Onze hond aangevallen door een andere hond.
+12
Caramba
Minx
boekenwurm83
Caro
Jeanette
Kaboutertje
JD
Kqip
luisa
Sorella
Lejow
Joontjuh
16 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Onze hond aangevallen door een andere hond.
Reva schreef:Fairytale schreef:Cbl is het niet wat om eens een deskundige naar het gedrag van jou hond te laten kijken, misschien heeft jou hond wel een houding die andere honden uitdaagt. Het valt me namelijk op dat jou hond erg vaak problemen met andere honden heeft
Ja en je gaat op je hond lijken zeggen ze
Idd, baasjes gaan vaak op hun dieren lijken. Hoor ik ook geregeld.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Pfff ik ben blij dat ik met mijn bulldogachtige honden en man die bij de klote politie werkt niet bij jou in de buurt woon...
Gast- Gast
Spetterdespat schreef:Reva schreef:Fairytale schreef:Cbl is het niet wat om eens een deskundige naar het gedrag van jou hond te laten kijken, misschien heeft jou hond wel een houding die andere honden uitdaagt. Het valt me namelijk op dat jou hond erg vaak problemen met andere honden heeft
Ja en je gaat op je hond lijken zeggen ze
Idd, baasjes gaan vaak op hun dieren lijken. Hoor ik ook geregeld.
Eindelijk een verklaring.
Gast- Gast
Puuc schreef:Pfff ik ben blij dat ik met mijn bulldogachtige honden en man die bij de klote politie werkt niet bij jou in de buurt woon...
Deze opmerking slaat werkelijk nergens op.
Net zoals vele andere opmerkingen trouwens.
Het is prima dat jullie allemaal met jullie dieren omgaan alsof het maar "beesten" zijn.
Aahw.. zijn koppie gestoten, bloedend hoofd, hoort er allemaal bij. Het zijn net kinderen.
Ik wil echt niet weten hoe jullie dan met jullie kinderen omgaan.
Er zijn dus wel degelijk aso types die bepaalde honden aanschaffen zonder hierbij te weten wat voor ras het is (stafford achtig) geen afkomst, doorgefokt en erg agressief.
Ik hoor juist heel erg veel over honden die aangevallen worden door andere honden. En dat moet maar normaal zijn?
Serieus!?
Dus als jouw viervoeter vanuit het niets wordt aangevallen dan vind je dat maar normaal? Het is de natuur?
Het is vreselijk als je beest zomaar wordt aangevallen.
Het kan zijn dat de hond iets uitstraalt (onderdanigheid) waardoor deze hond dit had.
Er zijn ook stafford achtige honden die helemaal niet met andere reuen overweg kunnen en ze zomaar aanvallen.
@ CBL: Hou die mensen in de gaten. Zeker aangifte doen als zoiets nog een keer gebeurd.
Bij meerdere incidenten zullen ze die beesten zeker in laten slapen.
Ik vind het grappig dat veel mensen hier de schuld aan jou geven. Het is je immers al 2 x gebeurd dus het zal wel aan jou liggen?
Is bijna hetzelfde als er 2x bij je ingebroken is dat je dat uit hebt gelokt. Ik kan nog wel ergere vergelijkingen maken maar dat doe ik maar niet.
Een vriendin van mij is met haar dobermann aangevallen op het strand door een grote hond.
Een maand later wordt diezelfde vriendin terwijl ze met een ANDER hondje loopt wederom aangevallen en wel door een KAT!
Dus het is de schuld van mijn vriendin? Ze lokt dit uit?
Sommige mensen zijn nou eenmaal "shit magnets" en trekken dit soort dingen aan.
Jullie brengen het zo over alsof ze dit zo wil.
Dit meisje geeft in ieder geval heel veel om haar hond.
Hoop van harte dat het jullie ook gebeurd want jullie hebben kennelijk echt geen inlevingsvermogen en idee van hoe erg dit is om mee te maken.
Pixielove- Fluisteraar
- Aantal berichten : 32
Punten : 33
Registratiedatum : 01-08-11
Pixielove schreef:Puuc schreef:Pfff ik ben blij dat ik met mijn bulldogachtige honden en man die bij de klote politie werkt niet bij jou in de buurt woon...
Het is prima dat jullie allemaal met jullie dieren omgaan alsof het maar "beesten" zijn.
Aahw.. zijn koppie gestoten, bloedend hoofd, hoort er allemaal bij. Het zijn net kinderen.
Er zijn dus wel degelijk aso types die bepaalde honden aanschaffen zonder hierbij te weten wat voor ras het is (stafford achtig) geen afkomst, doorgefokt en erg agressief.
Ik hoor juist heel erg veel over honden die aangevallen worden door andere honden. En dat moet maar normaal zijn?
Serieus!?
Dus als jouw viervoeter vanuit het niets wordt aangevallen dan vind je dat maar normaal? Het is de natuur?
Het kan zijn dat de hond iets uitstraalt (onderdanigheid) waardoor deze hond dit had.
Er zijn ook stafford achtige honden die helemaal niet met andere reuen overweg kunnen en ze zomaar aanvallen.
@ CBL: Hou die mensen in de gaten. Zeker aangifte doen als zoiets nog een keer gebeurd.
Ik vind het grappig dat veel mensen hier de schuld aan jou geven. Het is je immers al 2 x gebeurd dus het zal wel aan jou liggen?
Is bijna hetzelfde als er 2x bij je ingebroken is dat je dat uit hebt gelokt. Ik kan nog wel ergere vergelijkingen maken maar dat doe ik maar niet.
Een vriendin van mij is met haar dobermann aangevallen op het strand door een grote hond.
Een maand later wordt diezelfde vriendin terwijl ze met een ANDER hondje loopt wederom aangevallen en wel door een KAT!
In beide gevallen heeft mijn vriendin de dieren opgetild en beschermd met haar eigen leven waardoor ze zelf vele wonden op heeft gelopen.
Is het de schuld van mijn vriendin? Ze lokt dit uit? Wel ERRUG toevallig dat ze 2x in 1 maand tijd aangevallen wordt?
Hoop van harte dat het jullie ook gebeurt want jullie hebben kennelijk echt geen inlevingsvermogen en idee van hoe erg dit is om mee te maken.
Pixielove- Fluisteraar
- Aantal berichten : 32
Punten : 33
Registratiedatum : 01-08-11
Pixielove schreef:Pixielove schreef:Puuc schreef:Pfff ik ben blij dat ik met mijn bulldogachtige honden en man die bij de klote politie werkt niet bij jou in de buurt woon...
Serieus!?
In beide gevallen heeft mijn vriendin de dieren opgetild en beschermd met haar eigen leven waardoor ze zelf vele wonden op heeft gelopen.
Is het de schuld van mijn vriendin? Ze lokt dit uit? Wel ERRUG toevallig dat ze 2x in 1 maand tijd aangevallen wordt?
Hoop van harte dat het jullie ook gebeurt want jullie hebben kennelijk echt geen inlevingsvermogen en idee van hoe erg dit is om mee te maken.
Of Cbl om haar hond geeft staat niet ter discussie.
En mensen gaan hier met hun kinderen om alsof het kinderen zijn.
Maar wel fijn, zo'n nutteloos relaas van iemand met bewonderingswaardige normen en waarden gezien je gelukwens voor iedereen.
Gast- Gast
Nou, echt wel.Reva schreef:
Of Cbl om haar hond geeft staat niet ter discussie.
En mensen gaan hier met hun kinderen om alsof het kinderen zijn.
Maar wel fijn, zo'n nutteloos relaas van iemand met bewonderingswaardige normen en waarden gezien je gelukwens voor iedereen.
Gast- Gast
Pixielove schreef:Pixielove schreef:Puuc schreef:Pfff ik ben blij dat ik met mijn bulldogachtige honden en man die bij de klote politie werkt niet bij jou in de buurt woon...
Serieus!?
Sorry, moet gewoon lachen..
Het is cbl's schuld niet, maar ik denk wel dat ze de hondentaal niet kent. En dat ze iets vrij onschuldigs aanziet voor vechten.
Gast- Gast
Ik blijf er wel bij dat een andere hond niet in mijn buurt moet komen. Mijn hond zit niet voor niets aan de lijn!
Gast- Gast
-
Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 10:53; in totaal 1 keer bewerkt
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ja. Een Jackie die andere honden bijt en ik heb de cbl incidenten weleens gehad. Gelukkig heb ik een snel voetenwerk:-)Supertalentje schreef:Heb jij een hond dan?
Gast- Gast
Pixielove schreef:Puuc schreef:Pfff ik ben blij dat ik met mijn bulldogachtige honden en man die bij de klote politie werkt niet bij jou in de buurt woon...
Serieus!?
Dus het is de schuld van mijn vriendin? Ze lokt dit uit?
Hoop van harte dat het jullie ook gebeurd want jullie hebben kennelijk echt geen inlevingsvermogen en idee van hoe erg dit is om mee te maken.
Koekoek :cyclops:
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Ja. Een Jackie die andere honden bijt en ik heb de cbl incidenten weleens gehad. Gelukkig heb ik een snel voetenwerk:-)Supertalentje schreef:Heb jij een hond dan?
Zou je bij mijn hond moeten doen...
Gast- Gast
Als je dat ding los laat lopen waar het niet mag en hij valt mijn hond aan wens ik je veel succes!Lize schreef:Francaise_ schreef:Ja. Een Jackie die andere honden bijt en ik heb de cbl incidenten weleens gehad. Gelukkig heb ik een snel voetenwerk:-)Supertalentje schreef:Heb jij een hond dan?
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Als je dat ding los laat lopen waar het niet mag en hij valt mijn hond aan wens ik je veel succes!Lize schreef:Francaise_ schreef:Ja. Een Jackie die andere honden bijt en ik heb de cbl incidenten weleens gehad. Gelukkig heb ik een snel voetenwerk:-)Supertalentje schreef:Heb jij een hond dan?
Los loopt waar het niet mag.. Dan kun je altijd nog beter de baas een schop verkopen.
Met je grote muil..
Gast- Gast
Pixielove, dit waren duidelijk aso's, er wonen veel kampers hier en dat waren zij denk ik. Ook al zijn ze dat niet, het maakt door hun gedrag duidelijk dat ze iig aso zijn aangezien ze niks deden om hun hond tot de orde te roepen.
Het waren staffordachtige en die onze hond heeft gegrepen dus ook.Ze zijn niet allemaal zo, maar de meeste wel. Zulke mensen vinden dat vaak stoer ''kijk mij eens wijs zijn met dit ras''.
Dat honden elkaar aanvallen is zeker niet normaal idd.
Dat het de natuur is, is idd bullshit.
Ik houd die lui zeker in de gaten.
Het ligt niet aan mij en ook niet aan onze hond. Anderen hadden zijn opgefokt die onze aanvallen, da's duidelijk. Onze hond is te rustig en weet niet wat hij dan moet doen, juist omdat hij vast zit.
Van dat inbreken is een goed voorbeeld vind ik.
Zal ik eens moeten zeggen als dat bij iemand meerdere keren gebeurd ''oh is vast je eigen schuld, je zou het wel uitgelokt hebben''. Nou dan krijg ik natuurlijk commentaar.
Wat heeft je vriendin er tegen gedaan?
Wat zeiden die eigenaren? Wat erg dat ze verwond was zeg.
Ik had onze ook moeten optillen, maar was in schock waardoor ik niet wist wat ik moest doen.
De meeste hebben idd geen inlevingsvermogen en voor hun is het blijkbaar normaal dat dit gebeurd.
Het waren staffordachtige en die onze hond heeft gegrepen dus ook.Ze zijn niet allemaal zo, maar de meeste wel. Zulke mensen vinden dat vaak stoer ''kijk mij eens wijs zijn met dit ras''.
Dat honden elkaar aanvallen is zeker niet normaal idd.
Dat het de natuur is, is idd bullshit.
Ik houd die lui zeker in de gaten.
Het ligt niet aan mij en ook niet aan onze hond. Anderen hadden zijn opgefokt die onze aanvallen, da's duidelijk. Onze hond is te rustig en weet niet wat hij dan moet doen, juist omdat hij vast zit.
Van dat inbreken is een goed voorbeeld vind ik.
Zal ik eens moeten zeggen als dat bij iemand meerdere keren gebeurd ''oh is vast je eigen schuld, je zou het wel uitgelokt hebben''. Nou dan krijg ik natuurlijk commentaar.
Wat heeft je vriendin er tegen gedaan?
Wat zeiden die eigenaren? Wat erg dat ze verwond was zeg.
Ik had onze ook moeten optillen, maar was in schock waardoor ik niet wist wat ik moest doen.
De meeste hebben idd geen inlevingsvermogen en voor hun is het blijkbaar normaal dat dit gebeurd.
Gast- Gast
CBL,
Trek je niets aan van het gezeik hier.. Meestal vind ik echt dat je lekker kan zeuren in je topics maar ik snap je punt in dit topic heel goed.
Honden horen vast in de bebouwde kom. Punt.
Ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan als ik met een hond aan het lopen ben en er heeft iemand zijn hond los...
Vooral als ik niet weet wie het zijn en dus ook niet weet wat voor hond het is.
Ze kunnen dan wel zeggen: oh hij doet niets, maar wat als ik daar gewoon geen zin in heb? En wat als mijn hond het niet leuk vindt en wel wat boos terug doet? Ben ik dan degene die fout zit? Of moet ik dan maar mijn hond ook los laten lopen en maar hopen dat het goed gaat?
Ik denk dat je er verder weinig aan kunt doen..
Misschien kun je er de volgende keer wat van zeggen, maar als de mensen echt zijn zoals jij denkt, dan denk ik dat het weinig nut heeft.
Trek je niets aan van het gezeik hier.. Meestal vind ik echt dat je lekker kan zeuren in je topics maar ik snap je punt in dit topic heel goed.
Honden horen vast in de bebouwde kom. Punt.
Ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan als ik met een hond aan het lopen ben en er heeft iemand zijn hond los...
Vooral als ik niet weet wie het zijn en dus ook niet weet wat voor hond het is.
Ze kunnen dan wel zeggen: oh hij doet niets, maar wat als ik daar gewoon geen zin in heb? En wat als mijn hond het niet leuk vindt en wel wat boos terug doet? Ben ik dan degene die fout zit? Of moet ik dan maar mijn hond ook los laten lopen en maar hopen dat het goed gaat?
Ik denk dat je er verder weinig aan kunt doen..
Misschien kun je er de volgende keer wat van zeggen, maar als de mensen echt zijn zoals jij denkt, dan denk ik dat het weinig nut heeft.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Lize schreef:Reva schreef:Lize schreef:Reva schreef:Lize schreef:Bazyle schreef:Waarom laat je hem dan niet los Lucky... Volgende keer bijt ie wel terug, kan die daarna geen kant meer op en wordt ie wel doodgebeten ofzoiets. Liever mijn hond gaan zoeken dan stukjes van mijn hond bij mekaar zoeken. Voor de rest heb je helemaal gelijk hoor, als ik zie dat een andere hond aangelijnd zit doe ik de onze ook vast, je weet nooit wat er gebeurt. En volgende keer de andere kant oplopen he! Slimpie
Dat dus.
Idd. Je geeft hem weinig kans op deze manier. Hij kan niet eens vluchten..\
Mijn hond doet ook weleens 'gemeen' tegen andere honden, net zoals andere honden tegen hem weleens doen. Zo staan ze nog lief te snuffelen/kwispelen en opeens gaan ze knokken. Soms schrik ik wel, maar het is vaak ook zo weer over. Gelukkig kan ik meestal gewoon de andere eigenaren aankijken van 'ZO HEE, dat ging lekker!' en halen we onze schouders op en lopen allebei weer verder. En mijn hond loopt ook vaak los, maar ik lijn hem ook aan als ik in de verte puppy's zie of spanielachtige honden (die vind ie stom ).
Maar dat is echt nog geen vechten hoor. Dat is gewoon ff duidelijk maken wie de baas is.
Nee weet ik, maar het klinkt wel boos zeg maar. Ik denk dat dit van CBL ook geen vechten was. Mijn hond vecht zelden, alleen met zijn aartsvijanden als hij of zij de kans krijgen. Dan loopt hij of de ander ook bijtwonden op. Sukkeltjes
Precies. Mijn hond heeft ook wel eens wondjes gehad van spelen.. Dat houd je toch.
Bij echt vechten gaat het er echt harder aan toe en komt degene die het onderspit delft er vaak niet zonder serieuze kleerscheuren vanaf.
Wondjes dmv spelen is ook niet leuk, maar dit was geen spelen. Ik zie wel verschil in spelen en niet spelen.
Gast- Gast
Die hond is er eerder dan de baas er is dus bescherm ik mijn hond. Die laatste opmerking zal met je uw te maken hebbenLize schreef:Francaise_ schreef:Als je dat ding los laat lopen waar het niet mag en hij valt mijn hond aan wens ik je veel succes!Lize schreef:Francaise_ schreef:Ja. Een Jackie die andere honden bijt en ik heb de cbl incidenten weleens gehad. Gelukkig heb ik een snel voetenwerk:-)Supertalentje schreef:Heb jij een hond dan?
Los loopt waar het niet mag.. Dan kun je altijd nog beter de baas een schop verkopen.
Met je grote muil..
Gast- Gast
Lize schreef:
Maar hoezo mag je hond nooit los?
Ik heb een gruwelijke hekel aan loslopende honden. Je weet nooit wat ze doen. Dus dat snap ik wel, dat hij niet los mag.
Gast- Gast
Bazyle schreef:Lize schreef:Bazyle schreef:Ze zegt toch dat het een asielhond is en dat ze niet weet hoe die reageert, dat die daarom niet los kan? Dat vind ik persoonlijk alleen maar verstandig.
Dan moet je kijken hoe hij reageert. Kun je toch oefenen?
Is toch doodsaai voor een hond, als ze nooit eens lekker rond mogen ravotten enz.
Niet elke hond kan los, makkelijk zat. Niet elke hond is zo te trainen, je hebt er echt eigenwijze joekels tussen zitten. Ga jij uren en uren en uren in een hond steken die toch nog eigenwijs blijft en wegloopt (of zijn jachtinstinct achterna gaat) je vergeeft jezelf nooit als hij onder een auto loopt, omdat jij hem los wil laten lopen. Ben het met je eens dat alle honden te trainen zijn, maar niet elke hond kan veilig los.
Hij is idd eigenwijs, we hebben het geprobeerd, maar het werkte niet, dan maar niet hoor.
Ik vergeef het mezelf nooit idd als die aangereden word.
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Lize schreef:
Ik heb een gruwelijke hekel aan loslopende honden. Je weet nooit wat ze doen. Dus dat snap ik wel, dat hij niet los mag.
Regels...
Net als dat je verplicht bent om in de auto je gordel om te doen...
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Biancy, die mensen zijn echt zo zoals ik zei. Zegt genoeg dat ze niks deden toch?!
Gast- Gast
Biancy schreef:Tea-Leaf schreef:Lize schreef:
Regels...
Net als dat je verplicht bent om in de auto je gordel om te doen...
Precies, aanlijnen dus.
Gast- Gast
Joontjuh schreef:Als je altijd de andere kant op gaat lopen of aan de andere kant gaat lopen, dan kun je de hond beter in je tuin uitlaten. Ik vind het onzin dat je voor onbekende honden iets anders gaat doen als je van plan was.
Honden als ze aangelijnd zijn, doen meestal geen vlieg kwaad en je kunt ze zelf kort houden. Dit kan/kun jij dan ook doen met jou hond als je het niet vertrouwd, dat vind ik een beter oplossing.
En anders op puppie-cursus of een andere honden cursus, daar worden honden sociaal van en leren met elkaar omgaan.
Eerst zeg je nog dat ik de andere kant op moet lopen en in deze reactie is het onzin.
Gast- Gast
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond
» Opstapje of trapje voor onze hond. Tips graag!
» Onze tafel (door vriend zelf gemaakt *trots*)
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Opstapje of trapje voor onze hond. Tips graag!
» Onze tafel (door vriend zelf gemaakt *trots*)
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: