Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

+31
Bosjesvrouw
Fayebella
luisa
minoessepoes
Rush
mama van Mila
Lynn_
bolus26
Laced
Caramba
Silver
Tullow
Susan
MAS
SoGood
loura
Tania
pindaatje
Melis_je
Pien
Caro
joyce0606
Snoes
TukTuk
Floor
blondje1313
M@niek
Supertalentje
Zininzon
girli
rapa nui
35 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 2 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  Tania wo 17 aug 2011 - 20:31

Ik weet dat ze het kunnen missen dus ik zou het aannemen. Wel alleen als er geen voorwaarden aanzitten, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn ouders er voorwaarden aan zouden verbinden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders - Pagina 2 Empty Re: Geldbedrag aannemen van je (schoon)ouders

Bericht  loura wo 17 aug 2011 - 20:34

Van mijn schoonouders niet. Ik heb juist op dit moment onenigheid over geld met ze dus ik wil absoluut niet dat ze denken dat ze power over ons hebben. Of mijn vriend het van zijn ouders aan zou nemen weet ik ook niet want eigenlijk is hij te trots en ook bang dat ze denken dat hij afhankelijk van ze is. Maar van mijn ouders denk ik wel dat is toch anders. Zij hebben allebei nooit echt veel geld gehad en als ze dat opeens wel zouden hebben en dat met de kinderen willen delen zouden ze dat heel fijn vinden. Ik heb ook nooit onenigheid of problemen over geld gehad met hun dus dat is ook een andere situatie.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SoGood wo 17 aug 2011 - 20:38

Offtopic: Wat vinden jullie hiervan? Ik heb een tijdje geleden aan een familielid redelijk wat geld geleend. Dit familielid heeft het helemaal niet zo breed. Ik kan het geld eigenlijk makkelijk missen. Zouden jullie het alsnog terugwillen? Ik twijfel er een beetje over.

Laatst aangepast door Sogood op wo 17 aug 2011 - 20:45; in totaal 1 keer bewerkt
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  MAS wo 17 aug 2011 - 20:42

Sogood schreef:Offtopic: Wat vinden jullie hiervan? Ik heb een tijdje geleden een familielid redelijk wat geld geleend. Dit familielid heeft het helemaal niet zo breed. Ik kan het geld eigenlijk makkelijk missen. Zouden jullie het alsnog terugwillen? Ik twijfel er een beetje over.

Ik snap niet zo goed waarom je twijfelt. Als jij het geld van iemand leent moet je het toch terug betalen.

EDIT: OF heb jij geld aan iemand geleend? Misschien moet ik beter leren lezen smile

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Susan wo 17 aug 2011 - 20:44

Ik vind het helemaal geen rare vraag, ik kan me goed voorstellen dat je twijfelt. Ik denk dat als ik het zelf makkelijk kon missen en mijn familielid zat in financiële nood, dat ik het ook niet per se terug zou willen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tullow wo 17 aug 2011 - 20:46

MAS schreef:
Sogood schreef:Offtopic: Wat vinden jullie hiervan? Ik heb een tijdje geleden een familielid redelijk wat geld geleend. Dit familielid heeft het helemaal niet zo breed. Ik kan het geld eigenlijk makkelijk missen. Zouden jullie het alsnog terugwillen? Ik twijfel er een beetje over.

Ik snap niet zo goed waarom je twijfelt. Als jij het geld van iemand leent moet je het toch terug betalen.

EDIT: OF heb jij geld aan iemand geleend? Misschien moet ik beter leren lezen smile

Sogood heeft geld aan iemand in haar familie geleend.
Ik weet het niet, lastige situatie. Wat is er afgesproken? Hebben jullie het echt over lenen gehad?
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  SoGood wo 17 aug 2011 - 20:50

Tullow schreef:
MAS schreef:

Ik weet het niet, lastige situatie. Wat is er afgesproken? Hebben jullie het echt over lenen gehad?

Klopt. Ja het is echt lenen. Dit familielid wil het z.s.m. echt terugbetalen en ik weet ook zeker dat dit gebeurd. Maar ik vind het zo krom, ik kan het best wel missen en de andere moet er gewoon heel moeilijk over gaan doen om dit bedrag weer bij elkaar te krijgen. Ik denk niet dat mijn aanbod geaccepteerd gaat worden. Ik kan bijvoorbeeld ook de helft terugvragen ofzo..
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 17 aug 2011 - 20:51

Ja of in tig kleine termijnen, of voorstellen dat ze het terugbetaalt als ze het weer ruimer heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  MAS wo 17 aug 2011 - 20:56

Tullow schreef:
MAS schreef:

Thanks voor jouw uitleg!!! Maar ik ben het met Susan eens. Als het ze zeker wilt terugbetalen, dan zou ik dezelfde soort afspraken voorstellen.

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 21:03

Ik denk niet dat ik het niet zou aannemen. Dan zou ik tegen mn vader zeggen:..."Pap, heel lief maar je kunt misschien beter wat rekeningen betalen voor mij." Maar mn vader ken ik maar al te goed, die geeft niet zomaar. Hij zou het omzetten in een daad voor mij. s niet in een bedrag. Sowieso vind ik hrt bedrag te groot om zomaar weg te geven en aan te nemen.

Gast
Gast

Bericht  Silver wo 17 aug 2011 - 21:05

Ik zou het denk ik wel aannemen. Maar er toch wel op staan om het terug te betalen. Als zij dan krap komen te zitten is dat dankzij de kinderen omdat die al hun geld hebben. Nee dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Ik heb nu ook een behoorlijk bedrag geleent van mijn ouders. Dit om mijn stufi schuld in 1 keer te kunnen betalen. Komt die belachelijke hoge rente er niet steeds bij. Maar ik wil het ook terug betalen. Mijn moeder zei eerst gelijkom, dan betaal ik (over een paar jaar) niet mee aan de trouwjurk. Doordat je dit bedrag nu al hebt. Maar nu zegt ze ineens ik wil het z.s.m. terug. *owh dit is ook offtopic*
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 21:11

[quote="FryskeFlinter"]Ik zou het denk ik wel aannemen. Maar er toch wel op staan om het terug te betalen. Als zij dan krap komen te zitten is dat dankzij de kinderen omdat die al hun geld hebben. Nee dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
quote]

Euhm. Of je hebt niet goed gelezen of je weet niet wat een schenking is.

Gast
Gast

Bericht  Silver wo 17 aug 2011 - 21:35

[quote="Lorna mercedez"]
FryskeFlinter schreef:Ik zou het denk ik wel aannemen. Maar er toch wel op staan om het terug te betalen. Als zij dan krap komen te zitten is dat dankzij de kinderen omdat die al hun geld hebben. Nee dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
quote]

Nou wat zijn we lekker aardig. Ik weet wel wat een schenking is, maar dan nog zou ik het aannemen en erop staan om het op den duur wel terug te geven. Vooral als iemand naar een bepaalde tijd het hard nodig heeft.
Geld is iets anders dan een bepaald cadeau ofzo. Je kan er gewoon zoveel mee.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 17 aug 2011 - 21:37

De essentie van een schenking is dat je het niet teruggeeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Silver wo 17 aug 2011 - 21:43

Susan schreef:De essentie van een schenking is dat je het niet teruggeeft.

Oké, ik zie dat anders...
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 17 aug 2011 - 21:45

Een schenking is een schenking en een lening is een lening. Jij zou willen terugbetalen, dus jij zou in feite alleen een lening willen. Ik zie dat niet als verschillen van mening over de betekenis van het woord schenking, dat is voor iedereen hetzelfde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood wo 17 aug 2011 - 21:47

FryskeFlinter schreef:

Maar gegeven is toch gegeven? Stel je voor dat iemand jou geld zou schenken en jij inverseert het ergens in (huis bijvoorbeeld) Dan kan niemand daar toch later aanspraak op maken? Het is toch jouw investering? Moet je dan altijd maar geld opzij zetten omdat iemand eventueel het bedrag terug kan komen halen? Is toch behoorlijk tegenstrijdig?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 21:47

[quote="FryskeFlinter"]
Lorna mercedez schreef:
FryskeFlinter schreef:Ik zou het denk ik wel aannemen. Maar er toch wel op staan om het terug te betalen. Als zij dan krap komen te zitten is dat dankzij de kinderen omdat die al hun geld hebben. Nee dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
quote]

Nou wat zijn we lekker aardig. Ik weet wel wat een schenking is, maar dan nog zou ik het aannemen en erop staan om het op den duur wel terug te geven.
Sorry, maar een schenking geef je niet terug. Wanneer je terugbetaald heet dat een lening.

Gast
Gast

Bericht  Silver wo 17 aug 2011 - 22:03

Sogood schreef:
FryskeFlinter schreef:

Maar gegeven is toch gegeven? Stel je voor dat iemand jou geld zou schenken en jij inverseert het ergens in (huis bijvoorbeeld) Dan kan niemand daar toch later aanspraak op maken? Het is toch jouw investering? Moet je dan altijd maar geld opzij zetten omdat iemand eventueel het bedrag terug kan komen halen? Is toch behoorlijk tegenstrijdig?

Dan zou ik het niet aannemen. Omdat je gewoon niet weet wanneer de adder onder het gras vandaan komt. We leven in een wereld van liegen en bedriegen (en dat kan ook met ouders zo zijn). En zomaar 10.000 geschonken krijgen, nee ik zou daar behoorlijk raar van op kijken.
Voordat ik nu iedereen bij me in het harnas jaag, zo kijk er tegenaan.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  SoGood wo 17 aug 2011 - 22:10

Tja, als ik mijn eigen (schoon-) ouders dan ook al moet wantrouwen.. Want je weet natuurlijk maar nooit.. Sorry maar zo wil ik niet leven, ik ben optimistischer dan dat en ik wil niet in leven op een achterdochtige manier of altijd op mijn hoede moeten zijn bij de mensen waarvan ik hou en die dicht bij me staan.

Weet je, er zijn ook mensen die je wel kan vertrouwen.

SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Caramba wo 17 aug 2011 - 22:21

Nee dat kan ik niet aannemen, is een te groot bedrag. Met €100-, heb ik al moeite.
Dan zeg ik al: dat had toch niet gehoeven?
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Silver wo 17 aug 2011 - 22:22

Sogood schreef:Tja, als ik mijn eigen (schoon-) ouders dan ook al moet wantrouwen.. Want je weet natuurlijk maar nooit.. Sorry maar zo wil ik niet leven, ik ben optimistischer dan dat en ik wil niet in leven op een achterdochtige manier of altijd op mijn hoede moeten zijn bij de mensen waarvan ik hou en die dicht bij me staan.

Weet je, er zijn ook mensen die je wel kan vertrouwen.

Kijk, ik zou het niet erg vinden als iemand voor mij garant wil staan, dat is alleen maar fijn op dat moment, maar met zo'n hoge schenking, weet ik niet wat ik ervan moet denken. Ook doordat wat ik meegemaakt heb. En bij hoge geldbedragen zou ik dus wel achterdochtig zijn, en wantrouwend. Maar ik zeg niet dat iedereen dat moet doen, en onzeker worden.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  rapa nui wo 17 aug 2011 - 22:48

Ik zou het wel aannemen op het moment dat ze het echt kunnen missen en ze het zelf aanbieden voor een speciaal iets. Ik zou het dan niet gebruiken voor zo maar wat kleine dingen maar echt voor bv een nieuwe keuken oid. Ik heb toen ik mijn huis gekocht had ook een leuk (maar wel veel lager bedrag gehad) van mijn moeder gehad om daar bv de stratenmaker, de schutting etc. contant van te betalen. Dit had ze speciaal voor mij gespaard en ik zou haar er dan ook mee gekwetst hebben als ik het niet zou aannemen. Ik heb daar dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Zelfde met het aanbod van mijn vader om een potje wat hij nog bij een bedrijf open had staan te gebruiken om (ook nog zonder BTW) een vriezer, stofzuiger en wasmachine te kopen. Was ik ook erg blij mee en heb ik zonder me bezwaard te voelen aangenomen.

Ik heb bv. wel weer moeite om van mijn moeder 100 euro aan te nemen dat ze wil geven omdat ze soms denkt dat ik het financieel wel lastig moet hebben nu ik een eigen huis heb. Dat is dus niet zo, met mijn salaris kan ik het allemaal goed doen. En zo ruim hebben ze het zelf niet. Dus met mijn verjaardag neem ik het bedrag wel aan maar zo maar tussendoor weiger ik het en zeg ik het dat ze er zelf maar iets leuks van moet doen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690

Bericht  Laced wo 17 aug 2011 - 22:59

Ja, ik zou het aannemen. Wij krijgen volgend jaar van mijn ouders een bedrag van 5.000 euro voor onze nieuwe badkamer. Mijn zus heeft hetzelfde bedrag gekregen voor een nieuwe keuken die ze heeft gekocht. Als mijn schoonouders een schenking zouden doen, zou ik wel eerder het idee hebben dat ze er iets voor terug willen.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SoGood wo 17 aug 2011 - 23:17

Update: Ik had besloten dat ik het geldbedrag niet terug wilde, heb net contact opgenomen met diegene van wie ik nog geld kreeg maar die wil koste wat het kost het terug geven. We hebben nu afgesproken om het in termijnen te doen. Toch voel ik me er niet goed bij. Rolling Eyes
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: