Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

+19
chemgirl
ExpressoB
marjoleinnn
rianne287
Flower_L
Darius
Droopy28
Dennenappel
Pompoen
Minx
candy
Silver
Roodtomaatje
Kabouter
bolus26
minoessepoes
PapillonRose
SnowWhite
Stoplicht
23 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Pompoen vr 8 jun 2012 - 7:23

Ja bij mij heeft de huisarts ook gewoon in mijn buik zitten prikken en duwen en kwam in combinatie met mijn klachten tot de conclusie.

Maar als je een voedselallergie hebt kun je ook enorm last van je darmen krijgen als je het blijft eten, je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan koemelk, dat levert vaak darmproblemen op. Alleen moet je als je wil weten of je daar allergisch voor bent echt koemelk voor een flinke tijd volledig uit je voeding bannen om te kijken of het dan beter gaat.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 7:54

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb al mijn hele leven eczeem. De dokter zei toen dat ik een allergie voor bepaalde fruitsoorten of chocola kon hebben. Ik moest dat dan testen door 2 weken lang elke dag meerdere appels te eten en te kijken of het erger werd. Als dat t niet was, moest ik 2 weken lang aardbeien eten, enz. Daar had ik geen zin in, dus nooit getest verder.
Koemelk zou ook kunnen, dat zou ik wel eens kunnen proberen. Ik drink nooit pure melk, maar had vandaag een milkshake gemaakt met veel melk en vandaag wel veel last. Kan toeval zijn, maar ik zou eens kunnen proberen een tijd geen melk te drinken en melkproducten te vermijden.

Ik ken mijn huisarts nog niet zo goed (ben er pas 2 keer geweest), dus weet niet of hij me snel door zou sturen. Daarom eerst nog maar even aankijken en als het niet beter wordt toch maar even langs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  SnowWhite vr 8 jun 2012 - 8:51

Ik heb een darmonderzoek gehad destijds.
Maar toen werd er gezegd dat ik PDS had omdat er puur op dat moment geen ontsteking aanwezig was. Al die tijd heb ik nooit echt kunnen geloven dat dat het was (pijn was niet vol te houden).
Ik heb eerder in dit topic gepost, maar nu weet ik sinds korte tijd eindelijk dat het geen PDS is wat ik heb, maar Colitis Ulcerosa.


Edit: Mijn moeder heeft de ziekte van Crohn, waardoor ik dus ook zoveel procent meer kans heb op een chronische darmaandoening. Dat ik dus CU heb is niet zo vreemd.


Laatst aangepast door SnowWhite op vr 8 jun 2012 - 23:18; in totaal 1 keer bewerkt
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast vr 8 jun 2012 - 23:07

Ik breek even in hier, heb nog niet alles gelezen.

Ik weet sinds een paar maanden dat wat ik heb ook PDS is. Althans, dat zegt de huisarts. Ik ben er nog niet klaar mee en wil meer onderzoeken. Ik ben aan het experimenteren met voeding en wil eens gaan kijken of ik niet ook lactoseintolerant ben bijvoorbeeld (ik reageer daar nu heel heftig op). Mijn hele leven heb ik al darmklachten. Het zit bij ons ook in de familie. Dus wat dat betreft zou het prima PDS kunnen zijn. Het gekke is dat de klachten wel zijn veranderd sinds ik een week diarree heb gehad in Africa (was geen bacterie oid, bleek een bijwerking van malariapillen te zijn).

Wat ik mij nu vooral afvraag zijn twee dingen: 1. is het inderdaad (alleen) PDS of speelt er meer/iets anders. 2. staat dit in verband met mijn vermoeidheidsklachten. Voor dat laatste is ook bloedonderzoek gedaan, maar meer dan een vitamine B12 tekort kwam daar niet uit.
Dus ik ben nu aan het bijhouden wat ik eet en hoe ik daar op reageer, heb een zorgboek over PDS ontvangen van het Zilveren Kruis (ben daar verzekerd en dan mag je elk jaar gratis een zorgboek met informatie over een aandoening aanvragen), en ga binnenkort nog eens langs de huisarts om verder te praten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Dennenappel za 9 jun 2012 - 1:08

Kenya darmklachten kunnen voorkomen uit een vitamine B12 te kort! Evenals vermoeidheid en nog veel andere klachten. Wordt je B12 nu weer aangevuld d.m.v. prikken?
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  bolus26 za 9 jun 2012 - 1:28

nog ff een korte tip van mij

ik ben enorm opeknapt door een behandeling van de acupuncturist.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast za 9 jun 2012 - 3:25

Ik heb ook last van vermoeidheid, maar denk dat dat meer een winterdipje was (waar ik woon is 6 maanden per jaar sneeuw). Nu is het mooi weer en zon en heb ik er geen last meer van.
Ik heb toch besloten eerst eens een tijd geen melk en melkproducten te nemen, of zoveel mogelijk te vermijden, en eens kijken hoe dat gaat. Kunnen ze melkallergie ook testen bij de huisarts? Als het trouwens geen melkallergie is en de klachten blijven ga ik toch ook maar langs de huisarts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Droopy28 za 9 jun 2012 - 5:07

bolus26 schreef:nog ff een korte tip van mij

ik ben enorm opeknapt door een behandeling van de acupuncturist.

Daar heb ik ook heel veel baat bij idd!

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast za 9 jun 2012 - 5:44

Dennenappel schreef:Kenya darmklachten kunnen voorkomen uit een vitamine B12 te kort! Evenals vermoeidheid en nog veel andere klachten. Wordt je B12 nu weer aangevuld d.m.v. prikken?

Nee, ik moest eerst drie maanden supplementen slikken en dan nog een keer bloed laten prikken. De volgende stap zou dan misschien prikken zijn inderdaad. Klein probleempje: ik vergeet die stomme dingen altijd te nemen, dus we zijn nu een half jaar verder en ik heb nog geen drie maanden aaneen die supplementen dagelijks geslikt....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Dennenappel za 9 jun 2012 - 6:30

Ai, lastig zou ik toch maar doen! Als je ze een poosje trouw hebt geslikt kunnen ze zien of je lichaam het zelf nog op kan nemen of niet en je kan er behoorlijk van opknappen!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast za 9 jun 2012 - 6:33

Ja, ik weet t, maar je moet ze met etenstijd innemen en dan vergeet ik het vaak gewoon. Heel stom, heb het op een gegeven moment zelfs als alarm in mijn telefoon gezet, maar dat hielp ook niet (eten niet elke dag om dezelfde tijd). Maar heb weer in huis gehaald en ga een nieuwe poging doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Darius zo 10 jun 2012 - 0:33

Ik begeleid een aantal leerlingen met pds-klachten, en zij hebben veel baat bij een osteopaat.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Flower_L zo 10 jun 2012 - 5:57

Mijn tip: zwanger raken smile

Sinds ik zwanger ben, zeer weinig last. Enkel darmklachten van zwangerschap, en die nemen sinds kort af. Heerlijk...geen continue buikpijn.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 6:28

Hihi, ja dat hoor ik wel vaker, maar da's voor nu zeker niet een oplossing hier, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Dennenappel ma 11 jun 2012 - 6:53

Flower_L schreef:Mijn tip: zwanger raken smile

Sinds ik zwanger ben, zeer weinig last. Enkel darmklachten van zwangerschap, en die nemen sinds kort af. Heerlijk...geen continue buikpijn.

Ik zie mijn vriend zijn gezicht al voor mij als ik hem dat voorstel, gaat hem voorlopig nog niet worden Laughing
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 8:52

Dennenappel schreef:Kenya darmklachten kunnen voorkomen uit een vitamine B12 te kort! Evenals vermoeidheid en nog veel andere klachten. Wordt je B12 nu weer aangevuld d.m.v. prikken?

Bij mij is het andersom, denk ik. Door mijn darmklachten is een tekort ontstaan van b12. Ik injecteer mezelf nu eens in de drie weken met b12. Bij een acupuncturist heb ik een voedselmeting laten doen. Ik mag niet teveel gluten, lactose, geen sinaasappels, ijsbergsla en pinda's. En nog wat dingen, maar dit zijn degene die er elke keer weer uitkomen. Ik merk ook dat als ik bijvoorbeeld een moorkop eet..ik buikpijn krijg. Ik probeer het dus te mijden, maar zondig ook weleens. Scheelt dat het geen allergie is ;-)
Ik eet nu speltbrood en speltmuesli met sojayoghurt gemixt met een beetje kwark of gewone magere yoghurt (zure melkproducten kan ik wel weer beter hebben) en dat scheelt overdag al een hoop. Blijf wel altijd diarree houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Roodtomaatje ma 11 jun 2012 - 9:22

тыквашка schreef:Ja bij mij heeft de huisarts ook gewoon in mijn buik zitten prikken en duwen en kwam in combinatie met mijn klachten tot de conclusie.
Hier hetzelfde!
Daarbij zijn mijn klachten iets van de laatste 2 jaar. Of in ieder geval, sindsdien zijn ze herkenbaar.
Als klein kind ook altijd al veel buikpijn en vaak misselijk!

Ik eet sinds een jaar koolhydraatbeperkt en dat gaat erg goed!
Doordeweeks hou ik mijn dieet braaf vol, in het weekend vaak niet echt. Met als resultaat dat ik zondagavond buikpijn heb!
Ik heb trouwens meestal last van verstoppingen, kan vaak meerdere dagen niet naar de wc. Maar dit is gewoon normaal voor mij.
Zodra ik iets verkeerds heb gegeten is er wel kans dat ik diarree krijg.
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 9:32

Mijn huisarts heeft de diagnose ook via palpatie gesteld.
Ik reageerde goed op Tryptizol maar werd daar zo rottig wakker van. Nu slik ik probiotica en dat lijkt iets te helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  rianne287 ma 11 jun 2012 - 22:11

Sunprincess schreef:Mijn huisarts heeft de diagnose ook via palpatie gesteld.
Ik reageerde goed op Tryptizol maar werd daar zo rottig wakker van. Nu slik ik probiotica en dat lijkt iets te helpen.

Ik slik nu ook enkele weken probiotica (orthiflor) en het helpt mij echt.
Veel minder zeurbuik en regelmatigere stoelgang.
Overigens let ik ook nog wel op met wat ik eet.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  marjoleinnn vr 15 jun 2012 - 3:52

Misschien een stomme vraag van mij zo ineens hoor.
Maar hebben de mensen die zoveel last van hun buik hebben met krampen etc. zich al weleens laten onderzoeken in het ziekenhuis bijvoorbeeld?
In plaats van alleen de diagnose PDS gesteld gekregen door de huisarts?
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  SnowWhite vr 15 jun 2012 - 4:55

marjoleinnn schreef:Misschien een stomme vraag van mij zo ineens hoor.
Maar hebben de mensen die zoveel last van hun buik hebben met krampen etc. zich al weleens laten onderzoeken in het ziekenhuis bijvoorbeeld?
In plaats van alleen de diagnose PDS gesteld gekregen door de huisarts?

Ja, ik!
En daar kwam de internist met de diagnose PDS. Uiteindelijk heeft hij het dus bij het verkeerde eind gehad (blijkt dus dat ik Colitis Ulcerosa heb). De ontsteking was op dat moment niet actief, dus hij zag niets en schoof het dus op PDS. Achteraf vind ik dit best een kwalijke zaak.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 5:26

SnowWhite schreef:
marjoleinnn schreef:Misschien een stomme vraag van mij zo ineens hoor.
Maar hebben de mensen die zoveel last van hun buik hebben met krampen etc. zich al weleens laten onderzoeken in het ziekenhuis bijvoorbeeld?
In plaats van alleen de diagnose PDS gesteld gekregen door de huisarts?

Ja, ik!
En daar kwam de internist met de diagnose PDS. Uiteindelijk heeft hij het dus bij het verkeerde eind gehad (blijkt dus dat ik Colitis Ulcerosa heb). De ontsteking was op dat moment niet actief, dus hij zag niets en schoof het dus op PDS. Achteraf vind ik dit best een kwalijke zaak.



Wat zijn je klachten precies, SnowWhite?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Silver vr 15 jun 2012 - 5:27

SnowWhite schreef:
marjoleinnn schreef:Misschien een stomme vraag van mij zo ineens hoor.
Maar hebben de mensen die zoveel last van hun buik hebben met krampen etc. zich al weleens laten onderzoeken in het ziekenhuis bijvoorbeeld?
In plaats van alleen de diagnose PDS gesteld gekregen door de huisarts?

Ja, ik!

Ik ook, ik heb een colonscopie gehad. Nooit weer! :shock:
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 7:22

marjoleinnn schreef:Misschien een stomme vraag van mij zo ineens hoor.
Maar hebben de mensen die zoveel last van hun buik hebben met krampen etc. zich al weleens laten onderzoeken in het ziekenhuis bijvoorbeeld?
In plaats van alleen de diagnose PDS gesteld gekregen door de huisarts?

Nog niet, maar dat gaat als t aan mij ligt nog wel gebeuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  ExpressoB vr 15 jun 2012 - 8:01

Ik ben na al die jaren ook wel ten einde raad. Zaterdag avond/nacht een aanval gekregen, ik wou zelf .... zo erg was het met overgeven erbij dat hele nacht door ging kwam echt uit mijn tenen.
Ben nog er niet van opgeknapt.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom ) - Pagina 2 Empty Re: PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum