Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

+19
M@niek
Tazz
Muppetje
Dani
Annemie
Flip Fluitketel
Rovine
MissD
Bruintje Beer
mauwmauw
Happydobby
Chelle
Lilou
Susan
LMCurious
Bet Weter
Ugly Betty
Spring
Liadan
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:10

Mijn werkgever is vorige week maandag bevallen van een dochter. Nu las ik vorige week donderdag op hyves dat ze was bevallen. Ik had eigenlijk wel een smsje verwacht of een belletje van een van m'n collega's maar nee dus. We werken met z'n 7-en in een bedrijf en het is dus eigenlijk een kleine moeite (vind ik) om je collega's iets te laten weten. Ik vond het eigenlijk ontzettend rot dat ik het op hyves moest lezen dat m'n eigen baas was bevallen. Vooral omdat ik het op het werk erg goed met haar kan vinden. Nu dacht ik ach ja ik wacht dan wel op het geboortekaartje, stuur haar een kaart, ga op kraamvisite en dan gewoon zand erover. Maar ik heb gewoon géén geboortekaartje gekregen (al mijn collega's niet). Wel ligt er een op het werk maar that's it. Zó onpersoonlijk vind ik dat. Ik vind het allemaal zo raar dat je je eigen collega's en niks laat weten en geen geboortekaartje stuurt. Kijk als je nou met 30 man werkt dan is het anders maar het zijn er maar 7 ! (of denk ik er nou zo raar over) Nu zit ik echt te twijfelen of ik uberhaupt wel op kraamvisite moet gaan. Normaal ga ik op kraamvisite als ik een geboortekaartje krijg en anders stuur ik gewoon een kaart. Wat vinden jullie? Zal ik wel of niet op kraamvisite gaan? Ik heb al wel een kaart gestuurd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:14

Wat raar dat ze jullie niet persoonlijk een kaart heeft gestuurd. Het was inderdaad een ander verhaal geweest als je nog 30 collega's zou hebben. Dan zou ik ook 1 kaart voor al het personeel gestuurd hebben. Maar ik zou in deze situatie niet op bezoek gaan. Het kaartje dat je dan gestuurd hebt, is voldoende. Vind ik dan.

Zij neemt niet de moeite jou persoonlijk ( doormiddel van een kaartje ofzo) op de hoogte te stellen van de geboorte, dus waarom moet jij de moeite nemen om op bezoek te gaan?

Ik verwacht straks zelf ook geen kraamvisite van mensen die ik geen kaart heb gestuurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Liadan wo 3 aug 2011 - 20:14

Ik zou wel op kraamvisite gaan (samen met mijn collega's). Er ligt tenslotte wel een kaart op het werk, misschien hebben zij alleen kaartjes naar directe familie gestuurd. Misschien heeft ze je niet gesmst omdat ze een zware bevalling heeft gehad of heeft het een andere reden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Spring wo 3 aug 2011 - 20:15

Ik snap je punt wel. Maar dit is de manier waarop je collega/baas het wil doen...
Zij stuurt niet iedereen een kaart, maar eentje naar het werk voor jullie allemaal.
Heeft ze de rest van je collega's ook geen sms oid gestuurd?
Ik zou er niet te veel mee zitten en gewoon wat leuks voor de baby kopen met je team. En dan lekker op kraamvisite.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:16

Ik zie het probleem niet. Ik zou gewoon gaan, gezellig met je collega's.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:19

Maar vinden jullie het dan niet vreemd dat ze niet eens de moeit neemt om 7 kaartjes extra te bestellen, aangezien ze maar zo weinig collega's heeft?

Ik zelf verwacht/wil geen eens bezoek van mensen die ik geen kaart stuur.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:23

Razz88 schreef:Maar vinden jullie het dan niet vreemd dat ze niet eens de moeit neemt om 7 kaartjes extra te bestellen, aangezien ze maar zo weinig collega's heeft?

Ik zelf verwacht/wil geen eens bezoek van mensen die ik geen kaart stuur.


Ik ben van mening dat iedereen dat soort dingen doet zoals ze dat zelf goed achten. Ik ga ze daar niet om veroordelen. Iedereen maakt zijn eigen keuzes, toch?

Zo is mijn schoonzusje twee weken geleden bevallen (vijf weken te vroeg) en zijn we nog niet op kraamvisite geweest omdat ze dat nog niet willen. Prima, daar zullen ze ongetwijfeld hun redenen voor hebben. Andersom zullen onze keuzen vast ook niet altijd die van hun geweest zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Liadan wo 3 aug 2011 - 20:23

Ik vind dat eigenlijk niet zo heel raar. Misschien hebben ze er wel geen geld voor of willen ze er geen geld aan uit geven.
Ik heb zelf trouwens ook bezoek gehad van mensen die geen kaartje gehad hadden, vond ik juist leuk!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:23

Razz88 schreef:Maar vinden jullie het dan niet vreemd dat ze niet eens de moeit neemt om 7 kaartjes extra te bestellen, aangezien ze maar zo weinig collega's heeft?

Ik zelf verwacht/wil geen eens bezoek van mensen die ik geen kaart stuur.


Ik vind dat dus ook. Wat zijn nu 7 kaartjes extra? En ik heb zelf ook geen visite gekregen van iemand die ik geen geboortekaartje heb gestuurd. Zelf doe ik dat dus ook niet. Ik weet eigenlijk ook (nog) niet of er wel collega's van mij op kraamvisite gaan. Ik denk het wel maar daar is nog niks over afgesproken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Ugly Betty wo 3 aug 2011 - 20:24

Maar jullie hebben toch een kaart gekregen, maar 1 voor het hele team. Ik zou ook gewoon met je collega's op bezoek gaan. Maar ik snap wel dat je het niet leuk vindt hoe het gegaan is hoor!
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Bet Weter wo 3 aug 2011 - 20:25

Ik snap het probleem niet. Het is je baas, het is een werkrelatie. Ik vind het heel normaal dat je één kaart stuurt naar het werk, is toch gewoon goed?

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  LMCurious wo 3 aug 2011 - 20:28

Wij hebben bij Dave zijn werk, ook maar 5 collega's ook geen kaarten gestuurd hoor. Ook gewoon eentje naar de afdeling. Ze komen dan wel op kraamvisite (gezamenlijk in 2 delen onder werktijd). Maar ik vind het eigenlijk niet nodig om iedereen apart nog eens een kaartje te sturen als het ook samen kan. Als je nu iedereen buiten het werk om ook vaker ziet vind ik het wat anders. Maar normaal gesproken alleen op het werk, dan vind ik dat je ook een kaartje naar het werk kunt sturen. maar ik zou dus ook niet alleen op kraamvisite gaan, maar met de collega's samen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Susan wo 3 aug 2011 - 20:28

Ik snap het probleem ook niet zo...
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:28

Ik zou met je collega's overleggen of zij gaan en of je eventueel samen kunt gaan. Wij gaan met collega's ook samen op kraambezoek in de pauze of zo mits degene niet te ver weg woont Wink En anders s avonds.
Maar wel raar overigens dat je niet eens een sms hebt gehad van je collega's. Je bent maar met 7 dus idd kleine moeite.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:30

Dus jullie vind het ook niet raar dat je op hyves moet lezen dat je baas is bevallen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Bet Weter wo 3 aug 2011 - 20:32

Nee, tegenwoordig zet iedereen alles gelijk op Facebook en Hyves.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Liadan wo 3 aug 2011 - 20:35

Dat je het op hyves moest lezen vind ik ook niet heel raar. Maar ik vind het wel raar dat je collega's het niet aan je hebben laten weten als zij het al wel eerder wisten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:37

Razz_ schreef:Dus jullie vind het ook niet raar dat je op hyves moet lezen dat je baas is bevallen?

Nou op zich niet, maar wel dat jij geen sms hebt gehad van je collega's. Iedereen zet tegenwoordig toch alleso phyves /fb en zo? Of ja iedereen, veel mensen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Bet Weter wo 3 aug 2011 - 20:39

Ik vind het trouwens ook niet zo'n big deal. Ok, ze heeft een kind gekregen. Leuk voor haar, maar verder geen wereld nieuws, ik denk dat het er ook al een tijd aan zat te komen.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:40

Ze hebben het van elkaar gehoord op het werk. Maar omdat ik pas vrijdag's moest werken wist ik nog van niks

Maargoed het zal wel aan mij liggen dan. Ik vind het gewoon vreemd dat het zo allemaal is gelopen en zo onpersoonlijk is gegaan. Ik heb het zelf gewoon heel anders gedaan en vond/vind het gewoon vanzelfsprekend om je werk in te lichten als je bent bevallen en je collega's een geboortekaartje te sturen. Misschien dat ik ook wel samen met m'n collega's ga. Ik wilde eerst alleen samen met m'n zoontje gaan en zelf een cadeautje kopen maar dat doe ik nu dus zeker niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  LMCurious wo 3 aug 2011 - 20:44

- ik vind het normaal dat je baas het op hyves heeft gezet, en niet iedereen vast een sms stuurt.
- ik vind het normaal dat je collega's als zij het horen/lezen doorvertellen op het werk.
- ik vind het normaal dat ze niet de collega's die gewoon een dagje vrij zijn ofzo gaan smssen dat de baas bevallen is.

Maakt het zoveel uit dat je er pas na 3 dagen achtergekomen bent?
De collega's van Dave wisten alles ook pas toen ze het geboortekaartje kregen met de post. Toen was Dave vooraf al vrij.
Nu was het geplande ks en zou hij vanaf dan vrij hebben, dus wisten ze wel dat het zou komen. Toen heeft Dave 1 naaste collega een sms gestuurd dat alles goed was gegaan. Zo van, die laat het wel weten aan degene die er werken die dagen.

Op mijn werk voorheen is toen alleen onze bazin ook bevallen, maar haar beste vriendin was toen bedrijfsleidster. Dus die wist het vlug, dus wij daardoor ook. maar toen zijn we ook niet direct de rest gaan bellen hoor. (denk 10 collega's) Gewoon degene die kwamen die kwamen werken hoorde het op die dag dat ze er waren zeg maar!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:48

Razz_, het klinkt nu een beetje alsof je het je persoonlijk aantrekt. Dat zou ik echt niet doen joh. Dit is gewoon de manier die zíj fijn/goed/prettig vonden. En in je kraamtijd mag het ook wel een beetje om jezelf draaien allemaal, toch? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 20:49

Razz ik vind voor een deel dat je wel gelijk hebt hoor. Als je met zo'n klein groepje werk had ik het ook anders aangepakt en iedereen gewoon een kaartje gestuurd. En als ik haar was had ik in ieder geval één collega iets laten weten zodat die de rest kon inlichten. Maar ik zou wel gewoon op kraamviste gaan samen met je collega's. Ik bedoel zij kan het jou misschien dadelijk ook kwalijk nemen dat je nooit bij haar op kraamvisite bent geweest en het is toch je bazin. Waarschijnlijk vind zij het zo wel "normaal" hoe het zo allemaal is gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Lilou wo 3 aug 2011 - 20:50

Razz_ schreef:Ik wilde eerst alleen samen met m'n zoontje gaan en zelf een cadeautje kopen maar dat doe ik nu dus zeker niet

Joh Razz, ik snap het probleem niet helemaal geloof ik, maar bovenstaande vind ik wel een beetje erg gepikeerd klinken. Je hoeft je baas toch niet te 'straffen' omdat zij dit anders heeft gedaan dan jij? Ze zal er vast wel een reden voor hebben. Zo heb ik bijvoorbeeld een zeer grote familie, mochten wij een kindje krijgen dan denk ik niet dat ik naar ieder van hen een kaartje ga sturen. Ik zou een fortuin kwijt zijn, wat ik er helemaal niet voor over heb. Zou dus ook echt de mensen kiezen die dichtste bij mij staan, en werk zou waarschijnlijk inderdaad ook een gezamenlijk kaartje krijgen. Waarom nou 7 kaartjes als 1 hetzelfde werk doet?

Zet je er over heen, mensen zijn (gelukkig) allemaal anders, wees blij voor hen en ga lekker op kraamvisite!
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Bet Weter wo 3 aug 2011 - 20:52

Ik vind het eigenlijk nogal onbeschoft hoe je je alles aantrekt. Je baas heeft net een kindje gekregen, mag ze alsjeblieft even met andere dingen bezig zijn dan met jou? laughcry

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan Empty Re: Dilemma, wel of niet op kraamvisite gaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum