Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

+19
chemgirl
ExpressoB
marjoleinnn
rianne287
Flower_L
Darius
Droopy28
Dennenappel
Pompoen
Minx
candy
Silver
Roodtomaatje
Kabouter
bolus26
minoessepoes
PapillonRose
SnowWhite
Stoplicht
23 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  SnowWhite vr 15 jun 2012 - 8:55

FryskeFlinter schreef:
SnowWhite schreef:
marjoleinnn schreef:Misschien een stomme vraag van mij zo ineens hoor.
Maar hebben de mensen die zoveel last van hun buik hebben met krampen etc. zich al weleens laten onderzoeken in het ziekenhuis bijvoorbeeld?
In plaats van alleen de diagnose PDS gesteld gekregen door de huisarts?

Ja, ik!

Ik ook, ik heb een colonscopie gehad. Nooit weer! :shock:

+1
Ik heb teveel scherpe bochten in mijn darmen, daardoor kon de camera dus ook niet geleidelijk 'glijden'. Wat een pijn gaf dit. Ik heb toen gelijk aangegeven een roesje te willen (infuus was al aangelegd, alleen wilde ze het dus eerst zonder roesje doen), nadat dit was ingespoten was ik gelijk vertrokken (beetje jammer dat ze toen al bijna klaar waren).
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Silver vr 15 jun 2012 - 9:32

SnowWhite schreef:
FryskeFlinter schreef:
SnowWhite schreef:
marjoleinnn schreef:Misschien een stomme vraag van mij zo ineens hoor.
Maar hebben de mensen die zoveel last van hun buik hebben met krampen etc. zich al weleens laten onderzoeken in het ziekenhuis bijvoorbeeld?
In plaats van alleen de diagnose PDS gesteld gekregen door de huisarts?

Ja, ik!

Ik ook, ik heb een colonscopie gehad. Nooit weer! :shock:

+1
Ik heb teveel scherpe bochten in mijn darmen, daardoor kon de camera dus ook niet geleidelijk 'glijden'. Wat een pijn gaf dit. Ik heb toen gelijk aangegeven een roesje te willen (infuus was al aangelegd, alleen wilde ze het dus eerst zonder roesje doen), nadat dit was ingespoten was ik gelijk vertrokken (beetje jammer dat ze toen al bijna klaar waren).

Dan heb jij wat een roesje betreft mazzel gehad. Ik heb geen roesje gehad. De clysma werkte niet, en daardoor nog 1 gekregen. Vervolgens alles eruit gegooid. En toen kon het onderzoek beginnen. Het was pijnlijk en koud. En helemaal na de tijd. Verschrikkelijk! Ik ging bijna out in de hal richting ingang. Echt never nooit meer! Of dan een roesje.... Als het echt moet....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 10:37

Ik heb het ook gehad, niks gevonden. Wilden nog een maagonderzoek meteen doen,..die heb ik geweigerd...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  ExpressoB vr 15 jun 2012 - 21:03

Ik heb darmspoelingen laten doen, zelf betaald bij een kliniek bij mij in de buurt. Oh men wat vond ik het vreselijk!!!! en zeer deed het pfff (ik deed het niet helemaal goed).

Jaren geleden Metamucil geprobeerd maar werkte bij mij niet. Ook een keer van de dokter nog zoiets maar ook dat was het niet voor mij. Veel vezels kunnen mijn darmen niet verwerken dus dat gaat voor mij niet op.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  marjoleinnn za 16 jun 2012 - 5:49

SnowWhite schreef:
marjoleinnn schreef:Misschien een stomme vraag van mij zo ineens hoor.
Maar hebben de mensen die zoveel last van hun buik hebben met krampen etc. zich al weleens laten onderzoeken in het ziekenhuis bijvoorbeeld?
In plaats van alleen de diagnose PDS gesteld gekregen door de huisarts?

Ja, ik!
En daar kwam de internist met de diagnose PDS. Uiteindelijk heeft hij het dus bij het verkeerde eind gehad (blijkt dus dat ik Colitis Ulcerosa heb). De ontsteking was op dat moment niet actief, dus hij zag niets en schoof het dus op PDS. Achteraf vind ik dit best een kwalijke zaak.
Dat is inderdaad precies de reden waarom ik het vroeg. Ik heb ook echt heel erg lang last gehad van mijn darmen. Super erge krampen, heel erg ziek zijn etc. En de huisartsen gooiden het maar op PDS.
Uiteindelijk heb ik het, na lang zeuren, voor elkaar gekregen om doorgestuurd te worden naar het ziekenhuis. En nu is n.a.v. een aantal onderzoeken gebleken dat ik de ziekte van Crohn heb.
Op vrijdag had ik het laatste onderzoek, de dinsdag erna heb ik de uitslag van de onderzoeken gekregen en een week later op vrijdag ben ik meteen geopereerd omdat het laatste stuk van mijn dunne darm, en het eerste van mijn dikke darm eruit gehaald moest worden.

Nu wil ik geen mensen bang maken. Maar ik zou, voor degene die door hun huisarts te horen hebben gekregen dat ze PDS hebben, maar verder niet onderzocht zijn echt aanraden om je door te laten sturen!
Ik heb namelijk het idee dat huisartsen nogal snel de diagnose PDS geven.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  chemgirl za 16 jun 2012 - 7:18

Wat me opvalt is dat er heel veel mensen last hebben van hun darmen, en dat is neit niks. Zelf heb ik coeliakie (glutenintolerantie) en heb daarvoor ook de nodige onderzoeken gehad, voordat ze er echt achter waren wat ik had.

M.i. word de diagnose van PDS idd veel te snel gegeven.. En volgens mij mag dat ook niet, hiervoor moet namelijk eerst al het andere, wat je aan je darmen zou kunnen hebben, uitgesloten moeten worden!

Dus vraag echt een verwijzing naar een internist of MDL-arts, zij weten veel beter waar ze het over hebben dan een huisarts.

chemgirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Silver zo 17 jun 2012 - 19:32

Blugh..... Vandaag ziekgemeld van mijn werk, ik dacht gister ik zet gewoon door... Maar de pijn is verschrikkelijk ook met het lopen..
Zaterdagmiddag bijna de hele middag op het toilet doorgebracht. Zo hard was het. Sad
Ik heb teveel aan mijn hoofd waardoor ik stress heb en mijn darmen daar op reageren..
Nu ben ik bang dat mijn teamleider en collega's mij aan zullen kijken als aansteller, juist omdat ik heb gezegd dat ik grieperig ben... Wat doen jullie in zo'n geval? Ik werk hier pas 4 wkn, en wil de proeftijd wel goed doorkomen..
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  marjoleinnn zo 17 jun 2012 - 21:19

Toen ik hele erge buikkrampen had en me echt ziek voelde ben ik elke keer gewoon gaan werken (bijbaantje). Maar achteraf vind ik dat ik me toen gewoon ziek had moeten melden. Ik werk in de horeca en elke keer moest ik achter de bar krom gaan staan, bij het stuk waar de klanten me niet zagen, omdat ik zulke erge kramp had.
Dit is best vaak voorgekomen, ik wil nooit afbellen maar de volgende keer ga ik (denk ik) toch niet weer zo gek zijn om maar te gaan werken.

Als je je echt niet goed voelt en het idee dat je het op je werk niet gaat redden dan zou ik gewoon thuis blijven. (Zeg ik nu maar zelf deed ik het dus anders haha)
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 21:48

@ Marjoleinnn: Heb je nu een stoma? Of heb je een andere oplossing gekregen?
Wat naar dat ze er zo lang over gedaan hebben zeg. Ik weet maar al te goed wat je gevoeld hebt.
Gelukkig kwamen ze er bij mij vrij snel achter dat ik Crohn heb alleen kan ik niet geopereerd worden.

Hoe lang is het nu geleden dat je bent geopereerd?
En heb je nu nog klachten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  marjoleinnn di 19 jun 2012 - 2:45

@Watermeloen: Ik heb gelukkig geen stoma gekregen. Ze hebben dat deel van mijn darm verwijderd, de andere delen weer aan elkaar gemaakt en een paar weken later ben ik gestart met de medicijnen.
Ik ben 20 april geopereerd, heb daarna nog wel een aantal dagen echt heel erg veel pijn gehad, maar vanaf de zesde dag na de operatie ging het per dag ineens stukken vooruit.
Al met al ben ik vrij snel opgeknapt, sneller dan dat ze verwacht hadden.

Nu heb ik bijna geen klachten meer gelukkig. Alleen laatst toen ik 2 glazen alcohol gedronken had kreeg ik weer echt heel erg veel buikpijn. Dus dat laat ik voorlopig maar even.
En het is nogal vervelend dat ik door de medicijnen zonneallergie gekregen hebPDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 1371890812. Ik moet nog even zien hoe ik dat ga overleven in de vakantie haha.

Maar heb jij nu medicijnen dan voor de Crohn? En waarom kan je niet geopereerd worden, of is dat niet nodig?
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Rush di 19 jun 2012 - 2:47

FryskeFlinter schreef:
SnowWhite schreef:
marjoleinnn schreef:Misschien een stomme vraag van mij zo ineens hoor.
Maar hebben de mensen die zoveel last van hun buik hebben met krampen etc. zich al weleens laten onderzoeken in het ziekenhuis bijvoorbeeld?
In plaats van alleen de diagnose PDS gesteld gekregen door de huisarts?

Ja, ik!

Ik ook, ik heb een colonscopie gehad. Nooit weer! :shock:
Hahaha, ik ook! Ik had wel een roesje, maar alsnog doet het verschrikkelijk pijn als ze een 'bocht' om moeten in je darm. PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 878948377
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 5:01

@ Marjoleinnn: Oh, super dat dat zo kon zeg!
Ze durven me niet te opereren omdat het bij mij steeds ergens anders zit.
Dus ze kunnen het ontstoken deel weghalen maar een maand later kan het b.w.v. weer ergens anders in mijn darm zitten.
Ik krijg nu remicade i.c.m. purinethol.
Die laatste is even aankijken hoe dat gaat want de vorige keer kreeg ik er extreem veel klachten van.

"Toevallig" vandaag weer naar de SEH gemogen vanwege extreme buiklachten.
Mijn waarde's zijn niet gestegen dus het kan ook een bacterie van de vakantie zijn.
Had vanmiddag eigenlijk mijn remicade infuus maar mocht nu niet doorgaan. Dus hopelijk is het niet de crohn anders kan het zomaar te laat zijn als ik pas over 2 weken een infuus krijg.

Welke medicijnen krijg je?
Ah, dat is balen als je graag alcohol drinkt.
*klopt af* ik kan nog steeds alles eten en drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  marjoleinnn di 19 jun 2012 - 6:37

@Watermeloen: Ohja, ja bij mij haalde ze dat stuk darm eruit omdat het daar het ergst ontstoken was, maar ook heel erg vernauwd. Achteraf bleek dat mijn klep?? die daar blijkbaar zit :p ook helemaal kapot was.

Wel erg vervelend dat je vandaag weer naar de SEH moest vanwege erge buikklachten. PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 1371890812
Ik hoop dat het snel minder wordt en niet de Crohn is dan!
Remicade weet ik niet zo goed wat dat is, krijg je dat elke keer via een infuus?
Ik gebruik nu sinds 6 weken ongeveer ook puri nethol.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 7:22

Oh, zit er een klep ja? Ook nooit geweten haha.
Ja, remicade krijg ik elke 8 weken via een infuus.
Als je het de eerste keer krijgt is het een opstartschema, 4-6-8 weken en als het goed gaat kan er zelfs 12 weken tussen zitten.

Heb jij klachten van de purinethol gekregen? Of merk je er niks van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  marjoleinnn di 19 jun 2012 - 8:21

Haha ik wist ook niet dat daar een klep zat, hoorde dat pas toen ik bij de Crohn verpleegkundige kwam.
Dat lijkt me ook niet echt fijn, elke keer medicijnen via een infuus moeten krijgen.
Ik heb opzich niet heel veel last gehad van de puri nethol, sommige dagen voel ik me wat minder lekker dan anders ja en dan die vervelende zonneallergie die ik erbij gekregen heb door die puri nethol.
Verder merk ik er gelukkig weinig van, hoop dat dat bij jou ook zo gaat zijn (niet dat van de zonneallergie enz natuurlijk haha)
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 9:51

Ik zit weer in een goede periode met weinig klachten, maar ik zit ook lekker in m'n vel en heb geen last van spanning of stress, dat scheelt ook veel.

Ik eet/drink geen zuivel, ook vanwege lactose-intolerantie, niet te veel vezels, hele noten en granen en zo min mogelijk suiker. Ik word altijd heel moe als ik iets eet waar ik niet goed tegen kan, ik denk omdat het energie vreet als mijn darmen zo overactief zijn.

Ik probeer wel zo afwisselend mogelijk te eten, omdat mijn lichaam selectief voedingsstoffen opneemt en ik hierdoor al een keer bloedarmoede heb gehad.

Ik heb een darmonderzoek gehad waarbij met een ballonnetje is gemeten hoeveel tegendruk mijn darmen geven, dus hoe erg ze verkrampen. Daaruit bleek dat ik inderdaad pds heb. ik heb toen zes weken lang dagelijks een bepaalde samenstelling probiotica gebruikt (niet alle probiotica doen iets voor je darmen) en daarna heb ik weer dat darmonderzoek gehad. Die probiotica hadden zeker een positieve invloed, maar ze zijn vrij duur, dus ik ben er niet mee doorgegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Silver wo 20 jun 2012 - 21:12

Soms denk ik ook dat ik wel eens een lactose intolerantie kan hebben. Maar ik vind het nogal wat om dat zelf uit te vinden. Hoe ben zijn jullie daar achter gekomen? Welke hulp heb je indien nodig ingeschakeld?
Ik heb dan geen diarree maar bij mij is het gewoon 1 en al verstopt. Na afgelopen zaterdag is het dan nog steeds niet goed, blijf pijn leiden. Ben gister wel gewoon naar mijn werk geweest, en morgen en zaterdag ga ik ook gewoon dan maar een paracetamol meer.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 23:07

FryskeFlinter schreef:Soms denk ik ook dat ik wel eens een lactose intolerantie kan hebben. Maar ik vind het nogal wat om dat zelf uit te vinden. Hoe ben zijn jullie daar achter gekomen? Welke hulp heb je indien nodig ingeschakeld?
Ik heb dan geen diarree maar bij mij is het gewoon 1 en al verstopt. Na afgelopen zaterdag is het dan nog steeds niet goed, blijf pijn leiden. Ben gister wel gewoon naar mijn werk geweest, en morgen en zaterdag ga ik ook gewoon dan maar een paracetamol meer.

Paracetamol helpt sowieso niet als je pds hebt. Het enige dat een beetje verlichting kan geven zijn laxeermiddelen of vezels, maar dit verschilt per persoon en hier moet je ook niet zelf mee gaan rommelen. Het is ook belangrijk om goed te drinken en te zorgen dat je wat vetten (olijfolie bijvoorbeeld) binnenkrijgt, vooral als je last hebt van verstopping.

Ik ben achter mijn lactose-intolerantie gekomen doordat ik een keer geen vifit meer in huis had. Toen ik na een dag of vijf een nieuw pak had en twee glazen achter elkaar dronk, werd ik er zo ziek van, dat er een lampje ging branden. De huisarts heeft het verder niet getest, omdat het zo overduidelijk is. Als ik nu een glas melk zou drinken, krijg ik een heel vieze smaak in m'n mond, word ik misselijk en krijg ik buikpijn en diarree. Ik heb lactasepillen voor als ik af en toe een gebakje of iets met slagroom wil eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Silver do 21 jun 2012 - 0:05

Dijn82 schreef:Paracetamol helpt sowieso niet als je pds hebt. Het enige dat een beetje verlichting kan geven zijn laxeermiddelen of vezels, maar dit verschilt per persoon en hier moet je ook niet zelf mee gaan rommelen. Het is ook belangrijk om goed te drinken en te zorgen dat je wat vetten (olijfolie bijvoorbeeld) binnenkrijgt, vooral als je last hebt van verstopping.

Ik bedoel als het zo zeer doet dat ik niet kan zitten/staan/lopen, neem ik wel een paracetamol extra. Om toch te kunnen werken.
Qua vezels eet ik wel voldoende, de ha heeft mij ook wel een periode movicolon voorgeschreven maar dat werkte even goed, daarna was de ontlasting veel te dun waardoor ik mijn dagelijkse dingen niet kon doen. Vervolgens ben ik bij een diëtiste terecht gekomen en kwamen we tot de conclusie dat ik teveel overtollige suikers nam zoals een fruitreep e.d. Maar het stukje lactose intolerantie is nooit behandeld omdat hun zeker wisten dat je daar geen verstopping van kon krijgen. Alleen maar dunne ontlasting...
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  marjoleinnn do 21 jun 2012 - 3:49

FryskeFlinter schreef:Soms denk ik ook dat ik wel eens een lactose intolerantie kan hebben. Maar ik vind het nogal wat om dat zelf uit te vinden. Hoe ben zijn jullie daar achter gekomen? Welke hulp heb je indien nodig ingeschakeld?
Ik heb dan geen diarree maar bij mij is het gewoon 1 en al verstopt. Na afgelopen zaterdag is het dan nog steeds niet goed, blijf pijn leiden. Ben gister wel gewoon naar mijn werk geweest, en morgen en zaterdag ga ik ook gewoon dan maar een paracetamol meer.
Je kunt je in het ziekenhuis laten testen op lactose intolerantie he! Door een bepaalde adem test. Dan moet je van dat spul drinken en dan om het half uur ofzo meten ze de hoeveelheid van iets dat in je adem zit. Zo kunnen ze kijken hoe je op lactose reageert.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Lolly ma 25 jun 2012 - 5:31

Oh vandaag op mijn werk... Ineens zo'n erge kramp! Het begon met kramp in mijn endeldarm wat zich uitbreidde naar mijn hele buik. Op een gegeven moment kon ik niet meer zitten en voelde ik het ook in mijn baarmoeder. (kan dat?) Ik stond op het punt om me ziek te melden, zo heftig was het. Even tegen een collega gezegd hoe rot ik me voelde, toch maar even naar buiten gegaan om te ontspannen. En daarna werd het langzaam minder. Hele middag nergens last meer van gehad en nu (na het avondeten) begint de ellende weer. Pijn in mijn endeldarm, lucht in mijn darmen. Ik heb wel erwtensoep gegeten vanavond, volgens mij reageer ik daar niet goed op. En ik moet eigenlijk dalijk nog gaan sporten Neutral Sorry hoor, ik moest het even van me afschrijven dat lucht op.
Lolly
Lolly
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 47
Registratiedatum : 18-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 10:25

Vervelend dat je er ineens zo;n last van kreeg. Dat vind ik het aller-allergrootste nadeel.
Je zit steeds maar in de wacht... Wanneer komt het weer? Bah.

Ik had al twee dagen minimale buikpijn gehad. Vandaag weer werken en voor ik wegging dacht ik: Ik heb geen pijnstillers nodig.
Uiteindelijk toch voor alle zekerheid in mijn tas gegooid. En jawel hoor, om 10u begon het weer!
op zich fijn dat ik dan geen buikpijn meer heb na de Tramadol maar ik raak er zo versuft van. Ik zat er gewoon compleet naast te typen en te knikkebollen voor mijn scherm.
Morgen de uitslag, ben erg benieuwd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  marjoleinnn di 26 jun 2012 - 5:09

Watermeloen, hoe is het gegaan vandaag met de uitslag?
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  SuzieQ wo 27 jun 2012 - 6:16

Ik heb het ook, maar dan alleen maar obstipatie, dus nooit diarree. Ik heb ook veel krampen en opgezwollen buik. Ik ben nu met een test bezig die meet hoe snel de darmpassage gaat en of er ergens een opstopping zit. Ik moet nu elke ochtend een pil innemen waar ringetjes in zitten (in elke pil een ander formaat). Die verteren niet en kunnen ze dus met rontgen zien. De zevende dag krijg ik een rontgenfoto. Dan kijken ze waar de ringetjes zitten en of er ergens dus een ophoping ofzo zit. Een week daarna krijg ik een lactose intolerantie test, maar dan niet met blazen. Bij mij wordt er elk half uur bloed afgenomen door een prik in mijn vinger.

Ik heb dat ook dat ik heel erg vermoeid ben, ik kan er alleen niet achterkomen door welke voedingsmiddelen het precies komt. Ik weet wel dat ik echt niet tegen gewone (halfvolle) melk kan. Maar wel tegen yoghurt, dus of het lactose is, betwijfel ik heel erg. Ik merkte het wel toen het laatst zo mooi weer was, ik heb toen het hele weekend nauwelijks gegeten en meteen ook nauwelijks buikpijn meer.

Hebben jullie ook zoveel last van winderigheid en dat het ook heel erg stinkt? Ik word daar echt door beperkt, durf dan niet te gaan sporten omdat ik het dan niet altijd in kan houden. In bed ook, dan ligt mijn vriend er naast en ga ik het echt niet allemaal laten.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Lolly wo 27 jun 2012 - 6:19

Suzie, dat van die winden laten heb ik ook. Ik ben allang blij als ik winden kán laten, als de lucht in mijn darmen blijft zitten krijg ik namelijk ontzettende buikpijn. Ik laat ze in principe gewoon als ik thuis ben, maar op het werk is soms heel lastig, vaak ontstaan de klachten daar ook.
Lolly
Lolly
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 47
Registratiedatum : 18-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 3 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum