Wel of geen derde?
+15
Printje
Mamasapje
LotteK
LMCurious
RYW
Liadan
Wennes
Darius
Floor
meisjesmama
maiadebij
Susan
L!ND@
Mamsie
Michje1985
19 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wel of geen derde?
Punk'd schreef:Ik denk er inderdaad gewoon rustig over na. Ik zou zeker mijn/onze keuze (voor zover je kunt kiezen) voor een kindje niet zal laten afhangen van een studie later ja of nee (omdat er inderdaad meerdere mogenlijkheden zijn).
Ik merk wel dat ik (en mijn vriend ook) een financieel vangnet erg belangrijk vinden en op dit moment is het nog heel erg moeilijk in te schatten hoe of wat.. (Ik studeer dit schooljaar af, hij moet nog 3 jaar.. ) Hoe gaat dat met een huis, met werken etc etc.. Ik heb het gevoel (maar misschien heeft iedere aanstaande moeder dat wel van "Jemig, kan het allemaal wel! redden we dat wel etc. etc."
Dat heb ik nu weer bij een 3e.. dus ik gok dat alle aanstaande moeders dat wel hebben
Gast- Gast
Punk'd: Wij willen sowieso geen groot gezin, omdat dat gevoel er gewoon niet is, maar het financiële aspect speelt ook mee. Ik hecht best veel waarde aan een financiële goede situatie. Kinderen kosten nou eenmaal geld, ze worden alleen maar duurder naarmate ze ouder worden en dat is wel een overweging die je moet maken. Vier kinderen kosten nou eenmaal meer geld dan twee kinderen, twee monden extra die gevoedt moeten worden, twee keer extra dat je moet betalen in een pretpark, twee keer extra betalen aan schoolreisjes en twee kinderen extra die willen studeren. Maargoed, als de wens er is, dan is daar vaak ook wel weer een mouw aan te passen.
Gast- Gast
En is denk ik ook manier van leven hoe je doet, wij halen eigenlijk nog best vaak eens een broodje of een frietje of een keer chinees of uiteten.
Bij ons hakt vooral de woonlast erin, we betalen bijna 800 euro aan huur voor een 3 onder 1 kap met garage/oprit en vaste trap naar zolder.
Bij ons hakt vooral de woonlast erin, we betalen bijna 800 euro aan huur voor een 3 onder 1 kap met garage/oprit en vaste trap naar zolder.
Michje1985- Fluisteraar
- Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11
Ja, ik ken het gevoel, zeker toen het er gelijk 2 bleken te zijn!BeeGee schreef:Punk'd schreef:Ik denk er inderdaad gewoon rustig over na. Ik zou zeker mijn/onze keuze (voor zover je kunt kiezen) voor een kindje niet zal laten afhangen van een studie later ja of nee (omdat er inderdaad meerdere mogenlijkheden zijn).
Ik merk wel dat ik (en mijn vriend ook) een financieel vangnet erg belangrijk vinden en op dit moment is het nog heel erg moeilijk in te schatten hoe of wat.. (Ik studeer dit schooljaar af, hij moet nog 3 jaar.. ) Hoe gaat dat met een huis, met werken etc etc.. Ik heb het gevoel (maar misschien heeft iedere aanstaande moeder dat wel van "Jemig, kan het allemaal wel! redden we dat wel etc. etc."
Dat heb ik nu weer bij een 3e.. dus ik gok dat alle aanstaande moeders dat wel hebben
Gast- Gast
RYW, ohw, ik dacht echt dat jullie al een kindje samen hadden. maar dan snap ik het.
OT, ik wilde voorheen ook altijd graag 4 kinderen, maar zowel de zware zwangerschappen als andere omstandigheden die veranderd zijn spelen mee voor ons om het nu bij 2 te houden. Dave zou degene zijn die meer thuis zou zijn met de kinderen. Maar met zijn bedrijf wat spontaan op zijn pad kwam en beter liep dan ooit verwacht zit ik nu meer thuis met de kinderen. Ik vind het gewoon lastiger alles te combineren, dus zie mezelf echt niet met 4 kids thuis zitten. En dan als laatste hebben we ook wel zoiets van, ach zo is het ook goed, en hebben we het wel wat breder.
OT, ik wilde voorheen ook altijd graag 4 kinderen, maar zowel de zware zwangerschappen als andere omstandigheden die veranderd zijn spelen mee voor ons om het nu bij 2 te houden. Dave zou degene zijn die meer thuis zou zijn met de kinderen. Maar met zijn bedrijf wat spontaan op zijn pad kwam en beter liep dan ooit verwacht zit ik nu meer thuis met de kinderen. Ik vind het gewoon lastiger alles te combineren, dus zie mezelf echt niet met 4 kids thuis zitten. En dan als laatste hebben we ook wel zoiets van, ach zo is het ook goed, en hebben we het wel wat breder.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Hier denk ik vooral zelf ook nog regelmatig aan een 3e kindje.. vooraf zei Sander altijd 2 is mooi en toen we een meisje en een jongen kregen was voor hem het gevoel compleet te zijn best sterk.
Inmiddels zijn we een jaar verder en houden we de optie open. Ik ben nog niet zover om te zeggen wat ik wil en Sander begint kriebels te krijgen om toch voor een 3e te gaan. Echter zijn wij nog heel jong en vinden een wat groter leeftijdsverschil tussen de kids wel prettig dus mochten we voor een 3e gaan duurt dat nog zeker een jaar of 2.
Financieel heeft het uiteraard gevolgen want een gezin kost nou eenmaal geld. Wat betreft ons huis zou het zonder verbouwing goed kunnen want we hebben nu nog 3 kamers leeg en hebben nu een financieel plaatje wat ruim is om ook te sparen. Per kind sparen we een klein bedrag maar op een aparte rekening storten we alle kinderbijslag en zelf nog een bedrag per maand dus dat tikt mooi aan. Nu hebben we het niet nodig dus sparen we het, mocht het straks wel nodig zijn is het ervoor om gebruikt te worden. Wanneer we de ruimte hebben wil ik Dylan en Lynn graag bijstaan financieel (mijn ouders ook gedaan, bij Sander thuis kon dat niet) maar mocht dat niet kunnen zijn daar ook wel oplossingen voor te vinden. Vinden het ook belangrijk om nu te leven in plaats van veel te denken over later..
Zo zijn er vaak praktische redenen waarom iets niet handig zou zijn (zo kregen wij Dylan terwijl we nog heel jong waren, ik nog geen vaste baan, bezig met een opleiding, geen goed huis hadden voor een gezin ect. ect. Binnen een jaar is dat veranderd naar een mooi (ahum al zeg ik het zelf) gezin,ander huis, beide een vaste baan,opleiding gehaald.
Het is vooral het gevoel wat je hebt voor je gezin en dat geeft bij ons wel de doorslag!
Inmiddels zijn we een jaar verder en houden we de optie open. Ik ben nog niet zover om te zeggen wat ik wil en Sander begint kriebels te krijgen om toch voor een 3e te gaan. Echter zijn wij nog heel jong en vinden een wat groter leeftijdsverschil tussen de kids wel prettig dus mochten we voor een 3e gaan duurt dat nog zeker een jaar of 2.
Financieel heeft het uiteraard gevolgen want een gezin kost nou eenmaal geld. Wat betreft ons huis zou het zonder verbouwing goed kunnen want we hebben nu nog 3 kamers leeg en hebben nu een financieel plaatje wat ruim is om ook te sparen. Per kind sparen we een klein bedrag maar op een aparte rekening storten we alle kinderbijslag en zelf nog een bedrag per maand dus dat tikt mooi aan. Nu hebben we het niet nodig dus sparen we het, mocht het straks wel nodig zijn is het ervoor om gebruikt te worden. Wanneer we de ruimte hebben wil ik Dylan en Lynn graag bijstaan financieel (mijn ouders ook gedaan, bij Sander thuis kon dat niet) maar mocht dat niet kunnen zijn daar ook wel oplossingen voor te vinden. Vinden het ook belangrijk om nu te leven in plaats van veel te denken over later..
Zo zijn er vaak praktische redenen waarom iets niet handig zou zijn (zo kregen wij Dylan terwijl we nog heel jong waren, ik nog geen vaste baan, bezig met een opleiding, geen goed huis hadden voor een gezin ect. ect. Binnen een jaar is dat veranderd naar een mooi (ahum al zeg ik het zelf) gezin,ander huis, beide een vaste baan,opleiding gehaald.
Het is vooral het gevoel wat je hebt voor je gezin en dat geeft bij ons wel de doorslag!
Gast- Gast
Printje schreef:Mamasapje; een school kan dat niet 'eisen' je hebt op school alleen een vrijwillige ouderbijdrage (waarvan wij als school natuurlijk wel uitgaan dat je dat betaald voor de schoolreisjes etc) maar ze kunnen volgns mij echt nooit ouders verplichten om 1200 euro te betalen, want het onderwijs in nederland is gratis voor alle kinderen.
Ze noemen het vrijwillig ja, maar het is wel degelijk "verplicht". Je krijgt ook gewoon brieven als je niet betaald etc. Je wordt dus als het ware wel verplicht te betalen...
Maar goed, dat weet je als je je kinderen op een VrijeSchool doet... Ik ga daar ook niet over klagen want dat is natuurlijk de keuze die wij hebben gemaakt met de bijbehorende kosten erbij. Ze kijken naar je inkomen en aan de hand daarvan wordt dat bedrag berekend. Ze doen geen schoolreisjes alleen in de 6e klas geloof ik. Het is puur materiaalkosten enzo. Vrijescholen krijgen geen subsidie van de overheid. Ze vieren zoveel feesten en overal wordt ontzettend veel energie en aandacht in gestoken. Echt heel leuk voor de kindjes.
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Michje1985 schreef:En is denk ik ook manier van leven hoe je doet, wij halen eigenlijk nog best vaak eens een broodje of een frietje of een keer chinees of uiteten.
Doe mijn zo'n huis' dat betaal ik hier zowat voor een 4km appartement in een lelijke flat van 10 hoog;)
Wij gaan trouwens elke week of bij Ikea eten of halen chinees/ friet/ grieks / italiaans.... Ook tussendoor vaak extraatjes. Dat zullen we de dingen zijn waar we toch ooit mocht er een 4e komen op zouden moeten gaan besparen. Eind van het jaar gaan we ook verhuizen dus daar zitten ook extra kosten aan.
Qua studie etc. Mijn ouders konden onze studies gewoon betalen en hebben dat ook grotendeels gedaan, maar ze hebben ook 3 kinderen en wilden dat wij ook moeite deden voor de studies. Wij moesten zelf altijd de boeken betalen en daar dus zelf voor werken.
Mijn vriend zijn moeder had dat dus niet. Die kon geen studies betalen, mijn vriend ging er zelf voor werken ( net als zijn rijbewijs, daar had zijn moeder nooit voor gespaard, niets voor later ) Zij heeft maar 2 kinderen maar kon het gewoon niet extra missen en is er dus nooit van gekomen om te gaan sparen ( zelfs geen overlijdensverzekering kon er af, dat hebben we later pas geregeld toen ik hem leerde kennen). Hij is er niet slechter van geworden en heeft ook zijn school gewoon gehaald. Wij sparen wel voor onze kinderen en wil ze ook zeker wat meegeven. Maar grote kans dat ze ook zelf iets moeten bijdragen net als ik ooit moest. Dat zijn dingen waar ik nu nog niet heeeeel erg over na denk, maar op momenten om te beslissen of je nog een kindje wil komen dit soort zaken ter sprake.
@ dromertje: Het is geen priveschool hoor! VrijeSchool. Hooguit 12-13 kindjes in een klasje. De eerste 2 jaar alleen de ochtendjes naar school omdat het anders zo zwaar is voor die kleintjes. Antroprosofisch ingesteld. Al zijn ze hier helemaal niet echt daarop gericht vind ik. Ze krijgen euritmie en muziekles vanaf kleins af aan. Echt heel leuk er leerzaam allemaal. M. is 4 en kan lezen , schrijven, rekenen ( + en - en x t/m tafel van 3) . Ze heeft zulke grote stappen gemaakt dit jaar, echt geweldig. Ze kan ook breien ( dat kan ik niet eens) hahaha..Als ze pauze hebben gaan ze zelf appeltjes schillen en zelf hun boterhammetje smeren ( brood wat ze de dag ervoor zelf hebben gebakken op school).
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
_MamaRosa_ schreef:Dromertje schreef:Liadan schreef:Ik zou ook graag een derde willen (wel pas over een paar jaar), maar mijn vriend wil niet meer. Tijdens mijn laatste zwangerschap stond hij nog wel open voor een derde, maar nu ons zoontje zoveel huilt ziet hij een derde niet meer zitten.
Dochter heeft ook heel veel gehuild. Ik heb het altijd ontkend, maar achteraf was ze misschien wel een huilbaby. Toch is het echt wonderlijk hoe makkelijk je dat 'vergeet'. In die tijd heb ik ook gezegd nooit een tweede te willen, maar hier is die deur naar een tweede toe in ieder geval weer van slot
Dat is idd een gemeen trucje van de natuur, dat je dat soort dingen weer vergeet, haha!
Toen de tweeling in het begin nogal eens wakker werd 's nachts voor meerdere voedingen, en dat keer 2, was ik zover dat ik zei dat ik die 1e periode niet nog eens mee wilde maken.
En nu, terwijl ik nog vollop in de nachtvoedingen zit, ben ik dat alweer vergeten.
Snap niet hoe jullie dat kunnen vergeten Y. is nu 6 maanden geweest, maar ik denk er nog bijna elke dag aan. Kan alles nog zo voor me halen: waar ik stond, waar Y. lag en wat er gebeurde. Kan me bijna nog herinneren wat er op de tv was als het écht uit de hand liep. Y. huilde (zeg maar krijsen) vanaf 2 weken tm 2 maanden van 's morgens 7 tot middernacht. Totaal overstuur was hij en meestal alleen maar stil tijdens zijn flesjes. Kan bijna niet geloven dat ik dat ooit nog ga vergeten...
Wij hebben nu 1 kindje en daar houden we het ook bij. Dit wisten we al voordat ik zwanger was, maar na zo'n ontzettende rotkraamtijd en een hel van een bevalling weten we nu zeker dat er hier nooit een 2e komt. Daar komt ook een stukje financien bij. We verdienen verre van slecht allebei, maar we houden er wel rekening mee dat Y. misschien wel zal gaan studeren en dat alle kosten (school, ziektekosten e.d.) alleen maar meer zullen gaan worden ipv minder. Helemaal vooruit denken gaat natuurlijk niet, want als we allebei zonder werk komen te zitten wordt het weer een ander verhaal, maar op dit moment vinden we het fijn te weten dat we alles kunnen betalen zoals het er nu naar uitziet en niet na hoeven te denken over een vakantie, auto reparatie, nieuwe dingen die aangeschaft moeten worden als bv de tv, ijskast e.d. kapot gaan en dat we daarnaast nog geld over houden voor ons pensioen. Een pensioen in NL is tegenwoordig ook niet veel meer...
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik vraag me altijd af of kinderen wel zo gigantisch veel duurder worden zodra ze ouder worden. Ik betaal nu bijv €300 zelf aan kinderopvang per maand. Daarbovenop komt nog eten, kleding, luiers etc. Laten we zeggen €400? Ik kan me dus niét voorstellen dat een basisschool kind €400 kost in de maand. Een puber ook niet. Je hoeft niet elke maand nieuwe kleding, je hoeft niet op 10 verschillende sporten etc. Ik zat op 1 sport en dat was genoeg. Als ik daarbij ook nog op muziek wilde, moest ik dat zelf betalen. Mijn rijbewijs heb ik gekregen omdat ik niet ben gaan roken. Studies heb ik zelf betaald.
Ik denk niet dat kinderen er veel minder om opgroeien als ze bijv hun rijbewijs zelf moeten betalen. Of hun studie. Als de basis maar goed is.
Ik denk niet dat kinderen er veel minder om opgroeien als ze bijv hun rijbewijs zelf moeten betalen. Of hun studie. Als de basis maar goed is.
Gast- Gast
Ik moest alles zelf betalen omdat mijn ouders er ook het geld niet voor hadden. En ik ben absoluut nooit wat tekort gekomen.
We woonden in een prachtig vrijstaand huis met een enorme tuin en hadden een goed gevulde ijskast en het interesseerde me echt niet dat ik mijn rijbewijs zelf betaald heb of maar een cadeautje van 100 gulden/ 50 euro kreeg op mijn verjaardag ipv cadeaus voor honderen euros meerdere keren per jaar. We zaten gewoon op een sport in het dorp en kleding kregen we ook gewoon wanneer het nodig was en vanaf mijn 13e heb ik allerlei baantjes gehad en kon ik kleding en extraatjes zelf betalen. Die ervaring die ik al die jaren heb opgedaan vind ik ook waardevol.
Ik kreeg dan wel het maximale aan studiefinanciering maar dat is natuurlijk gewoon berekend op draagkracht. Denk ook niet dat ze die aanvullende beurs er in de toekomst af gaan doen. Als je het niet kunt betalen dan kun je het natuurlijk niet betalen.
Anyway, heel verhaal weer. Als ik mijn kind later een prima huis kan bieden en het aan eten en kleding niks tekort komt en het gewoon mee kan sporten of op schoolreisje dan vind ik het prima en maakt het met niet uit of er 2 of 4 komen. Ik vind er niks verkeerd aan als mijn kinderen een bijbaantje moeten nemen om een leuke spijkerbroek te kopen of hun rijbewijs bij elkaar moeten sparen. En misschien heeft hij of zij geeneens een studiefonds nodig omdat het besluit op zijn 16e te stoppen na het vmbo.
We woonden in een prachtig vrijstaand huis met een enorme tuin en hadden een goed gevulde ijskast en het interesseerde me echt niet dat ik mijn rijbewijs zelf betaald heb of maar een cadeautje van 100 gulden/ 50 euro kreeg op mijn verjaardag ipv cadeaus voor honderen euros meerdere keren per jaar. We zaten gewoon op een sport in het dorp en kleding kregen we ook gewoon wanneer het nodig was en vanaf mijn 13e heb ik allerlei baantjes gehad en kon ik kleding en extraatjes zelf betalen. Die ervaring die ik al die jaren heb opgedaan vind ik ook waardevol.
Ik kreeg dan wel het maximale aan studiefinanciering maar dat is natuurlijk gewoon berekend op draagkracht. Denk ook niet dat ze die aanvullende beurs er in de toekomst af gaan doen. Als je het niet kunt betalen dan kun je het natuurlijk niet betalen.
Anyway, heel verhaal weer. Als ik mijn kind later een prima huis kan bieden en het aan eten en kleding niks tekort komt en het gewoon mee kan sporten of op schoolreisje dan vind ik het prima en maakt het met niet uit of er 2 of 4 komen. Ik vind er niks verkeerd aan als mijn kinderen een bijbaantje moeten nemen om een leuke spijkerbroek te kopen of hun rijbewijs bij elkaar moeten sparen. En misschien heeft hij of zij geeneens een studiefonds nodig omdat het besluit op zijn 16e te stoppen na het vmbo.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
James schreef:Ik vraag me altijd af of kinderen wel zo gigantisch veel duurder worden zodra ze ouder worden. Ik betaal nu bijv €300 zelf aan kinderopvang per maand. Daarbovenop komt nog eten, kleding, luiers etc. Laten we zeggen €400? Ik kan me dus niét voorstellen dat een basisschool kind €400 kost in de maand. Een puber ook niet. Je hoeft niet elke maand nieuwe kleding, je hoeft niet op 10 verschillende sporten etc. Ik zat op 1 sport en dat was genoeg. Als ik daarbij ook nog op muziek wilde, moest ik dat zelf betalen. Mijn rijbewijs heb ik gekregen omdat ik niet ben gaan roken. Studies heb ik zelf betaald.
Eigenlijk wel mee eens.. Al denk ik wel dat er een bepaalde leeftijd komt waarop kinderen meer 'willen'.. Mag ik even dit.. Of kan even dat.. Nu is het natuurlijk aan de ouders zelf om zakgeld bijv. te bepalen en of ze de studie van hun kinderen wel niet bekostigen en allerlei andere uitgaves.. Ja even samengevat denk ik dat het ook op puberleeftijd een kwestie is van "wat wil je als ouder".. Kan me wel voorstellen dat de boodschappen duurder kunnen worden.. (als je ziet wat 4 jongens in hun puberjaren kunnen eten )
Gast- Gast
Ik heb een BBL opleiding gedaan omdat er na mij nog zoveel kinderen komen en het geld er gewoon niet was.James schreef:
Rijbewijs, huwelijk, huis, nu alles voor de kinderen, hebben we allemaal zelf betaald. En ik ben er echt niet slechter van geworden!!
Gast- Gast
ProudMama schreef:Ik heb een BBL opleiding gedaan omdat er na mij nog zoveel kinderen komen en het geld er gewoon niet was.James schreef:
Rijbewijs, huwelijk, huis, nu alles voor de kinderen, hebben we allemaal zelf betaald. En ik ben er echt niet slechter van geworden!!
+1
Gast- Gast
Ik heb geen broers en zussen en heb al vanaf heel jong ook veel zelf moeten betalen, door allerlei schulden thuis.
Zo kan het dus ook hehe
Zo kan het dus ook hehe
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
_MamaRosa_ schreef:ProudMama schreef:Ik heb een BBL opleiding gedaan omdat er na mij nog zoveel kinderen komen en het geld er gewoon niet was.James schreef:
+1
+2. Behalve de opleiding dan, ik kon wel naar een particuliere school en mijn zussen studeren allebei (een op de universiteit en een op de Hogeschool).
Gast- Gast
+1Alex schreef:_MamaRosa_ schreef:ProudMama schreef:Ik heb een BBL opleiding gedaan omdat er na mij nog zoveel kinderen komen en het geld er gewoon niet was.James schreef:
+1
+2. Behalve de opleiding dan, ik kon wel naar een particuliere school en mijn zussen studeren allebei (een op de universiteit en een op de Hogeschool).
Mijn ouders hadden 3 kinderen en hebben wel wat gespaard maar niet veel. Wij(de kinderen)hebben allemaal onze opleidingen zelf betaald, rijbewijs zelf betaald, huwelijk,inboedel enz.
Nu is het voor ons even goed zo. Een 3e zal er ooit misschien wel komen maar dan als de oudste uit de luiers is. En de jongste 2 jaar is. Sparen doen we voor hun p.m. maar dan moet je niet aan hele grote bedragen denken. Het is gewoon voor later als zakcentje. Kinderbijslag kunnen we nu nog missen. Dus dat zetten we apart en als we het nodig hebben voor de kids halen we er wat af. Misschien is het voor hun school. Maar ik vind dat ze er zelf ook wat voor moeten doen.
Mijn man had het thuis nog slechter zijn ouders hebben helemaal niet gespaard. Soms moesten hun thuis gewoon droog brood eten omdat er geen geld was. Maar hij en de andere kinderen zijn er niet slechter van geworden.
Zolang er maar liefde is..
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Mijn vriend is opgegroeid in een gezin met 6 kinderen. Toen zijn ouders samen waren, spaarden ze voor elk kind een bedrag. Alleen toen kwam er een scheiding en moeder kon 6 kinderen niet meer onderhouden. Toen werden de spaarrekeningen geplunderd en ze heeft nooit genoeg geld gehad om dat terug te betalen. Shit happens. Maar mijn vriend begrijpt het hartstikke goed en is ook nooit boos geweest dat dit moest. Het was gewoon niet anders. Je kunt de toekomst nou eenmaal niet voorspellen.
Gast- Gast
James schreef:Ik vraag me altijd af of kinderen wel zo gigantisch veel duurder worden zodra ze ouder worden. Ik betaal nu bijv €300 zelf aan kinderopvang per maand. Daarbovenop komt nog eten, kleding, luiers etc. Laten we zeggen €400? Ik kan me dus niét voorstellen dat een basisschool kind €400 kost in de maand. Een puber ook niet. Je hoeft niet elke maand nieuwe kleding, je hoeft niet op 10 verschillende sporten etc. Ik zat op 1 sport en dat was genoeg. Als ik daarbij ook nog op muziek wilde, moest ik dat zelf betalen. Mijn rijbewijs heb ik gekregen omdat ik niet ben gaan roken. Studies heb ik zelf betaald.
Dit ben ik deels wel met je eens. Als ze op basisschool zitten zijn ze niet meer in de luiers, dus heb je die kosten daarvan voor kleren en/of hobby. Wij betalen voor 2 kinderen 123 euro per maand zelf aan de opvang voor 2 dagen. Rijbewijs heb ik zelf moeten betalen(ma is wel 2x bijgesprongen, toen ik eigenlijk wilde stoppen) en studie heb ik zelf betaald, alleen de boeken werden door mijn moeder betaald.
Vanavond nog met manlief erover gehad, maar zover nu is het helaas van de baan.
Michje1985- Fluisteraar
Je man wil geen derde? Balen is dat hè, als je zelf nog wel graag zou willen?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Je man wil geen derde? Balen is dat hè, als je zelf nog wel graag zou willen?
Ja, dan baal je wel even en dan zegt hij doodleuk:'we waren er toch al over uit, er komt geen derde' grrr
Michje1985- Fluisteraar
Ja, maar ja, degene die NIET wil trekt in de praktijk toch aan het langste eind.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ach ga vandaag het toch nog eens over hebben als de kinderen op bed liggen. Vind het ook gewoon zo moeilijk de kleren en box enz weg te doen aan mijn zus, dat is zo definitief!
En is inderdaad zo, diegene die het niet mee eens is trekt aan het langste eind!Ben niet zo iemand die stiekem spiraaltje zou laten verwijderen en het gooit op een ongelukje, nee zo erg graag wil ik het niet, daar is mijn huwelijk te belangrijk voor!
En is inderdaad zo, diegene die het niet mee eens is trekt aan het langste eind!Ben niet zo iemand die stiekem spiraaltje zou laten verwijderen en het gooit op een ongelukje, nee zo erg graag wil ik het niet, daar is mijn huwelijk te belangrijk voor!
Michje1985- Fluisteraar
Vandaag nog over gehadtot huilens toe en hebben nog niks besloten, maar uiterlijk einde van het jaar maken we onze beslissing.
Moet met goede argumenten komen om het te doen enz. Hij zegt niet gelijk nee maar ook niet ja.
Moet met goede argumenten komen om het te doen enz. Hij zegt niet gelijk nee maar ook niet ja.
Michje1985- Fluisteraar
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat waren jullie afwegingen? (wel/geen derde)
» Derde kindje
» Derde Wereldoorlog..
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Over jezelf praten in de derde persoon
» Derde kindje
» Derde Wereldoorlog..
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Over jezelf praten in de derde persoon
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: