Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of geen derde?

+15
Printje
Mamasapje
LotteK
LMCurious
RYW
Liadan
Wennes
Darius
Floor
meisjesmama
maiadebij
Susan
L!ND@
Mamsie
Michje1985
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wel of geen derde? Empty Wel of geen derde?

Bericht  Michje1985 do 4 aug 2011 - 7:43

Wie heeft hier ervaring mee of heeft hierover zitten twijfelen?
Zo ja, waardoor hebben jullie het beslist wel of niet te doen?
Hoeveel maanden zat er tussen de kinderen en hoe snel waren jullie zwanger?

Wij hebben inmiddels 2 kinderen, 1 van 27 maanden en 1 van 12 maanden en het begint bij mij te kriebelen.
Een maand of 3 geleden hebben we er al over gesproken en gepraat, berekeningen gemaakt enz.
Even weer aan de kant gezet, aangezien ik binnen 1 maand examen heb via mijn werk en in april mijn contract moet verlengd worden naar een onbepaalde tijds contract, maar toch vind ik het raar idee nooit meer zwanger te zijn en toch nog 1 broertje of zusje te kunnen schenken aan onze kinderen, wanneer het ons is gegund om nog een derde gezonde kleine op de wereld te zetten.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen derde? Empty Re: Wel of geen derde?

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:02

Ik denk dat de argumenten voor een volgend kindje weer anders liggen. Ook kan het zwanger raken hierin natuurlijk ook verschillend zijn. Wij willen graag een derde kindje maar dat kan nu niet wegens medische ellendig lange wachtlijsten. Maar anders zou ik mijn keuze hierin niet laten afhangen van andermans ervaringen.

Gast
Gast

Bericht  Michje1985 do 4 aug 2011 - 8:06

Laat het er ook zeker niet vanaf hangen, maar ik ben benieuwd naar de beweegredenen.

Dit omdat je tegenwoordig steeds vaker maar 2 kinderen ziet in een gezin. Vraag me af of een derde haalbaar zou zijn of hoe anderen die beslissing hebben genomen.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:10

Dat begrijp ik Very Happy voor mij is het een puur een gevoel, ik heb altijd graag 3 kinderen gehad, ik hoop dat dit ook ooit haalbaar mag zijn. Ben jij trouwens de moeder van L&R ?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:12

Ik heb nu de beslissing genomen om het (als het ons gegund is) bij 2 kinderen te houden, omdat mijn ouders er 4 hebben en dat mij gewoon veel en veel te druk is. Eentje lijkt me eenzaam, 3 lijkt me teveel, dan blijft alleen 2 over. Dat is mijn beweegreden.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie do 4 aug 2011 - 8:14

Wij dachten klaar te zijn na 2 maar na een tijd begon het toch te kriebelen en het voelde nog niet af. Mijn vriend twijfelde nog een tijd maar toen ook hij het wou zijn we er voor gegaan. Tussen de eerste 2 zit 2.5 jaar en tussen de middelste en de jongste 4 jaar. Dat is wat meer maar ik vind het heerlijk!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:15

volgens mij moet je niet naar beweegredenen kijken, het graag willen van nog een kindje is gewoon een gevoel, net als je graag een eerste of tweede kindje zou willen. En als nu niet het juist moment is, wil toch niet zeggen dat er nooit een derde kan komen?

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ do 4 aug 2011 - 8:19

Ik heb eigenlijk geen beweegreden, het is meer een gevoel. Maar helaas denkt mijn man er anders over, die vind 2 kinderen wel genoeg en....die hebben we nog niet eens! We moeten dus eerst maar eens ervaren hoe het is om 2 kindjes te mogen hebben, als dat ons überhaupt al gegeven is. Wie weet denk ik er dan wel anders over, maar dit is wat mijn gevoel me al jaren ingeeft.

even off-topic Leuk dat je hier weer komt kletsen! Jij hebt ooit de geboorte van mijn dochter aangekondigd op het oude forum Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:20

Ik denk niet dat hier een derde komt. Emotioneel gezien zou ik heel graag nog een keer zwanger zijn en bevallen. Maar rationeel lijkt het me te druk. Nu kun je er allebei een vasthouden. Bij drie rent er dan nog steeds een los rond.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 8:21

Oh nu ik dit zie bedenk ik me dat ik totaaaaaal ben vergeten om op je berichtje te reageren, sorry! Bij deze dus nog even Wink

Wij willen ook graag een derde nu en voor ons is dat gevoel het allerbelangrijkste. Toen wij allebei zeker wisten dat we graag wilden zijn we gaan uitzoeken voor zover dat kan of het financieel haalbaar is voor ons, wat de consequenties verder zouden zijn voor opleiding/werk en praktisch zoals kinderwagen, auto etc. Maar het allerbelangrijkste is toch wel het gevoel geweest, wij weten gewoon dat we een derde willen en de omstandigheden zijn ernaar. Maar dat is wel zooo persoonlijk, wat hierboven ook al gezegd wordt.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 4 aug 2011 - 8:36

Minneke schreef:Ik denk niet dat hier een derde komt. Emotioneel gezien zou ik heel graag nog een keer zwanger zijn en bevallen. Maar rationeel lijkt het me te druk. Nu kun je er allebei een vasthouden. Bij drie rent er dan nog steeds een los rond.

Bij ons komt er denk ik ook geen derde meer. Stiekem heb ik soms nog wel hoop dat het ooit toch nog zal gebeuren, maar voor nu zou het ook teveel zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  maiadebij do 4 aug 2011 - 10:56

Ja ik zou graag een derde kindje willen en dat is echt puur en alleen m'n gevoel. De praktische dingen vinden we wel weer een oplossing voor. Maar omdat het waarschijnlijk m'n laatste zwangerschap zal zijn, wil ik er 100% van genieten (zowel de zwangerschap als de babytijd) omdat ik die periodes zo bijzonder heb gevonden. Dus om die reden wachten we nog even, tot N ongeveer naar school gaat en ik weer iets meer tijd over hou! Ik had zo'n beetje bedacht er rond sept 2012 voor te gaan... Nu nog even al mijn tijd en aandacht aan deze 2 kleine schatjes geven!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 19:04

Hier zitten we sinds kort ook weer te twijfelen. Aan de ene kant zeg ik ja, we gaan ervoor. Aan de andere kant, mijn bekken zijn nog steeds niet de oude en ik ben bang dat ik dan helemaal niet meer kan lopen met een dikke buik. Daarnaast hebben we nu geen ruimte in de auto, je kunt dan niet meer op de fiets weg.... Ik vind het allemaal wat onpraktisch, hoewel er vast oplossingen voor zijn.

De andere reden is dat ik nu 2 jongens heb. En mijn vraag is dan; ga ik voor een derde omdat ik nog een baby wil of omdat ik graag een meisje wil... Dat vind ik namelijk geen goed argument om nog voor een derde te gaan....

Ik twijfel nog even verder......

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 19:13

Wij hebben intussen de keuze al gemaakt haha.. maar wij hadden beide heel sterk toen ik zwanger was van Merle, we willen de deur voor een 3e kindje niet dicht doen.... op een gegeven moment hebben we gekeken naar een periode om er voor te gaan. (ik had net een nieuwe functie op men werk vandaar)...
we zijn ook heel eerlijk als mensen zeggen het zal nu wel klaar zijn; wij zeggen dan dat weten we nog niet.... (weten we ook echt niet haha, ros zou wel een heel elftal willen)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 19:26

Ik ben benieuwd Beegee! (Als we hier beide nog lang genoeg rondhangen) bij hoeveel kinderen het dan blijft bij jullie! De meeste mensen houden het toch bij 2 kinderen, soms 3 maar dat zie je ook al niet veel meer. Grotere gezinnen van 4 kinderen of meer is onderhand echt een uitzondering!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 19:41

Bazyle schreef:Ik ben benieuwd Beegee! (Als we hier beide nog lang genoeg rondhangen) bij hoeveel kinderen het dan blijft bij jullie! De meeste mensen houden het toch bij 2 kinderen, soms 3 maar dat zie je ook al niet veel meer. Grotere gezinnen van 4 kinderen of meer is onderhand echt een uitzondering!

Ik merk hier in mijn omgeving echt dat mensen 'raar' kijken als ik zeg dat ik zwanger ben van de 3e...het is niet zo gewoon meer natuurlijk...
Ik persoonlijk denk dat wij max 4 kindjes zullen krijgen (tenzij er nog een tweeling komt natuurlijk haha) maar goed wie weet wat de toekomst brengt en blijft het ook wel bij 3

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama do 4 aug 2011 - 21:29

Hier laten we het er bij 2.
Deze keuze hebben we ooit al gemaakt. En zo heb ik mijn laatste zwangerschap ook beleefd. Wieg heb ik al verkocht, box gaat binnekort op mp. Alleen de babykleding dat vind ik nog steeds een beetje lastig.
Ik had ook laatst de kleine van mijn vriendin vast en vond het heerlijk maar ook fijn dat ik hem weer mocht teruggeven.

In mijn omgeving hoor ik toch wel steeds meer zwanger van de 3de.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Floor do 4 aug 2011 - 21:33

BeeGee schreef:
Bazyle schreef:Ik ben benieuwd Beegee! (Als we hier beide nog lang genoeg rondhangen) bij hoeveel kinderen het dan blijft bij jullie! De meeste mensen houden het toch bij 2 kinderen, soms 3 maar dat zie je ook al niet veel meer. Grotere gezinnen van 4 kinderen of meer is onderhand echt een uitzondering!

Ik merk hier in mijn omgeving echt dat mensen 'raar' kijken als ik zeg dat ik zwanger ben van de 3e...het is niet zo gewoon meer natuurlijk...
Ik persoonlijk denk dat wij max 4 kindjes zullen krijgen (tenzij er nog een tweeling komt natuurlijk haha) maar goed wie weet wat de toekomst brengt en blijft het ook wel bij 3

'bij ons' in de straat is 3 echt normaal, iedereen heeft minimaal 2 of 3 kinderen en dan zijn er nog genoeg met 4 kinderen.
Wij liepen echt achter met 0, we zijn bijna als laatste in de straat komen wonen en stonden dan ook bekend als 'dat stel zonder kinderen'
Maar verder is het wel een uitzondering hoor, ik vind ook dat je het niet vaak ziet gezinnen met 3 of 4 kinderen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius do 4 aug 2011 - 21:35

Wij willen ook graag een derde, eigenlijk altijd al wel gewild.

Maar toch is het wel wat minder vanzelfsprekend dan bij een tweede, we moeten nu even denken hoe we het doen met slaapkamers en de auto.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 21:36

Ik zou er ook wel 4 willen, heb ik ook altijd al gezegd. Maar 4 wordt toch wel een stuk lastiger vind ik, je hebt grotere auto nodig, wij zouden zeker moeten verhuizen. Maar toch lijkt me dat wel leuk.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 aug 2011 - 21:59

Ik ben nog maar net bevallen, maar ik weet zeker dat als het lichamelijk en financieel haalbaar is er bij ons ook nog wel minimaal 1 kindje bij komt.

Maar goed, voorlopig eerst maar eens genieten van deze 2 en alles op de rit krijgen voor we daar echt plannen voor maken.

Een echt groot gezin gaat het niet worden, maar 4 vind ik wel een heel mooi gezinnetje... We zullen zien wat de toekomst gaat brengen!

Gast
Gast

Bericht  Wennes do 4 aug 2011 - 23:37

Hey meis, jij ook weer actief op het forum?

Ik denk dat je in jullie situatie niet alleen moet kijken naar of je het wil, maar ook of het kan. Financieel redden jullie het nu, maar een derde kindje is ook weer meer uitgaven. En niet alleen nu, maar vooral later als ze willen studeren. Denk ook aan een zwangerschap. Je had van R ook wel een heftige zwangerschap en veel klachten rondom je bekken. Toen had je het al zwaar met de zorg voor L en nu zou je dan 2 kindjes rond hebben lopen.

Ik wil zeker niet negatief overkomen, maar wel dat je hieraan denkt. Als jullie ervoor gaan hoop ik dat het snel raak mag zijn en je een fijne zwangerschap hebt. Veel succes.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Liadan do 4 aug 2011 - 23:56

Ik zou ook graag een derde willen (wel pas over een paar jaar), maar mijn vriend wil niet meer. Tijdens mijn laatste zwangerschap stond hij nog wel open voor een derde, maar nu ons zoontje zoveel huilt ziet hij een derde niet meer zitten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 0:25

Hier hadden we vanaf het begin die wens voor 3 kinderen. Man 3 ik 3 of 4, en nu zijn we gezegend met 3 prachtkinderen.
De 3e kwam hier nadat de oudste al op school zat. Dat vond ik zelf wel prettig, zodat je al aan dat schoolritme gewend bent.
Hier is het zoals het er nu voor staat klaar. Ze hebben allemaal hun kamertje, wat ik toch ook wel belangrijk vind.
Hoopte dan ook echt wel te genieten vd laatste zwangerschap, helaas is dat door bekkenklachten en op het eind flinke klachten niet echt gelukt. Maar dat was waarschijnlijk ook zo als we er langer tussen hadden gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 0:58

Wij hadden altijd de wens om 4 kinderen te krijgen.
Nu was ik de 3e keer zwanger van een tweeling, dus dat kan ook nog natuurlijk.
Hier was het dan weer een nieuwe auto kopen, terwijl we net een jaar een stationcar hadden, waarbij een 3e nog in zou kunnen. Niet dus.

Ik zou nu zo weer voor een 5e willen gaan, maar ivm mijn ziekte doen we dat ws. toch niet, en ik durf eigenlijk ook niet nog een keer te bevallen. Het voelt nu wel af eigenlijk, ookal is dat hele kleine voor mij altijd heel aantrekkelijk. Wat dat betreft zou ik er wel 10 willen, maar beter van niet dus! :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: