Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

+8
marjoleinnn
Reeza
Arwyn
luisa
Chocolate Cookie
Marin
Slakje
Atelier Madame
12 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 9:30

Hey,

Ik heb een dilemma, het zit namelijk zo: ik ben net afgestudeerd, ik woon nog thuis. Nu heb ik via het uitzendbureau een tijdelijke baan voor 3 maanden, deze loopt half januari af. Ik heb echt een heel leuk appartementje gezien, waarvan er meerdere te huur staan. Het is wel helemaal kaal, ligt geen vloer en alles moet geschilderd worden. Het is wel echt heel goedkoop wat er aan huur gevraagd wordt voor zo'n appartement. Nu weet ik niet goed wat te doen, aan de ene kant wil ik echt heel graag op mezelf, het is gewoon echt tijd. Aan de andere kant heb ik nu maar zekerheid t/m januari qua salaris,maar tegenwoordig heeft bijna niemand nog echt zekerheid ivm crisis. Ik heb nu wel wat gespaard, maar dat zal wel snel opgaan dan aan borg en inrichting. Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Atelier Madame do 18 okt 2012 - 9:46

Als je geen reserve hebt om je huur te betalen als je een paar maanden zonder werk zit niet doen. Er staan er meerdere leeg schrijf je, dus over een paar maanden zou het ook nig kunnen? Ik zou pas het pas doen als je iig meer zekerheid hebt dan drie maanden, bijv voor 6 maanden werk ofzo en wat meer spaargeld.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 9:50

Ik zou ook nog even wachten als je geen spaargeld achter de hand hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Slakje do 18 okt 2012 - 9:53

Ik zou wachten tot je zeker bent van een vast inkomen. Anders kan je jezelf flink in de nesten werken.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 9:55

Ik zou ook wachten. Dat lijkt me een te groot risisco.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Chocolate Cookie do 18 okt 2012 - 10:00

Ik zou ook wachten. Ikzelf zit met een uitkering (wajong) en ben een half jaar geleden op mezelf gaan wonen. Maar als ik wist dat ik het zo krap zou hebben, dan was ik nog thuis blijven wonen. Er is voor mij momenteel geen lol meer aan.

Dus ik raad het een ander ook niet aan als hij/zij weinig geld heeft.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 10:04

Ik zou dan nog 1 maand vaste lasten kunnen betalen denk ik. Ik vind het zelf ook echt een groot risico, er zijn wel goedkopere opties maar dan is het een kamer en persoonlijk heb ik dat liever niet. Maar t/m januari thuiswonen is ook niet echt meer een optie, daarom ook zo'n dilemma Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Atelier Madame do 18 okt 2012 - 10:08

Als tot januari thuiswonen echt geen optie is waarom dan geen kamer? Een flatje is veel duurder dan een kamer, zeker als je bijv een kamer huurt waar je al een vlier in hebt liggen. Geen vriendin waar je een flatje mee zou kunnen delen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 10:23

Ik denk dat het inderdaad het beste is als ik ook kamers ga kijken, want samen met een vriendin huren is geen optie, wonen verder in het land of al samen smile Ik vind het risico ook wat te groot, en hopen dat het in januari nog beschikbaar is, als ik wat meer zekerheid heb smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 10:26

Op 1 maand vaste lasten kan je niet teren natuurlijk. Als je dat van te voren al weet, is het natuurlijk gewoon Ă©cht geen goed plan. Gaat een kamer je wel lukken dan?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 10:35

Ja, dat zou ik kunnen huren voor 300 euro incl dus dan zou ik daarna nog wel een paar maanden kunnen betalen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 10:42

En daarna? Wat als je geen baan vindt daarna?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Atelier Madame do 18 okt 2012 - 10:47

Dan vind je vast wel weer werk. Iig ik denk dat je midden of begin 20 bent? Iig zo schat ik je? op die leeftijd is er echt wel iets te vinden. Als de situatie thuis echt niet meer fijn is kun je beter een kamer huren en simpel beginnen idd.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  luisa za 20 okt 2012 - 7:35

Ik zie eerlijk gezegd geen reden om thuis te blijven wonen als je 20+ bent. Geld vind ik ook geen reden. Wel zal ik goed bedenken hoeveel geld je aan huur kunt betalen en dan ook overwegen als je straks eventueel in de we komt voor een periode.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 9:18

Ik heb geen idee wat ik zou doen eigenlijk.

Ik woon ook in een appartement (sinds mijn 19e, samen met mijn vrend) en wij studeren allebei. Ik ben zo klaar en heb nog geen baan gevonden.. Ik heb ook nog geen idee hoe ik het straks ga betalen (gelukkig kan ik nog bijlenen bij de IB groep maar dat doe ik liever niet langer dan nodig).

Wel kan ik het mij voorstellen dat je gewoon op eigen benen wilt staan. Kun je geen opgave maken waarin je kunt kijken hoe lang je het uit zou kunnen zingen zonder baan? En zelf ergens een grens trekken qua financien.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Arwyn za 20 okt 2012 - 20:56

Hmm, lastig.
Kan me voorstellen dat je uit huis wil, maar als je je daarvoor in de schulden moet steken, zou ik het niet doen. Ik zou denk ik nog even verder kijken. Evntueel voor een kamer en anders bijvoorbeeld een flatje dat niet te duur is en waar je niet zoveel aan hoeft te doen. Voor de inrichting kun je eerst kijken op Marktplaats of bij de kringloop, zodat je daar ook niet zoveel aan kwijt bent. Als je de basis maar hebt, kun je er wel even wonen, de mooie dingen komen later wel.

Ik weet niet waar je woont en of je je al ingeschreven hebt, maar puur de huur van ons flatje bijvoorbeeld, is nog geen 100,- meer dan die kamer. Hoewel dat wel exclusief is..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 22:43

Ik ben gister wezen kijken ergens, een kamer waarbij g/w/l inclusief is. Keuken en douche is gedeeld met nog 2 bewoners. Wat ideaal is dat ik er zo in kan, er zijn inbouwkasten, ook een tv en een bed smile In eerste instantie wilde hij een jaarcontract, maar ikzelf wilde dat liever niet dus zou het ook een halfjaarcontract kunnen worden. T/m januari heb ik werk, heb ook nog wat spaargeld dus zou vanaf dat ik zonder werk kom te zitten het wel uit kunnen zingen tot het contract afloopt evt(en ik niks zou kunnen vinden). Ook omdat ik liever wil wonen in een andere provincie en als ik dan vast werk heb ik liever ook wil wonen in een appartementje voor mezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Slakje za 20 okt 2012 - 23:09

luisa schreef:Ik zie eerlijk gezegd geen reden om thuis te blijven wonen als je 20+ bent. Geld vind ik ook geen reden. Wel zal ik goed bedenken hoeveel geld je aan huur kunt betalen en dan ook overwegen als je straks eventueel in de we komt voor een periode.

Ben ik de enige die dit raar vind? Je hebt toch geld nodig om alles te betalen, als je geen geld hebt, moet je wel thuis blijven.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 23:16

Ik vond het ook een beetje een aparte reactie omdat ik niet zou weten hoe ik het moet betalen dan. Moet ik mn boodschappen dan maar gaan jatten? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Bacio za 20 okt 2012 - 23:20

Als je geld op is zeg je toch gewoon je huur op en ga je weer thuis wonen? Zie t probleem niet zo. Je kunt altijd nog terug naar huis.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Slakje za 20 okt 2012 - 23:45

Ja, want dat kost natuurlijk geen geld...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 23:49

Ik kan mn huur niet opzeggen, zit aan een halfjaarcontract vast dan..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Reeza zo 21 okt 2012 - 0:02

Maar Yasmin, je bent nog jong dus er is altijd toch wel werk te vinden? Ik zou me daar niet druk over maken hoor, als je niet te kieskeurig bent qua wat voor werk kan je altijd wel ergens aan de slag volgens mij.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Bacio zo 21 okt 2012 - 0:22

Yasmin schreef:Ik kan mn huur niet opzeggen, zit aan een halfjaarcontract vast dan..
Je kunt gewoon tussentijds opzeggen. Volgens mij is het wettelijk 1 maand opzegtermijn.

Wat kost er geld aan terug verhuizen naar je ouders?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  marjoleinnn zo 21 okt 2012 - 1:26

Slakje schreef:
luisa schreef:Ik zie eerlijk gezegd geen reden om thuis te blijven wonen als je 20+ bent. Geld vind ik ook geen reden. Wel zal ik goed bedenken hoeveel geld je aan huur kunt betalen en dan ook overwegen als je straks eventueel in de we komt voor een periode.

Ben ik de enige die dit raar vind? Je hebt toch geld nodig om alles te betalen, als je geen geld hebt, moet je wel thuis blijven.
Ik vond het ook nogal een rare reactie. Als ik puur naar mezelf kijk zou ik niet weten waar ik op dit moment dan een appartement etc. van moet betalen. Ik zit nog op school dus moet het dan alleen hebben van mijn bijbaantje. En daarbij ga ik niet op kamers, thuis heb ik ook een kamer. Ik wil als eerste woning gewoon een fatsoenlijk appartement ofzo.

Ik denk ook dat geld weldegelijk een goede reden is om nog niet op jezelf te gaan wonen. Stel..je kan je huur maar net betalen. Waar ga je je eten dan van kopen etc?
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten? Empty Re: Dilemma, op mezelf gaan of nog wachten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum