Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

+31
Bosjesvrouw
Fayebella
luisa
minoessepoes
Rush
mama van Mila
Lynn_
bolus26
Laced
Caramba
Silver
Tullow
Susan
MAS
SoGood
loura
Tania
pindaatje
Melis_je
Pien
Caro
joyce0606
Snoes
TukTuk
Floor
blondje1313
M@niek
Supertalentje
Zininzon
girli
rapa nui
35 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 23:18

Waarom voel je je er niet goed bij, Sogood? Is het een groot geldbedrag? (sorry, heb niet teruggelezen in het topic, misschien staat het er al)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Susan wo 17 aug 2011 - 23:19

Sogood schreef:Tja, als ik mijn eigen (schoon-) ouders dan ook al moet wantrouwen.. Want je weet natuurlijk maar nooit.. Sorry maar zo wil ik niet leven, ik ben optimistischer dan dat en ik wil niet in leven op een achterdochtige manier of altijd op mijn hoede moeten zijn bij de mensen waarvan ik hou en die dicht bij me staan.

Weet je, er zijn ook mensen die je wel kan vertrouwen.


+1.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 23:20

Ik vind het heel attent van je Sogood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Susan wo 17 aug 2011 - 23:20

Sogood schreef:Update: Ik had besloten dat ik het geldbedrag niet terug wilde, heb net contact opgenomen met diegene van wie ik nog geld kreeg maar die wil koste wat het kost het terug geven. We hebben nu afgesproken om het in termijnen te doen. Toch voel ik me er niet goed bij. Rolling Eyes

Anders hou je het bedrag achter de hand voor die persoon en als diegene het dan weer niet dreigt te redden dan kun je inspringen. Voor zijn of haar eigenwaarde is het misschien prettig om het bedrag terug te betalen, maar jij weet dan dat je in staat bent om nog eens te helpen als het nodig is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  bolus26 wo 17 aug 2011 - 23:28

mijn opa en moeder hebben me al een paar keer verrast met een hoog bedrag (geen 10.000 hoor) en met de bruiloft hadden we veel financiele verassingen waar ik heel blij mee was. 10.000 euro is wel heel veel en zou ik wel echt even over willen nadenken en praten voor ik t aan nam ( onder t mom weet je t wel zeker?) al zou ik er nu wel heel blij mee zijn zo met onze verhuizing begin 2012
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Floor wo 17 aug 2011 - 23:32

Stuiterbal schreef:Ik vind het heel attent van je Sogood.

Ik vind het ook heel attent maar toch kan ik diegene die het geleend heeft ook begrijpen. Dat die persoon het perse wil terug betalen (al dan niet in termijnen).
Ik denk dat jij je niet goed voelt bij het idee, ik kan het missen en ik laat het haar/hem toch terug betalen. Maar van die persoon uit kan het ook zijn dat hij/zij zich niet goed voelt, 'ik leen geld' (lenen met het idee dus terug te betalen) en nu wil die persoon dat niet (.. hoe leg ik het uit, beetje een aanval op je zelfstandigheid, alsof je het anders niet red).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  SoGood wo 17 aug 2011 - 23:34

Storm schreef:Waarom voel je je er niet goed bij, Sogood? Is het een groot geldbedrag? (sorry, heb niet teruggelezen in het topic, misschien staat het er al)

Het voelt niet goed omdat ik en mijn vriend op dit moment lage vaste lasten hebben en vooral heel veel aan het sparen zijn voor de toekomst. (groter huis) Omdat het sparen zo goed gaat hebben mijn vriend en ik besloten om naar New York te gaan en dat soort luxe dingen. Een vakantie zit er bij mijn familielid al helemaal niet in, laat staan een nieuwe jas. Het gaat om ongeveer 300 euro. Vroeger heb ik heel veel gekregen van dit familielid, het is eigenlijk belachelijk dat ik dit terug vraag.

Susan: Dat is inderdaad een goed idee, dit had ik sowieso al afgesproken.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Lynn_ wo 17 aug 2011 - 23:47

Ik zou het aannemen maar dat komt denk ik omdat het bij ons in de familie al vaker gebeurd is. Ik zie het ook helemaal niet als iets waar mijn ouders (of opa/oma) iets voor terug willen ofzo.

Ik zie best vaak terugkomen dat het geld niet aangenomen wordt uit 'angst' voor verwachtingen of tegenprestaties. Waar denken jullie dan aan?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  mama van Mila do 18 aug 2011 - 0:04

Heb niet heel het toppic doorgelezen hoor, maar ik en mijn broer krijgen binnenkort een flink geld bedrag van mijn ouders.
Een oom van moeder had een leuk erfenisje achtergelaten. Ik word over 2 jaar 34 en ouders mogen hun kind voor die leeftijd belastingvrij een flink bedrag schenken. En dan heb ik het over een heel groot bedrag. 30.000 euro.
Wij gaan er dus flink van verbouwen in ons huis. Waarom zou ik het bedrag niet aannemen?? Wij zijn er heel blij mee anders hadden we niet kunnen verbouwen, ik ga daar geen lening voor afsluiten.


mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  mama van Mila do 18 aug 2011 - 0:07

Lynn_ schreef:Ik zou het aannemen maar dat komt denk ik omdat het bij ons in de familie al vaker gebeurd is. Ik zie het ook helemaal niet als iets waar mijn ouders (of opa/oma) iets voor terug willen ofzo.

Ik zie best vaak terugkomen dat het geld niet aangenomen wordt uit 'angst' voor verwachtingen of tegenprestaties. Waar denken jullie dan aan?

waarom zou ik angst hebben voor verwachtingen? Mijn ouders hebben die erfenis gekregen, en willen dat graag met ons delen.
Ze verwachten echt niet dat wij dat terug gaan betalen, het is toch een schenking?

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Rush do 18 aug 2011 - 0:13

Van mijn ouders niet, die hebben dat niet.

Van m`n schoonouders wel, maar met moeite.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  bolus26 do 18 aug 2011 - 0:21

@ so good je vraagt het nu toch niet terug want je hebt toch gezegd dat t niet hoeft. misschien kun je dat familielid als je iets iwl doen een keer extra verwennen met een etentje of dagje weg o.i.d.?

dit is namelijk ook de enige manier waarop ik mijn familie kan bedanken.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:20

Ik zou niet bang zijn dat er iets tegenover zou moeten staan, maar hoe aanlokkelijk 10.000 euro ook klinkt, volgens mij zou ik me ook enigszins bezwaard voelen als ik zoveel geld zomaar zou krijgen zonder er iets voor te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:26

Mijn schoonvader stort regelmatig flinke bedragen op onze rekening.
Omdat hij er zelf niet weet wat mee te doen en omdat hij anders teveel belasting moet betalen.

Wij steken die bedragen wel altijd in het huis o.i.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 2:27

Als mijn ouders me nu een geld bedrag aanboden grijp ik het met beide handen aan.
Het is overigens toch dan mijn eigen geld wat ze jaren lang van mij gepakt hebben.
Daarnaast verzacht het misschien een beetje de leed.

Schoonouders heb ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Lynn_ do 18 aug 2011 - 2:28

mama van Mila schreef:
Lynn_ schreef:Ik zou het aannemen maar dat komt denk ik omdat het bij ons in de familie al vaker gebeurd is. Ik zie het ook helemaal niet als iets waar mijn ouders (of opa/oma) iets voor terug willen ofzo.

Ik zie best vaak terugkomen dat het geld niet aangenomen wordt uit 'angst' voor verwachtingen of tegenprestaties. Waar denken jullie dan aan?

waarom zou ik angst hebben voor verwachtingen? Mijn ouders hebben die erfenis gekregen, en willen dat graag met ons delen.
Ze verwachten echt niet dat wij dat terug gaan betalen, het is toch een schenking?
Die vraag is dus bedoeld voor degene die het niet aanpakken.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 3:00

Schoonouders heb ik niet (ik heb geen relatie), mocht ik ze wel hebben dan ligt het er een beetje aan. Bieden ze het m'n vriend en mij aan dan is het m'n vriend die beslist. Bieden ze het alleen mij aan dan ligt het geheel aan de situatie en de band die ik met ze heb.

Van mijn ouders zou ik het nu niet aannemen omdat ik weet dat ze dat geld niet hebben. Zouden ze het wel hebben dan zou ik het zeker aannemen. Ze doen dat alleen als het kan en ik zou ze denk ik beledigen/verdrietig maken als ik het niet aanneem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  minoessepoes do 18 aug 2011 - 3:05

Ik weet dat mijn schoonouders wel zo'n bedrag hebben gehad van mijn schoonoma. Dat is heel mooi en lief maar ook praktisch want ik weet niet precies hoe het zit maar je mag als ouders eenmalig een grotere schenking doen en dat is dan belasting technisch heel handig, ook kwam ze anders in een hogere belastingschaal. Eigenlijk is het gewoon een slim voorschot op de erfenis. In zo'n geval zou ik het wel aannemen, maar dan zeker wel verstandig gebruiken en investeren in een huis bijvoorbeeld. Ik zou het niet over de balk smijten.

Ik zie zoiets bij ons in de toekomst ook nog wel gebeuren maar dan meer als de ouders/schoonouders hun huisverkopen en kleiner en gehuurd gaan zitten bijvoorbeeld. Ik hoop dat dat nog heel lang gaat duren.

Ik zou het wel aannemen, maar alleen als ik echt weet dat ze het echt kunnen missen en als ik de reden weet waarom ze het weg geven.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  luisa do 18 aug 2011 - 4:15

Van mijn ouders zal ik het wel aannemen, maar van mijn schoonouders niet. Schoonouders wonen in een arm land dus zal sowieso nooit aan de orde komen en daarbij vind ik het ook raar om geld van schoonouders aan te nemen. Dan gaat het uiteraard naar mijn man en kan hij het besteden zoals hij wil.

Van mijn ouders neem ik het wel aan zie geen enkele reden waarom ik het niet zal aannemen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Fayebella do 18 aug 2011 - 4:22

Mijn zus en ik hebben ook een geldbedrag gekregen van mijn ouders. Mijn ouders zien liever dat we er nu leuke dingen/investeringen mee doen, dan dat we het later via de erfenis zouden krijgen en dan veel belasting erover moeten betalen. Mijn ouders wilden dit graag geven aan ons. Dus ik heb het wel aangenomen. Het staat nu op mijn spaarrekening, maar als ik dadelijk mijn nieuwe huis krijg, zal ik van dat bedrag wel wat gaan gebruiken voor de vloeren en de keuken enz.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 4:45

Ik zou het heel erg lief vinden, maar me wel een beetje bezwaard voelen, omdat het helemaal niet hoeft! Ik zou het wel aannemen (daar zouden mijn eigen, en schoonouders op staan) - maar het wel wegzetten en goed investeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Bosjesvrouw do 18 aug 2011 - 6:35

Van mijn schoonouders niet want die kunnen het beter zelf gebruiken.
Van m'n ouders wel

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Bay do 18 aug 2011 - 6:39

Ik zou het van beide aannemen. Ze bieden het niet voor niets aan Very Happy


Laatst aangepast door Zilver* op do 18 aug 2011 - 10:06; in totaal 1 keer bewerkt
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 6:45

M@niek schreef:Als ze het echt schenken en het niet zelf hard nodig hebben, ja dan neem ik het aan hoor.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Bet Weter do 18 aug 2011 - 6:46

Jullie neuken allemaal wel voor dat geld met een vreemde man, maar aannemen van je ouders dan weer niet. clown

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 3 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum