Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Derde Wereldoorlog..

+8
Caramba
Printje
Fayebella
La Senza
Lejow
Slakje
rapa nui
Bazinga
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Derde Wereldoorlog.. Empty Derde Wereldoorlog..

Bericht  Bazinga ma 15 apr 2013 - 7:17

.. Mogelijk of niet? Wat denk jij?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Derde Wereldoorlog.. Empty Re: Derde Wereldoorlog..

Bericht  rapa nui ma 15 apr 2013 - 7:26

Zeker. Ik zie de situatie in het Midden Oosten nog wel eens ontploffen tussen Iran en Israel en dan kan dit zich snel verder escaleren. Of op andere plekken, misschien nu niet meteen met Noord Korea maar combi's tussen China, Rusland en Amerika blijven gevaarlijk. Of toch een keer beginnen tussen Pakistan en India die beide kernwapens hebben. Of mischien wel dichterbij als we crisis blijven houden wat zich verder kan escaleren.

Maar eigenlijk denk ik daar liever niet te diep en te vaak over na...
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  rapa nui ma 15 apr 2013 - 7:52

Bazinga schreef:.. Mogelijk of niet? Wat denk jij?

En wat denk jezelf?

En waarom stel je deze vraag nu op het forum?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bazinga ma 15 apr 2013 - 8:02

Ik denk niet dat er nog een Wereldoorlog komt, maar da's juist door de aanwezigheid van de vele kernwapens. Als die worden afgevuurd, blijft er volgens mij niks over!

En ik vraag 't op 't forum omdat ik 't me afvroeg Wink Ik denk sowieso bijna dagelijks aan WO2 en ik vroeg me af of zoiets nog 's zou kunnen gebeuren.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  rapa nui ma 15 apr 2013 - 8:26

Zit ik me eigenlijk al een poos af te vragen: is er een speciale reden dat je zo geinteresseerd bent in WO2? Is dit ivm dingen die in de WO2 gebeurd zijn met / gedaan zijn door familie? Of gewoon algemene belangstelling? En lees je er vooral over? of bezoek je ook oorlogs/verzets/bevrijdingsmuseums, begraafplaatsen, en reënactment dingen over WO?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Slakje ma 15 apr 2013 - 8:31

Ik denk daar niet teveel over na. Straks ga ik nog een bunker bouwen en blikvoeding met hopen inslaan...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Lejow ma 15 apr 2013 - 8:32

Whaha en ik denken: WTF is 'blikvoeding met hopen' laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  La Senza ma 15 apr 2013 - 8:36

Lejow schreef:Whaha en ik denken: WTF is 'blikvoeding met hopen' Derde Wereldoorlog.. 394967
lol! Zo las ik het ook.

Ik moest aan Justin Bieber denken bij dit topic en dat wil ik helemaal niet. No
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Bericht  Bazinga ma 15 apr 2013 - 8:37

Geen idee eigenlijk, ik denk dat 't bij mijn moeder vandaan komt; zij heeft ook die obsessie. Maar waar 't verder vandaan komt? Op haar opa na, heeft mijn familie de oorlog niet (bewust) meegemaakt; mijn opa's en oma's waren nog te jong. M'n moeders opa zat in 't Verzet, dus misschien dat dat de trigger is?

Verder trek ik 't me gewoon ontzettend aan, heel de Holocaust en vooral de 'nazorg' na de oorlog. Reënactment-dingen trekken me niet zo, maar ik vind vooral 't sociale gedeelte van de oorlog interessant, 't dagelijks leven in de grote stad, tijdens WO2 bijv en vooral de Holocaust en 't Verzet. Ik heb wel veel musea, exposities en begraafplaatsen bezocht en verder lees ik vooral veel, alles wat over de Holocaust gaat, lees ik, zelfs de ontkennings-verhalen.

Oh en ik kom uit IJmuiden, dus ik heb natuurlijk wel de bunkers bezocht Wink

Ik blijf me gewoon zo verbazen dat 't mogelijk is geweest.. De oorlog an sich niet, hoor, dat begrijp ik wel. Maar heel de rassen-haat is voor mij zo'n idioot iets :/ En 't uitleveren van mensen, van levens, ik kan 't gewoon niet bevatten. Maar omdat er geen antwoord op is, geen verklaring, denk ik ook niet 't ooit los te kúnnen laten!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  La Senza ma 15 apr 2013 - 8:39

Ik begrijp je wel hoor Bazinga. Ik heb die interesse ook. Niet zo diep als jij, maar wel zo diep dat ik volgend jaar naar Auschwitz ga. Lijkt me erg interessant om te zien.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Fayebella ma 15 apr 2013 - 8:40

Ik denk wel dat de 3e wereldoorlog uit zal breken ooit. Al hoop ik natuurlijk van niet, maar er is nu zoveel haat op de wereld tussen bevolkingsgroepen, dat kan niet goed gaan.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 8:43

Natuurlijk is het mogelijk. Oorlog is helaas altijd mogelijk.

Gast
Gast

Bericht  La Senza ma 15 apr 2013 - 8:44

Lennox schreef:Natuurlijk is het mogelijk. Oorlog is helaas altijd mogelijk.
Ik denk dat ze eerder bedoelt of je het verwacht of niet.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bazinga ma 15 apr 2013 - 8:47

Heel krom, maar ik heb paar jaar geleden besloten niet naar Auschwitz te gaan.. Vanwege een mogelijk idioot standpunt...; ik vind dat 't te commercieel wordt gemaakt.

Say what?

Ja! Er is shit weer opgebouwd en de huidige directie, is onder de 40 en heeft niks met 't Jodendom, de Holocaust of 't kamp te maken (gehad). Op zich allemaal begrijpelijk, maar 't is zo'n toeristisch iets geworden :/ Er zijn zomers (ja, alleen zomers) bekend, dat er 30.000 mensen op één dag zijn gekomen om te kijken.

Hoewel ik 't begrijp en enerzijds toejuich, word ik er misselijk van, dat ze Auschwitz steeds 'updaten', omdat 't van de kaart dreigt te vallen, aangezien de laatste overlevende ook ouder worden.

Meh ik kan 't niet uitleggen :P Ik kijk ook niemand er op aan als ze heen gaan, maar ik zit echt te wachten tot er iemand flesjes water staat te verkopen voor 4,- per stuk of zo, met een gratis plattegrond erbij.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga ma 15 apr 2013 - 8:48

Lennox schreef:Natuurlijk is het mogelijk. Oorlog is helaas altijd mogelijk.

En ik bedoel een wereldoorlog, hè? Niet zoals Amerika - Vietnam of Korea - Korea..

Technisch gezien, als we allemaal braaf de regels volgen, is een wereldoorlog niet echt meer mogelijk, gezien alle verdragen die getekend zijn. Vandaar dat ik me afvraag, verwacht iemand zoiets nog?

Ik denk trouwens eerder dat er weer burgeroorlogen gaan ontstaan.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 8:51

Ja, maar als er echt oorlog zou zijn, denk je dat men zich dan echt nog aan verdragen zou houden? Ik vind die verdragen altijd zoiets raars, goed dat ze er zijn hoor, maar als iemand écht oorlog zou willen voeren, dan kijken ze ook niet naar al die afspraken, hoor.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga ma 15 apr 2013 - 8:55

Dat is gebleken Wink

Alleen hadden we destijds tanks en paarden (jeej!) en nu F-getal vliegtuigen en kernwapens om hele landen mee weg te vagen.

Zou dat ze tegenhouden of krijg je een oorlog met een ijstijd als gevolg?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  La Senza ma 15 apr 2013 - 8:56

Bazinga schreef:
Meh ik kan 't niet uitleggen Derde Wereldoorlog.. 253468018 Ik kijk ook niemand er op aan als ze heen gaan, maar ik zit echt te wachten tot er iemand flesjes water staat te verkopen voor 4,- per stuk of zo, met een gratis plattegrond erbij.
Dat vond ik destijds zó erg bij Ground Zero. Ik haatte die mensen echt die er een slaatje uit probeerden te slaan.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  rapa nui ma 15 apr 2013 - 9:07

Bazinga schreef:Heel krom, maar ik heb paar jaar geleden besloten niet naar Auschwitz te gaan.. Vanwege een mogelijk idioot standpunt...; ik vind dat 't te commercieel wordt gemaakt.

Say what?

Ja! Er is shit weer opgebouwd en de huidige directie, is onder de 40 en heeft niks met 't Jodendom, de Holocaust of 't kamp te maken (gehad). Op zich allemaal begrijpelijk, maar 't is zo'n toeristisch iets geworden :/ Er zijn zomers (ja, alleen zomers) bekend, dat er 30.000 mensen op één dag zijn gekomen om te kijken.

Hoewel ik 't begrijp en enerzijds toejuich, word ik er misselijk van, dat ze Auschwitz steeds 'updaten', omdat 't van de kaart dreigt te vallen, aangezien de laatste overlevende ook ouder worden.

Meh ik kan 't niet uitleggen Derde Wereldoorlog.. 253468018 Ik kijk ook niemand er op aan als ze heen gaan, maar ik zit echt te wachten tot er iemand flesjes water staat te verkopen voor 4,- per stuk of zo, met een gratis plattegrond erbij.

Ik ben er vorig jaar geweest en het was zeker indrukwekkend en ook ongelovelijk als je bv bij de restanten van gaskamers staat. Dat zo iets heeft kunnen gebeuren, aan de lopende band. Ik kan me wel wat voorstellen bij jouw gedachtengang. Het is zeker in de zomer zo druk, dan waren er landgenoten boos omdat je toegang moet betalen/betalen voor een gids. op zich ook wel te begrijpen dat het niet te commercieel mag worden maar als je ziet hoeveel gidsen er werken ed om die groepen rond te kunnen leiden dan vond ik het ook wel erg logisch dat je er iets voor moet betalen. Maar het gaat inderdaad groep na groep.

Mijn broer en ik waren eerder in de vakantie naar Lidice in Tsjechië geweest: http://www.lidice-memorial.cz/default_en.aspx en we vonden dat beiden eigenlijk veel indrukwekkender, ook ongelovelijk dat zo iets heeft kunnen gebeuren, een heel dorp weggevaagd, kinderen naar de gaskamers, mannen en oudere jongens ter plekke doodgeschoten en vrouwen naar een kamp. En dat uit een wraakactie, ze waren niet joods of zo. Zelfs de begraafplaats was verwijderd omdat de wereld deze plek moest vergeten. Daar waren we echt stil van en mischien wel omdat dat zo'n serene plek was, een lege vlakte, soort park met bloemen en monumenten en een klein maar indrukwekkend museum. Je liep er bijna alleen rond met je emoties.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 9:15

Ik ben geloof ik nog meest "bang" voor noord Korea. Brrr, wat een eng volk is dat. Ik denk ook niet wat we willen weten wat daar allemaal gebeurt.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 9:21

Zazou schreef:Ik ben geloof ik nog meest "bang" voor noord Korea. Brrr, wat een eng volk is dat. Ik denk ook niet wat we willen weten wat daar allemaal gebeurt.

We zijn het weer eens;)

Ik denk dat het maar goed is dat we idd niet weten wat ze daar allemaal uitvreten..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Caramba ma 15 apr 2013 - 9:26

Tuurlijk hoop ik dat die nooit uit zal breken, ik hoor dagelijks verhalen over oorlogen op mijn werk. Dat maakt mij bang, bang om op een rot manier, mensen van wie je houdt te verliezen, en daar word ik dan weer verdrietig van.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 9:28

Bazinga schreef:Geen idee eigenlijk, ik denk dat 't bij mijn moeder vandaan komt; zij heeft ook die obsessie. Maar waar 't verder vandaan komt? Op haar opa na, heeft mijn familie de oorlog niet (bewust) meegemaakt; mijn opa's en oma's waren nog te jong. M'n moeders opa zat in 't Verzet, dus misschien dat dat de trigger is?

Verder trek ik 't me gewoon ontzettend aan, heel de Holocaust en vooral de 'nazorg' na de oorlog. Reënactment-dingen trekken me niet zo, maar ik vind vooral 't sociale gedeelte van de oorlog interessant, 't dagelijks leven in de grote stad, tijdens WO2 bijv en vooral de Holocaust en 't Verzet. Ik heb wel veel musea, exposities en begraafplaatsen bezocht en verder lees ik vooral veel, alles wat over de Holocaust gaat, lees ik, zelfs de ontkennings-verhalen.

Oh en ik kom uit IJmuiden, dus ik heb natuurlijk wel de bunkers bezocht Wink

Ik blijf me gewoon zo verbazen dat 't mogelijk is geweest.. De oorlog an sich niet, hoor, dat begrijp ik wel. Maar heel de rassen-haat is voor mij zo'n idioot iets :/ En 't uitleveren van mensen, van levens, ik kan 't gewoon niet bevatten. Maar omdat er geen antwoord op is, geen verklaring, denk ik ook niet 't ooit los te kúnnen laten!

Ik deel dit met je. Ik lees er ook veel over en ik probeer het te begrijpen. Ik begrijp het ook wel, als je kijkt naar hoe de mens in elkaar zit en toch kan ik er met mijn verstand niet bij.
Ik spreek mezelf tegen maar zo zie ik het echt. Baby's, peuters, kleuters, uitleveren vanwege hun ras? Hoe dan? Hoe kun je, jezelf nog recht aankijken?
En zoveel mensen die daar aan meewerkten of toekeken. Niet een groepje mensen.

Oorlog is, mede door mijn interesse in WO2, een van mijn grootste angsten sinds ik kinderen heb. Oorlog verandert mensen in gewetenloze beesten.
Ik weet niet of het nog een keer kan gebeuren, kan alleen maar hopen met heel mijn hart van niet.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga ma 15 apr 2013 - 9:34

Eigenlijk moet je 't ook niet willen begrijpen. De dag dat ik begrijp waarom mensen hun buren hebben verraden, is de dag dat je mij 't gesticht mag in rollen.

Men kan aankomen met 'ik deed het voor mijn gezin', maar geen enkel Nederlands gezin is er iets mee opgeschoten om onschuldige Joden uit te leveren, hoeveel geld 7 gulden 50 ook was in die tijd. Je kon er een extra brood van kopen, maar ik vreet liever een bloembol, dan dat ik lekker brood eet en moet leven met dat op mijn geweten..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 9:38

Bazinga schreef:Eigenlijk moet je 't ook niet willen begrijpen. De dag dat ik begrijp waarom mensen hun buren hebben verraden, is de dag dat je mij 't gesticht mag in rollen.

Men kan aankomen met 'ik deed het voor mijn gezin', maar geen enkel Nederlands gezin is er iets mee opgeschoten om onschuldige Joden uit te leveren, hoeveel geld 7 gulden 50 ook was in die tijd. Je kon er een extra brood van kopen, maar ik vreet liever een bloembol, dan dat ik lekker brood eet en moet leven met dat op mijn geweten..

Ik sluit me hierbij aan. Ik vind alles rondom de Tweede Wereldoorlog erg interessant en vraag me idd soms af van waarom zouden mensen onschuldige mensen zo op zo'n manier willen vermoorden, wat zouden die mensen gedacht hebben die dat deden?
Bijv in kamp Vught staat een monument voor kindjes, echt ongelooflijk van een paar mnd tot een jaar of 18. De mensen die die kinderen op transport gezet hebben wat zouden die gedacht hebben, hoe ver ben je gehersenspoeld als je op welke manier dan ook maar gelooft dat je iets 'goeds' aan het doen bent??

En over Hitler zelf, ooit was ht ook een kleine lieve? baby, hoe is iemand zo in en in slecht geworden?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: