Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+44
Jade
L!ND@
Snoes
Alex
Ayla
miss piggy
Rouge
SarahKey
CCC
Supertalentje
Jazzlyn
Cranberrie
Annie24
meisje
Flower_L
Papillio
Nana
_Lana_
Lejow
Earane
truestar
Darius
Tania
Flip Fluitketel
Amber-
Clapperdie
Teddyaapje
shadow
LindaK
koNijntje
Smaragdje
Schism
Fiebje
joyce0606
PapillonRose
Floor
Monte
studiebol
Laced
kletskousje
Happydobby
Fearie
blondje1313
Pien
48 plaatsers

Pagina 13 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 13 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  truestar di 30 aug 2011 - 22:30

Hoi meiden,

Ik zou ook graag mee willen schrijven ik dit topic!
Zal me even voorstellen, ben 24 jaar en 16w5d zwanger van mijn 2e kindje. Wij weten inmiddels al ruim 2 weken dat we een jongetje verwachten, aangezien ik draagster ben van hemofilie hebben we een bloedtest gekregen om het geslacht te bepalen.. Ik mag niet in een normaal ziekenhuis bevallen, dus zal moeten uitwijken naar een academisch ziekenhuis.. Heb nog een dochter van 4,5 jaar en ze is helemaal trots dat ze een broertje krijgt..

Ga proberen om het hier bij te houden.

gr truestar
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 13 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  LindaK wo 31 aug 2011 - 0:24

Ik voel me vandaag weer wat beter, gelukkig! Denk dat het een combinatie is van allerlei dingen...hopelijk is het morgen nog weer wat beter...
Heb in het ziekenhuis geen tips oid meegekregen, probeer m'n rust te pakken als D.aan slaapt en verder doe ik maar zo normaal mogelijk smile

Truestar, welkom en gefeliciteerd! Leuk een jongetje, wel spannend dus...kan al worden bekeken of hij gezond is? Of is dat na de geboorte bekend? Leuk dat je dochtertje zo blij is met d'r broertje! Voel je je verder goed?
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 0:28

Linda: D.aan was veel te vroeg geboren of zit ik er naast? Je had toen toch ook een korte baarmoederhals? En is dat risico bij een tweede zwangerschap er weer?

Gast
Gast

Bericht  truestar wo 31 aug 2011 - 0:33

LindaK.. Er kan worden gekeken of hij gezond is dmv een vruchtwaterpunctie, maar hier kiezen wij niet voor aangezien een kindje met hemofilie voor ons geen reden is om de zwangerschap af te breken. Dus dan heeft de punctie verder ook weinig nut. Na de geboorte word er gelijk gekeken of hij helemaal gezond is of hemofilie heeft. Een kans van 50%.. Gelukkig dat je je weer wat beter voelt. Ik heb zelf nog steeds last van misselijkheid, dat begint snachts meestal en dan tot ergens begin middag. Vorige week had ik een goede week maar deze week is drama, heb pas net gegeten en dat zit er tot nu toe nog in..
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  LindaK wo 31 aug 2011 - 0:37

ProudMama schreef:Linda: D.aan was veel te vroeg geboren of zit ik er naast? Je had toen toch ook een korte baarmoederhals? En is dat risico bij een tweede zwangerschap er weer?

Klopt, D.aan is 12 weken te vroeg geboren...wat daar de reden van is geweest is nog steeds niet bekend. Domme pech misschien? Ik ben wel draagster van de GBS bacterie, maar ze hebben in het ziekenhuis aangegeven dat dat nu geen reden is tot extra zorg voor weer een vroeggeboorte. Ik moet in ieder geval wel aan de antibiotica tijdens de bevalling vanwege die bacterie.
M'n baarmoederhals was tijdens de eerste zwangerschap in ieder geval niet te kort.
Er is een kans dat ik nu weer te vroeg beval, vanwege de eerste vroeggeboorte...maar daar probeer ik maar niet te veel aan te denken smile
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  LindaK wo 31 aug 2011 - 0:38

truestar schreef:LindaK.. Er kan worden gekeken of hij gezond is dmv een vruchtwaterpunctie, maar hier kiezen wij niet voor aangezien een kindje met hemofilie voor ons geen reden is om de zwangerschap af te breken. Dus dan heeft de punctie verder ook weinig nut. Na de geboorte word er gelijk gekeken of hij helemaal gezond is of hemofilie heeft. Een kans van 50%.. Gelukkig dat je je weer wat beter voelt. Ik heb zelf nog steeds last van misselijkheid, dat begint snachts meestal en dan tot ergens begin middag. Vorige week had ik een goede week maar deze week is drama, heb pas net gegeten en dat zit er tot nu toe nog in..

Ik kan me voorstellen dat jullie niet kiezen voor de vruchtwaterpunctie!
Wat balen dat je nog steeds misselijk bent! Hopelijk gaat het snel over...
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 2:31

truestar schreef:Hoi meiden,

Zal me even voorstellen, ben 24 jaar en 16w5d zwanger van mijn 2e kindje. Wij weten inmiddels al ruim 2 weken dat we een jongetje verwachten, aangezien ik draagster ben van hemofilie hebben we een bloedtest gekregen om het geslacht te bepalen.. Ik mag niet in een normaal ziekenhuis bevallen, dus zal moeten uitwijken naar een academisch ziekenhuis.. Heb nog een dochter van 4,5 jaar en ze is helemaal trots dat ze een broertje krijgt..

gr truestar

Hee wat gezellig! :P
Welkom he Wink

Gast
Gast

Bericht  truestar wo 31 aug 2011 - 3:39

Parels schreef:

gr truestar

Welkom he Wink

Gezellig he, nu kunnen we elkaar upaten via whatsapp, facebook, yes en in real life zo missen we niks meer van elkaar Wink
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  joyce0606 wo 31 aug 2011 - 4:52

welkom truestar. wel spannend wat de uitslag is. maar hemofilie zou voor mij ook geen reden zijn om de zwangerschap af te laten breken.

begint hier wel rustig te worden, nu alle nieuwe mama's weg zijn
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 4:58

truestar schreef:
Parels schreef:

gr truestar

Welkom he Wink

Gezellig he, nu kunnen we elkaar upaten via whatsapp, facebook, yes en in real life zo missen we niks meer van elkaar Wink

Hahahaha, god nu kom ik helemaal niet meer van je af!
Moet nu wel heel goed nadenken waar ik dingen voor jou geheim kan houden Wink

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 wo 31 aug 2011 - 23:28

Naam Leeftijd Uitgerekend Geslacht bijzonderheden
Lieveheersbeestje 28/27 10 september .... -
Bazyle 23/27 1 oktoberMeisje -
Blondje1313 31/28 11 oktoberMeisje Ziekenhuisbevalling
Floor 28/29 14 november.... -
Parels 25/28 22 november Meisje Ziekenhuis bevalling
Joyce0606 25/27 28 novemberJongen Ziekenhuis bevalling
Hazeltje 27/35 4 decemberJongen Ziekenhuis bevalling
Studiebol28/3212 december2 meisjesziekenhuis bevalling / tweeling
LindaK26/3730 januari....ziekenhuis bevalling
Tiramisu23/286 februari....Ziekenhuisbevalling

bevallen:
2 april Limburg85 (R.oan)
4 april MamaRosa (E.mma & E.Lin)
7 april Smaragdje (J.ayden)
30 april Woezel (E.lise)
6 mei Chelle (A.nne)
6 mei Mel (E.va)
23 mei Liadan (K.ian)
4 juni Bruintje Beer (D.avid)
14 juni Chipa (F.riso)
21 juni NowIamNothing (S.terre)
4 juli Teigertje (M.aaike)
4 juli Schuddebuikje (N.ick)
7 juli Mizzie (R.obin)
14 juli Theezakje (K.as)
18 juli ProudMama (S.em & J.esse)
20 juli Novalee (N.inthe)
21 juli Happydobby (M.yles)
21 juli Rupsie (R.oan)
25 juli Pien (E.lin)
3 augustus Kruumel (M.ike)
14 augustus Fiebje (W.essel)
16 augustus Fearie (D.ean)
24 augustus kletskousje (-)
27 augustus Laced (L.evi)
31 augustus schism (-)

[/quote]
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Clapperdie do 1 sep 2011 - 1:46

joyce0606 schreef:welkom truestar. wel spannend wat de uitslag is. maar hemofilie zou voor mij ook geen reden zijn om de zwangerschap af te laten breken.

begint hier wel rustig te worden, nu alle nieuwe mama's weg zijn

Nog 1 nachtje slapen en dan mag ik me hier ook melden :-)

En nog 2 andere van het tot 12-weken topic (als het er niet meer zijn) dus nieuwe lading volgt snel!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Clapperdie zo 4 sep 2011 - 1:26

Hallo meiden,

Wat is het hier rustig zeg! Hoe gaat het met iedereen?

Wij hebben gister een super verwendag gehad! Wij zijn namelijk ons kinderkamertje gaan kopen en deze hebben we gekregen van mijn moeder en haar vriend. Maar niet alleen het kamertje maar ook lakens, knuffels, slaapzakje, etc. We hadden namelijk een heel leuk thema gezien (waar we eigenlijk niet voor zijn) en dat is Leo en Lena. Een schaap en een koe. Heel rustig maar zo ontzettend leuk!

Ik zal hieronder een foto van het kamertje plaatsen. Helaas lukt het even niet om meer foto's te plaatsen dus wordt vervolgd.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 13 Babykamer%20Claudia%20met%20laden

Verder hebben we ook een box gekocht of nou gekregen van mn oma smile. Ook konden we via de buren van mn moeder een maxicosi kopen 2-dehands dan wel maar zag er nog super netjes uit.

Het wordt nu wel heel echt allemaal :shock:! Wel leuk.

Alles wordt begin december thuis bezorgd, kan nu al bijna niet wachten :-)

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 zo 4 sep 2011 - 5:36

claperdie: wat een leuk kamertje, en wat super gaaf dat je deze gekregen heb, met allerlei andere spulletjes nog! dat scheelt echt wel heel veel geld zeg! super fijn!.

hier vandaag lekker druk geweest met de bovenverdieping, alleen lijkt het nu nog een erger zooitje dan dat het al was Sad, volgend weekend maar weer verder smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor zo 4 sep 2011 - 19:48

@clapperdie, wat een mooi kamertje.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 20:40

Welkom Truestar en Clapperdie, leuk dat jullie mee komen schrijven! Mooi kamertje Clapperdie smile

Vandaag alweer 18 weken zwanger, ik blijf me verbazen over hoe snel de tijd gaat. Met de misselijkheid lijkt het nu echt de goede kant opgegaan. Sinds vorige week dinsdag is het niet meer noemenswaardig ernstig geweest. Nog een beetje misselijkheid in de ochtend, maar dat is met meds en rust redelijk goed op te vangen. Van de ruim 7 kg die ik verloor in de afgelopen maanden, ben ik er afgelopen week dan ook alweer zo'n 3 aangekomen. Volgens mij tot groot genoegen van uk, want alles wat eraan komt lijkt meteen naar buik en borsten te vliegen :')

Langzaam probeer ik ook weer wat meer te lopen. Qua misselijkheid gaat ook dat weer beter, maar de beweging valt me erg zwaar. Ik merk dat ik lichamelijk toch wel heel erg verzwakt ben. Met het me lichamelijk wat beter voelen komt ook dat ik geestelijk meer wil dan enkel in bed liggen. Dat dat lichamelijk nog niet kan door de verzwakking valt me met momenten wel erg zwaar.

Dat was weer een update van mijn kant. Fijne dag allemaal! Hebben jullie een goed weekend gehad met het mooie weer (tóch nog even een zomerdagje!)?

Liefs,
Tiramisu.

Gast
Gast

Bericht  Earane zo 4 sep 2011 - 21:02

Hey meiden,

Ik wil hier graag mee komen schrijven! Zal me even voorstellen. Ik ben 'Earane', 27 jaar en ik ben vandaag 12w2d zwanger. Ik voel me erg goed, heb weinig last van kwaaltjes. Soms wel last van mijn hormonen, maar goed Wink. Verder studeer ik fulltime en begin ik morgen met mijn stage.

@ Clapperdie: Leuk kamertje! Erg lief dat je het hebt gekregen van je moeder en haar vriend! En de box ook cadeau, wat een verwennerij Very Happy.

@ Tiramisu: Ik vind de tijd ook best snel gaan! Al vond ik de tijd tot de eerste echo wel langzaam gaan. Fijn dat de misselijkheid wat afgenomen is, klinkt alsof je best een moeilijke tijd achter de rug hebt wat betreft misselijkheid! Gelukkig kom je weer wat aan en hopelijk voel je je snel weer wat beter.

@ All: Wij hebben ook al een kamertje besteld en ik had verwacht dat de levertijd 16 weken zou zijn, maar het kon al erg snel bezorgd worden! Vandaag moest ik bellen om een leverafspraak te maken en gelukkig kan het kamertje ook later bezorgd worden. De leverdatum is nu 18 november en dan ben ik 23 weken zwanger. Nog wel redelijk vroeg, maar toch beter dan binnen 2 weken van nu, haha.

Mijn schoonmoeder kwam vrijdag bij ons op bezoek en ze had een stapel kleding voor de baby meegenomen. Echt veel gewoon, wel erg lief. Niet allemaal mijn smaak, maar dat geeft niet. Doe ik de baby dat wel aan als ze langskomt. Wink
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 21:33

Welkom hier Earane! Fijn dat je zo weinig last van kwaaltjes hebt. De tijd tot de eerste echo vond ik inderdaad ook eindeloos duren. Vooral door de spanning, want je hoort toch regelmatig verhalen over lege vruchtzakjes e.d. Na het eenmaal flink te hebben zien bewegen (onze uk is een actieve!) en het inmiddels ook eigenlijk dagelijks wel te voelen is mijn vertrouwen in deze zwangerschap gegroeid en lijkt de tijd te vliegen.

Leuk dat je al een kamertje hebt! Mijn zwangerschap is tot nu toe inderdaad niet makkelijk geweest. Nu ik me weer wat beter voel zal ik eerst ook nog wat aan moeten sterken, maar daarna: shoppen! Ik heb er al helemaal zin in, haha. Een kennis van mijn moeder heeft nog een hele voorraad aan babyspullen staan die we zo over zouden mogen nemen. Daar zitten ook meubeltjes bij. We willen eerst daar eens naar gaan kijken en mocht dat naar onze smaak (te maken) zijn, dan nemen we die over. Zo niet, dan gaan we ook eens op kamertjesjacht smile

Liefs!

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie di 6 sep 2011 - 5:32

Tiramisu: Hi, wat vervelend dat je je zo beroerd hebt gevoeld zeg. Ik mag gelukkig in mn handjes knijpen dat ik daar geen last van heb gehad. Hoop ook dat ik dit niet alsnog krijg Wink
Is het jouw eerste zwangerschap?

Earane: cheers yeah! Vind het zo leuk dat we zo samen oplopen. Hoe gaat het? 18 november is erg snel maar ook wel erg leuk toch! Dat van ons komt begin december binnen. Ze wilde eerst halverwege januari doen maar dat vonden we toch iets te laat.

Joyce: Hoe gaat het met jou? Ik zag dat je een nieuwe buikfoto had geplaatst ziet er mooi uit hoor! Hoe voel je je verder?

Iedereen: Hier gaat alles goed. Nog wal wat moe en futloos. Heb het idee dat ik te weinig eet. Dus op advies van de VK heb ik een afspraak gemaakt bij de dietiste. Even mn eetschema doornemen en kijken wat ik beter kan eten etc. Ben benieuwd.

Verder frutstreert mn kleding me... Positiekleding zit beter maar de banden zijn nog te groot waardoor ik heel de dag loop te sjorren. En als ik dan mn normale kleding aan doe zit het weer te strak. Dus ik hoop dat mn buik heeeeeeeel snel groeit zodat die banden een beetje lekker gaan zitten.

Fijne avond!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Earane di 6 sep 2011 - 6:14

@ Tiramisu: Ik hoop dat je snel opgeknapt bent en eindelijk kunt gaan shoppen! Dat zou wel mooi zijn als die kennis wat spulletjes heeft die jullie mooi vinden!

@ Clapperdie: Ja, ik vind het ook leuk dat we zo gelijk oplopen Very Happy. Het probleem van de positiebroeken ken ik ook! Ik moet ook continu die band en de broek zelf ophijsen. Ik zag trouwens je foto in het buikjestopic en je ziet al echt een buikje, mooi! Ik heb ook al een buikje, echt leuk is dat hè. Maar eens kijken of ik ook wat kan plaatsen in dat topic. Wel goed dat je naar een diëtiste gaat! Ik eet ook te weinig denk ik, maar eet wel iets meer dan ik deed voor ik zwanger werd. Als ik die eetlijstjes op internet voor zwanger vrouwen zie dan zit ik echt zo: :shock:
Wanneer had jij ook alweer de pretecho?

@ All: Vandaag de eerste stagedag gehad en ik was blij dat ik 4 uur naar huis kon, want ik voelde me toch best moe. Het was wel erg gezellig dus dat is wel fijn!

Wij hebben 3 oktober een pretecho met 16w2d! We waren hier al over aan het nadenken en besloten het niet te doen, maar het leek ons toch wel leuk als mijn vader en mijn schoonmoeder mee konden om een echo te zien. Ook had mijn vriend met zijn mobiel de termijnecho gefilmd, alleen tijdens het overzetten naar de computer is het bestand beschadigd en kan niet afgespeeld worden, helaas... Dus dan toch nog maar een echo! Hopelijk ligt de baby goed en kan dan gelijk het geslacht bepaald worden!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Clapperdie di 6 sep 2011 - 6:22

Earane: Wij hebben de echo op 8 oktober. Dan ben ik ook jarig! Ik vond het een leuk verjaardagscadeautje voor mezelf haha. En ook dat tot 17 weken was het 60 euro en vanaf 17 weken 30 euro. En ik ben dan net 17 weken dus ben erg benieuwd! Heb jij een een voorgevoel? Ik denk zelf dat we een meisje krijgen. Ik had een poll op hyves gezet en iedereen denkt dat we een meisje krijgen haha. Zou wat zijn als het dan toch een jongetje is!

Zal wel weer wennen zijn stage. Waar loop je stage?

Lijkt me leuk om een foto van je buik te zien!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 di 6 sep 2011 - 6:23

clapperdie: hier alles zijn gangetje, volgende week naar het ziekenhuis voor het vonnis! ik ben wel een beetje bang dat ze stents gaan plaatsen bij mijn nieren, ik zit hiet echt niet op te wachten, meer omdat het de nieren lucht geeft, maar daar integen krijg je blaas het te voorduren, en moeten de stents na een paar weken er weer uit (en dat dan als je net bevallen ben) daarbij zitten er ook nog wat risico's aan vast. maar goed ik zal maar nog niet op de zaken vooruit lopen.

wat ik deed toen mijn buik nog niet groot genoeg was, was er een buikband overheen doen, die zitten wat strakker (je kan een maatje kleiner kopen als buikband) en dan blijf het wat beter en lekkerder zitten!

earene: leuk dat je toch nog voor een extra echo gaat! en ook erg leuk om dan het geslacht te weten te komen!

all: het hek is hier van de dam, wat een eetgewoonte zeg! bah. van een broodje naar kruidnoten, naar aardbeien naar sultana..pfff ik word gek van mijzelf! ik eet nu nog een bak kruidnoten op en dan is het echt klaar!! smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Earane di 6 sep 2011 - 6:40

@ Clapperdie: Wat leuk een echo op je verjaardag Very Happy. Wat grappig dat jij ook denkt een meisje te krijgen! Mijn vriend en ik hebben dat gevoel ook heel sterk. Bij het bedenken van namen denk ik ook vooral aan meisjesnamen. Zul je zien dat we gewoon een jongetje krijgen, haha! Nu maar hopen dat onze baby's er goed bijliggen bij de echo, zodat het geslacht bepaald kan worden! Mag jij gewoon kosteloos terugkomen als het niet te zien is? Hier kan dat niet. Hier kost een pretecho 40 euro trouwens, ongeacht de termijn. Wel gek dat ze bij jou onderscheid maken.
Ik zal zo even een foto in het topic zetten!

Ik loop stage op een school waar speciaal onderwijs gegeven wordt. Op die school zitten voornamelijk kinderen met leer- en gedragsstoornissen. Het is erg interessant!

@ Joyce: Je hebt het wel te verduren met je nieren, zeg! Wel spannend volgende week... Oh jee, dat is wel vervelend als je steeds behoefte hebt aan eten! Heb het nu ook af en toe, hoop niet dat het erger gaat worden!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Earane di 6 sep 2011 - 6:48

Ik heb 'm ook in het buikjestopic geplaatst. En wederom; let niet op mijn huiskleding Wink

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 13 S7002708
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 20:47

Wat een mooie buik al Earane! Mijn buik is vergeleken daarmee echt nog miniem! Is het je eerste zwangerschap?

Clapperdie, het is inderdaad mijn eerste zwangerschap ja. En voor jou? Ik herken je probleem mbt kleding trouwens wel. Trek ik mijn gewone broeken aan dan knelt het, draag ik zwangerschapsbroeken, dan 'flubbert' de band nog. Bij de H&M hebben ze erg fijne zwangerschapshemdjes, die zitten vrij strak. Als ik die erover aantrek, zit het wel allemaal lekker.

Joyce, spannend, volgende week het ziekenhuis. Ik hoop voor je dat het plaatsen van stents niet nodig zal zijn!

Hier gaat het zijn gangetje. Erg moe, dus ik lig en slaap nog heel veel, maar eten gaat wel steeds een beetje beter. Weinig nieuws eigenlijk smile

Liefs!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 13 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: