Onze hond aangevallen door een andere hond.
+12
Caramba
Minx
boekenwurm83
Caro
Jeanette
Kaboutertje
JD
Kqip
luisa
Sorella
Lejow
Joontjuh
16 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Onze hond aangevallen door een andere hond.
Wilde alleen zeggen dat ik erg geschrokken ben en net zag ik een klein wondje op zijn oor. Die van ons is ingeent voor alles en van anderen honden weet ik dat nooit.
Gast- Gast
Sorella schreef:Dijn82 schreef:Ik ben blij dat het hier geen Amerika is waar je iedereen om de meest achterlijke dingen aan kan klagen.
En toch, als ik af en toe krap zit zou ik best wel iemand willen aanklagen voor het een of het ander
Ga naar de USA op vakantie en zeg dat je glas in je eten ofzo hebt gevonden. Zo verdien je je vakantie terug.
Joontjuh, dat had ik idd gedaan.
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Ik zou die andere hond + eigenaar schoppen. Moeten ze dat beest maar vast doen.
Op dat moment wilde ik die hond ook trappen, maar het de de eigenaars schuld. Achteraf denk ik dat ik het toch beter wel had kunnen doen en verdomme altijd achteraf denk ik ''ik had dit en dat moeten doen''. Wat voel ik me toch stom!
Melding heeft geen zin, ze liepen al weg en ik weet niet waar ze wonen.
Laatst aangepast door Caribbeanlover op ma 1 aug 2011 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Sorella schreef:Dijn82 schreef:Ik ben blij dat het hier geen Amerika is waar je iedereen om de meest achterlijke dingen aan kan klagen.
En toch, als ik af en toe krap zit zou ik best wel iemand willen aanklagen voor het een of het ander
Ga naar de USA op vakantie en zeg dat je glas in je eten ofzo hebt gevonden. Zo verdien je je vakantie terug.
Ik bedoelde het ook niet verkeerd, ik schatte je alleen in.
luisa schreef:Ik vind de reacties allemaal nogal luchtig, zo van kan gebeuren. Euh ja, kan gebeuren maar hoort natuurlijk absoluut niet te gebeuren! Het geluk is dat de hond van CBL niks heeft, maar haar hond had maar zo een wond kunnen hebben.
En CBL mocht jouw hond iets hebben en je kosten moet maken (dierenarts ofzo) dan dient de eigenaar van die andere hond wel degelijk dit allemaal te vergoeden, niet alleen in Amerika dus. Die eigenaar is duidelijk fout door hond niet aan de lijn te houden.
Ik moet je geen gelijk geven. Hij is eerder aangevallen, politie gebeld en die zeiden dat je het onderling moest uitvechten, gelukkig had de dame ik kwestie betaald, maar lang niet iedereen doet dat.
Klote politie in dit land!
Gast- Gast
Joontjuh schreef:Caribbeanlover schreef:Sorella schreef:Dijn82 schreef:Ik ben blij dat het hier geen Amerika is waar je iedereen om de meest achterlijke dingen aan kan klagen.
Ik bedoelde het ook niet verkeerd, ik schatte je alleen in.
Weet ik, maar ik zeg eerlijk dat ik dat wel zou doen.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:luisa schreef:Ik vind de reacties allemaal nogal luchtig, zo van kan gebeuren. Euh ja, kan gebeuren maar hoort natuurlijk absoluut niet te gebeuren! Het geluk is dat de hond van CBL niks heeft, maar haar hond had maar zo een wond kunnen hebben.
En CBL mocht jouw hond iets hebben en je kosten moet maken (dierenarts ofzo) dan dient de eigenaar van die andere hond wel degelijk dit allemaal te vergoeden, niet alleen in Amerika dus. Die eigenaar is duidelijk fout door hond niet aan de lijn te houden.
Ik moet je geen gelijk geven. Hij is eerder aangevallen, politie gebeld en die zeiden dat je het onderling moest uitvechten, gelukkig had de dame ik kwestie betaald, maar lang niet iedereen doet dat.
Politie, wat is dat? Ow je hebt het over die lui die hun auto parkeren in de berm, de motor laten draaien, kachel aanzetten en uren achterin gaan zitten en hopen dat ze mensen kunnen flitsen die 4 km te hard rijden? Dat is idd geen politie te noemen nee...of die jouw een boete geven omdat je de honderdrol van je hond opruimt en weggooit in een zakje in vuilnisbak in het park..? Dat is de politie toch tegenwoordig...daar moet je het idd niet van hebben nee
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Ook wij hebben een asielhond, waarvan we het verleden niet kenden. Het asiel zei dat ie "ab-so-luut niet los kon" maar al na 2 weken liep ie gewoon lekker los. Hij blijft op de stoep, doet niks raars en loopt nooit ver vooruit waardoor ik hem niet meer kan zien, dus ik zie het probleem niet, bovendien loopt 80% van de honden hier los.
Ook onze hond is wel eens aangevallen, wond op zijn hoofd, andere keer een wond op zn oor... maar ja, het zijn honden, ze zijn nou eenmaal onberekenbaar, en vaak is het gewoon dominantie in plaats van agressie.
Zo heeft onze hond iets met herders. Hij vind alle honden leuk,lief en aardig, maar zodra er een herder aan komt is het fout. In ht begin deed ik hem vast als ik een herder zag aankomen, of ik draaide om, totdat ik merkte dat hij júist agressief werd als ik hem vast deed. Als ik nu een herder aan zie komen laat ik hem los, ik let wel extra op, maar vaak gebeurd er niks. Ja een beetje grommen...maar als dat alles is.
Ook onze hond is wel eens aangevallen, wond op zijn hoofd, andere keer een wond op zn oor... maar ja, het zijn honden, ze zijn nou eenmaal onberekenbaar, en vaak is het gewoon dominantie in plaats van agressie.
Zo heeft onze hond iets met herders. Hij vind alle honden leuk,lief en aardig, maar zodra er een herder aan komt is het fout. In ht begin deed ik hem vast als ik een herder zag aankomen, of ik draaide om, totdat ik merkte dat hij júist agressief werd als ik hem vast deed. Als ik nu een herder aan zie komen laat ik hem los, ik let wel extra op, maar vaak gebeurd er niks. Ja een beetje grommen...maar als dat alles is.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
luisa schreef:Ik vind de reacties allemaal nogal luchtig, zo van kan gebeuren. Euh ja, kan gebeuren maar hoort natuurlijk absoluut niet te gebeuren! Het geluk is dat de hond van CBL niks heeft, maar haar hond had maar zo een wond kunnen hebben.
Heel erg eens! Als je een hond hebt die niet altijd even lief is, of niet te vertrouwen hoort die gewoon vast.
En zeker op plekken waar het verplicht is. Dan heb je er als eigenaar in ieder geval alles aan gedaan om het te voorkomen.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Sommige baasjes zijn gewoon lomp daarin. Bij mij in de buurt heeft een herder in een dag 3 andere honden aangevallen en gebeten, waarvan er een gestorven is. En zulke baasjes roepen nog het hardst; 'Maar mijn hond doet niks hoor'. Hopelijk heeft je hond er niks aan over gehouden.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind dat er nogal vreemd gereageerd wordt. Er wordt nu gedaan of cbl fout zit omdat ze haar hond vast heeft terwijl honden op de meeste plaatsen niet los mogen in Nederland. Daar zijn speciale uitlaatplaatsen voor.
Mensen die hun hond te pas en te onpas loslaten, vind ik erg asociaal.
Nu heeft hij Lucky aangevallen, volgende keer bijt hij een kind (dood) en dan is het land ineens te klein.
Iedere beetje weldenkende hondenbezitter weet dat je geen enkele hond kunt vertrouwen ook die van jezelf niet.
@CBL: Ik nou toch aangifte doen hoor. Mijn schoonmoeder heeft aangifte gedaan nadat haar hondje dood gebeten was en dat werd heel serieus opgenomen.
Net als de hond die een gans bijna doodbeet.
Mensen die hun hond te pas en te onpas loslaten, vind ik erg asociaal.
Nu heeft hij Lucky aangevallen, volgende keer bijt hij een kind (dood) en dan is het land ineens te klein.
Iedere beetje weldenkende hondenbezitter weet dat je geen enkele hond kunt vertrouwen ook die van jezelf niet.
@CBL: Ik nou toch aangifte doen hoor. Mijn schoonmoeder heeft aangifte gedaan nadat haar hondje dood gebeten was en dat werd heel serieus opgenomen.
Net als de hond die een gans bijna doodbeet.
Gast- Gast
Ik vind het dubbel. Ik was er niet bij, maar als CBL's hond écht aangevallen was dan had ze natuurlijk gelijk dat de eigenaren iets hadden moeten doen.
Maar heel eerlijk, in dit geval denk ik dat CBL te snel iets aanziet voor 'aanvallend gedrag' en niet voor speels gedrag, of dat ze opmerkt dat de ene hond dominant gedrag vertoont. Want dat ze iets met de bek oppakken is heel normaal, dat is voor hun het enige waarmee ze iets kunnen vastpakken en honden gebruiken hun bek dus voor meer dan alleen maar eten en drinken.
Ik ben er oprecht van overtuigd dat CBL ontzettend veel om haar hond geeft, maar ze moet wel iets meer leren los te laten. Letterlijk en figuurlijk. Een hond moet zijn energie kwijt, doet hij dat niet: kan hij afwijkend gedrag gaan vertonen. Een hond moet zijn energie ook op een andere manier kwijt dan drie keer per dag een half uur wandelen aan de riem. Dat is gewoon te weinig. Hij moet spelen, nieuwe omgevingen zien, met andere honden kunnen ravotten. En ja, daar hoort soms even wat gegrom, gesnauw en wat happen bij: máár zolang ze niet doorbijten kan dat niet heel veel kwaad. Vaak is het een manier om even te laten zien wie de baas is.
Mijn hond komt uit het nest van de hond van mijn ouders. Hartstikke lief ras, we weten de historie van de beesten en ook mijn ouders hebben een hond gehouden uit dat nest. We komen daar vaak, in vakanties blijft mijn hond bij hun en ze heeft er het eerste jaar gewoond. Máár toch, iedere keer als we daar aankomen is er twee minuten gegrom en gesnauw omdat de rangorde bepaalt moet worden. Dat hoort nu eenmaal zo bij honden.
Maar heel eerlijk, in dit geval denk ik dat CBL te snel iets aanziet voor 'aanvallend gedrag' en niet voor speels gedrag, of dat ze opmerkt dat de ene hond dominant gedrag vertoont. Want dat ze iets met de bek oppakken is heel normaal, dat is voor hun het enige waarmee ze iets kunnen vastpakken en honden gebruiken hun bek dus voor meer dan alleen maar eten en drinken.
Ik ben er oprecht van overtuigd dat CBL ontzettend veel om haar hond geeft, maar ze moet wel iets meer leren los te laten. Letterlijk en figuurlijk. Een hond moet zijn energie kwijt, doet hij dat niet: kan hij afwijkend gedrag gaan vertonen. Een hond moet zijn energie ook op een andere manier kwijt dan drie keer per dag een half uur wandelen aan de riem. Dat is gewoon te weinig. Hij moet spelen, nieuwe omgevingen zien, met andere honden kunnen ravotten. En ja, daar hoort soms even wat gegrom, gesnauw en wat happen bij: máár zolang ze niet doorbijten kan dat niet heel veel kwaad. Vaak is het een manier om even te laten zien wie de baas is.
Mijn hond komt uit het nest van de hond van mijn ouders. Hartstikke lief ras, we weten de historie van de beesten en ook mijn ouders hebben een hond gehouden uit dat nest. We komen daar vaak, in vakanties blijft mijn hond bij hun en ze heeft er het eerste jaar gewoond. Máár toch, iedere keer als we daar aankomen is er twee minuten gegrom en gesnauw omdat de rangorde bepaalt moet worden. Dat hoort nu eenmaal zo bij honden.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Sunprinces en Jeanette, wat een vreselijke verhalen zeg, echt schandalig.
Caro, het was zeker niet speels, want gisteravond zag ik pas dat hij wel degelijk een wondje heeft op zijn oor.
Ik kon amper slapen, maar onze hond sliep vrij snel. Heb nog even lopen janken omdat ik er steeds aan moest denken. Voel me schuldig en helaas zal ik nooit weten wat mijn hond denkt. Is hij het vergeten of niet?
Mijn man zegt dat ik het moet vergeten, dat het niet mijn fout was etc, maar ik ben zo iemand die het er weken later nog over heeft, zo ben ik nou eenmaal, een emomens.
Caro, het was zeker niet speels, want gisteravond zag ik pas dat hij wel degelijk een wondje heeft op zijn oor.
Ik kon amper slapen, maar onze hond sliep vrij snel. Heb nog even lopen janken omdat ik er steeds aan moest denken. Voel me schuldig en helaas zal ik nooit weten wat mijn hond denkt. Is hij het vergeten of niet?
Mijn man zegt dat ik het moet vergeten, dat het niet mijn fout was etc, maar ik ben zo iemand die het er weken later nog over heeft, zo ben ik nou eenmaal, een emomens.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Sunprinces en Jeanette, wat een vreselijke verhalen zeg, echt schandalig.
Ja maar wat voor soort wondje was het? Ik krijg ook wel eens een wondje als ik toevallig net tegen de deur aanloop. Of als ik mijn man aan het speels pesten ben, dan kan het ook wel eens voorkomen dat ik net een scherp randje aan mijn nagel had.
Echt, ik snap dat je geschrokken bent, maar probeer het te relativeren. Die hond die denkt daar niet over na joh. Echt niet: emoties zijn iets van een mens, een hond kent zulke emoties niet. Die kan niet denken "och gut, wat ben ik vandaag me toch een hoedje geschrokken". Die reageert instinctief op wat er gebeurt en vervolgens gaat hij verder met wat zijn instinct hem ingeeft (eten/ slapen/ poepen).
Caro- Ratel
Caribbeanlover schreef:luisa schreef:Ik vind de reacties allemaal nogal luchtig, zo van kan gebeuren. Euh ja, kan gebeuren maar hoort natuurlijk absoluut niet te gebeuren! Het geluk is dat de hond van CBL niks heeft, maar haar hond had maar zo een wond kunnen hebben.
Luisa heeft wel gelijk hoor. ik werk op een advocatenkantoor en momenteel hebben we een soortgelijke zaak. als een hond 'schade' veroorzaakt bij een andere hond, dan is de eigenaar van de hond die de schade veroorzaakt, altijd aansprakelijk! wiens schuld of welke hond is begonnen of wat dan ook staat daarbuiten. Als je WW verzekerd bent dan vergoedt jouw verzekeraar de schade die jouw hond een ander heeft toegebracht.
dus CB, mocht jouw hond inderdaad zodanig verwond zijn dat je ermee naar de dierenarts bent gegaan dan moet je die mensen gewoon aansprakelijk stellen door middel van een brief (moet je natuurlijk wel hun gegevens hebben) en zij kunnen die brief dan doorsturen aan hun verzekeraar die de schade gewoon zal vergoeden.
wat de politie jou in het verleden heeft verteld slaat dus helemaal nergens op!
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Cbl is het niet wat om eens een deskundige naar het gedrag van jou hond te laten kijken, misschien heeft jou hond wel een houding die andere honden uitdaagt. Het valt me namelijk op dat jou hond erg vaak problemen met andere honden heeft
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
boekenwurm83 schreef:Caribbeanlover schreef:luisa schreef:Ik vind de reacties allemaal nogal luchtig, zo van kan gebeuren. Euh ja, kan gebeuren maar hoort natuurlijk absoluut niet te gebeuren! Het geluk is dat de hond van CBL niks heeft, maar haar hond had maar zo een wond kunnen hebben.
Luisa heeft wel gelijk hoor. ik werk op een advocatenkantoor en momenteel hebben we een soortgelijke zaak. als een hond 'schade' veroorzaakt bij een andere hond, dan is de eigenaar van de hond die de schade veroorzaakt, altijd aansprakelijk! wiens schuld of welke hond is begonnen of wat dan ook staat daarbuiten. Als je WW verzekerd bent dan vergoedt jouw verzekeraar de schade die jouw hond een ander heeft toegebracht.
dus CB, mocht jouw hond inderdaad zodanig verwond zijn dat je ermee naar de dierenarts bent gegaan dan moet je die mensen gewoon aansprakelijk stellen door middel van een brief (moet je natuurlijk wel hun gegevens hebben) en zij kunnen die brief dan doorsturen aan hun verzekeraar die de schade gewoon zal vergoeden.
Nou het waren zulke aso's die hun naam ed toch niet geven dus dat schiet niet op. Het waren denk ik kampers, ze liepen alle 3 in een joggingspak en het feit dat ze niks deden is al duidelijk dat ze toch niet betalen.
Lief dat je meedenkt iig.
Caro, een klein bijtwondje op zijn oor. Bij ons is het anders, als ik mij snijd is dat me eigen schuld en ook als ik stoei met iemand. Een dier weet niks dus is het zijn schuld niet als de ander hem verwond, dat doet hij zelf niet. Dieren moet je niet met mensen vergelijken.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:boekenwurm83 schreef:Caribbeanlover schreef:luisa schreef:Ik vind de reacties allemaal nogal luchtig, zo van kan gebeuren. Euh ja, kan gebeuren maar hoort natuurlijk absoluut niet te gebeuren! Het geluk is dat de hond van CBL niks heeft, maar haar hond had maar zo een wond kunnen hebben.
Nou het waren zulke aso's die hun naam ed toch niet geven dus dat schiet niet op. Het waren denk ik kampers, ze liepen alle 3 in een joggingspak en het feit dat ze niks deden is al duidelijk dat ze toch niet betalen.Lief dat je meedenkt iig.
Caro, een klein bijtwondje op zijn oor. Bij ons is het anders, als ik mij snijd is dat me eigen schuld en ook als ik stoei met iemand. Een dier weet niks dus is het zijn schuld niet als de ander hem verwond, dat doet hij zelf niet. Dieren moet je niet met mensen vergelijken.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wat ik niet echt snap, je hebt het over onbekende honden, dan zijn die mensen toch ook onbekend? Hoe kun je dan zo weten dat het aso's zijn? Hier lopen ook vaak mensen in joggingspakken, maar zijn zeker geen aso's.
De hond van mijn schoonouders word ook wel eens aangelijnd als er andere honden los lopen, dit is meer omdat zij (het hondje) een enorme uitdaagster is die de grenzen van andere honden overschrijd. Dan is ze dominant en kun je roepen wat je wilt, maar komen doet ze dan niet.
Als er kinderen spelen moet ze wel aan de lijn, omdat ze ooit eens door een stel kinderen geplaagd is. Ze gromt er dan op los en laat haar tanden zien. Hier is jammer genoeg weinig meer aan te doen. Vast lijnen is dan wel het beste.
De hond van mijn schoonouders word ook wel eens aangelijnd als er andere honden los lopen, dit is meer omdat zij (het hondje) een enorme uitdaagster is die de grenzen van andere honden overschrijd. Dan is ze dominant en kun je roepen wat je wilt, maar komen doet ze dan niet.
Als er kinderen spelen moet ze wel aan de lijn, omdat ze ooit eens door een stel kinderen geplaagd is. Ze gromt er dan op los en laat haar tanden zien. Hier is jammer genoeg weinig meer aan te doen. Vast lijnen is dan wel het beste.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Boekenwurm, heb je een link waar in staat dat ik in mijn recht sta. Voor deze keer heeft het geen zin, maar wie weet voor een andere keer.
Het blijft moeilijk om erachteraan te gaan, want meestal weet ik toch niet wie ze zijn ed.
Het feit dat 1 van de 3 honden werd aangelijnd zegt meer dan genoeg,maar ik begrijp niet dat die hond die onze heeft aangevallen dat ook niet was. Die hond kon duidelijk niet los, de eigenaren weten hoe de hond is en nu heeft hij onze onschuldige hond gebeten. Walgelijk!
Het blijft moeilijk om erachteraan te gaan, want meestal weet ik toch niet wie ze zijn ed.
Het feit dat 1 van de 3 honden werd aangelijnd zegt meer dan genoeg,maar ik begrijp niet dat die hond die onze heeft aangevallen dat ook niet was. Die hond kon duidelijk niet los, de eigenaren weten hoe de hond is en nu heeft hij onze onschuldige hond gebeten. Walgelijk!
Gast- Gast
[quote="Caribbeanlover] Caro, een klein bijtwondje op zijn oor. Bij ons is het anders, als ik mij snijd is dat me eigen schuld en ook als ik stoei met iemand. Een dier weet niks dus is het zijn schuld niet als de ander hem verwond, dat doet hij zelf niet. Dieren moet je niet met mensen vergelijken.[/quote]
Ik vind dit echt een machtig mooi stukje! Je zegt hier toch ook zelf dat dat dier er niks aan kan doen? Dat dat niet met opzet is gebeurd? Zie je nu ook echt niet dat ik alleen maar en vergelijking trok over het feit dat iets gewoon een keer kán gebeuren?
En ik moet dieren niet met mensen vergelijken. Klopt. Doe ik verder ook niet, ik vergelijk een situatie met een andere situatie. Maar weet je, je hebt gelijk! Ik zit fout...
Ik vind dit echt een machtig mooi stukje! Je zegt hier toch ook zelf dat dat dier er niks aan kan doen? Dat dat niet met opzet is gebeurd? Zie je nu ook echt niet dat ik alleen maar en vergelijking trok over het feit dat iets gewoon een keer kán gebeuren?
En ik moet dieren niet met mensen vergelijken. Klopt. Doe ik verder ook niet, ik vergelijk een situatie met een andere situatie. Maar weet je, je hebt gelijk! Ik zit fout...
Caro- Ratel
Mijn man zei dat hij de hond voortaan s'avonds uitlaat, heel aardig,maar overdag doe ik het en dan kan ik die mensen of anderen die zo zijn ook tegenkomen.
Ben wel een beetje bang om ze tegen te komen.
Wat zouden jullie doen?
Zouden jullie wat tegen ze zeggen?
Ik ga hem nu uitlaten, dus...............op hoop van zegen.
Ben wel een beetje bang om ze tegen te komen.
Wat zouden jullie doen?
Zouden jullie wat tegen ze zeggen?
Ik ga hem nu uitlaten, dus...............op hoop van zegen.
Gast- Gast
http://www.mijnrechtsbijstandverzekering.nl/hond_aangevallen.htm
onder andere een site waaruit blijkt dat schade gewoon verhaald kan worden.
onder andere een site waaruit blijkt dat schade gewoon verhaald kan worden.
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Fairytale schreef:Cbl is het niet wat om eens een deskundige naar het gedrag van jou hond te laten kijken, misschien heeft jou hond wel een houding die andere honden uitdaagt. Het valt me namelijk op dat jou hond erg vaak problemen met andere honden heeft
Ja en je gaat op je hond lijken zeggen ze
Gast- Gast
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond
» Opstapje of trapje voor onze hond. Tips graag!
» Onze tafel (door vriend zelf gemaakt *trots*)
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Opstapje of trapje voor onze hond. Tips graag!
» Onze tafel (door vriend zelf gemaakt *trots*)
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: