Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

+8
Happydobby
Darius
Atelier Madame
Sophiee
Coccinelle
Lejow
Fiebje
Susan
12 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Susan di 21 aug 2012 - 4:53

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:10; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Fiebje di 21 aug 2012 - 5:09

Ik denk dat je goed naar je bestemming moet kijken. Ga je naar een resort ( waar je eugenlijk niet af hoeft) of een klein plaatsje waar je wel een auto nodig hebt.

Wij waren deze zomer naar Analipsy Kreta geweest, een dorpje tussen cherso en heraklion alles was te lopen: supermarkt, zee, zwembad, winkeltjes. Het was drie uur vliegen en ging prima. Er is zoveel te zien voor de kinderen en vaak zijn ze zo onder de indruk van alles. En anders is het drie uur huilen. Een vliegtuig is niet zo gehorig dat je het door het hele vliegtuig hoort vanwege de draaiende motoren.

Ik zou het dus gewoon doen. Wat weegt 2 a 3 uur vliegen op tegen een dag autorijden?
Enige beperking is je bagage.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Lejow di 21 aug 2012 - 5:10

Ik zou ook voor vliegen gaan, en op de meeste bestemmingen kun je eventueel ook een autootje huren!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Susan di 21 aug 2012 - 5:13

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:10; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 5:33

Misschien kan je eerst kijken hoe hij vliegen vind? Bijv rondvlucht doen? Is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar maar zo kan je hem misschien wel goed voorbereiden.
Ik zou dan wel voor vliegen gaan, het is natuurlijk naar spanje niet zo ver vliegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Coccinelle di 21 aug 2012 - 5:38

Ik zou gaan vliegen. Menorca of Spanje is niet al te lang (2,5/3 uur?), dus ik zou het gewoon proberen, weet je meteen of het voor herhaling vatbaar is. Een auto kun je bijna overal wel huren.

Mijn neefje (autistisch, 4jaar) is laatst voor het eerst gaan vliegen en dat ging prima. Tijdens de vliegreis heeft hij zich vermaakt met de iPad en ik geloof dat zijn moeder zo in kon checken dat ze als eerste in konden stappen, hij heeft wat moeite met grote mensenmassa's (heeft Ezra dat ook?). Het wachten bij de bagageband werd hem dan ook wat teveel, toen is iemand alvast met hem naar buiten gegaan.


Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Sophiee di 21 aug 2012 - 5:45

Zou zeker gaan vliegen! Kids van mijn werk (jeugdzorg) gaan ook regelmatig op vliegvakantie en vinden dat maar wat leuk. Het duurt allemaal niet zo lang, je hoeft niet constant op één plek te zitten en het vliegproces is interessant. Denk dat als je hem goed voorbereidt, het echt wel kan!

Tsjah bagage.. wij zorgen bij de bestemming altijd voor een wasmachine. De ''leukste'' kleding wil je toch vaker aan..
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Atelier Madame di 21 aug 2012 - 5:54

Mss ook eens een kijkje nemen op Schiphol ter voorbereiding?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Darius di 21 aug 2012 - 6:45

Wij hebben twee weken geleden een treinreis gemaakt met twee kinderen van 2,5 uur. Misschien kun je dat eerst proberen, een trein is vergelijkbaar met een vliegtuig, vind ik.

Misschien ook een dagje Aviodome in Lelystad?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Darius di 21 aug 2012 - 6:47

Ik moet trouwens erbij zeggen dat ik blij was dat we drie keer moesten overstappen, anders was het wel heel erg saai in de trein. Het viel me eigenlijk wat tegen, ik ben toch wel blij dat we dit jaar met de auto zijn gegaan, ipv het vliegtuig. Ik ga denk ik ook wachten tot de jongste een jaar of zes is, en dan maar weer eens denken over vliegen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Happydobby di 21 aug 2012 - 6:51

Of jij gaat vliegen en je man gaat met de auto :P

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  SarahKey di 21 aug 2012 - 6:52

Ik zou ook gaan vliegen. Een auto huren kost meestal niet zo veel. Wij waren in Mallorca toen iets van 35 euro kwijt.
En jullie zouden van te voren ook eens kunnen kijken op schiphol met Ezra. Als hij daar al niet eens is geweest. Dan is het daar al een beetje bekend en is niet alles meteen onbekend en eng.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Sophiee di 21 aug 2012 - 6:58

Happydobby schreef:Of jij gaat vliegen en je man gaat met de auto :P

Nou, volgens mij is dat helemaal geen slecht idee! Volgend jaar willen wij met mijn ouders op vakantie naar Zuid-Spanje. Mijn vader wil graag met de auto, maar voor een meisje van 1 jaar is 2000 km rijden echt te veel. Waarschijnlijk gaan mijn ouders 2 dagen eerder op vakantie met de auto en vliegen wij na. Zij bereiden het huis voor (kamers verdelen, bagage uitpakken, boodschappen doen) en halen ons daarna van het vliegveld. De vakantie kan meteen beginnen! Ideaal!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 7:21

Ik zou met het vliegtuig gaan.
Beide kinderen krijgen een eigen stoel en mogen dus eigen bagage meenemen, maar ik heb gemerkt dat als je naar een warm oord gaat je echt weinig kleding gebruikt. H lag het grootste deel in het zwembad en had haar kleding eigenlijk alleen aan als we gingen eten of onderweg waren. Dan doe je al bijna 2 dagen met een stelletje kleding.

Wij waren op Kreta en hebben daar 2x een busje gehuurd omdat we met meerdere personen waren en dat heeft ons 75.- gekost (per dag) en de perosnen auto die we erbij hadden als we allemaal weggingen (waren met 8 volwassenen en 2 kinderen) was meen ik 30.- per dag (spiksplinternieuwe Seat). Ze rijden daar ook op zich vrij rustig, niet zoals in Spanje en Italië kris kras door elkaar. Wij huurde de auto trouwens wel via een verhuurbedrijfje dat door het hotel geadviseerd werd en waar mijn ouders al meerdere keren hebben gehuurd.

Als je ouders mee gaan zou ik zeker het risico met Ezra willen lopen dat hij het misschien wat eng zou kunnen vinden.
Dan zijn e rgenoeg mensen die hem af kunnen leiden, neem wat cadeautjes mee of een port.dvd speler met een filmpje dat hij graag ziet. A was toen nog ontzettend moeilijk, natuurlijk niet verglijken met Ezra, maar ik was echt als de dood dat hij de hele boel op stelten zou zetten zoals hij thuis of in de winkel kon doen, maar dat gebeurde helemaal niet.
Anders zou je misschien een keer naar een open dag kunnen gaan? Weet niet of dat bij jullie in de buurt is...
Of een kee rnaar Schiphol ofzo.

En weet je... Als je het niet probeert zul je het nooit weten. Misschien vind hij het wel super gaaf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Susan di 21 aug 2012 - 7:24

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:11; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Filoria di 21 aug 2012 - 7:40

Maar als Dion echt niet wil kun je hem niet dwingen toch? Hoe staat hij er nu tegenover?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  _Nina di 21 aug 2012 - 7:48

Ik zou ook met het vliegtuig gaan, al was het alleen maar om te proberen. Wie weet gaat het supergoed, maar dat zul je anders nooit weten als je niet gaat. Daarbij is de vlucht een paar uur, en duurt de hele vakantie langer dan die paar uur en is het dus maar een klein onderdeel van de vakantie. Dus zelfs al zou Ezra het doodeng vinden dan hoeft niet meteen jullie vakantie daardoor in het water gevallen te zijn.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Coco di 21 aug 2012 - 7:48

Ik zou het wel gaan proberen, je hebt er zoveel meer mogelijkheden mee en een lange autorit hebben kinderen ook weinig aan.
Desnoods eerst een keertje naar Londen of Stockholm of zoiets wat maar een uurtje vliegen is met ryanair voor enkele tientjes.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Susan di 21 aug 2012 - 7:49

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:11; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Filoria di 21 aug 2012 - 7:53

Daarom vraag ik: hoe staat hij er nu tegenover.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Susan di 21 aug 2012 - 7:58

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:11; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Filoria di 21 aug 2012 - 8:07

Susan schreef:en een of ander resort met alles erop en eraan lijkt me ook wel heel relaxed.
Daar heb ik alle begrip voor Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? 3079029344 Maar dat soort all-in-vakanties zijn vaak rond de Middelandse Zee he? Dan moet je inderdaad met het vliegtuig. Lijkt Dion het niet fijn om met twee kinderen alles bij de hand te hebben: speeltuinen, groot zwembad etc. etc?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Susan di 21 aug 2012 - 8:48

*
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: volgend jaar vliegen of niet? Empty Re: Dilemma: volgend jaar vliegen of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum