Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby en geesten zien?

+9
Mamsie
Susan
CaptainSpectacular
Huppekee
Tania
Meeko
snoezel
sheila123
Teddyaapje
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

baby en geesten zien? Empty baby en geesten zien?

Bericht  Teddyaapje do 16 dec 2010 - 4:15

ff een vraagje,

T.ygo kijkt vaak net langs ons af (achter ons), hij kijkt heel aandachtig en begint dan opeens te lachen. Eerst dachten we dat hij naar het licht keek, maar dit doet hij ook als het licht achter hem is. Nu had mijn vriend gehoord dat baby's/ kinderen heel gevoelig zijn en geesten kunnen zien. Ik geloof daar opzich wel in en het zou het wel verklaren. (en we zouden een hele grappige geest in huis hebben haha)

Zijn er meer moeders die dit is opgevallen bij hun kindje? En wat zou jullie verklaring hiervoor zijn?

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby en geesten zien? Empty Re: baby en geesten zien?

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:18

Het valt me nu wel eens op (zoon is 19 maanden) dat hij in zijn slaapkamer ineens hard moet lachen of tegen iets praat. Als baby keek hij ook wel langs me heen, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat gewoon nog de leeftijd is zeg maar.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 4:21

Ik denk eerder dat het komt doordat je zoontje zijn oogspieren nu onder controle begint te krijgen en zijn zicht begint te veranderen.

Gast
Gast

Bericht  sheila123 do 16 dec 2010 - 4:49

Ik denk persoonlijk niet dat het geesten zijn maar idd iets wat betreft de leeftijd en kinderen kunnen heel fantasierijk zijn Wink Onze dochter die praat en lacht keihard tegen en om de lamp haha.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 5:23

Ook ik denk dat het zijn leeftijd is, hij is nu zijn ogen aan het trainen en zijn lachspieren etc. Wel geloof ik gedeeltelijk in kinderen die overleden personen zijn/voelen dat hebben we zelf met S.enna meegemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 6:35

D. keek toen ze nog van die leeftijd was ook vaak langs ons heen, is volgens mij meer nog niet goed kunnen focussen.

Gast
Gast

Bericht  snoezel do 16 dec 2010 - 6:50

Ik geloof daar wel in. Maar ja, lastig aan te tonen he? :P

Ik geloof dat de theorie dan is dat de geest en het lichaam los van elkaar gezien worden en kinderen nog niet zo in hun eigen lijfje zitten, maar veel meer in de droomwereld buiten hun lijfje... Kinderen schijnen ook veel meer nog open ervoor te staan, hun gedachten beïnvloeden nog niet zoveel :P

Tja.. we zullen het nooit weten.. Laughing
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 8:26

Wel grappig dat sommige mensen er iets bovennatuurlijks achter zoeken en anderen het wetenschappelijk verklaren.

Gast
Gast

Bericht  Meeko do 16 dec 2010 - 8:33

Senna heeft ook heel vaak (sinds ze ook baby was) als we aan tafel zitten dat ze naar een bepaalde hoek kijkt bij het raam en dan ging lachen. Laatst zei ze zelfs dat er een meneer was. Ik geloof ook wel in zulke dingen, maar vind t toch raar dat mijn eigen dochter dat heeft.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje do 16 dec 2010 - 11:03

Meeko schreef:Senna heeft ook heel vaak (sinds ze ook baby was) als we aan tafel zitten dat ze naar een bepaalde hoek kijkt bij het raam en dan ging lachen. Laatst zei ze zelfs dat er een meneer was. Ik geloof ook wel in zulke dingen, maar vind t toch raar dat mijn eigen dochter dat heeft.

Oh apart! Vond je het niet eng? En denk je dat ze echt een meneer zag of dat het haar fantasie was? Je hebt toch ook vaak kinderen met een denkbeeldig vriendje/innetje? Of denk je dat dat dan ook een geestenkindje is?

Ik weet niet precies wat ik ervan moet denken. T. kan opzich al best goed focussen met zn ogen en kijkt ons ook vaak voor langere tijd recht aan.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 11:07

Nou, dit topic viel te verwachten he?

Ik denk dat je zsm een goed medium moet zoeken en tot op de bódem de paranormale begaafdheid van je kind laten uitzoeken.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje do 16 dec 2010 - 11:34

Lilith schreef:Nou, dit topic viel te verwachten he?

Ik denk dat je zsm een goed medium moet zoeken en tot op de bódem de paranormale begaafdheid van je kind laten uitzoeken.

Waar slaat dit nou weer op? Wat bedoel je met dit topic viel te verwachten? Heb je een gave ofzo 👅
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 21:15

Hoe dapper, om een anonieme nick te gebruiken om je eigen frustraties te uiten.

Teddyaapje: omdat je vaker met dat soort dingen bezig bent, en het gewoon best goed te voorspellen valt welke moeder zulke dingen gaat zien bij haar kind en welke niet. En omdat het jochie 6 weken is, dan zíen ze nog nauwelijks dingen, laat staan geesten. Er zijn gewoon 100 verklaringen (schaduwen zien, lichtval die anders is dan normaal, stofjes in de lucht) en toch denk jij als eerste hieraan, dat vind ik opvallend. Dat hij moet lachen: een kind van 6/7/8 weken vind nou eenmaal álles interessant, zoals ik al zei: stofjes, licht, het behang, schaduw, dus het kan bést zijn dat hij daarnaar kijkt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 22:06

Dijn82 schreef:Wel grappig dat sommige mensen er iets bovennatuurlijks achter zoeken en anderen het wetenschappelijk verklaren.

Het zou allebei kunnen toch?

Gast
Gast

Bericht  Tania do 16 dec 2010 - 22:23

Mijn zoontje deed dat ook toen hij zo oud was. Nu nogsteeds trouwens, hij kijkt altijd om ons heen en dan gaat hij lachen enz. Hoewel ik best geloof dat er meer is dan wat wij weten heb ik nou niet het idee dat hij geesten ziet. Hij ziet gewoon zoveel interessante dingen dat hij helemaal geen tijd heeft om de hele tijd naar papa en mama te kijken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Huppekee do 16 dec 2010 - 22:29

En daarbuiten.. kindjes van 6 weken zien tot ongeveer 20 cm scherp. Met 2 maanden is dit 75 cm. Het moet dus of heel groot zijn, of gewoon dichtbij (stofje ofzo)
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 22:33

Huppekee schreef:En daarbuiten.. kindjes van 6 weken zien tot ongeveer 20 cm scherp. Met 2 maanden is dit 75 cm. Het moet dus of heel groot zijn, of gewoon dichtbij (stofje ofzo)
Dat dus, wist niet meer precies hóe ver, maar ik weet wel dat baby's die zo jong zijn écht nog niet naar de andere kant van de kamer kunnen kijken. Dus tenzij die geest op schoot zit lijkt het me vrij onwaarschijnlijk.

Hier hadden mijn kinderen het trouwens ook hoor, ook toen ze groter waren, dan durfden ze de gang niet op, want daar was iemand, ze hebben ook weleens gezegd dat ze iemand zagen. Als ik mijn kinderen moet geloven lopen hier behoorlijk wat vreemde mensen rond in huis. Aan de andere kant: als ik mijn kinderen moet geloven loopt hier ook regelmatig een heks rond, hebben we minstens 2 huisdraken én een monster en word onze gang regelmatig overspoeld door lava.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 22:34

En cavia's, laat ik vooral de cavia's niet vergeten. Die lopen hier ook rond, volgens mijn zoon. Die durfde niet naar zijn slaapkamer omdat hij bang was voor de cavia's.

We hebben geen cavia's.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 22:36

En mijn broertje praatte toen hij klein was met mijn opa. Kon tot in detail vertellen hoe hij eruit zag terwijl we geen foto van hem in huis hadden. Waarom meteen afdoen als onzin Lilith? Zie mijn handtekening.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 22:39

Ik hang een beetje tussen Liva en Lillith in met mijn mening. Ik ben van mening dat kinderen heel veel fantasie hebben en dingen soms ook verzinnen. Mijn neefje van 3 zag zwarte Piet op het dak lopen bijvoorbeeld (?) kinderen beelden zich van alles in. Máár....ik heb ook meegemaakt dat een kind inderdaad een overleden iemand helemaal kon beschrijven terwijl hij die nog nooit gekend heeft.

Ik denk trouwens wel dat moeders soms té snel aan geesten denken voordat ze het wetenschappelijk hebben geprobeerd te verklaren. Maar dat wil niet zeggen dat geesten niet bestaan of dat kinderen geen geesten kunnen zien.

Gast
Gast

Bericht  CaptainSpectacular do 16 dec 2010 - 22:41

Liva schreef:Zie mijn handtekening.
Een open geest betekent nog niet direct dat je Ockhams scheermes links kunt laten liggen.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 22:43

CaptainSpectacular schreef:
Liva schreef:Zie mijn handtekening.
Een open geest betekent nog niet direct dat je Ockhams scheermes links kunt laten liggen.
Nee maar openstaan voor iets buiten je referentiekader helpt een boel Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 22:59

Tja, mijn dochter weet ook perfect te vertellen hoe mijn oma eruit ziet. Die heeft ze alleen als baby gezien. Maar ze ziet wél overal foto's van haar hangen en ze vangt ook weleens gesprekken op over oma.
Mijn punt is gewoon dat ik dit soort dingen serieuzer neem als het van mensen komt die niet altijd al met dit soort dingen bezig zijn. Als jouw kind zoiets blijkt te kunnen Liva, dan geloof ik het nooit, want ja, dat zou wel érg toevallig zijn. Dat soort dingen komt nou nóóit voor bij kinderen van ouders die daar heel nuchter instaan. Je hebt ook ouders die alles gaan interpreteren alsof het iets bijzonders zou zijn, zie voorbeeld van Teddyaapje, en als er dán iets voorvalt wat niet te verklaren valt dan ben ik best bereid om dat te geloven. Maar zolang het altijd mensen zijn die maar al te graag willen dat hun kind HSP, Indigo, hoogbegaafd of paranormaal begaafd zijn neem ik het niet al te serieus.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 23:24

Lilith, niet altijd alles is zwart-wit. Er bestaat ook een grijs gebied. Apart trouwens dat je het altijd als onzin af doet, terwijl je op het vorige forum toe gaf dat je iets engs mee gemaakt had. Waarschijnlijk gewoon angst dan? Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 23:28

En overigens kan je mij ook zien in dit topic dat ik bij Teddyaapje ook denk aan stof o.i.d. Ik bekijk het altijd wel van 2 kanten. Het enige verschil tussen ons is dat jij altijd perse iets uit wilt sluiten, terwijl er gewoon dingen zijn die niet uit te sluiten zijn. En je blijft het ook roepen. Ik vraag me altijd af waarom je het zo hard blijft roepen. Want mensen die zo hard schreeuwen, zijn toch vaak niet zo zeker van hun zaak?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: