Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma: bespreken of niet?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma: bespreken of niet? Empty Dilemma: bespreken of niet?

Bericht  _Blush_ ma 24 jan 2011 - 5:37

Hey,

sommigen hebben misschien het sollicitatietopic gevolgd op het oude forum... In september ben ik gestart aan een "afvalrace" (we zijn met 3'en aangenomen voor 2 vervangingscontracten en 1 vast contract. Er zou in december iemand afvallen, dan in juni de volgende en de laatste kreeg dan het vaste contract).
In december is de eerste vertrokken, ik heb de eerste selectie dus overleefd. Nu heeft 1 van de vaste medewerkers haar ontslag ingediend, waardoor er 2 plaatsen vrij zijn. We zijn bij de directeur geroepen en mogen allebei dus vast in dienst blijven. Goed nieuws dus, de afvalrace is voorbij !

Maar nu mijn 'dilemma'... Ik werk dus in een revalidatiecentrum voor kinderen tussen ongeveer 3 en 15 jaar. Daarnaast zijn er nog 3 specifieke groepen: de volwassenen (2 voormiddagen), de schoolpatiënten en de 0-3 jarigen (2 voormiddagen).
Ik ben ingedeeld bij de 0-3 jarigen, als vervanging van degene die in juni terugkomt. Mijn 'concurrente' doet de schoolpatiënten en degene die nu haar ontslag heeft ingediend, begeleidde de volwassenen.

Degene die in juni terugkomt, wil graag terug de 0-3 jarigen doen zoals voorheen. De andere collega wil graag de schoolpatiënten blijven doen. Wat logischerwijs dus wil zeggen dat ik 2 voormiddagen de volwassenen zal moeten begeleiden (dit is door de kwaliteitscoördinator ook al zo gezegd tegen andere collega's, dat dat het meest logische is)...

Maar dat wil ik helemaal niet !! Ten eerste heb ik daar totaal geen kennis over en ten tweede ligt het erg ver van mijn interesse. Tijdens mijn opleiding heb ik mijn vakken steeds gekozen met het oog op werken met kinderen... Als in de vacature zou gestaan hebben dat het ook over volwassenen ging, zou ik niet eens gesolliciteerd hebben volgens mij...

Nu vraag ik me af: zou ik dit bespreken met de directeur? Mijn contract wordt pas begin mei omgezet naar onbepaalde duur, dus ben ik bang dat ze beslissen om mijn contract toch niet verlengen en iemand anders te zoeken die er wél wat van afweet. Daarnaast wil ik ook niet de zeurepiet zijn die ervoor zorgt dat mijn collega haar schoolpatiënten moet "afgeven". Maar als ik het niet bespreek, word ik sowieso bij de volwassenen gezet.

Uiteindelijk gaat het maar om 2 voormiddagen en moet ik misschien niet zeuren, maar ik wil gewoon echt veel liever enkel met kinderen werken... Door bij de 0- tot 3-jarigen te staan, ben ik nog meer gaan inzien dat dit echt wel iets voor mij is !

Wat zouden jullie doen?
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: bespreken of niet? Empty Re: Dilemma: bespreken of niet?

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 5:58

Ik zou het bespreken nadat mijn contract is verlengd. Waarom zou iedereen voorkeuren op mogen geven en jij niet? Daar is toch niets zeurderigs aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: bespreken of niet? Empty Re: Dilemma: bespreken of niet?

Bericht  _Blush_ ma 24 jan 2011 - 6:05

Mijn contract wordt pas omgezet naar 'onbepaalde duur' in mei, als degene die ontslag heeft gegeven haar opzegtermijn heeft uitgedaan... Dan is ze weg en moet de beslissing dus al genomen zijn.

Echt voorkeuren zijn er niet uitgesproken... De schoolpatiënten wordt nu door 1 persoon gedaan, terwijl dit vroeger door de 2 vaste psychologen werd gedaan. Het is eigenlijk een nieuwe functie omdat de school graag 1 aanspreekpunt wilde. Daar is die collega dus voor ingezet toen we begonnen in september. Ik ben bij de 0 tot 3-jarigen gezet omwille van eerdere werkervaring.

Zij redeneren "logisch": ik heb geen vaste groep, dus ik word ingezet in de groep die vrijkomt...
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: bespreken of niet? Empty Re: Dilemma: bespreken of niet?

Bericht  Joli86 di 25 jan 2011 - 9:50

Gewoon aangeven dat je hart bij de kinderen ligt. Op het moment dat je niks aan geeft kunnen zij er niks mee doen! En als je je mening/wensen netjes overbrengt, wat heb je dan te verliezen..?
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: bespreken of niet? Empty Re: Dilemma: bespreken of niet?

Bericht  Pussycat wo 26 jan 2011 - 5:12

Inderdaad gewoon aangeven!
Het ergste wat er kan gebeuren is: óf je gaat iets doen wat je niet wilt (met volwassenen werken) óf je contract word dus niet verlengd. Wat heb je dan liever?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: bespreken of niet? Empty Re: Dilemma: bespreken of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum