Wel of geen derde?
+15
Printje
Mamasapje
LotteK
LMCurious
RYW
Liadan
Wennes
Darius
Floor
meisjesmama
maiadebij
Susan
L!ND@
Mamsie
Michje1985
19 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wel of geen derde?
Liadan schreef:Ik zou ook graag een derde willen (wel pas over een paar jaar), maar mijn vriend wil niet meer. Tijdens mijn laatste zwangerschap stond hij nog wel open voor een derde, maar nu ons zoontje zoveel huilt ziet hij een derde niet meer zitten.
Dochter heeft ook heel veel gehuild. Ik heb het altijd ontkend, maar achteraf was ze misschien wel een huilbaby. Toch is het echt wonderlijk hoe makkelijk je dat 'vergeet'. In die tijd heb ik ook gezegd nooit een tweede te willen, maar hier is die deur naar een tweede toe in ieder geval weer van slot
Gast- Gast
Dromertje schreef:Liadan schreef:Ik zou ook graag een derde willen (wel pas over een paar jaar), maar mijn vriend wil niet meer. Tijdens mijn laatste zwangerschap stond hij nog wel open voor een derde, maar nu ons zoontje zoveel huilt ziet hij een derde niet meer zitten.
Dochter heeft ook heel veel gehuild. Ik heb het altijd ontkend, maar achteraf was ze misschien wel een huilbaby. Toch is het echt wonderlijk hoe makkelijk je dat 'vergeet'. In die tijd heb ik ook gezegd nooit een tweede te willen, maar hier is die deur naar een tweede toe in ieder geval weer van slot
Dat is idd een gemeen trucje van de natuur, dat je dat soort dingen weer vergeet, haha!
Toen de tweeling in het begin nogal eens wakker werd 's nachts voor meerdere voedingen, en dat keer 2, was ik zover dat ik zei dat ik die 1e periode niet nog eens mee wilde maken.
En nu, terwijl ik nog vollop in de nachtvoedingen zit, ben ik dat alweer vergeten.
Gast- Gast
Ik heb er ook over getwijfeld en wij zijn het erover eens dat we er nog ééntje willen (dus MamaRosa, ik hoop niet dat ik hetzelfde meemaak als jij ). Alleen, bij ons is het dan de derde van mij, de tweede van mijn vriend en de vierde in totaal! Van de drie kids die er nu al zijn is de oudste 6 (7 in december), de middelste 3 (4 in februari) en de jongste - die van hem- 2 (3 in oktober).
En aangezien ik niet zwanger ben en ook nog niet binnenkort ga proberen zwanger te worden gaat er wel wat leeftijdsverschil tussen zitten, maar dat vind ik niet erg, wel leuk eigenlijk.
En aangezien ik niet zwanger ben en ook nog niet binnenkort ga proberen zwanger te worden gaat er wel wat leeftijdsverschil tussen zitten, maar dat vind ik niet erg, wel leuk eigenlijk.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
RYW schreef:Ik heb er ook over getwijfeld en wij zijn het erover eens dat we er nog ééntje willen (dus MamaRosa, ik hoop niet dat ik hetzelfde meemaak als jij ). Alleen, bij ons is het dan de derde van mij, de tweede van mijn vriend en de vierde in totaal! Van de drie kids die er nu al zijn is de oudste 6 (7 in december), de middelste 3 (4 in februari) en de jongste - die van hem- 2 (3 in oktober).
huh? ik volg het niet meer of er klopt iets niet. hoe kunnen jullie samen 4 kinderen hebben dan, als jij er dan 3 hebt en hij 2?
Zoals ik het nu lees zijn die van 6 en 3 van jou (en een ex) en de jongste van jullie samen. Dus heb jij er dan toch 4 als er eentje bij komt?!
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Dromertje schreef:Liadan schreef:Ik zou ook graag een derde willen (wel pas over een paar jaar), maar mijn vriend wil niet meer. Tijdens mijn laatste zwangerschap stond hij nog wel open voor een derde, maar nu ons zoontje zoveel huilt ziet hij een derde niet meer zitten.
Je hebt helemaal gelijk, ik was de huiluurtjes van onze dochter alweer bijna vergeten, mijn vriend kon het zich zelfs helemaal niet meer herinneren. En ze heeft ze toch echt 3 maanden gehad van 19 tot 22 uur. Dus hopelijk vergeet hij dit ook weer .
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
_MamaRosa_ schreef:Dromertje schreef:Liadan schreef:Ik zou ook graag een derde willen (wel pas over een paar jaar), maar mijn vriend wil niet meer. Tijdens mijn laatste zwangerschap stond hij nog wel open voor een derde, maar nu ons zoontje zoveel huilt ziet hij een derde niet meer zitten.
Dat is idd een gemeen trucje van de natuur, dat je dat soort dingen weer vergeet, haha!
Toen de tweeling in het begin nogal eens wakker werd 's nachts voor meerdere voedingen, en dat keer 2, was ik zover dat ik zei dat ik die 1e periode niet nog eens mee wilde maken.
En nu, terwijl ik nog vollop in de nachtvoedingen zit, ben ik dat alweer vergeten.
Ja, 's nachts om de 2,5 uur voeden ben ik ook alweer vergeten (en ik geef nu elke nacht ook nog een voeding, maar dat is lang niet zo vermoeiend als het een paar weken geleden was).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
LMCurious schreef:RYW schreef:Ik heb er ook over getwijfeld en wij zijn het erover eens dat we er nog ééntje willen (dus MamaRosa, ik hoop niet dat ik hetzelfde meemaak als jij ). Alleen, bij ons is het dan de derde van mij, de tweede van mijn vriend en de vierde in totaal! Van de drie kids die er nu al zijn is de oudste 6 (7 in december), de middelste 3 (4 in februari) en de jongste - die van hem- 2 (3 in oktober).
huh? ik volg het niet meer of er klopt iets niet. hoe kunnen jullie samen 4 kinderen hebben dan, als jij er dan 3 hebt en hij 2?
Zoals ik het nu lees zijn die van 6 en 3 van jou (en een ex) en de jongste van jullie samen. Dus heb jij er dan toch 4 als er eentje bij komt?!
Volgens mij zijn die van 6 en 3 van haar en haar ex-partner, en die van 2 van hem met zijn ex-partner.
Gast- Gast
Arden schreef:LMCurious schreef:RYW schreef:Ik heb er ook over getwijfeld en wij zijn het erover eens dat we er nog ééntje willen (dus MamaRosa, ik hoop niet dat ik hetzelfde meemaak als jij ). Alleen, bij ons is het dan de derde van mij, de tweede van mijn vriend en de vierde in totaal! Van de drie kids die er nu al zijn is de oudste 6 (7 in december), de middelste 3 (4 in februari) en de jongste - die van hem- 2 (3 in oktober).
Volgens mij zijn die van 6 en 3 van haar en haar ex-partner, en die van 2 van hem met zijn ex-partner.
Klopt. Ik leg het even uit
Ik heb op dit moment twee zoons, van 6 en 3, met mijn ex. Mijn vriend heeft op dit moment één zoon, van 2, met zijn ex. Samen hebben we nog geen kinderen. Als mijn vriend en ik dus nu een kind zouden krijgen, dan heb ik er drie: die van 6 en 3 met mijn ex, en de baby met mijn vriend. En mijn vriend heeft er dan twee: die van 2 en de baby met mij. En in totaal hebben we er dan vier: mijn zoons van 6 en 3 met mijn ex, mijn vriends zoon van 2 met zijn ex, en een baby samen.
Snapski? Ik weet het, het is een complexe situatie
Die 3 van mij en die 2 van hem overlappen dus bij een eventueel gezamenlijk kind van ons
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Wij hebben altijd gezegd "veel" kinderen te willen, maar het wel elke keer opnieuw te bekijken (uiteraard). En het lijkt ons nu in ieder geval erg leuk om nog een derde kindje te krijgen, we vinden het met 2 al zo gezellig. We hebben genoeg ruimte, financieel kan het ook. Er is wat dat betreft geen reden om er niet voor te gaan.
Tussen S. en J. zit 22 maanden. Ik vind het ook voor een volgende leuk om er niet te veel tussen te hebben, maar of dat 15 maanden of 25 maanden zijn, dat ligt er ook maar aan of ik snel zwanger raak en vooral blijf.
Tussen S. en J. zit 22 maanden. Ik vind het ook voor een volgende leuk om er niet te veel tussen te hebben, maar of dat 15 maanden of 25 maanden zijn, dat ligt er ook maar aan of ik snel zwanger raak en vooral blijf.
LotteK- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 252
Liadan schreef:_MamaRosa_ schreef:Dromertje schreef:Liadan schreef:Ik zou ook graag een derde willen (wel pas over een paar jaar), maar mijn vriend wil niet meer. Tijdens mijn laatste zwangerschap stond hij nog wel open voor een derde, maar nu ons zoontje zoveel huilt ziet hij een derde niet meer zitten.
Ja, 's nachts om de 2,5 uur voeden ben ik ook alweer vergeten (en ik geef nu elke nacht ook nog een voeding, maar dat is lang niet zo vermoeiend als het een paar weken geleden was).
I (de 2e) was hier een huilbaby. Ze huilde soms wel 20 uur op een dag... Het was echt verschrikkelijk.. Ik kan me er nu weinig van herinneren hoe heftig het nou was. Wel dat ik vaak mijn moeder belde om haar alsjeblieft op te komen halen, dat ik echt bang was dat ik haar in de kast zou zetten met de deur dicht ofzo .... Ik kon geen gehuil meer horen...
Toch is er hier nog een 3e gekomen..puur verlangen.... Je weet nooit hoe het gaat lopen, maar de keuze ervoor was minder vanzelfsprekend zoals bij een 1e of 2e qua financiën etc. Onze kids gaan in de toekomst allemaal naar de Vrije School en dat kost een vermogen een "normale"basisschool is 50 per jaar per kind geloof ik.... op de Vrije School wordt je belast naar inkomen en wij verdienen niet eens heel veel en betalen voor 3 kindertjes dan iets van 1200 per jaar.
Beegee: hier ben ik ook een uitzondering hoor... 3 kinderen en dan ook nog borstvoeding... dat "kennen" ze hier niet. Het is vreemd dat ik dat nog geef en ik moest maar eens stoppen. Ze hebben toch niet voor niets flesvoeding ontwikkeld?
Veel mensen zeggen ook: zo jullie gezin is wel compleet... Ik ga daar ook altijd tegenin, eigenlijk gaat het ze geen zak aan natuurlijk.
Ik wil wel graag een 4e ooit.. Qua auto hebben wij geen klagen, we hebben 3 auto's waarvan 2 Landrovers..Daar kunnen nog wel wat kinderen bij Ik heb alleen een ventje die 2 al wel genoeg vond, 3 was al een kind of compromis... Waar hij overigens wel heel erg happy mee is die keuze van toen.... We doen het niet veilig genoeg om ervan uit te gaan dat hij ook echt niet een 4e wil. ( ik heb geen cyclus op het moment door bv , maar wijs hem er regelmatig op). Mocht ik wel weer een cyclus hebben moet ons gedrag daarin toch worden aangepast als hij echt geen 4e wil.
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Hier werd de keuze voor ons gemaakt We hadden allebei wel zoiets, ooit nog een 3e, maar wanneer?
Dat werd dus iets sneller!
Hier komen er nu geen kindjes meer, ik zou het misschien nog wel willen, maar het is gewoon niet praktisch.
Ik heb overigens al heel veel spullen weg gedaan, maar heb er nog geen spijt van.
Dat werd dus iets sneller!
Hier komen er nu geen kindjes meer, ik zou het misschien nog wel willen, maar het is gewoon niet praktisch.
Ik heb overigens al heel veel spullen weg gedaan, maar heb er nog geen spijt van.
Gast- Gast
Ik zou heel erg graag 3 kinderen willen, maar ik weet niet hoe we erover denken als onze 2e kindje ziek blijkt te zijn. Maar het is wel een hele grote wens van ons beiden. Het liefste 4 kinderen, maar ik denk dat dat praktisch gezien niet gaat lukken.
Gast- Gast
Ik denk dat het ook tegenwoordig met het financiële plaatje te maken heeft dat er niet veel kinderen meer zijn.
Heb ook heel vaak zoiets van: JA, wil graag een derde! Maar reeël gezien zou er wel het 1 en ander moeten gebeuren (financieel wat meer sparen en vast contract).
Met de fiets gaan, dat gaat nog wel, want heb een fietskar dus dat is niet zo een groot probleem.
Heb ook heel vaak zoiets van: JA, wil graag een derde! Maar reeël gezien zou er wel het 1 en ander moeten gebeuren (financieel wat meer sparen en vast contract).
Met de fiets gaan, dat gaat nog wel, want heb een fietskar dus dat is niet zo een groot probleem.
Michje1985- Fluisteraar
- Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11
Mamasapje; een school kan dat niet 'eisen' je hebt op school alleen een vrijwillige ouderbijdrage (waarvan wij als school natuurlijk wel uitgaan dat je dat betaald voor de schoolreisjes etc) maar ze kunnen volgns mij echt nooit ouders verplichten om 1200 euro te betalen, want het onderwijs in nederland is gratis voor alle kinderen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb na de eerste ook gezegd nooit meer een kindje te willen. Quinten huilde 4 uur non-stop per avond. Toch 'vergeet' je dit min of meer.
En ik ben blij dat we nu een tweede kindje hebben want nu weet ik dat het ook totaal anders kan. Flynn heeft alleen de eerste weken veel gehuild omdat hij veel honger had maar sinds hij 2 maanden is, huilt hij vrijwel nooit meer.
En ik ben blij dat we nu een tweede kindje hebben want nu weet ik dat het ook totaal anders kan. Flynn heeft alleen de eerste weken veel gehuild omdat hij veel honger had maar sinds hij 2 maanden is, huilt hij vrijwel nooit meer.
Gast- Gast
Printje schreef:Mamasapje; een school kan dat niet 'eisen' je hebt op school alleen een vrijwillige ouderbijdrage (waarvan wij als school natuurlijk wel uitgaan dat je dat betaald voor de schoolreisjes etc) maar ze kunnen volgns mij echt nooit ouders verplichten om 1200 euro te betalen, want het onderwijs in nederland is gratis voor alle kinderen.
zou het geen privéschool zijn?
Gast- Gast
Dat zou kunnen idd alhewel een Vrije School op zich geen prive school is.
Printje- Lady Post-a-lot
Over school en opleiding gesproken.. Wordt daar door jullie nu al over nagedacht..
Eerlijk gezegt denk ik altijd 'standaart' aan twee kindjes omdat ik het mijzelf niet kan voorstellen dat ik voor 4 kinderen bijv. een hbo of universitaire opleiding zou kunnen betalen. Of is dat toch een onderwerp waarvan er gedacht wordt "dat zien we dan wel weer"?
Eerlijk gezegt denk ik altijd 'standaart' aan twee kindjes omdat ik het mijzelf niet kan voorstellen dat ik voor 4 kinderen bijv. een hbo of universitaire opleiding zou kunnen betalen. Of is dat toch een onderwerp waarvan er gedacht wordt "dat zien we dan wel weer"?
Gast- Gast
Ik vind dat eigenlijk niet het belangrijkste want heel vervelend gezegd en zo wil ik het ook liever niet maar mijn ouders konden mijn opleiding ook niet betalen dus daarvoor heb ik moeten lenen.
Printje- Lady Post-a-lot
Punk'd; dat is op zich wel iets waar wij over nadenken (zelfs met één kindje al). Op dit moment zijn er goede voorzieningen en mogelijkheden voor studenten. Ook als de basisbeurs er straks vanaf zou gaan, dan bestaat altijd nog de mogelijkheid om te lenen. Daarnaast is het gewoon moeilijk om op basis van zoiets een beslissing te maken. Het duurt nog een jaar of 16/17 voor ze gaan studeren, wat zal er dan allemaal wel niet veranderd zijn? Op overheidsgebied, maar ook op persoonlijk gebied. Daar kun je nu haast geen rekening mee houden.
Gast- Gast
Punk'd ook wij denken daar over na. Wij sparen nu voor beide meiden hetzelfde bedrag per maand en mocht dat nodig zijn voor hun studie om te betalen gebruiken wij het daarvoor.. mocht het nodig zijn om te gebruiken voor een rijbewijs o.i.d. dan gebruiken wij het daarvoor....
Verder heb ik ook mijn studies zelf moeten betalen, is ook prima gegaan....
Denk dat je nooit weet wat de toekomst brengt en als je al je beslissingen daarvan af moeten laten hangen zou ik denk ik liever onder een steen kruipen. (maar goed dat is persoonlijk)
Voor mij/ons is het belangrijk dat we de kindjes dat kunnen bieden wat ze nu nodig hebben. Kleding, eten, dak boven het hoofd, liefde , luiers.
liefs
Verder heb ik ook mijn studies zelf moeten betalen, is ook prima gegaan....
Denk dat je nooit weet wat de toekomst brengt en als je al je beslissingen daarvan af moeten laten hangen zou ik denk ik liever onder een steen kruipen. (maar goed dat is persoonlijk)
Voor mij/ons is het belangrijk dat we de kindjes dat kunnen bieden wat ze nu nodig hebben. Kleding, eten, dak boven het hoofd, liefde , luiers.
liefs
Gast- Gast
Dromertje schreef:Punk'd; dat is op zich wel iets waar wij over nadenken (zelfs met één kindje al). Op dit moment zijn er goede voorzieningen en mogelijkheden voor studenten. Ook als de basisbeurs er straks vanaf zou gaan, dan bestaat altijd nog de mogelijkheid om te lenen. Daarnaast is het gewoon moeilijk om op basis van zoiets een beslissing te maken. Het duurt nog een jaar of 16/17 voor ze gaan studeren, wat zal er dan allemaal wel niet veranderd zijn? Op overheidsgebied, maar ook op persoonlijk gebied. Daar kun je nu haast geen rekening mee houden.
+1, soms maak ik me wel eens zorgen over dat soort dingen, maar wie dan leeft, wie dan zorgt zeggen we dan maar. Als ik zover vooruit wil denken, heb ik geen leven meer!
Gast- Gast
Je vergeet het idd heel erg veel.
Wennes ja, heel actief zal ik hier denk ik niet zijn, maar soms ben ik er wel te vinden. Kwam echt maanden niet ingelogt.
Dat is ook wat wij steeds op papier zetten dat je wel geld moet hebben om de kleintjes te laten studeren straks, daarvoor doen we af en toe al voor sparen, het is nog 17 en 16 jaar maar toch.
Heb het ook een tijd terug, toen ik fysio had, tussen neus en lippen over en er wordt wel aangeraden mocht ik ooit zwanger worden dat ik goed bekken oefeningen moet doen en eventueel fysiotherapie moet hebben.
Bij R. was het echt dat ik amper 5 maanden was bevallen van L. dus de bekken waren niet eens hersteld.
Mochten wij dit beslissen( nadat we het even in de koelkast hebben gezet heb ik het niet meer over gehad met mijn man, wilde eerst wat meer voor mijn gevoel uit zijn met de voors en tegens) dan zal het binnen 1 jaar raak 'moeten' zijn, is dit niet, dan denk ik dat we het erbij laten, zo was het bij mijn opa en oma ook.
Wil eerst zorgen dat ik de opleiding af heb(1sep examen) en pas over 2-3 maanden beginnen met proberen, zodat ik hopelijk nog mijn vast contract kan krijgen. Maar ook we hebben mijn zus die nu zwanger is en in januari is uitgerekend de box en maxicosi beloofd omdat zij het financieel niet breed hebben, zij heeft hem dan zeker nodig tot september.
En L. gaat over 1,5 jaar naar school dus dan heb je ook meer rust.
Het is allemaal heel erg dubbel!
Wennes ja, heel actief zal ik hier denk ik niet zijn, maar soms ben ik er wel te vinden. Kwam echt maanden niet ingelogt.
Dat is ook wat wij steeds op papier zetten dat je wel geld moet hebben om de kleintjes te laten studeren straks, daarvoor doen we af en toe al voor sparen, het is nog 17 en 16 jaar maar toch.
Heb het ook een tijd terug, toen ik fysio had, tussen neus en lippen over en er wordt wel aangeraden mocht ik ooit zwanger worden dat ik goed bekken oefeningen moet doen en eventueel fysiotherapie moet hebben.
Bij R. was het echt dat ik amper 5 maanden was bevallen van L. dus de bekken waren niet eens hersteld.
Mochten wij dit beslissen( nadat we het even in de koelkast hebben gezet heb ik het niet meer over gehad met mijn man, wilde eerst wat meer voor mijn gevoel uit zijn met de voors en tegens) dan zal het binnen 1 jaar raak 'moeten' zijn, is dit niet, dan denk ik dat we het erbij laten, zo was het bij mijn opa en oma ook.
Wil eerst zorgen dat ik de opleiding af heb(1sep examen) en pas over 2-3 maanden beginnen met proberen, zodat ik hopelijk nog mijn vast contract kan krijgen. Maar ook we hebben mijn zus die nu zwanger is en in januari is uitgerekend de box en maxicosi beloofd omdat zij het financieel niet breed hebben, zij heeft hem dan zeker nodig tot september.
En L. gaat over 1,5 jaar naar school dus dan heb je ook meer rust.
Het is allemaal heel erg dubbel!
Michje1985- Fluisteraar
_MamaRosa_ schreef:Dromertje schreef:Punk'd; dat is op zich wel iets waar wij over nadenken (zelfs met één kindje al). Op dit moment zijn er goede voorzieningen en mogelijkheden voor studenten. Ook als de basisbeurs er straks vanaf zou gaan, dan bestaat altijd nog de mogelijkheid om te lenen. Daarnaast is het gewoon moeilijk om op basis van zoiets een beslissing te maken. Het duurt nog een jaar of 16/17 voor ze gaan studeren, wat zal er dan allemaal wel niet veranderd zijn? Op overheidsgebied, maar ook op persoonlijk gebied. Daar kun je nu haast geen rekening mee houden.
+1, soms maak ik me wel eens zorgen over dat soort dingen, maar wie dan leeft, wie dan zorgt zeggen we dan maar. Als ik zover vooruit wil denken, heb ik geen leven meer!
Ja eigenlijk wel, en als de kinderen naar middelbare school gaan dan zou je ook fulltime of iets minder kunnen werken en als je al beetje doet sparen.
Je krijgt kinderbijslag en ook tegen de tijd wanneer er nog een keer zwanger mochten raken zal L. waarschijnlijk uit de luiers zijn en dan heb je de kleine.
Mocht het een meisje worden dan vergaan we van de meisjeskleren en met een jongen de kleren van mijn neefje die nu bijna 1 jaar wordt, die heeft namelijk alle kleren van mijn oudste gekregen.
Michje1985- Fluisteraar
Ik denk er inderdaad gewoon rustig over na. Ik zou zeker mijn/onze keuze (voor zover je kunt kiezen) voor een kindje niet zal laten afhangen van een studie later ja of nee (omdat er inderdaad meerdere mogenlijkheden zijn).
Ik merk wel dat ik (en mijn vriend ook) een financieel vangnet erg belangrijk vinden en op dit moment is het nog heel erg moeilijk in te schatten hoe of wat.. (Ik studeer dit schooljaar af, hij moet nog 3 jaar.. ) Hoe gaat dat met een huis, met werken etc etc.. Ik heb het gevoel (maar misschien heeft iedere aanstaande moeder dat wel van "Jemig, kan het allemaal wel! redden we dat wel etc. etc."
Ik merk wel dat ik (en mijn vriend ook) een financieel vangnet erg belangrijk vinden en op dit moment is het nog heel erg moeilijk in te schatten hoe of wat.. (Ik studeer dit schooljaar af, hij moet nog 3 jaar.. ) Hoe gaat dat met een huis, met werken etc etc.. Ik heb het gevoel (maar misschien heeft iedere aanstaande moeder dat wel van "Jemig, kan het allemaal wel! redden we dat wel etc. etc."
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat waren jullie afwegingen? (wel/geen derde)
» Derde Wereldoorlog..
» Derde kindje
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Over jezelf praten in de derde persoon
» Derde Wereldoorlog..
» Derde kindje
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Over jezelf praten in de derde persoon
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: