Wat waren jullie afwegingen? (wel/geen derde)
+3
_Lana_
meisje
Mamsie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat waren jullie afwegingen? (wel/geen derde)
Waarom wilde jij/jullie wel of juist geen derde?
Waren jullie het er beide meteen over eens? Of is er veel en lang over gepraat omdat ze 1 niet wilde.
Wat was de reden dat de ander toch overstag is gegaan?
Is het zwaar, een derde? Terwijl er al twee rondlopen? Wat is het leeftijdsverschil?
Welke gevolgen heeft het gehad? (qua huis, financiën, auto etc.)
Zijn er dingen waar je tegenaan gelopen bent? Of pas achteraf (nadat de derde geboren is)
Waren jullie het er beide meteen over eens? Of is er veel en lang over gepraat omdat ze 1 niet wilde.
Wat was de reden dat de ander toch overstag is gegaan?
Is het zwaar, een derde? Terwijl er al twee rondlopen? Wat is het leeftijdsverschil?
Welke gevolgen heeft het gehad? (qua huis, financiën, auto etc.)
Zijn er dingen waar je tegenaan gelopen bent? Of pas achteraf (nadat de derde geboren is)
Gast- Gast
Re: Wat waren jullie afwegingen? (wel/geen derde)
Ik wilde graag een derde omdat ons gezin nog niet af voelde. Daar kwam ook wel bij dat ik nog wel graag een meisje had gewild.
Voor mijn vriend hoefde het niet en we hebben het er dan ook wel een jaartje over gehad. Op een bepaald punt was het voor mij of nu of niet meer. Mijn vriend heeft uiteindelijk "toegezegd" omdat ik het heel graag wilde en hij het toch ook wel ergens leuk vond.
Tja of het zwaar is vind ik zo persoonlijk. Ja ik had het zwaar, maar ik had dan ook een kind wat de eerste 18 maanden 6 à 8 keer per nacht wakker was. Er zit 6.5 en 4 jaar tussen de oudste 2 en de jongste. Dus ik had er 2 op de basisschool toen de jongste kwam. Dat vond ik echt heel fijn. Het enige nadeel daarvan was dat ik wel elke ochtend fris en fruitig moest opstaan voor de andere 2.
We hebben een andere auto gekocht maar dat moest toch sowieso. Verder heb ik lichamelijk een behoorlijke klap gehad van de laatste zwangerschap en dat beperkt mij wel flink.
Voor mijn vriend hoefde het niet en we hebben het er dan ook wel een jaartje over gehad. Op een bepaald punt was het voor mij of nu of niet meer. Mijn vriend heeft uiteindelijk "toegezegd" omdat ik het heel graag wilde en hij het toch ook wel ergens leuk vond.
Tja of het zwaar is vind ik zo persoonlijk. Ja ik had het zwaar, maar ik had dan ook een kind wat de eerste 18 maanden 6 à 8 keer per nacht wakker was. Er zit 6.5 en 4 jaar tussen de oudste 2 en de jongste. Dus ik had er 2 op de basisschool toen de jongste kwam. Dat vond ik echt heel fijn. Het enige nadeel daarvan was dat ik wel elke ochtend fris en fruitig moest opstaan voor de andere 2.
We hebben een andere auto gekocht maar dat moest toch sowieso. Verder heb ik lichamelijk een behoorlijke klap gehad van de laatste zwangerschap en dat beperkt mij wel flink.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Twijfels Watermeloen?
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Balloon schreef:Ik lees even mee...
Ik ook! Ik wilde deze week echt exact hetzelfde topic openen.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Bedankt Mamsie, voor je antwoord!
Meisje: Ja
Ik weet dat mijn man eigenlijk echt geen derde zou willen.
Maar dat is meer vanwege bepaalde dingen zoals een andere auto en dat we er donder op kunnen zeggen dat ik weer een vreselijke zwangerschap zal hebben. De gyn heeft het ook afgeraden dus mocht mijn man overstag zou gaan dan moeten we sowieso maar eens met de beste man gaan praten.
Meisje: Ja
Ik weet dat mijn man eigenlijk echt geen derde zou willen.
Maar dat is meer vanwege bepaalde dingen zoals een andere auto en dat we er donder op kunnen zeggen dat ik weer een vreselijke zwangerschap zal hebben. De gyn heeft het ook afgeraden dus mocht mijn man overstag zou gaan dan moeten we sowieso maar eens met de beste man gaan praten.
Gast- Gast
Oja ik denk trouwens dat mocht hier nog een derde komen, ik dit toch eerder wil dan dat de oudste 2 naar de basisschool gaan ( lekkere zin, haha ).
Het lijkt me zo lastig om je kinderen weg te brengen, terwijl de jongste dan nog zoveel slaapt?
Het lijkt me zo lastig om je kinderen weg te brengen, terwijl de jongste dan nog zoveel slaapt?
_Lana_- Ratel
Watermeloen: Ik weet niet waarom de gyn een derde zwangerschap afraadt, maar dat zou ik zeker wel in mijn overweging meenemen. Dus of de wens van een derde kindje echt zoveel belangrijker is, dan de risico's.
Ik heb bijvoorbeeld een vroegtijdige bevalling gehad en een GBS en deze gaat niet meer weg. Ik zou toch wel willen weten wat het risico is voor een volgende zwangerschap.
Anders mag ik me heeeel gelukkig prijzen met 2 gezonde kindjes.
Ik heb bijvoorbeeld een vroegtijdige bevalling gehad en een GBS en deze gaat niet meer weg. Ik zou toch wel willen weten wat het risico is voor een volgende zwangerschap.
Anders mag ik me heeeel gelukkig prijzen met 2 gezonde kindjes.
_Lana_- Ratel
Nou, mijn leven (of dat van de baby) hangt er (gelukkig) niet vanaf hoor.
Maar ik heb twee (vooral de laatste) behoorlijk zware zwangerschappen gehad.
Het is niet zo dat ik absoluut niet zwanger mag zijn. Maar goed, ik heb altijd geroepen NOOIT meer zwanger te willen zijn.
De zwangerschappen waren gewoon écht niet leuk. Ik moet dus eerst heel veel (voor mezelf) op een rijtje zetten.
Maar ik heb twee (vooral de laatste) behoorlijk zware zwangerschappen gehad.
Het is niet zo dat ik absoluut niet zwanger mag zijn. Maar goed, ik heb altijd geroepen NOOIT meer zwanger te willen zijn.
De zwangerschappen waren gewoon écht niet leuk. Ik moet dus eerst heel veel (voor mezelf) op een rijtje zetten.
Gast- Gast
hier komt geen derde. Ik zou bet graag nog eens zwanger willen zijn en willen bevallen, maar met twee kindjes is ons gezin compleet. De wens voor een derde is er gewoon niet. Daarbij kan ik ook wel wat raktische bezwaren noemen, maar als de wens er echt zou zijn, hadden we hier wel een oplossing voor.
Gast- Gast
Bij mij blijft het nu ook nog kriebelen, maar goed, laat eerst deze maar eerdaags ter wereld komen, maar een 3e zal er toch echt neit meer in zitten, en toch vind ik dat best spijtig.
Maar lichamelijk (dus meer voor mijn eigen gezondheid) gaat het er hier niet meer van komen.
Maar lichamelijk (dus meer voor mijn eigen gezondheid) gaat het er hier niet meer van komen.
Gast- Gast
Tot nu toe valt het mee qua drukte, maar dat is hier de eerste 6 maanden toch niet echt aan de orde. E slaapt veel of is bij mij in de doek, dus ik heb nog alle tijd voor P en L. Ook boodschappen en wandelen is hier goed te doen. Enige vervelende is hier dat P nog niet loopt en ik hem veel moet tillen, wat dus zwaar is.
Financieel valt het ook nog wel mee. We hebben er nu twee in de luiers, dus dat zijn we wel gewend van het afgelopen jaar.
Auto is wel een aandachtspunt, wij hebben een VW Passat station uit 2008. Denk je dat je een ruime auto hebt....nou, achterin passen de stoeltjes maar net.
Financieel valt het ook nog wel mee. We hebben er nu twee in de luiers, dus dat zijn we wel gewend van het afgelopen jaar.
Auto is wel een aandachtspunt, wij hebben een VW Passat station uit 2008. Denk je dat je een ruime auto hebt....nou, achterin passen de stoeltjes maar net.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik wil dan sowieso (weer) wachten tot A ook loopt.
En misschien zelfs wel tot H naar de basisschool gaat. (dat duurt niet eens zo héél lang meer...)
Wat dat betreft heb ik nog lang genoeg de tijd om na te denken... En mijn man eventueel over te halen.
De auto... Ja, dan moeten we echt een andere. En we moeten een ander huis.
En misschien zelfs wel tot H naar de basisschool gaat. (dat duurt niet eens zo héél lang meer...)
Wat dat betreft heb ik nog lang genoeg de tijd om na te denken... En mijn man eventueel over te halen.
De auto... Ja, dan moeten we echt een andere. En we moeten een ander huis.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:hier komt geen derde. Ik zou bet graag nog eens zwanger willen zijn en willen bevallen, maar met twee kindjes is ons gezin compleet. De wens voor een derde is er gewoon niet. Daarbij kan ik ook wel wat praktische bezwaren noemen, maar als de wens er echt zou zijn, hadden we hier wel een oplossing voor.
+1, al hoef ik ook niet zo nodig nog een keer zwanger te zijn (nou ja, misschien een maandje even, voor het idee). Het voelt heel compleet zo met z'n viertjes, echt een ideaalplaatje. Al ben ik wel eens bang dat ik straks toch nog weer die kriebels krijg. Ik weet écht niet wat ik daar dan mee aan zou moeten...
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Hier komt geen derde. Voor ons allebei is ons gezin zo compleet. Mijn man heeft dezelfde ziekte als jij (watermeloen) en heeft daardoor heel veel pijn aan zijn gewrichten waar ze niks aan kunnen doen. Sommige periodes komt hij gewoon echt bijna z'n bed niet uit 'smorgens en kan hij heel moeilijk lopen. Twee kindjes is dan zwaar genoeg en een derde zou voor hem lichamelijk gewoon te zwaar zijn.
We hebben daar verder geen uitgebreide gesprekken over gehad het was voor ons allebei duidelijk toen we aan de tweede begonnen dat dat echt de laatste zou zijn. Mijn man wilde het in eerste instantie al bij 1 houden maar ik wilde wel echt heel graag een tweede, hij uiteindelijk toch ook wel gelukkig.
We hebben daar verder geen uitgebreide gesprekken over gehad het was voor ons allebei duidelijk toen we aan de tweede begonnen dat dat echt de laatste zou zijn. Mijn man wilde het in eerste instantie al bij 1 houden maar ik wilde wel echt heel graag een tweede, hij uiteindelijk toch ook wel gelukkig.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Krijgt je man Remicade, Tania? Of Humira? Want dat kan de pijn erg verlichten, maar ik heb wel het idee dat hij het erger heeft dan ik.
Dat is overigens nog wel een puntje... Na de bevalling is de kans zéér groot dat ik weer ziek zal worden...
Dat is overigens nog wel een puntje... Na de bevalling is de kans zéér groot dat ik weer ziek zal worden...
Gast- Gast
Mijn gezin voelt nu nog niet compleet. Toen bleek dat de jongste een chromosoomafwijking had waren we er allebei wel klaar mee, het hoefde niet meer. Maar nu we een jaar verder zijn en alles is bezonken komt het gevoel weer terug. We hebben besloten onszelf dit jaar nog te laten onderzoeken bij de klinisch geneticus. Mochten 1 van ons ook die afwijking hebben dan komt er sowieso geen derde. Ook ben ik verminderd vruchtbaar, maar ik ga niet meer het ziekenhuis in. Die derde komt dan spontaan of niet. Daarbij speelt ook nog eens het leeftijdsverschil. Voor we gaan beginnen (mocht alles doorgaan) ben ik 31 en ik kreeg mijn oudste op mijn (nog net, ik werd een week later 24) 23ste. Ik wil ook niet meer als 10 jaar verschil tussen de oudste en de (aller) jongste dus ik wil dan ook op mijn 33/34ste uiterlijk bevallen zijn.
Al met al hangt het hier dus nog van een boel factoren af .
Al met al hangt het hier dus nog van een boel factoren af .
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Watermeloen schreef:Krijgt je man Remicade, Tania? Of Humira? Want dat kan de pijn erg verlichten, maar ik heb wel het idee dat hij het erger heeft dan ik.
Nee hij slikt nu puri nethol, hij heeft wel andere dingen gehad om te proberen maar dat werkte allemaal niet. Hij zou nog kunnen proberen om pijnstillers als ibuprofen of naproxen te slikken maar dat maakt de kans wel heel groot dat de ontsteking in zijn buik weer opvlamt en dat is juist heel rusig nu.
Tania- Ratel
Tania schreef:Watermeloen schreef:Krijgt je man Remicade, Tania? Of Humira? Want dat kan de pijn erg verlichten, maar ik heb wel het idee dat hij het erger heeft dan ik.
Nee hij slikt nu puri nethol, hij heeft wel andere dingen gehad om te proberen maar dat werkte allemaal niet. Hij zou nog kunnen proberen om pijnstillers als ibuprofen of naproxen te slikken maar dat maakt de kans wel heel groot dat de ontsteking in zijn buik weer opvlamt en dat is juist heel rusig nu.
Oh ja, Puri Nethol
Ik slik het niet meer hoor... Daar kreeg ik de vorige keer als bijwerking dus pijn van in mijn gewrichten.
Heb nu alleen remicade en dat gaat goed *klopt af*.
Heb alleen wel een probleem als dat niet meer voldoende zou zijn, dan is Prednison de enige oplossing maar ja, dat kun je niet blijven slikken natuurlijk.
Gast- Gast
Hier willen we allebei wel graag 'ooit' en derde zoals we er nu over denken. Alleen kriebelt het bij beide niet en laten we het dan ook nu voor wat het is.
Praktische overweging om het nu niet te doen is wel tijd gebrek.. wil oprecht genieten van de eerste periode en ook van de zwangerschap! Bij de laatste was S.ander heel veel weg voor zijn werk en vlak na de geboorte voor ruim een half jaar van huis vanwege een uitzending en dat zouden we beide niet nog een keer zo willen. Daarbij zijn we beide weer aan de studie en dat zien we graag eerst afgerond.
Verdere dingen zoals een auto,geld,kamer ect. zijn hier gelukkig geen overweging of het wel of niet door zou gaan. Ja, het worden misschien 1 goede winterjas per kind ipv 2 maar so what Wel merk ik dat hoe ouder de kids worden hoe duurder het is dus voornamelijk het goed kunnen blijven sparen is voor ons wel van belang!
Het is en blijft voornamlijk een gevoels kwestie en zijn dolblij met hoe ons gezin nu is maar zijn nog zo jong en hebben de wens voor nog een kind dus wanneer we daar over een jaar of 2 nog steeds zo over denken gaan we nog een poging wagen!
Praktische overweging om het nu niet te doen is wel tijd gebrek.. wil oprecht genieten van de eerste periode en ook van de zwangerschap! Bij de laatste was S.ander heel veel weg voor zijn werk en vlak na de geboorte voor ruim een half jaar van huis vanwege een uitzending en dat zouden we beide niet nog een keer zo willen. Daarbij zijn we beide weer aan de studie en dat zien we graag eerst afgerond.
Verdere dingen zoals een auto,geld,kamer ect. zijn hier gelukkig geen overweging of het wel of niet door zou gaan. Ja, het worden misschien 1 goede winterjas per kind ipv 2 maar so what Wel merk ik dat hoe ouder de kids worden hoe duurder het is dus voornamelijk het goed kunnen blijven sparen is voor ons wel van belang!
Het is en blijft voornamlijk een gevoels kwestie en zijn dolblij met hoe ons gezin nu is maar zijn nog zo jong en hebben de wens voor nog een kind dus wanneer we daar over een jaar of 2 nog steeds zo over denken gaan we nog een poging wagen!
Gast- Gast
Watermeloen schreef:Tania schreef:Watermeloen schreef:Krijgt je man Remicade, Tania? Of Humira? Want dat kan de pijn erg verlichten, maar ik heb wel het idee dat hij het erger heeft dan ik.
Oh ja, Puri Nethol
Ik slik het niet meer hoor... Daar kreeg ik de vorige keer als bijwerking dus pijn van in mijn gewrichten.
Heb nu alleen remicade en dat gaat goed *klopt af*.
Heb alleen wel een probleem als dat niet meer voldoende zou zijn, dan is Prednison de enige oplossing maar ja, dat kun je niet blijven slikken natuurlijk.
Die pijn in z'n gewrichten had hij al voor de puri nethol dus daar zal het niet door komen denk ik. Ik zal het is tegen hem zeggen, misschien kan hij die remicade is voorstellen aan z'n arts.
Tania- Ratel
Ik vind het wel superfijn hoor.
1x in de 8 weken een middagje ziekenhuis en klaar.
Geen pillen meer om te vergeten ofzo. En het werkt bij mij echt heel erg goed.
De eerste paar keer duurt het wel langer om het infuus in te laten lopen ivm eventuele reacties.
Humira kan ook. Dat zijn spuiten die hij zelf zou moeten zetten. Mijn MDL is daar niet zo enthousiast over, maar daar zijn verschillende meningen over.
1x in de 8 weken een middagje ziekenhuis en klaar.
Geen pillen meer om te vergeten ofzo. En het werkt bij mij echt heel erg goed.
De eerste paar keer duurt het wel langer om het infuus in te laten lopen ivm eventuele reacties.
Humira kan ook. Dat zijn spuiten die hij zelf zou moeten zetten. Mijn MDL is daar niet zo enthousiast over, maar daar zijn verschillende meningen over.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wel of geen derde?
» Waren jullie bang voor de bevalling?
» Hoe wisten jullie dat jullie zwanger waren?
» Hoe snel waren jullie zwanger?
» Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...
» Waren jullie bang voor de bevalling?
» Hoe wisten jullie dat jullie zwanger waren?
» Hoe snel waren jullie zwanger?
» Wat waren jullie kwijt voor geboortekaartjes? vraagjes...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: