Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Derde kindje

+8
*Troela*
woezel
maiadebij
Shopaholic
Dora
Printje
Sterrin_
Aoi
12 plaatsers

Ga naar beneden

Derde kindje Empty Derde kindje

Bericht  Gast zo 3 maa 2013 - 22:34

Voor de mama's met drie (of meer) kindjes, hoe veel leeftijdsverschil zit er tussen de kindjes?
Hoe was de overgang van 2 naar 3? (ik vond t zelf best wennen van 1 naar 2)
Hoe is t financieel gegaan? Veel extra kosten gehad?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Derde kindje Empty Re: Derde kindje

Bericht  Aoi zo 3 maa 2013 - 22:46

Wij hebben er bij de oudste en middelste 1,5 jaar tussen zitten en bij de middelste en jongste 2,5 jaar. Ik vond de overgang van 1 naar 2 heftig maar de derde is er gewoon bijgekomen, dat liep allemaal wel. Het is pittiger omdat ik nu 2 kinderen heb die 's nachts wakker worden ipv 1, maar overdag scheelt het eigenlijk niks in drukte.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  Sterrin_ zo 3 maa 2013 - 23:08

Hier van 2 naar 4 gegaan. De oudste was 3, tweede was 2 toen de tweeling is geboren. Financieel een stuk pittiger omdat ik ben gaan minderen met werk, 3 kinderen in de luiers en natuurlijk voor 4 kinderen kleren. Ik heb ze wel 17 maanden borstvoeding gegeven, dus dat spaarden we weer uit. Ook kon ik van een vriendin met een tweeling veel kleertjes goedkoop overnemen.

Eerder kocht ik zo tussendoor kleding, maar nu ben ik daar veel bewuster mee bezig. Zomerjassen ben ik nu voor 4 kinderen klaar voor 60 euro, en allemaal nieuw, ik let veel op acties zoals 2e voor de helft enz.

Ik wil en kan er gewoon minder aan uitgeven, nu de jongsten ook ouder worden, zijn de kleren ook weer duurder, maar met goed opletten weet ik toch altijd wel leuke kleding te vinden.

Extra kosten zaten bij ons vooral in een andere auto, 4 kinderen past nou eenmaal niet in een gewone, en we hadden net een paar maanden een nieuwe. Dus dat was weer een hele grote uitgave. De kinderwagen hebben we via mp, daar wilde ik niet teveel aankwijt, maar een tweelingwagen moest natuurlijk wel! Die kosten heb je niet met een volgende eenling. Gelukkig hadden we al wel 2 edikantjes, dus wat de babykamer betreft geen extra kosten. Op nieuw beddengied na. En een extra autostoeltje moest er natuurlijk ook nog bij. Als het gewoon 1 kindje was had het veel gescheeld. Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 3:06

Ik vond zelf de overgang van 0 naar echt vreselijk groot, een wereldschok zo mogelijk haha van 1 naar 2 vind ik tot nu toe echt een eitje. Ik hoor idd altijd dat een derde zo meegaat in het hele gebeuren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Dora ma 4 maa 2013 - 3:54

Gezien je fb-status...

Ga ervoor!
En doe je best voor een zwarte hè?!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Shopaholic ma 4 maa 2013 - 5:18

Ik vond van 0 naar 1 ook vreselijk..met een 2e ging het al makkelijker..mocht er wel een 3e komen zal er nu niet zo weinig leeftijdsverschil in zitten hoor.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  maiadebij ma 4 maa 2013 - 5:27

ik vond van 0 naar 1 ook zwaar, maar van 1 naar 2 (1,5 jaar verschil) veel makkelijker. Dus hopelijk wordt dit nog makkelijker Laughing, dan zit er tussen de jongste 2 straks even ruim 2,5 jaar. Enige verschil lijkt me wel dat ik straks zoveel moet heen en weren naar de kleuter en peuterschool met de andere 2. Toen J kwam, was N nog lekker thuis natuurlijk.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 6:26

Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik smile

Gast
Gast

Bericht  woezel ma 4 maa 2013 - 6:33

Minneke, ik ervaarde het net als jou.
Maar van 2 naar 3 viel me weer mee draaide gewoon mee met de rest. We moesten er toch uit naar school enz.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  *Troela* ma 4 maa 2013 - 6:49

Minneke schreef:Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik Derde kindje 561177

Zo ervaar ik het ook! Laatst was de oudste een weekendje logeren, en wat een rust zeg met alleen de jongste thuis haha!

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Bruintje Beer ma 4 maa 2013 - 7:03

Minneke schreef:Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik Derde kindje 561177
+1
Ik vind van 1 naar 2 ook veel pittiger. Maar dat komt ook omdat ik geestelijk erg in de knoop zit met mezelf. Als hier een 3e komt dan is het pas als de jongste op school zit.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Aoi ma 4 maa 2013 - 7:04

Minneke schreef:Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik smile

Nee dat had ik ook hoor. Maar die derde maakt dan niet zo veel meer uit vind ik. Maar vond de overgang van 1 naar 2 heel zwaar.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  Liadan ma 4 maa 2013 - 7:08

Minneke schreef:Ben ik de enige die van 1 naar 2 zwaarder vond dan van 0 naar 1? Met 1 was alles zo heerlijk rustig, makkelijk en overzichtelijk... Met 2 raakte ik voor mijn gevoel alle controle kwijt. Ik zou ze beiden voor geen goud missen hoor, maar ik vind 2 al pittig genoeg geloof ik smile
Ik vond van 1 naar 2 ook heel veel zwaarder dan van 0 naar 1.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Mamsie ma 4 maa 2013 - 7:47

Ik ook minneke.

De 3e hier was weer terug naar af. De middelste was bijna 4. Dat was aan de ene kant makkelijk en lekker rustig. Maar ook weer echt wennen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L ma 4 maa 2013 - 7:51

Liadan schreef:

Ik ook, en dat terwijl het beide makkelijke kinderen zijn...j zelfs nog makkelijker dan l

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast ma 4 maa 2013 - 9:40

Flower_L schreef:
Liadan schreef:

Ik ook, en dat terwijl het beide makkelijke kinderen zijn...j zelfs nog makkelijker dan l

Ik vond dat dus ook!

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 4 maa 2013 - 9:44

Grappig die verschillen. Ik vind het nu echt zoveel makkelijker, wel veel drukker maar wel makkelijker. Ik vond de overgang van 0-1 echt vreselijk dat ik regelmatig dacht waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen,
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud