.. Maar ik zeg er gewoon steeds wat van )

Nou als ik dat steeds moest blijven zeggen zou ik me echt zijn moeder voelen van toen hij 4 was!
Ik vind het bijna respectloos.
Zoals ze al aangaf doet hij ook niks als ze alle 2 thuis zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Snoes di 23 aug 2011 - 3:37

Ik zou daar ook echt niet tegenkunnen.
Mijn vriend biedt altijd spontaan aan om te helpen, of begint uit zichzelf spontaan wat te doen.

Jullie werken allebei, jullie hebben allebei nood aan vrije tijd. Maar als jij alles moet doen in het huishouden, wordt jouw vrije tijd een stuk minder. Ik zou zeggen: praat erover met hem, maar dat heb je blijkbaar al vaker geprobeerd..

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 3:38

Ik snap al waarom hij een rooster kinderachtig vind want dan moet hij daadwerkelijk aan het werk omdat het op papier staat.

Ik zou gewoon een het rooster weer invoeren hoor. Ga er samen voor zitten en schrijf het uit. Blijkbaar is hij kinderachtig genoeg om het nodig te hebben.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  boekenwurm83 di 23 aug 2011 - 3:42

ik zou het echt niet pikken dat mijn vriend niets doet en ik alles terwijl we allebei fulltime werken. wij doen alles gezamenlijk en/of evenveel en dat vind ik niet meer dan normaal.

kun je niet voorstellen dat hij overdag en jij 's avonds allebei 1 klusje doet (naast eten koken en afwas want dan vind ik niet meer dan logisch dat dat iedere dag gebeurt) en dat jullie dan op jullie vrije dagen hetgene doen wat overblijft en dat eerlijk verdelen

En dat je het dan ook duidelijk de avond vantevoren afspreekt wat hij moet doen op zijn vrije dag en jij op jouw vrije dag.

Kijk je kunt wel eigenwijs gaan staan wachten totdat hij wat uit zichzelf doet, maar dat gaat toch niet gebeuren, dus dan kun je beter duidelijk aangeven wat hij moet doen. En ik zou ook duidelijk aangeven dat jij niet zijn huishoudster bent..
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 3:44

Nou aan mij zou hij een verkeerde hebben, maar ja, hoe krijg je hem inderdaad van zijn luie reet af?
Het is ook zíjn huishouden, dus het is geen kwestie van meehelpen.Die term vind ik meer op zijn plaats in het geval dat jij alleen zou wonen en je vriend helpt je zo nu en dan in het huishouden.
Maar jullie wonen samen! Onbegrijpelijk dat hij dan verwacht dat jij alles alleen doet.
Ik lees dat je vanalles al geprobeerd hebt, maar dat het helaas nog geen effect heeft gehad.
Wat ik ook al voorbij heb zien komen, misschien met iets kleins beginnen en hopen dat bij hem het kwartje valt?
Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man die niks doet in t huishouden.... Empty Re: Man die niks doet in t huishouden....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum