Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onze hond aangevallen door een andere hond.

+12
Caramba
Minx
boekenwurm83
Caro
Jeanette
Kaboutertje
JD
Kqip
luisa
Sorella
Lejow
Joontjuh
16 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Onze hond aangevallen door een andere hond. - Pagina 5 Empty Re: Onze hond aangevallen door een andere hond.

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:27

Tea-Leaf schreef:
Biancy schreef:
Tea-Leaf schreef:
Lize schreef:
Maar hoezo mag je hond nooit los?

Ik heb een gruwelijke hekel aan loslopende honden. Je weet nooit wat ze doen. Dus dat snap ik wel, dat hij niet los mag.

Regels...
Net als dat je verplicht bent om in de auto je gordel om te doen...

Precies, aanlijnen dus.
+1. daar waar het moet want dan hebben mens en hun dier een keuze.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Onze hond aangevallen door een andere hond. - Pagina 5 Empty Re: Onze hond aangevallen door een andere hond.

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:28

Tea-Leaf schreef:
Biancy schreef:
Tea-Leaf schreef:
Lize schreef:

Ik heb een gruwelijke hekel aan loslopende honden. Je weet nooit wat ze doen. Dus dat snap ik wel, dat hij niet los mag.

Regels...

Precies, aanlijnen dus.

In de bebouwde kom horen honden idd aan de lijn. Maar in het bos in een losloopgebied, gaat wel degelijk de hond los. En dan nog lopen daar ook mensen te zaniken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:29

Caribbeanlover schreef:
Joontjuh schreef:Als je altijd de andere kant op gaat lopen of aan de andere kant gaat lopen, dan kun je de hond beter in je tuin uitlaten. Ik vind het onzin dat je voor onbekende honden iets anders gaat doen als je van plan was.
Honden als ze aangelijnd zijn, doen meestal geen vlieg kwaad en je kunt ze zelf kort houden. Dit kan/kun jij dan ook doen met jou hond als je het niet vertrouwd, dat vind ik een beter oplossing.
En anders op puppie-cursus of een andere honden cursus, daar worden honden sociaal van en leren met elkaar omgaan.

Eerst zeg je nog dat ik de andere kant op moet lopen en in deze reactie is het onzin.
dat zegt ze juist niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:33

Kqip schreef:
Caribbeanlover schreef:
luisa schreef:Ik vind de reacties allemaal nogal luchtig, zo van kan gebeuren. Euh ja, kan gebeuren maar hoort natuurlijk absoluut niet te gebeuren! Het geluk is dat de hond van CBL niks heeft, maar haar hond had maar zo een wond kunnen hebben.

En CBL mocht jouw hond iets hebben en je kosten moet maken (dierenarts ofzo) dan dient de eigenaar van die andere hond wel degelijk dit allemaal te vergoeden, niet alleen in Amerika dus. Die eigenaar is duidelijk fout door hond niet aan de lijn te houden.

Ik moet je geen gelijk geven. Hij is eerder aangevallen, politie gebeld en die zeiden dat je het onderling moest uitvechten, gelukkig had de dame ik kwestie betaald, maar lang niet iedereen doet dat.

Klote politie in dit land!

Politie, wat is dat? Ow je hebt het over die lui die hun auto parkeren in de berm, de motor laten draaien, kachel aanzetten en uren achterin gaan zitten en hopen dat ze mensen kunnen flitsen die 4 km te hard rijden? Dat is idd geen politie te noemen nee...of die jouw een boete geven omdat je de honderdrol van je hond opruimt en weggooit in een zakje in vuilnisbak in het park..? Dat is de politie toch tegenwoordig...daar moet je het idd niet van hebben nee Evil or Very Mad

Ze doen hier geen flikker voor dieren, zeggen gewoon als je een hond gevonden hebt ''daar zijn wij niet voor'', hebben wij eens meegemaakt.
Maar boetes geven als je hond kakt waar het niet mag kunnen ze als de beste (nooit gebeurd hoor).

Katten/poezen lopen vrij rond, kakken overal, behalve in hun eigen tuin en die eigenaren komen er ongestraft meer weg.
Vind het echt schandalig dat die maar te pas en te onpas los mogen lopen zonder te dokken.
Wij betalen elke keer netjes de hondenbelasting en zei hoeven niks te betalen!
Vind het echt werkelijk waar schandalig!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:34

Francaise_ schreef:
Caribbeanlover schreef:
Joontjuh schreef:Als je altijd de andere kant op gaat lopen of aan de andere kant gaat lopen, dan kun je de hond beter in je tuin uitlaten. Ik vind het onzin dat je voor onbekende honden iets anders gaat doen als je van plan was.
Honden als ze aangelijnd zijn, doen meestal geen vlieg kwaad en je kunt ze zelf kort houden. Dit kan/kun jij dan ook doen met jou hond als je het niet vertrouwd, dat vind ik een beter oplossing.
En anders op puppie-cursus of een andere honden cursus, daar worden honden sociaal van en leren met elkaar omgaan.

Eerst zeg je nog dat ik de andere kant op moet lopen en in deze reactie is het onzin.
dat zegt ze juist niet.

Ja idd, las te snel.

Gast
Gast

Bericht  Spring di 2 aug 2011 - 7:36

Lize schreef:
Tea-Leaf schreef:
Biancy schreef:
Tea-Leaf schreef:
Lize schreef:

Regels...

Precies, aanlijnen dus.

In de bebouwde kom horen honden idd aan de lijn. Maar in het bos in een losloopgebied, gaat wel degelijk de hond los. En dan nog lopen daar ook mensen te zaniken.

Hier in het bos zijn geen losloopgebieden volgens mij. Maar daar moet je inderdaad niet klagen als je honden ziet die wel los lopen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:47

Juist wel. Ik loop daar met het vertrouwen dat een hond is aangelijnd. Dat jij de regels niet kunt begrijpen is jammer want je hond kan dan eens de dupe zijn van iemand die voor zijn hond opkomt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:48

Francaise_ schreef:Juist wel. Ik loop daar met het vertrouwen dat een hond is aangelijnd. Dat jij de regels niet kunt begrijpen is jammer want je hond kan dan eens de dupe zijn van iemand die voor zijn hond opkomt.

Mee eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:54

Francaise_ schreef:Juist wel. Ik loop daar met het vertrouwen dat een hond is aangelijnd. Dat jij de regels niet kunt begrijpen is jammer want je hond kan dan eens de dupe zijn van iemand die voor zijn hond opkomt.

Is dat op wat ik zei?

Gast
Gast

Bericht  Caramba di 2 aug 2011 - 7:56

Hier in de omgevinge hebben ze nergens zo'n veldje waar een hond lekker kan rennen en doen. Ook klacht naar gemeente gestuurd, meerdere klachten gekregen, doen er alleen niets aan. Dus ja mensen lopen hier massaal met een loslopende hond. Wel hondenbelasting betalen, maar niets voor honden over hebben (de gemeente dan).
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Spring di 2 aug 2011 - 8:12

Tea-Leaf schreef:

Mee eens.

Ik bedoel ook dat je in een gebied waar je hond wel los mag, je niet moet klagen dat er dan ook honden los lopen...

Waar het niet mag, heb je je hond gewoon aan de riem te houden.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:28

Ik was vandaag met mijn zusje naar de dierenarts (niet voor mijn zusje, maar voor haar kat nerd ) en daar zag ik dit beest

Onze hond aangevallen door een andere hond. - Pagina 5 Chau-chau8

Ik vond hem zooo machtig!! Hij was zeer zacht ook, ik mis het hebben van een hond wel soms. Maar ja, ik heb geen geld voor een uitlaat service dus nog even een paar jaar wachten...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:30

Zero schreef:
Ik was vandaag met mijn zusje naar de dierenarts (niet voor mijn zusje, maar voor haar kat nerd ) en daar zag ik dit beest

Ik vond hem zooo machtig!! Hij was zeer zacht ook, ik mis het hebben van een hond wel soms. Maar ja, ik heb geen geld voor een uitlaat service dus nog even een paar jaar wachten...

Dat zijn echt moeilijkere honden..
Wat voor hond heb je gehad?

Gast
Gast

Bericht  Spring di 2 aug 2011 - 8:31

Chow chow!

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:39

Lize schreef:
Zero schreef:

Dat zijn echt moeilijkere honden..
Wat voor hond heb je gehad?

Een beagle toen ik thuis woonde.

Ik wil ook niet zo'n grote hond, maar ik vond hem wel fantastisch vandaag. nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:41

Indrukwekkend beest is het idd. Wij hebben een hond uit dezelfde categorie gehad. Maar zou er geen meer willen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:45

Ik zou nu ook niet weten wat voor hond er bij me zou passen, maar in elk geval niet zo'n grote.

Hij moet wel een beetje stoer zijn, maar ook weer niet te groot.
Ik vind deze ook erg leuk, maar ik denk dat zijn karakter niet bij mij past.

Onze hond aangevallen door een andere hond. - Pagina 5 Pembroke-welsh-corgi

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 8:51

Corgi's zijn heeel leuk!

Gast
Gast

Bericht  Caramba di 2 aug 2011 - 17:34

Zero schreef:
Ik zou nu ook niet weten wat voor hond er bij me zou passen, maar in elk geval niet zo'n grote.

Hij moet wel een beetje stoer zijn, maar ook weer niet te groot.
Ik vind deze ook erg leuk, maar ik denk dat zijn karakter niet bij mij past.

Onze hond aangevallen door een andere hond. - Pagina 5 Pembroke-welsh-corgi

Vind dit nu echt zo'n worst op pootjes Embarassed
Als wij een hond zouden aanschaffen is het een Jackie. Maar er komen hier geen dieren, heb een hekel aan al die honden en kattenharen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 18:30

Lize schreef:

Is dat op wat ik zei?
nee, op biancy die later uitlegde dat het om gebied gaat waar honden los mogen lopen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 2 aug 2011 - 18:34

CBL, ik heb het ook in een andere topic gevraagd, maar ik vraag me echt af wat jij zult doen als je een kat in nood ziet... Over een fret niets dan goeds, maar over katten, ho maar...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 4:18

Lejow schreef:CBL, ik heb het ook in een andere topic gevraagd, maar ik vraag me echt af wat jij zult doen als je een kat in nood ziet... Over een fret niets dan goeds, maar over katten, ho maar...

Ik ben ook niet echt een kattenmens en mijn vriend al helemaal niet. Wel was hij degene die het hardst op zn rem trapte toen er 3 in de regen langs een 60 weg zaten angel watje.. Haha

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 4:21

Lize schreef:
Lejow schreef:CBL, ik heb het ook in een andere topic gevraagd, maar ik vraag me echt af wat jij zult doen als je een kat in nood ziet... Over een fret niets dan goeds, maar over katten, ho maar...

Ik ben ook niet echt een kattenmens en mijn vriend al helemaal niet. Wel was hij degene die het hardst op zn rem trapte toen er 3 in de regen langs een 60 weg zaten angel watje.. Haha

Dat vind ik altijd zo leuk!
Mijn moeder was bang voor honden, en we hadden haar omgepraat dat we er een mochten en wie werden de grootste vrienden?
Mom + dog.

Toen ging ik op mezelf en gaven mijn ouders me een kat. Mijn moeder was bang voor katten, maar wie begroet ze als eerst als ze in mijn huis komt?
Poes.

Mensen kunnen opeens veranderen, als ze maar goede ervaringen hebben smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 4:22

Ja inderdaad Zero. Hahaha!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 5:05

Nogal offtopic Lejow Wink

Maar je hoeft niet op elk dier even gek te zijn toch? Ik ben absoluut geen hondenfan ( voornamelijk door negatieve ervaringen en een moeder die een grote angst voor honden heeft ), maar als ik ze van pup af aan ken vind ik de meesten superlief en leuk! Toch blijf ik altijd op mijn hoede.

En ik ben een enorme sucker voor katten, maar toch ben ik bij een onbekende kat ook op mijn hoede.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: