Derde kindje
+8
*Troela*
woezel
maiadebij
Shopaholic
Dora
Printje
Sterrin_
Aoi
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Derde kindje
Voor de mama's met drie (of meer) kindjes, hoe veel leeftijdsverschil zit er tussen de kindjes?
Hoe was de overgang van 2 naar 3? (ik vond t zelf best wennen van 1 naar 2)
Hoe is t financieel gegaan? Veel extra kosten gehad?
Hoe was de overgang van 2 naar 3? (ik vond t zelf best wennen van 1 naar 2)
Hoe is t financieel gegaan? Veel extra kosten gehad?
Gast- Gast
Re: Derde kindje
Wij hebben er bij de oudste en middelste 1,5 jaar tussen zitten en bij de middelste en jongste 2,5 jaar. Ik vond de overgang van 1 naar 2 heftig maar de derde is er gewoon bijgekomen, dat liep allemaal wel. Het is pittiger omdat ik nu 2 kinderen heb die 's nachts wakker worden ipv 1, maar overdag scheelt het eigenlijk niks in drukte.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Hier van 2 naar 4 gegaan. De oudste was 3, tweede was 2 toen de tweeling is geboren. Financieel een stuk pittiger omdat ik ben gaan minderen met werk, 3 kinderen in de luiers en natuurlijk voor 4 kinderen kleren. Ik heb ze wel 17 maanden borstvoeding gegeven, dus dat spaarden we weer uit. Ook kon ik van een vriendin met een tweeling veel kleertjes goedkoop overnemen.
Eerder kocht ik zo tussendoor kleding, maar nu ben ik daar veel bewuster mee bezig. Zomerjassen ben ik nu voor 4 kinderen klaar voor 60 euro, en allemaal nieuw, ik let veel op acties zoals 2e voor de helft enz.
Ik wil en kan er gewoon minder aan uitgeven, nu de jongsten ook ouder worden, zijn de kleren ook weer duurder, maar met goed opletten weet ik toch altijd wel leuke kleding te vinden.
Extra kosten zaten bij ons vooral in een andere auto, 4 kinderen past nou eenmaal niet in een gewone, en we hadden net een paar maanden een nieuwe. Dus dat was weer een hele grote uitgave. De kinderwagen hebben we via mp, daar wilde ik niet teveel aankwijt, maar een tweelingwagen moest natuurlijk wel! Die kosten heb je niet met een volgende eenling. Gelukkig hadden we al wel 2 edikantjes, dus wat de babykamer betreft geen extra kosten. Op nieuw beddengied na. En een extra autostoeltje moest er natuurlijk ook nog bij. Als het gewoon 1 kindje was had het veel gescheeld.
Eerder kocht ik zo tussendoor kleding, maar nu ben ik daar veel bewuster mee bezig. Zomerjassen ben ik nu voor 4 kinderen klaar voor 60 euro, en allemaal nieuw, ik let veel op acties zoals 2e voor de helft enz.
Ik wil en kan er gewoon minder aan uitgeven, nu de jongsten ook ouder worden, zijn de kleren ook weer duurder, maar met goed opletten weet ik toch altijd wel leuke kleding te vinden.
Extra kosten zaten bij ons vooral in een andere auto, 4 kinderen past nou eenmaal niet in een gewone, en we hadden net een paar maanden een nieuwe. Dus dat was weer een hele grote uitgave. De kinderwagen hebben we via mp, daar wilde ik niet teveel aankwijt, maar een tweelingwagen moest natuurlijk wel! Die kosten heb je niet met een volgende eenling. Gelukkig hadden we al wel 2 edikantjes, dus wat de babykamer betreft geen extra kosten. Op nieuw beddengied na. En een extra autostoeltje moest er natuurlijk ook nog bij. Als het gewoon 1 kindje was had het veel gescheeld.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik vond zelf de overgang van 0 naar echt vreselijk groot, een wereldschok zo mogelijk haha van 1 naar 2 vind ik tot nu toe echt een eitje. Ik hoor idd altijd dat een derde zo meegaat in het hele gebeuren.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Gezien je fb-status...
Ga ervoor!
En doe je best voor een zwarte hè?!
Ga ervoor!
En doe je best voor een zwarte hè?!
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ik vond van 0 naar 1 ook vreselijk..met een 2e ging het al makkelijker..mocht er wel een 3e komen zal er nu niet zo weinig leeftijdsverschil in zitten hoor.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
ik vond van 0 naar 1 ook zwaar, maar van 1 naar 2 (1,5 jaar verschil) veel makkelijker. Dus hopelijk wordt dit nog makkelijker , dan zit er tussen de jongste 2 straks even ruim 2,5 jaar. Enige verschil lijkt me wel dat ik straks zoveel moet heen en weren naar de kleuter en peuterschool met de andere 2. Toen J kwam, was N nog lekker thuis natuurlijk.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik
Gast- Gast
Minneke, ik ervaarde het net als jou.
Maar van 2 naar 3 viel me weer mee draaide gewoon mee met de rest. We moesten er toch uit naar school enz.
Maar van 2 naar 3 viel me weer mee draaide gewoon mee met de rest. We moesten er toch uit naar school enz.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Minneke schreef:Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik
Zo ervaar ik het ook! Laatst was de oudste een weekendje logeren, en wat een rust zeg met alleen de jongste thuis haha!
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
+1Minneke schreef:Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik
Ik vind van 1 naar 2 ook veel pittiger. Maar dat komt ook omdat ik geestelijk erg in de knoop zit met mezelf. Als hier een 3e komt dan is het pas als de jongste op school zit.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Minneke schreef:Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik
Nee dat had ik ook hoor. Maar die derde maakt dan niet zo veel meer uit vind ik. Maar vond de overgang van 1 naar 2 heel zwaar.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Ik vond van 1 naar 2 ook heel veel zwaarder dan van 0 naar 1.Minneke schreef:Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik ook minneke.
De 3e hier was weer terug naar af. De middelste was bijna 4. Dat was aan de ene kant makkelijk en lekker rustig. Maar ook weer echt wennen.
De 3e hier was weer terug naar af. De middelste was bijna 4. Dat was aan de ene kant makkelijk en lekker rustig. Maar ook weer echt wennen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Liadan schreef:Ik vond van 1 naar 2 ook heel veel zwaarder dan van 0 naar 1.Minneke schreef:Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik
Ik ook, en dat terwijl het beide makkelijke kinderen zijn...j zelfs nog makkelijker dan l
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Liadan schreef:Ik vond van 1 naar 2 ook heel veel zwaarder dan van 0 naar 1.Minneke schreef:Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik
Ik ook, en dat terwijl het beide makkelijke kinderen zijn...j zelfs nog makkelijker dan l
Ik vond dat dus ook!
Gast- Gast
Grappig die verschillen. Ik vind het nu echt zoveel makkelijker, wel veel drukker maar wel makkelijker. Ik vond de overgang van 0-1 echt vreselijk dat ik regelmatig dacht waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen,
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Soortgelijke onderwerpen
» Wel of geen derde?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» een 2e kindje?
» Wat waren jullie afwegingen? (wel/geen derde)
» Cadeau voor derde verjaardag!! (meisje)
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» een 2e kindje?
» Wat waren jullie afwegingen? (wel/geen derde)
» Cadeau voor derde verjaardag!! (meisje)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: