Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+44
Jade
L!ND@
Snoes
Alex
Ayla
miss piggy
Rouge
SarahKey
CCC
Supertalentje
Jazzlyn
Cranberrie
Annie24
meisje
Flower_L
Papillio
Nana
_Lana_
Lejow
Earane
truestar
Darius
Tania
Flip Fluitketel
Amber-
Clapperdie
Teddyaapje
shadow
LindaK
koNijntje
Smaragdje
Schism
Fiebje
joyce0606
PapillonRose
Floor
Monte
studiebol
Laced
kletskousje
Happydobby
Fearie
blondje1313
Pien
48 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 14 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Lejow wo 7 sep 2011 - 0:07

Clapperdie, dat kamertje hebben wij ook uitgekozen!!!!
Wij krijgen het van mijn schoonouders haha!

Hebben jullie het met witte ronde handgreepjes, of met zilvere 'rechthoekige'? Bij ons stond hij namelijk in de laatste versie in de winkel, en we hebben die dus uitgekozen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 14 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Clapperdie wo 7 sep 2011 - 4:54

Lejow schreef:Clapperdie, dat kamertje hebben wij ook uitgekozen!!!!

Hebben jullie het met witte ronde handgreepjes, of met zilvere 'rechthoekige'? Bij ons stond hij namelijk in de laatste versie in de winkel, en we hebben die dus uitgekozen!

Haha oh echt?! Toevallig! Wij hebben met die ronde greepjes. Die met die zilvere rechthoekjes vonden we niet makkelijk met open en dicht doen omdat het geen uitstekend greepje is maar een greepje wat "er in zit" zeg maar.

Earane: Wow jij hebt echt al een mooie zwbuik! Die van mij lijkt nog gewoon dik dik maar bij jou kan je er niet onderuit dat het door de zwangerschap is. Leuk zeg!

Tiramisu: Ja ook ons 1e kindje. Ik heb idd wel een paar zwangerschapsshirtjes maar die wil ik graag in mn broek en door die buikband kan dat niet. Dus gewoon maar even snel groeien haha

Joyce: Vervelend van je nieren zeg. Ik hoop dat het niet al te veel impact gaat hebben. Oh wat kan jij eten zeg! haha ik eet bijna niets en vooral niets door elkaar dat voelt niet zo fijn Wink
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  joyce0606 wo 7 sep 2011 - 6:14

Clapperdie schreef:
Lejow schreef:Clapperdie, dat kamertje hebben wij ook uitgekozen!!!!

Haha oh echt?! Toevallig! Wij hebben met die ronde greepjes. Die met die zilvere rechthoekjes vonden we niet makkelijk met open en dicht doen omdat het geen uitstekend greepje is maar een greepje wat "er in zit" zeg maar.

Earane: Wow jij hebt echt al een mooie zwbuik! Die van mij lijkt nog gewoon dik dik maar bij jou kan je er niet onderuit dat het door de zwangerschap is. Leuk zeg!

Tiramisu: Ja ook ons 1e kindje. Ik heb idd wel een paar zwangerschapsshirtjes maar die wil ik graag in mn broek en door die buikband kan dat niet. Dus gewoon maar even snel groeien haha

Joyce: Vervelend van je nieren zeg. Ik hoop dat het niet al te veel impact gaat hebben. Oh wat kan jij eten zeg! haha ik eet bijna niets en vooral niets door elkaar dat voelt niet zo fijn Wink

hahah komt nog wel! ik heb nu pas net 3 weken dat ik normaal kan eten, dus het heeft 25 weken geduurt smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  studiebol wo 7 sep 2011 - 6:21

Clapperdie wat een leuk kamertje! En wat een fijne verwennerij dat je alles van je moeder een haar vriend krijgt! Dat scheelt echt een smak geld!

Erane mooi buikje al hoor!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Earane wo 7 sep 2011 - 6:30

@ Tiramisu: Het is mijn eerste zwangerschap, ja! Vind ook dat mijn buik al aardig gegroeid is voor de termijn hoor, haha. Fijn dat het eten wat beter gaat!

@ Clapperdie: Thanks, ik vond die van jou ook mooi hoor!

@ Studiebol: Thanks!

@ All: Ik weet nu dat ik geen fruit moet gaan eten op de lege maag... Heb het 1 keer gedaan en dat was gelijk daarna naar de wc rennen en vanochtend had ik per ongeluk weer eerst fruit gehad i.p.v. cracker en weer de pineut... Wel handig dat ik het weet, want heb alleen 2 keer moeten overgeven na het eten van fruit op een lege maag. Morgen maar goed opletten, haha.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  blondje1313 do 8 sep 2011 - 2:25

Tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb omdat het niet meer zo druk was, maar nu is het weer een heel stuk drukker zie ik!
Morgen nog werken en dan gaat mijn verlof in, nu maar hopen dat ik daarna niet al te lang meer hoef te wachten op ons meisje, we zijn veel te nieuwsgierig naar haar!

@Tiramisu, fijn dat je de kleine al begint te voelen, en het wordt de komende tijd alleen maar leuker!
Hopelijk gaat je misselijkheid ook weg.

@LindaK, fijn dat het ziekenhuis je klachten zo serieus nam, gelukkig was er dus niets ernstigs aan de hand begrijp ik. Maar houden ze je niet op een of andere manier extra in de gaten dan vanwege de vroeggeboorte van D.aan? Ik moet zeggen dat ik dat dan wel apart vind.

@Truestar, welkom, is dat Academisch Ziekenhuis wel in de buurt of moet je er een heel eind voor rijden? Maar heeft het geslacht van de baby iets te maken met de erfelijkheid van hemofilie?
Ik hoop dat ook jouw misselijkheid snel weg is.

@Clapperdie, welkom! Je bent er vroeg bij met het kamertje! Het ziet er wel mooi uit, fijn dat je zoveel cadeau krijgt.
Je zult niet snel te weinig eten voor de baby hoor, die neemt wel wat hij nodig heeft, maar een diëtiste kan natuurlijk geen kwaad.
Je kunt ook jurkjes met leggings dragen, dat heb ik meestal aan, en dan gewone leggings, geen zwangerschaps, gewoon onder mijn buik.

@Joyce, ben je aan het verbouwen op de bovenverdieping?

@Ereane, ook welkom! Dat is niet niks een studie (en stage) combineren met een zwangerschap, veel succes alvast! (Al zullen de komende 14 weken hopelijk ook niet zo zwaar zijn).
Leuk een pretecho, willen jullie later ook nog een 3D echo doen? Hopelijk kunnen ze het geslacht dan al wel goed zien, maar ja, anders is het nog maar een paar weken geduld hebben.
Mooie buikfoto!
Je stage klinkt wel leuk trouwens, ik weet niet of het was is voor die kinderen daar, maar mijn vk vertelde dat ze wel eens mee ging naar schoolklassen (of een schoolklas naar de vk) als de juf zwanger is, dat is altijd een groot succes!

Zo meteen mijn man ophalen van zijn werk, dan door naar Tilburg om bij Van Asten te kijken voor lakens en dekentjes en een badje en daarna naar leenbakker voor gordijnen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Earane ma 12 sep 2011 - 1:04

Hey meiden, we stonden op pagina 3 :shock: Wink

Vandaag had ik controle bij de verloskundige en voor het eerst het hartje gehoord! Wat gaat dat snel zeg, echt mooi. Afspraak voor de 20-weken echo is gemaakt en wel op 27 oktober. De verklaring voor mijn duizeligheid is een te lage onderdruk van 50. Mijn bloeddruk is 120/50. Voor de baby is dat juist goed, maar voor mijzelf dus wat minder. Maar goed, zolang het voor de baby niet erg is maakt me dat niet uit.

Gelukkig is bij mijn schoonzus ook alles goed, ze is 6 dagen later uitgerekend!

@ Blondje: Reageer je weer omdat het wat drukker was, is het ineens weer rustig! Hopelijk wordt het snel weer wat drukker. Je bent nu met verlof dus! Hopelijk hoef je niet te lang hoeft te wachten op je meisje! Ik hoop ook dat de komende weken niet zwaar zullen zijn voor mij, haha. Maar dat komt vast wel goed! We willen ook een 3D pretecho laten doen rond de 25-30 weken. Dat is wel leuk inderdaad dat de vk van een juf naar de school kwam, interessant voor de kinderen natuurlijk. Al gordijnen gevonden?

@ De rest: Hoe is het met jullie?

Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  joyce0606 ma 12 sep 2011 - 1:23

blondje: nee, het is niet echt een verbouwing, meer verschuiven, spullen wegdoen, opruimen, inrichten. maar goed als ik al even bezig ben, heb ik gelijk harde buiken, dus kan ook niet teveel doen!

earene: wat fijn dat alles goed is! is toch een opluchting, ook fijn dat bij je schoonzus ook alles goed is. en dat scheelt ook echt niet veel tussen jullie, nog een reële kans dat jullie op dezelfde dag bevallen smile (tussen mij en mijn schoonzus zit 3 weken, zij loopt voor, dus zou ook nog op dezelfde dag kunnen)

verder wat slechte dagen achter de rug, toch wel weer aanzienlijk last van mijn rug/nieren. morgen naar het ziekehuis, ik ben wel benieuwd of ze wat gaan doen, ik denk zelf van niet...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Lana_ ma 12 sep 2011 - 1:45

Hai meiden,

Nou hier ben ik dan ook hoor! Had het de laatste tijd erg druk en even geen puf om te reageren.
Het gaat hier erg goed en heb ook het gevoel dat mijn energie weer een beetje terug aan het komen is.
De misselijkheid is er wel nog regelmatig en ik ben ipv aangekomen alleen nog maar afgevallen. Maar goed, ik eet genoeg fruit enz, dus dat komt wel goed.

Twee weken geleden hebben we weer een echo gehad en het zag er weer heel goed uit. Aankomende woensdag weer I love you . Ik ben weer heel erg benieuwd naar die kleintjes.

Inmiddels hebben we ook een heel mooi kamertje gekocht. Het is wel wat vroeg, maar we laten het voorlopig nog even op zolder staan. Ik wil alles wel met 28 weken rond hebben, voor het geval ik wel rust moet nemen, je weet het nooit. Je hoort het zo vaak bij tweelingen.

Hoe is het verder met iedereen? Weten jullie al hoeveel uren jullie gaan werken na je verlof?
En hoe hebben jullie de opvang geregeld?
Mijn partner blijft 1 dag thuis ( werkt 4x9 ) en de andere dag gaan ze naar een kinderdagverblijf, dat vind ik wel goed voor de ontwikkeling.
Ik ben benieuwd.

_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  blondje1313 ma 12 sep 2011 - 1:57

Ik weet eigenlijk niet echt wat dat is, harde buiken. Ik heb af en toe wel dat mijn buik heel hard aanvoelt als ik met mijn handen voel, maar verder voel ik er niks van, dat is toch iets anders denk ik?

We hebben gordijnen gevonden, nu nog opmeten en dan deze week nog een keer met mijn moeder terug om ze ook echt te bestellen.

Lana, fijn dat je weer wat energie lijkt te krijgen. Alweer een echo, wat een luxe, maar wel fijn dat ze jullie 3 zo goed in de gaten houden! Ik ga na mijn verlof het eerste half jaar 2,5 dag werken, ons meisje gaat dan 2 dagen naar de opvang en een halve dag naar mijn moeder. Het schooljaar erop is mijn betaald ouderschapsverlof afgelopen, ik ga dan 3,5 dag werken en mijn man 4, de opvang blijft dan hetzelfde.
Jammer dat je nog wel misselijk bent, dan is het ook niet gek dat je afvalt, maar de baby's zorgen er wel voor dat ze voldoende voedingsstoffen krijgen hoor (daarom val jij juist af, dan gaat er minder naar jezelf).

Joyce, balen dat je zo snel harde buiken krijgt, zorg maar dat je genoeg rust probeert te pakken, ook gezien je nieren!

Earane, tja, toen het hier zo rustig was was het ook niet zo leuk om te reageren, en nu mijn verlof ingegaan is zit ik best vaak achter de laptop, dus wel leuk als het wat drukker wordt.
Leuk he, dat hartje, echt onvoorstelbaar!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Clapperdie ma 12 sep 2011 - 20:12

Hallo meiden,

Earane: Bijzonder he als je zo'n hartje hoort kloppen! Is er wel iets te doen aan een lage onderdruk? Kan me voorstellen dat het onprettig is om duizelig te zijn. Ook al maakt het voor je kindje niet zo veel uit jouw gezondheid is ook belangrijk toch?
Ohh wat leuk dat jullie de 20 weken echo al hebben gepland. Heb je fijn een datum om naartoe te leven. Ik ga vandaag een afspraak inplannen. Ben benieuwd.

Joyce: Succes in het ziekenhuis. Vervelend dat je zoveel last hebt nog. Je zwangerschap zou juist een tijd van genieten moeten zijn! hug Sterkte!

Lana: Vervelend dat je last hebt van misselijkheid. Al is het wel prettig dat je weer wat energie terug krijgt. Leuk dat jullie al een kamertje hebben gekocht! Wij hebben ons kamertje ook al gekocht. Komt begin december binnen. Ook wat vroeg maar je kan het maar alvast in huis hebben toch Wink en vooral met een tweeling omdat die toch vaak iets eerder geboren worden.
Hoeveel uur ga jij werken na je verlof? Ik ga 32 uur werken. Mijn moeder gaat 1 dag oppassen en de overige 3 dagen gaat hij/zij naar het kinderdagverblijf. Veel plezier bij de echo morgen!

Blondje: Wat fijn dat je verlof hebt! Ik kijk er nu al naar uit Wink. Voel je jezelf verder goed? Weten jullie al of het een jongetje of meisje is?

Iedereen: Zo.. Hier een nog steeds erg moeie Clapperdie Sad.. Ik had gehoopt dat het rond de 12 weken wel iets beter zou gaan maar het lijkt of het alleen maar erger wordt. Op het werk is het ook zo druk geweest de afgelopen periode dat ik het gevoel had tegen overspannen aan te zitten. Gelukkig een goed gesprek met mijn manager gehad en even een stapje terug gedaan qua werkzaamheden maar 40 uur werken valt me erg zwaar. Gister op controle geweest bij de verloskundige en daar ook het verhaal verteld. Zij vindt het verstandig als ik de komende periode minder uren per dag ga werken. Bijvoorbeeld elke dag tot 14:00 uur. En dat voor de komende 2 weken. Want ze zegt dat ik nu al mn energie opmaak aan het werk en dat mijn leven niet alleen uit werk bestaat maar ook nog uit prive. En voor prive heb ik gewoon 0,0 energie op het moment. En tja dat vind ik best moeilijk. Want het werk kan toch nooit zonder mij Wink.. Maar ik denk dat het me wel gaat helpen. Dus zometeen heb ik even een gesprek met mijn manager. Ben benieuwd hoe hij reageert.
Verder gister ook naar het hartje geluisterd en dat klonk erg goed. De verloskundige schrok op een gegeven moment omdat hij/zij een hele harde trap gaf (?) en dat ze meteen vroeg: Zooo hee voelde je dag? Uhh nee? Ben pas 13 weken hoor.. Maar blijkbaar voelde zij het wel met haar apparaatje? Haha mijn vriend meteen enthousiast in de auto. Hij zit op Ji Jutsu (of hoe je het schrijft) en gaf aan dat het een natuurtalent is haha.
Zometeen even het ziekenhuis bellen voor de 20 weken echo. Ben benieuwd wanneer we mogen.

Ohja we gaan over 4 weken lekker een midweekje naar Texel toe! Wilde ik al zo graag een keertje heen dus nu maar lekker geboekt. Even lekker uitwaaien.

Groetjes!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 di 13 sep 2011 - 1:19

net terug uit het ziekehuis!

omdat mijn nierecho niet goed was de laatste keer (2 weken geleden) heeft het ziekenhuis mij nu volledig overgenomen en moet ik het ziekenhuis bevallen, dit was verder niet echt een verassing voor mij.

mij hebben ze verteld dat het er niet goed uit zag, maar blijkbaar is het erger dan ik dacht, want moest deze week nog een echo laten maken en langskomen bij de uroloog. het was geen kwestie van wanneer komt het beste uit, nee, dan en dan heb je een afspraak! zover ik weet krijgt de kleine hier allemaal niets van mee, en is het eigenlijk alleen "gevaarlijk" voor mijn nieren. ze overwegen nu serieus om een dubbele stent te plaatsen (ondanks de risico's) ik zie dit alleen niet zo zitten, maar goed wat moet dat moet. mochten ze hiermee doorgaan, zal ik wel per direct moeten stoppen met werken. en mag ik tot de bevalling niet veel doen.

donderdaag om half 11 voor een nierecho in mijn woonplaats, dan moet ik half 2 in groter ziekehuis zijn voor een uitgebreidde echo van de beeb, en daarna mag ik gelijk doorlopen als spoedgeval naar de uroloog...vervolgens half 4 weer bij de verloskundige zijn (voor het laatst) in mijn woonplaats.... (ik ga er dan maar stiekum van uit dat ze me niet houden in het ziekenhuis smile )

dus eigenlijk nog niets concreets...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 1:23

@Blondje: spannend, de laatste loodjes! Geniet van je verlof en ik ben benieuwd naar je ontwikkelingen smile

@Earane: Wat leuk dat je het hartje hebt mogen horen! Vooral de eerste keer, met bijna 14 weken, toen ik het kindje nog niet voelde bewegen vond ik het horen van het hartje héél bijzonder. Echt een geruststelling, want zelf vind ik tot nu toe toch iedere controle wel weer een beetje spannend. Leuk dat je tegelijk met je schoonzus zwanger bent, dat wordt dubbel spannend voor jullie rond de uitgerekende datum!

@Lana: Fijn dat alles goed is met de kindjes. Gewichtsverlies komt volgens mij aardig veel voor in het begin van de zwangerschap, zeker icm misselijkheid. Zelf ben ik ook aardig wat kg's kwijtgeraakt. Pas sinds een weer of 2 begint het er weer wat aan te komen. Wbt opvang; ik blijf na de bevalling thuis bij onze uk. Financieel is het voor ons mogelijk en dat is waar ik me het beste bij voel. Wellicht dat ik op termijn wel weer wat ga werken, maar in eerste instantie ben ik het zolang het kindje (in de toekomst hopelijk meervoud) niet naar school gaat niet van plan.

@Clapperdie: goed dat je even een stapje terug doet wat werken betreft. Hopelijk heeft je manager er op een prettige manier op gereageerd? Leuk dat je het hartje hebt mogen horen, en zo te lezen is het een actieve! Beloofd wat voor later in de zwangerschap Wink

Hier gaat het op zich wel. Nog erg moe en slap, maar behalve de ochtendmisselijkheid gaat het wat dat betreft nu wel goed. Ik probeer nu langzaam mijn conditie weer wat op te bouwen, maar merk ook dat dat me zwaar valt. Ik ben zó ontzettend moe!

Vrijdag hebben we de 20 weken echo, spannend, van mij mag het wel zover zijn. Gelukkig hebben we 'm al om 9:30 dus hoef er niet dan ook nog eens een hele dag op te gaan zitten wachten. Kindje beweegt nog steeds goed (steeds actiever) en het duurde even, maar ik begin nu toch ook écht een buikje te krijgen!

Liefs,
Tiramisu

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 1:28

@Joyce: pfoe, wat naar. Misschien is het ook maar beter dat het ziekenhuis je nu overneemt, dat je wat beter in de gaten gehouden wordt. Wel fijn dat de kleine hier allemaal niets van meekrijgt. Veel sterkte, doe rustig aan!

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 di 13 sep 2011 - 1:38

Clapperdie, wij krijgen een meisje, en ik kan niet meer wachten tot ze er is!
Jammer dat je zo moe bent, heel verstandig om een stapje terug te doen. Leuk zo'n kleine jiu jitsu ster, hopelijk ga je er straks niet teveel last van krijgen. Lekker nog een weekendje met zijn tweeën weg!

Joyce, wat een tegenvaller zeg, hier was je natuurlijk niet vanuit gegaan! Heel veel succes alvast donderdag.

Tiramisu, wel een luxe dat jullie het financieel aankunnen dat jij thuis blijft. Hoewel ik moet zeggen dat ik het zelf niet zou willen, ben nogal in mezelf, als ik dan de hele dag thuis zit is dat denk ik niet goed voor me, heb mijn collega's en leerlingen echt nodig om geen kluizenaar te worden Wink.
Spannend de 20-weken echo, hopelijk is alles goed. Wil je het geslacht weten (en mogen wij het dan ook weten?).

Vanavond heb ik de laatste keer zwangerschapsgym, we gaan het dan over het kraambed hebben. Ik ben benieuwd hoe groot de groep nog is, misschien zijn er al wel een paar bevallen!
Vanmorgen naar de vk geweest, alles was goed, ze schat de baby op een ruime 7 pond, ik weet nu wel zeker dat ik niet langer dan 41 weken rond wil blijven lopen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 21:14

Zelf ben ik ontzettend nieuwsgierig. Ik heb een sterk gevoel van wat het gaat worden, en ben heel benieuwd of dat gevoel klopt. Mn man wil het echter niet weten tot de geboorte. Aangezien ik het niet leuk zou weten het zelf wel te weten terwijl hij het nog niet weet, heb ik besloten maar 'sportief' met hem mee te doen. Spannend nu hoor, nog één nachtje slapen. Het is niet dat ik me zorgen maak, eigenlijk heb ik vooral veel zin om onze uk weer te zien en te zien hoeveel het gegroeid is sinds de laatste echo. Tussen 10 en 15 weken heb ik drie echo's gehad, waarbij er bij één echo nog geen week tussen zat. Toen was het al een wereld van verschil, zoveel ontwikkeling! Vind het iedere keer weer heel bijzonder.

Fijn dat alles goed is met je kindje Blondje1313! Het zal nu wel echt aftellen zijn voor je smile

Wat betreft zwangerschapsgym - zijn jullie allemaal van plan een zwangerschapscursus te gaan doen? Ik twijfel nog behoorlijk. Naast dat mijn lichamelijke conditie nu gewoon erg slecht is door het vele overgeven heb ik ook nog geen cursus gevonden die me écht aanspreekt. Bovendien zijn de meeste cursussen 's avonds, ik woon in een dorpje en moet voor de cursussen naar een andere plaats. Dat betekent dus ook dat ik laat thuis zal zijn. Wat ik nu heb gevonden wat me wel aanspreekt, is een workshop van één avond samen met partner waarbij veel informatie en oefeningen aan bod komen. Die workshop wil ik sowieso gaan doen, evt gecombineerd met een korte cursus in datzelfde centrum van 3 ochtenden zonder partner.

Ik vraag me af of de dames die bezig zijn met een zwangerschapscursus het echt als toevoeging ervaren, en hoe anderen tegen cursussen aankijken. Zijn jullie van plan een cursus te gaan volgen?

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 wo 14 sep 2011 - 21:52

Ik heb een zwangerschapscursus van 10 lessen gehad, waarvan 2 met partner.
De ene partnerles was met filmpjes en informatie van een verloskundige, de andere les was door de cursusleidster en ging meer ook over de emotionele kant van de bevalling en het steunen van de vrouw ipv het technische praatje. Mijn man vond het allebei erg interessant (en ik ook). De mannen hoefden niet echt mee te puffen, maar moesten wel even luisteren naar onze normale ademhaling.
In de andere 8 lessen hebben wij vrouwen wel oefeningen moeten doen, vooral ademhalingsoefeningen, oefeningen voor de bekkenbodemspieren en een beetje buikspieroefeningen, maar niet heel inspannend en als je je niet goed genoeg voelde hoefde je niet mee te doen. Verder hebben we veel informatie gehad en steeds gepraat over hoe het met iedereen ging. Ik moet zeggen dat ik het wel heel nuttig en gezellig vond. Het was steeds van 8 tot 9, dus inderdaad wel een avond kwijt, maar van tevoren ging ik op die avond sporten.
Maar als er hier een kortere cursus aangeboden was had ik daar misschien wel voor gekozen.

Spannend om af te wachten wat het geslacht is!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Earane do 15 sep 2011 - 8:22

@ Joyce: Wat erg dat je zo veel last hebt van je nieren… lukt het je nog wel om een beetje te genieten van je zwangerschap? Is het ook pijnlijker voor je als de baby beweegt?

@ Lana: Fijn dat de laatste echo weer goed was! Oh, je hebt weer een echo gehad als het goed is, weer mooi bewegende kindjes te zien? Leuk een kamertje! Wat betreft het werken na verlof. Mijn vriend werkt nu gewoon fulltime, maar neemt na de bevalling ouderschapsverlof op en werkt dan 4 dagen. Ik loop 3 dagen stage dus we zouden voor 2 dagen opvang moeten hebben van het kinderdagverblijf.

@ Blondje: En, bevalt je verlof? Wat voor gordijnen of stof heb je uitgezocht

@ Clapperdie: Leuk hè om het hartje te horen? De verloskundige zei dat ik af en toe een zout dropje kan eten tegen de lage onderdruk. Ook zou het voor de baby juist gunstig zijn een lage bloeddruk, alleen voor mijzelf wat minder dus. Wat vervelend zeg dat je zo’n last hebt van moeheid. Lijkt me ook lastig functioneren op je werk dan. Hoe reageerde je manager? Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook rond 2 a 3 uur op stage ontzettend moe ben, kapot bijna. Als ik dan later naar huis ga moet ik echt even liggen. En weet je al wanneer je de 20 weken echo hebt? Wat lekker even uitwaaien op Texel! Mijn vriend en ik willen ook nog een weekendje weg, maar we weten nog niet waarheen.

@ Tiramisu: Fijn dat het wat beter gaat wat betreft de misselijkheid. Hopelijk kan je nu snel wat aansterken. Morgen de 20 weken echo! Succes en veel plezier morgen, al zal het ook erg spannend zijn natuurlijk! Leuk dat je nu ook echt een buikje krijgt! Wauw, ik vind het heel knap van je dat je voor je man ook niet wilt weten of je een j/m in je buik hebt! Als mijn vriend het niet had willen weten, had ik het toch wel willen weten, haha. Ben zo nieuwsgierig! Ik ben wel van plan om zwangerschapscursus te gaan doen. Lijkt me ook vooral leuk om mede zwangeren te ontmoeten.

@ All: Hier gaat het prima. Ik ben echt kapot als ik van stage kom, zo moe! Maar het is wel ontzettend interessant en leerzaam. Behalve de duizeligheid verder mag ik niet klagen. Nog 2,5 week en dan de echo, hoop zo dat de baby goed ligt zodat het geslacht gezien kan worden! Ben gewoon zo benieuwd!

Hebben jullie huisdieren en merken jullie wat aan ze nu je zwanger bent? Wij hebben 2 katten (eigenlijk 3, maar de derde is al een hele tijd vermist Sad ) Een van de katten was al wat aanhankelijk, maar nu is zit ze echt vastgeplakt aan mij als ik op de bank zit. Ze ‘masseert’ mijn buik erg lang, zo lief! Ook miauwt ze veel meer en ze loopt steeds voor mijn voeten, haha. De andere is ook wat rustiger geworden. Eerst ging hij altijd achter de andere kat aan en nu doet hij dat niet meer. Wel grappig om te merken dat ze zo veranderen sinds ik zwanger ben.

Oh ja, ik vroeg me trouwens af of jullie nu ook eerder vol zitten als jullie eten? Ik eet net als anders, maar nu zit ik gewoon echt snel vol. Ik probeer dan wel gewoon wat door te eten omdat ik anders echt te weinig eet denk ik.

Morgenochtend gaan we naar het gemeentehuis om het kind te laten erkennen. We zaten er eerst aan te denken om misschien te gaan trouwen, maar doen het toch nog niet.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  blondje1313 do 15 sep 2011 - 18:35

Earane, mijn verlof bevalt toch wel goed, ik kan ook veel minder dan ik van tevoren dacht, dus ben blij dat ik lekker thuis zit!
Als het kamertje straks helemaal af is zal ik wel foto's plaatsen, er is wel een plaatje van de gordijnen op internet, maar die vind ik niet zo duidelijk. Er zit wel een levertijd van 3 weken op, dus misschien is de baby er eerder dan de gordijnen!
Wij hebben 2 honden en 1 kat, maar ik merk eigenlijk niet veel anders aan ze. Ze hebben nu wel het geluk dat ik de hele dag thuis ben!
Wat balen dat er een kat bij jullie vermist is.
Wel logisch dat je zo moe bent, is normaal bij het begin van een stage en bij een zwangerschap en jij hebt het dubbelop.
Ik heb qua eten nergens last van gehad, er is niks wat ik niet meer lust en ik kan ook gewoon nog net zoveel eten als voorheen, soms is dat wel lastig (ik blijf maar aankomen Wink )
Maak je er nog wat leuks van als je naar het gemeentehuis bent geweest of is het puur een formaliteit die je gaat regelen?

Vandaag viert mijn man zijn verjaardag (hij is donderdag jarig, maar ik wilde liever dat hij het voor de 37 weken grens zou vieren), ik ga zo meteen wat taarten maken (bakken is niet het goede woord, want er komt geen oven ofzo aan te pas...) en dan de woonkamer opruimen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 0:28

Eerst even ego: Vanochtend heb ik de 20 weken echo gehad, en het zag er goed uit allemaal. Geen gekke dingen, en lekker een half uurtje van onze uk mogen genieten. Niet dat ik me echt zorgen maakte van te voren, maar het voelt nu toch wel als een geruststelling. Door het vele overgeven heb ik toch een tekort aan voedingsstoffen (gehad) en ook met bijvoorbeeld foliumzuur ben ik eerder gestopt omdat ik dat niet binnen hield. Nu zeggen artsen wel allemaal: het kindje is net een parasiet, die redt zich wel. Toch is het fijn om nu bevestigd te krijgen dat er geen extra reden is tot bezorgdheid.

De echoscopiste vond uk nu met momenten al druk, terwijl ik nu toch echt niet veel voelde. Ik vraag me dan toch wel af, wat voor dingen er daarbinnen uitgehaald worden op de momenten dat ik het zelfs aan de buitenkant voel :')

@Earane: hier ook drie katten. Van de zwangerschap merken ze geloof ik nog niet zo heel veel. Wel is één van de katten enorm aanhankelijk geweest toen ik uit het ziekenhuis kwam. Ze liet me geen moment alleen, pas wanneer mijn man thuis kwam van zijn werk ging ze heel even naar buiten om ook snel weer terug te komen. Op een bepaald moment lag ik op bed en had ik een ruim vest aan. Ze is gewoon ín dat vest gekropen om maar zo dicht mogelijk tegen me aan te liggen, heel lief.

Met eten zit ik ook sneller vol. Zal ook wel te maken hebben met de baarmoeder die groeit denk ik. Ik zit sneller vol, maar heb wel vaker honger. Nu eet ik dus maar meerdere malen per dag een wat kleinere maaltijd.

@Blondje1313: gefeliciteerd alvast met de verjaardag van je man. Ik wens jullie een fijne dag toe smile Ben ook benieuwd naar foto's van je kamertje! Bedankt ook voor het delen van je ervaringen rondom zwangerschapsgym. Ik denk er gewoon nog even over na, maar denk dat het voor mij de korte cursus zal gaan worden.

Liefs,
Tiramisu.

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie vr 16 sep 2011 - 22:40

Tiramisu: Wat fijn dat de 20-weken echo goed was! Lijkt me idd een hele geruststelling. Wat jij aangeeft heb ik ook, dat de kleine zo druk aan het bewegen is maar dat je er niets van voelt (tenminste ik nog niets). Hoe is het mogelijk dat er iets van ongeveer 8 cm in mijn buik zit en ik het gewoon niet voel :shock: Denk dan meteen aan rampscenarios dat er dan ook wel een parasiet een eitje kan leggen ofzo en dat het uitgroeit tot een heel groot beest zonder dat je het voelt haha.. Laughing

Blondje: Hebben jullie een leuke verjaardag gehad? Ik ben erg benieuwd naar jullie kamertje!

Earane: Vervelend he die vermoeidheid! Kan me voorstellen als je op een nieuwe stage begint alleen nog zo nieuw is dat het extra energie kost. Wij hebben 2 katten maar ik merk niet echt verschil. Ik ben wel benieuwd als de kleine er zometeen is. Het zijn persen en die kunnen qua karakter nog wel eens vervelend gaan doen bij een nieuw gezinslid. Ach we shall see. Wat vervelend dat een van jullie katten vermist is zeg Sad

Lana en Joyce: Hoe gaat het met jullie?

Iedereen: Nou het gesprek aangegaan met mijn manager en hij stemde er mee in dat ik tot eind september tot 15:00 uur werk. Daarna kijken we even verder. Hij heeft me nog niet ziekgemeld en ik hoef ook geen uren op te nemen dus dat ik wel super. Als blijkt dat ik er echt baad bij heb en we moeten het langer voorzetten dan word ik wel officieel ziekgemeld. Ik merk ook echt verschil. Nu ben ik om 15:30 uur thuis ga even relaxen verstand op 0 en merk dat ik dan rond 17:00 uur weer energie heb om te koken, stofzuigen etc. Ben daarna wel om 21:30 uur helemaal uitgeteld maar ach hoort het er bij..

Verder ben ik me een beetje aan het verdiepen in zw-cursus. Ik denk dat ik Yoga wil volgen. Ik ben niet zo van een pufclubje met allemaal vrouwen die alleen maar over pijntjes kwaaltjes etc praten. Met Yoga is het toch even met jezelf bezig zijn en echt even tot jezelf komen. Dat kan ik wel gebruiken want echt rust in mn hoofd heb ik nooit bounce chaootje 1e klas. Ook wil ik gaan zw-zwemmen zo rond de 20 weken.

We hebben ook een afspraak staan voor de 20-weken echo. 31 oktober staat deze gepland. Maar eerst over 3 weken de geslachtsbepaling. Ben erg benieuwd! Hoop dat hij/zij er goed voor ligt. En dat bij de 20-weken echo even een extra check of het echt een jongen/meisje is haha.

Ohja.. haha ik had van de week een zw-bh gekocht. Geen verstand dus me er eentje laten aanpraten wat een hele handige was volgens de verkoopster het is namelijk meteen een voedingsbh. Haha oh my wat een ding. Mijn vriend vond het maar wat interessant haha. het zit alleen helemaal niet zo fijn en ik heb het idee dat het totaal geen ondersteuning geeft. Dus van de week even naar de H&M om daar gewoon een maat groter te kopen.

Mijn vriend is een weekendje naar Engeland. Met een paar collega's gaan ze morgen naar een wedstrijd engels voetbal (weet even niet meer welke wedstrijd). Vanmorgen vroeg zijn ze naar de boot gereden en dan als ze aankomen gaan ze highteaen (haha 5 mannen en 1 vrouw) en dan lekker los in de pubs natuurlijk. Zondagavond laat komt hij weer thuis. En omdat ik geen zin heb om het weekend alleen te zijn ga ik gezellig mijn oom en tante opzoeken die 1 1/2 uur tijden ver wonen. Ze gaan begin oktober naar thailand voor en half jaar dus vond het wel leuk om mn zwangerebuikje nog even te showen en gewoon weer even bij te kletsen. De volgende keer dat ik ze zie is onze kleine gewoon al geboren! Tenminste dat hoop ik anders ben ik wel dik overtijd :p. Ik ga even mn spullen pakken, tanken en dan lekker 1 1/2 uur autorijden Cry

Fijn weekend!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 vr 16 sep 2011 - 23:16

Gisterenavond feestje van mijn man gehad, lag uiteindelijk om half 3 in bed, sta er nog versteld van dat ik het vol heb gehouden. Van tevoren had ik het wel even helemaal gehad, had bijna niks gedaan, maar was wel al bekaf. Vandaag komt zijn opa en zijn oma’s nog, en ook zijn moeder even, maar dat is allemaal een stuk rustiger. Helaas was één van de taarten die ik gemaakt had mislukt, maar we hadden toch meer dan genoeg!

@Tiramisu, fijn dat de 20 weken echo goed was.

@Clapperdie, is het in jouw voordeel dat je nog niet ziekgemeld wordt? Voor je baas kan het geloof ik handig zijn om het wel te doen omdat er hele goede regelingen zijn als werkneemster ivm zwangerschap minder kunnen werken. Om 21.30 uitgeteld zijn is jammer, maar ja, je weet waar je het voor doet! (En hopelijk is de ergste vermoeidheid over een paar weken voorbij).
Eigenlijk heb je er niet altijd veel aan als een zwangerschapsbeha ook een voedingsbeha is heb ik begrepen, want vaak wordt je cupmaat na de bevalling ook weer groter als je borstvoeding gaat geven. Ik heb eerst ook gewoon grotere maten van normale beha’s gekocht , want ik wil ook graag een beugel in mijn beha.
Ik hoop maar dat je vriend niet naar de voetbalwedstrijd gaat die allemaal in het nieuws is vanwege rellen, maar dat zal wel niet, want dat zijn geen grote clubs, hij zal toch wel voor Arsenal of Man United ofzo gaan denk ik.
Veel plezier bij je oom en tante!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 21:44

Clapperdie schreef:Hoe is het mogelijk dat er iets van ongeveer 8 cm in mijn buik zit en ik het gewoon niet voel :shock: Denk dan meteen aan rampscenarios dat er dan ook wel een parasiet een eitje kan leggen ofzo en dat het uitgroeit tot een heel groot beest zonder dat je het voelt haha.. Laughing

Haha, dat rampscenario herken ik! Ik begon het kindje met zo'n 14 weken te voelen. Aan de buitenkant was er qua buik nog niet veel te zien bij me, hoewel de baarmoeder rond die tijd toch echt al wel behoorlijk gegroeid is. Het was dat ik zo ontzettend misselijk was en een zwangerschapstest en echo's bevestigden dat ik zwanger was, anders was er niets aan me te merken geweest. Dan komt inderdaad wel eens de gedachte om de hoek kijken van: "wat nou als er een enorm gezwel groeit of een parasiet een eitje legt. Zou ik het dan ook niet voelen?" Ik dacht altijd dat dat een héééle rare gedachte was van me, maar blijkbaar ben ik toch niet de enige bij wie zoiets omhoog komt :P

Het klinkt alsof je een hele fijn begripvolle manager hebt! Fijn dat je weer wat energie overhoudt om thuis ook wat te doen, ipv de hele dag alleen maar aan het werk te zijn, thuis te komen en tot niets meer in staat te zijn.

Heb je een fijn weekend gehad?

Klinkt als een druk weekend Blondje1313! Heb je het wel naar je zin gehad? Hopelijk kun je nu even je rust nemen om bij te tanken!

Vandaag ben ik alweer aangekomen in week 20! Vorige week heb ik mijn eerste buikfoto gemaakt, dat wil ik nu elke week gaan doen. Heb het idee dat ik nu écht begin te groeien! Het begint echt een zwangerschapsbuikje te worden, ipv iets dat meer weg heeft van een rol vet :')

Verder hebben we afgelopen week trouwens ook nog goed nieuws gekregen; we zijn al een tijdje bezig met een koophuis. Afgelopen week kwam het bericht dat de hypotheek akkoord is! Dat betekent uiterlijk 15 oktober tekenen bij notaris en sleuteloverdracht. Zelf ben ik nog erg slapjes en zal ik niet heel veel kunnen doen behalve rustig aan dozen inpakken en aanwijzingen geven, maar er zijn al een heleboel mensen die hun hulp aangeboden hebben, super fijn. Bovendien is het een huis waar niet gek veel in hoeft te gebeuren. Er ligt al een mooie houten vloer in, open haard..ben helemaal blij smile Eenmaal verhuisd kunnen we dan ook écht aan de slag voor de babykamer, hoewel ik die in gedachte al helemaal ingericht heb.

Fijne (zonnige) dag!

Liefs,
Tiramisu.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 ma 19 sep 2011 - 19:36

Tiramisu, gefeliciteerd met je huis! Wat heerlijk dat er niet veel aan hoeft te gebeuren.

Heb wel een leuk weekend gehad, gisteren rustig aan gedaan, maar helaas vannacht een hele slechte nacht gehad waardoor ik nu toch wel weer bek af ben. Mijn man heb ik ook wakker gehouden, die moet nu gewoon werken, dat vind ik wel erg vervelend voor hem.
Vanmiddag weer controle bij de vk, wel lekker dat dit nu elke week is!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Clapperdie di 20 sep 2011 - 21:45

Mag ik even klagen....

Ik heb het idee dat mn buik een groeispurt aan het maken is. Al een paar dagen wat zeurende pijn (bandenpijn?).

En nu zit mn kleding voor geen meter. Mn BH niet. Mn broek niet (die gister nog gewoon dicht kon en nu gewoon niet :shock:)

En ik heb nog te weinig zw-kleding om alleen maar daarin te gaan lopen. Dus ik denk dat ik dit weekend maar ga shoppen.

Zo klaagmodus weer uit.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: