Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

geloven jullie in geesten?

+16
SuperGrover
JD
_Femme
minoessepoes
TGR
Caresses
Nora
Rapunzel
Jeanette
Kaboutertje
Jelin
Tazz
Lady Starstruck
Sorella
Caramba
silly-one
20 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 4:11

Melis_je schreef:Ik geloof juist ontzettend in toeval. Ik denk dat je heel vaak denkt aan mensen die niet bellen, dat je heel vaak niet tegen dingen aanloopt of kansen niet ziet als je ze niet nodig hebt. Ook vind ik het onwaarschijnlijk dat er zo'n groot plan is voor álles. Ik geloof niet in een plan, maar als er een plan is, zijn telecomproviders er niet bij betrokken, denk ik.

Haha, een plan? Nee, dat geloof ik ook niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Caresses di 23 aug 2011 - 4:11

Tea-Leaf schreef:Lijkt me enorm rustgevend als je zo kan denken.

Voor mij is dat niet zo. Het lijkt mij juist fijn om echt te geloven in een God en dat als je dood gaat er een hemel en hel is. Door mijn opvoeding geloofde ik dit vroeger wel, toen was ik helemaal niet bang voor de dood. Inmiddels wel, niet om wat erna komt, maar omdat er daarna (denk ik) niks meer is en het dan echt voorbij is en je helemaal niet meer bestaat.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Melis_je di 23 aug 2011 - 4:13

Tea-Leaf schreef:Haha, een plan? Nee, dat geloof ik ook niet zo.
Als er geen toeval is en geen plan, wat is er dan? Eindeloze discussie inderdaad smile. Ik vind het ook heerlijk om zo te denken trouwens, ik vind het lekker rustig.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 4:14

Caresses schreef:
Tea-Leaf schreef:Lijkt me enorm rustgevend als je zo kan denken.

Voor mij is dat niet zo. Het lijkt mij juist fijn om echt te geloven in een God en dat als je dood gaat er een hemel en hel is. Door mijn opvoeding geloofde ik dit vroeger wel, toen was ik helemaal niet bang voor de dood. Inmiddels wel, niet om wat erna komt, maar omdat er daarna (denk ik) niks meer is en het dan echt voorbij is en je helemaal niet meer bestaat.

Nou, ik bedoelde het meer zo: ik ben er nogal bang voor. Het beheerst mijn leven totaal niet hoor, maar ik vind het vaak gewoon heel eng. Ik geloof ook niet in een God en een hemel/hel, maar wel in leven na de dood. Ik weet alleen niet hoe dat er dan uit zal zien. Maar de ervaringen die ik heb gehad zijn gewoon ronduit creepy en ik zou willen dat ik ze nuchter kon verklaren. Ik ben ook bang voor de dood hoor, ondanks dat ik geloof dat mijn energie blijft bestaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 4:15

Melis_je schreef:
Tea-Leaf schreef:Haha, een plan? Nee, dat geloof ik ook niet zo.
Als er geen toeval is en geen plan, wat is er dan? Eindeloze discussie inderdaad smile. Ik vind het ook heerlijk om zo te denken trouwens, ik vind het lekker rustig.

Is ook een eindeloze discussie, ends will not meet. Maar dat is niet erg! Zo blijft het leven boeiend toch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Melis_je di 23 aug 2011 - 4:23

Ik heb geen idee wat je hebt meegemaakt, maar ik ben de scepticus en ik heb een vrije avond, dus ik wil best googlen naar een neurologische verklaring:) als je liever bij the bright side zou willen komen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  SuperGrover di 23 aug 2011 - 4:28

Melis_je schreef:Ik geloof juist ontzettend in toeval. Ik denk dat je heel vaak denkt aan mensen die niet bellen, dat je heel vaak niet tegen dingen aanloopt of kansen niet ziet als je ze niet nodig hebt. Ook vind ik het onwaarschijnlijk dat er zo'n groot plan is voor álles. Ik geloof niet in een plan, maar als er een plan is, zijn telecomproviders er niet bij betrokken, denk ik.
Helemaal mee eens!

Tea-leaf: Focussen en een groter bewustzijn voor iets hebben is niet hetzelfde. Als ik door de stad fiets, of in de auto zit, doe ik dat niet met mijn focus op nummerborden. Maar mijn hyperactieve taalbrein herkent overal woorden in nummerborden, en bijzondere combinaties vallen mij op, terwijl verreweg de meeste mensen dat niet opvalt. Mijn hersenen herkennen dat op de een of andere vreemde manier, zonder dat ik me erop focus. Jij focust je wellicht niet op tekenen van gene zijde, maar jouw hersenen herkennen die informatie als relevant, waardoor het je opvalt. Ik herken nergens ooit tekenen in van een hogere macht of geesten of wat dan ook, omdat ik er echt niks mee heb.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 4:29

Melis_je schreef:Ik heb geen idee wat je hebt meegemaakt, maar ik ben de scepticus en ik heb een vrije avond, dus ik wil best googlen naar een neurologische verklaring:) als je liever bij the bright side zou willen komen.

Dat klinkt als een sekte. Krijg ik er wel een welkomstcadeau bij dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  SuperGrover di 23 aug 2011 - 4:30

Melis_je schreef:Ik heb geen idee wat je hebt meegemaakt, maar ik ben de scepticus en ik heb een vrije avond, dus ik wil best googlen naar een neurologische verklaring:) als je liever bij the bright side zou willen komen.
But the dark side has cookies... Very Happy
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 4:31

SuperGrover schreef:
Melis_je schreef:Ik geloof juist ontzettend in toeval. Ik denk dat je heel vaak denkt aan mensen die niet bellen, dat je heel vaak niet tegen dingen aanloopt of kansen niet ziet als je ze niet nodig hebt. Ook vind ik het onwaarschijnlijk dat er zo'n groot plan is voor álles. Ik geloof niet in een plan, maar als er een plan is, zijn telecomproviders er niet bij betrokken, denk ik.
Helemaal mee eens!

Tea-leaf: Focussen en een groter bewustzijn voor iets hebben is niet hetzelfde. Als ik door de stad fiets, of in de auto zit, doe ik dat niet met mijn focus op nummerborden. Maar mijn hyperactieve taalbrein herkent overal woorden in nummerborden, en bijzondere combinaties vallen mij op, terwijl verreweg de meeste mensen dat niet opvalt. Mijn hersenen herkennen dat op de een of andere vreemde manier, zonder dat ik me erop focus. Jij focust je wellicht niet op tekenen van gene zijde, maar jouw hersenen herkennen die informatie als relevant, waardoor het je opvalt. Ik herken nergens ooit tekenen in van een hogere macht of geesten of wat dan ook, omdat ik er echt niks mee heb.

Ik vind het serieus heel interessant om te lezen, maar ik val niet van mijn geloof.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 4:31

SuperGrover schreef:
Melis_je schreef:Ik heb geen idee wat je hebt meegemaakt, maar ik ben de scepticus en ik heb een vrije avond, dus ik wil best googlen naar een neurologische verklaring:) als je liever bij the bright side zou willen komen.
But the dark side has cookies... Very Happy

Nee, maar wel Doritos Nacho Cheese!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  SuperGrover di 23 aug 2011 - 4:32

Tea-Leaf schreef:
Ik vind het serieus heel interessant om te lezen, maar ik val niet van mijn geloof.
Dat hoeft ook niet smile Ik vind religie en dit soort paranormale dingen ook erg interessant, maar ik blijf een enorme non-believer.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 4:35

SuperGrover schreef:
Tea-Leaf schreef:
Ik vind het serieus heel interessant om te lezen, maar ik val niet van mijn geloof.
Dat hoeft ook niet smile Ik vind religie en dit soort paranormale dingen ook erg interessant, maar ik blijf een enorme non-believer.

Dan denken we heel verschillend, maar vinden we elkaars overtuiging wel fascinerend! Dat schept toch weer een band Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Error di 23 aug 2011 - 4:36

freakielief schreef:Nee. Ben ik denk ik net iets te nuchter voor.

Geloof trouwens best dat anderen ze wel (denken te) kunnen zien hoor.

Zelfde.. Denk dat ik eerst iets zou moeten meemaken voor ik erin ga geloven..
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Middleme di 23 aug 2011 - 4:38

Ik geloof er wel in, ook al heb ik zoiets nog nooit gemaakt. Vind het idee dat er hierna niets is ronduit beangstigend...
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  SuperGrover di 23 aug 2011 - 4:44

Tea-Leaf schreef:
SuperGrover schreef:
Tea-Leaf schreef:
Ik vind het serieus heel interessant om te lezen, maar ik val niet van mijn geloof.
Dat hoeft ook niet smile Ik vind religie en dit soort paranormale dingen ook erg interessant, maar ik blijf een enorme non-believer.

Dan denken we heel verschillend, maar vinden we elkaars overtuiging wel fascinerend! Dat schept toch weer een band Very Happy
Ja inderdaad. Ik vind het ook zo bijzonder dat er maar relatief weinig mensen zijn die echt nergens in geloven. Ik geloof eigenlijk in niets dat niet bewezen is. God, karma, geesten, Uri Geller, magie, reïncarnatie, homeopatische geneesmiddelen. Een theorie van mij is dat zoveel mensen ergens in geloven, omdat het rust biedt. Wat Middleme zegt, het is beangstigend om te denken dat de dood echt het einde is. Het is rustgevend om te denken dat jij d.m.v. gebeden/magie/homeopatische geneesmiddelen invloed kan uitoefenen op de onbeïnvloedbare dingen van het leven. Niet dat dat per definitie bij iedereen zo is, maar ik denk wel dat het bij veel mensen meespeelt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Rapunzel di 23 aug 2011 - 5:33

Middleme schreef:Ik geloof er wel in, ook al heb ik zoiets nog nooit gemaakt. Vind het idee dat er hierna niets is ronduit beangstigend...
Ik vind het juist een beangstigend idee dat ik voor eeuwig als geest moet leven hier op aarde. In de hemel wil dat misschien nog wel lukken, al zal dat na een tijdje ook gaan vervelen.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Rapunzel di 23 aug 2011 - 5:37

Caresses schreef:Nee, ik denk dat onze geest een creatie is van ons brein, dus als ons brein er niet meer is (omdat we dood zijn) dan zal de geest ook niet meer bestaan.

Denk ik ook. Je geest is je persoonlijkheid die gecreëerd wordt door je brein. Als het brein ermee stopt is de persoonlijkheid dus ook weg. Zonder brein kun je niet verder leven als geest, laat staan plannen bedenken om je nabestaanden eraan te herinneren dat je er nog bent.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 6:33

Ik geloof niet in geesten. Overal is een verklaring voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Barbabella di 23 aug 2011 - 6:47

Ja ik geloof in "geesten"
Ik heb er zelf genoeg ervaring mee om te weten dat er meer is na de dood.

De discussie zal altijd blijven en dat is ook prima. je hóeft er niet in te geloven, net als in een god ( waar ik zelf dan weer niet in geloof)
Ik heb zelf bepaalde krachten en ervaringen, en bv mijn vriend gelooft er allemaal niet zo in en is daar veel te nuchter voor, maar stiekem kan hij er soms niet onderuit dat er toch echt meer is.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 9:44

Nee ik geloof niet in geesten. Ik heb er nog nooit een gezien of gevoeld en mijn menig is als je dood bent ben je gewoon helemaal weg en kom je niet terug als geest oid

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Middleme di 23 aug 2011 - 9:49

Rapunzel schreef:
Middleme schreef:Ik geloof er wel in, ook al heb ik zoiets nog nooit gemaakt. Vind het idee dat er hierna niets is ronduit beangstigend...
Ik vind het juist een beangstigend idee dat ik voor eeuwig als geest moet leven hier op aarde. In de hemel wil dat misschien nog wel lukken, al zal dat na een tijdje ook gaan vervelen.

Dat kan ook natuurlijk en ieder mens is vrij om daarin te beslissen.

Ik denk zelf van ja, stel nou dat er niets is hierna, dan zijn we in veehouding maar heeel kort op deze aarde. Maar waarom dan?

En wie zegt, dat als er iets na de dood is, je een geest wordt? Waarom zou je niet terug kunnen keren als een mens?
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 9:51

Middleme schreef:
Rapunzel schreef:
Middleme schreef:Ik geloof er wel in, ook al heb ik zoiets nog nooit gemaakt. Vind het idee dat er hierna niets is ronduit beangstigend...
Ik vind het juist een beangstigend idee dat ik voor eeuwig als geest moet leven hier op aarde. In de hemel wil dat misschien nog wel lukken, al zal dat na een tijdje ook gaan vervelen.

Dat kan ook natuurlijk en ieder mens is vrij om daarin te beslissen.

Ik denk zelf van ja, stel nou dat er niets is hierna, dan zijn we in veehouding maar heeel kort op deze aarde. Maar waarom dan?

En wie zegt, dat als er iets na de dood is, je een geest wordt? Waarom zou je niet terug kunnen keren als een mens?

Waarom wel? Waarom ga je dan dood als je weer terug kan komen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Middleme di 23 aug 2011 - 10:05

Ik weet het niet, ik weet het echt niet. En de discussie zal altijd wel blijven en dat is ook absoluut niet verkeerd.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

geloven jullie in geesten? - Pagina 3 Empty Re: geloven jullie in geesten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum