Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

+19
M@niek
Tazz
Muppetje
Dani
Annemie
Flip Fluitketel
Rovine
MissD
Bruintje Beer
mauwmauw
Happydobby
Chelle
Lilou
Susan
LMCurious
Bet Weter
Ugly Betty
Spring
Liadan
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:58

Wat ik al zei mijn bazin en ik hebben/hadden een goede band met elkaar. Zij is ook daarnaast kapster en zij heeft mij ook een keer geknipt bij haar thuis, ik ben bij haar thuis naar een mylene party gegaan en op het werk deelde we veel prive dingen met elkaar. Het is dus niet echt een baas-werknemer relatie maar een die ook een beetje richting prive gaat. Daarom ben ik misschien wel op m'n teentjes getrapt ja. En nogmaals ik vond het vanzelfsprekend dat je je collega's inlicht maar kennelijk denken vele daar anders over


Laatst aangepast door Razz_ op wo 3 aug 2011 - 20:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Chelle wo 3 aug 2011 - 20:59

Bet Weter schreef:Ik vind het eigenlijk nogal onbeschoft hoe je je alles aantrekt. Je baas heeft net een kindje gekregen, mag ze alsjeblieft even met andere dingen bezig zijn dan met jou? laughcry

+1

ze kiest ervoor om het zo te doen. Respecteer dat, en klaar.
Veel mensen in mijn omgeving hebben om diezelfde reden mijn kraamweek weten te verpesten. En die kan ik nooit meer overdoen. Ik had het ook fijn gevonden als mensen mijn keuzes hadden gerespecteerd. Als je zoveel hormonen in je lichaam heb zitten heb je geen zin/behoefte in frustraties van mensen om je heen.

Ik zou gewoon een kaartje sturen en met je collega's op visite gaan.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 21:04

Bet Weter schreef:Ik vind het eigenlijk nogal onbeschoft hoe je je alles aantrekt. Je baas heeft net een kindje gekregen, mag ze alsjeblieft even met andere dingen bezig zijn dan met jou? laughcry

ja maar haar collega's kunnen Razz toch wel een smsje sturen? ALs je echt zo'n klein bedrijf bent zou ik dat wel erg waarderen en een kleine moeite vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Bet Weter wo 3 aug 2011 - 21:06

Theedoosje schreef:
Bet Weter schreef:Ik vind het eigenlijk nogal onbeschoft hoe je je alles aantrekt. Je baas heeft net een kindje gekregen, mag ze alsjeblieft even met andere dingen bezig zijn dan met jou? laughcry

ja maar haar collega's kunnen Razz toch wel een smsje sturen? ALs je echt zo'n klein bedrijf bent zou ik dat wel erg waarderen en een kleine moeite vinden.
Ik zou daar niet aan denken. Ik zou gewoon zoiets hebben: oh, die hoort het ook wel, of heeft het al wel gehoord. No f#cking big deal, djiez. waar je je al niet druk over kan maken.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Happydobby wo 3 aug 2011 - 21:12

Mijn vriend werkt ook op een klein bedrijf, 9 man geloof ik, wij hebben al zijn collega's een kaartje gestuurd, zelfs een ex collega van hem die 6 weken terug op staande voet was ontslagen. Van hem hebben we dan ook een kaartje terug gehad. Mijn vriend had na de geboorte zijn baas niet eens gebeld, hij had een collega gebeld omdat zijn baas vrij was en die collega heeft het doorgegeven. Pas 5 dagen later heeft mijn vriend zijn baas gebeld. ook vanwege ons langere verblijf in het ziekenhuis. Ze hebben daar niet moeilijk over gedaan.

Wij hadden trouwens van zijn baas een geboortekaartje ontvangen en van zijn collega ook.

En een bos bloemen en een ballon met beer erin via de post.

Mijn eigen werk heb ik een kaartje gestuurd, ik heb teveel collega's om iedereen er 1 te sturen en gisteren is er een collega op visite geweest die ook nog verlof heeft. Zij had dus ook geen kaartje ontvangen van mij maar ik ook niet van haar en ben ook bij haar thuis op kraamvisite geweest.

Ik zou gewoon gaan, klein kadootje, misschien is de bevalling zwaar geweest en is ze het vergeten.
Hopelijk kan je snel een keus maken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 21:12

Razz_ schreef:Wat ik al zei mijn bazin en ik hebben/hadden een goede band met elkaar. Zij is ook daarnaast kapster en zij heeft mij ook een keer geknipt bij haar thuis, ik ben bij haar thuis naar een mylene party gegaan en op het werk deelde we veel prive dingen met elkaar. Het is dus niet echt een baas-werknemer relatie maar een die ook een beetje richting prive gaat. Daarom ben ik misschien wel op m'n teentjes getrapt ja. En nogmaals ik vond het vanzelfsprekend dat je je collega's inlicht maar kennelijk denken vele daar anders over

Dit herken ik wel, de band met 1 van mijn oude werkgevers.
Daar was het wel gegaan zoals jij omschrijft.

Ik zou overigens wel gewoon gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  mauwmauw wo 3 aug 2011 - 21:30

ik heb toendertijd mijn collega's ook niet persoonlijk een kaartje gestuurd maar 1 naar het filiaal zelf.wel heb ik geloof ik een smsje gestuurd(of laten sturen)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Bruintje Beer wo 3 aug 2011 - 21:31

Liadan schreef:Ik zou wel op kraamvisite gaan (samen met mijn collega's). Er ligt tenslotte wel een kaart op het werk, misschien hebben zij alleen kaartjes naar directe familie gestuurd. Misschien heeft ze je niet gesmst omdat ze een zware bevalling heeft gehad of heeft het een andere reden.
+1
Ik zou ook op kraamvisite gaan.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 21:34

Ik heb ook wel eens 'pas' een kaartje gekregen nadat ik zelf een kaart gehad gestuurd.

Verder zou ik gewoon op kraamvisite gaan. Ik zou het zonde vinden dat de toch leuke band met collega's door een geboorte (wat een fantastisch moment is) minder zou worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 21:37

Ik zou ook gewoon gaan ik zie het probleem niet zo.
Ik heb mijn collega's ook niet persoonlijk een kaart gestuurd maar 1 kaart voor iedereen naar het werk.
Spaart weer een aantal kaarten uit want het is al duur genoeg.

En zelf heb ik ook 1 belletje gepleegd en mijn collega's hebben het zelf door gegeven aan elkaar dat ik bevallen was. Op dat moment had ik echt geen puf om iedereen te gaan bellen. Of idd ze lazen het wel op hyves !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 21:40

Sowieso vind ik Hyves erg onpersoonlijk en daar geef ik Razz dan wel gelijk in. Ik moest twee jaar geleden via Hyves lezen dat mijn nicht bevallen was van haar zoon, dat vond ik ook niet leuk. Verder zie ik het probleem van wel of geen persoonlijk geboortekaartje niet zo, er ligt een kaartje op het werk, kan toch dat jouw werkgever dat zo wil doen? Ik zou gewoon een cadeautje kopen en je er overheen zetten. Ga gewoon lekker op kraambezoek, dat stelt ze vast op prijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 21:47

Ik zie het probleem niet zo.
Ik heb mijn collega's geen kaart gestuurd (wel naar de afdeling en ik zit er ook niet op te wachten dat ik op mijn vrije dagen gebeld wordt als er iemand bevallen is. Dat hoor ik wel als ik weer terug ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  MissD wo 3 aug 2011 - 21:55

Sunprincess schreef:Ik zie het probleem niet zo.
Ik heb mijn collega's geen kaart gestuurd (wel naar de afdeling en ik zit er ook niet op te wachten dat ik op mijn vrije dagen gebeld wordt als er iemand bevallen is. Dat hoor ik wel als ik weer terug ben.

+1, bij ons op de afdeling is het ook gebruikelijk om een kaartje naar de afdeling te sturen i.p.v. naar iedereen persoonlijk.
Ik ga ook gewoon een kaartje naar de afdeling sturen, en misschien nog naar een paar collega's met wie ik prive om ga maar verder niet hoor.. echt niet iedereen.


MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Rovine wo 3 aug 2011 - 22:01

Onlangs is er iemand op mijn werk getrouwd, die gaf een kaartje op het werk en verwachtte dan een vertegenwoordiging aan collega's op het feest. Dit hadden er 3 kunnen zijn, maar ook 20, dat konden we zelf uitvechten, maar hij nodigde ons uit alszijnde collega's, niet als persoonlijke gasten.

Ik zou het ook niet teveel aantrekken en kijken met je collega's wie er wil gaan kijken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 23:18

Ik zou het ook wel jammer vinden als ik geen kaartje zou krijgen, maar als er op het werk eentje ligt, dan zou ik wel gaan. Waarschijnlijk is zij zich van geen kwaad bewust en een geboorte vind ik niet een goede situaties om je principes duidelijk te maken (geen kaart=geen bezoek bijv.). Ik zou sowieso een felicitatiekaartje sturen en met collega's overleggen wat zij doen, zonder veroordelend te zijn over het niet ontvangen geboortekaartje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Liadan wo 3 aug 2011 - 23:58

Bet Weter schreef:
Theedoosje schreef:
Bet Weter schreef:Ik vind het eigenlijk nogal onbeschoft hoe je je alles aantrekt. Je baas heeft net een kindje gekregen, mag ze alsjeblieft even met andere dingen bezig zijn dan met jou? laughcry

ja maar haar collega's kunnen Razz toch wel een smsje sturen? ALs je echt zo'n klein bedrijf bent zou ik dat wel erg waarderen en een kleine moeite vinden.
Ik zou daar niet aan denken. Ik zou gewoon zoiets hebben: oh, die hoort het ook wel, of heeft het al wel gehoord. No f#cking big deal, djiez. waar je je al niet druk over kan maken.

Nou Bet Weter, ik vind dat jij nu niet echt normaal reageert....

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Flip Fluitketel do 4 aug 2011 - 0:01

Ik heb ook gewoon 1kaart naar de afdeling gestuurd. Bij mij werken er wel wat meer dan 7...
Maar als er een algemeen kaartje op je werk ligt zou ik gewoon op kraamvisite gaan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Susan do 4 aug 2011 - 0:03

Ze verwoordt het misschien niet zo vriendelijk, maar ik ben het er wel een beetje mee eens. Die vrouw was op het moment dat Razz het op Hyves las net drie dagen geleden bevallen, mag ze dan even alleen met haar gezinnetje bezig zijn zonder rekening te houden met de gevoelens van werknemers/kennissen/vrienden? Ik vind het ook niet zo gepast om zo met je eigen principes bezig te zijn. Het draait nu even om haar en haar baby'tje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Liadan do 4 aug 2011 - 0:08

Susan, ik ben het helemaal met je eens hoor. Maar ik vind dat Bet Weter die laatste zin van haar bericht wel weg had kunnen laten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Annemie do 4 aug 2011 - 0:09

Ik heb een uur na de bevalling meteen mijn directe collega's gesmst, heb er een goede band mee, daarnaast heb ik de collega's van mijn afdeling allemaal een persoonlijk kaartje gestuurd (7 man) en nog een kaartje voor het hele bedrijf.
Ik zou me er niet te druk om maken, iedereen doet het weer anders en ze is zich vast van geen kwaad bewust.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Dani do 4 aug 2011 - 0:17

Susan schreef:Ze verwoordt het misschien niet zo vriendelijk, maar ik ben het er wel een beetje mee eens. Die vrouw was op het moment dat Razz het op Hyves las net drie dagen geleden bevallen, mag ze dan even alleen met haar gezinnetje bezig zijn zonder rekening te houden met de gevoelens van werknemers/kennissen/vrienden? Ik vind het ook niet zo gepast om zo met je eigen principes bezig te zijn. Het draait nu even om haar en haar baby'tje.

+1!

En jullie hebben als team een kaart ontvangen dus tuurlijk ga je dan op kraambezoek.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Muppetje do 4 aug 2011 - 0:18

Ik snap de frustratie wel. Ik heb de fotos van mijn neefje voor het eerst op fb gezien (ze wonen aan de andere kant van de oceaan) dat deed en doet zeer, dus ergens snap ik het wel, al is dit verder weg...
Maar ik zit toch gewoon gaan hoor, waarschijnlijk heeft ze het zo helemaal niet bedoeld. Straks raakt jullie goede relatie verstoord door een misverstand, zou zonde zijn...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Tazz do 4 aug 2011 - 0:24

Bet Weter schreef:
Theedoosje schreef:
Bet Weter schreef:Ik vind het eigenlijk nogal onbeschoft hoe je je alles aantrekt. Je baas heeft net een kindje gekregen, mag ze alsjeblieft even met andere dingen bezig zijn dan met jou? laughcry

ja maar haar collega's kunnen Razz toch wel een smsje sturen? ALs je echt zo'n klein bedrijf bent zou ik dat wel erg waarderen en een kleine moeite vinden.
Ik zou daar niet aan denken. Ik zou gewoon zoiets hebben: oh, die hoort het ook wel, of heeft het al wel gehoord. No f#cking big deal, djiez. waar je je al niet druk over kan maken.

Dit keer ben ik het helemaal met Bet Weter eens, kom op zeg je hebt zelf een kind gekregen, hoe zou jij het vinden als iemand zo ging lopen zeuren om een keuze die je vlak na je bevalling gemaakt hebt. Plus misschien moest ze voor die 7 kaartjes wel veel meer kaarten bestellen, en kwam het gewoon beter uit om 1 kaartje naar het werk te sturen, zo hebben wij dat ook gedaan.

Wij hebben het met onze dochter meegemaakt, we hadden niet heel veel geld dus alleen de mensen waar we contact mee hadden en die interesse in de zwangerschap hadden getoond kregen een kaartje. Een oom van mijn man dus niet. We hadden echter nog een paar kaartjes over dus die hebben we een dag later alsnog naar wat familieleden gestuurd. Was die oom helemaal over de rooie gegaan tegen mn schoonmoeder (terwijl zij gescheiden is met de broer van die oom!) dat hij geen kaartje had gehad. Nou kreeg hij hem een dag later alsnog in de bus en hebben we helemaal niks van hem gehoord. Zo egoïstisch vond ik dat.

Dus als jij nou serieus moeilijk gaat lopen doen dat je niet persoonlijk een kaartje hebt gehad en daardoor niet op kraamvisite gaat, vind ik dat behoorlijk kansloos. Het is je baas!
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  M@niek do 4 aug 2011 - 3:26

Ik werkte ook in een klein bedrijfje (stuk of 10 collega's). Een uurtje na de geboorte heb ik de praktijk op gebeld om te vertellen dat ik was bevallen! En zo leuk dat ze dat vonden. Ik heb niet iedereen persoonlijk een kaartje gestuurd, maar gewoon algemeen naar de praktijk.

Aan de ene kant vreemd dat ze niet even belt of een smsje stuurt, maar ja misschien is dit gewoon haar manier, ze heeft immers wel gewoon een kaartje naar het bedrijf gestuurd! Ik zou het gewoon niet persoonlijk aantrekken en lekker op kraamvisite gaan!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Tazz do 4 aug 2011 - 3:31

@muppetje, als het over je neefje gaat zou ik het begrijpen. Dat is familie. Dat lijkt me ook niet leuk om het zo te horen.. Heb het van twee vriendinnen ook op hyves gelezen, tja ik kon het ze echt niet kwalijk nemen, ze bedoelen het niet persoonlijk. Op dat moment heb je wel andere dingen aan je hoofd.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan - Pagina 2 Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum