Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

+25
Flippin' Bitch
Stippel
girli
Phileine
Kaboutertje
Raindrop
aardbeiengebakje
Marin
schuddebuikje
Barbabella
bolus26
Emma_
Gizmo
Lavendel
Oasis
Bet Weter
Tiana
Aagje!
Kiwi86
luenca
May
ShallY
Puk
Inge
Minx
29 plaatsers

Pagina 9 van 34 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 21 ... 34  Volgende

Ga naar beneden

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen? - Pagina 9 Empty Re: Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

Bericht  Minx do 28 jul 2011 - 4:52

Het ei dan bakken en de dooier wat zacht laten zodat dat een soort sausje is erdoor is echt wel lekker.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen? - Pagina 9 Empty Re: Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 6:23

Meiden, ik ben weer in het land. We zijn een week eerder naar huis gegaan, omdat het slecht weer is in Spanje. De weersverwachting is ook niet goed, dus daarom hebben we de knoop doorgehakt en zijn we naar huis gegaan. Eigenlijk vind ik het best een beetje jammer, maar regen vind ik ook niks. Ik ben elke dag uiteten geweest, maar ik heb ook bijna elke dag getennist. Vanmorgen even op de weegschaal gestaan en ik heb niks aangekomen/afgevallen, dus dat is prima. Nu ga ik er weer goed tegenaan (als die buik ook meewerkt, haha).

Hoe gaat het met jullie?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 7:26

@Inge: Ik eet idd standaard 's avonds ook nog een tussendoortje, dit is vaak fruit/rauwkost, of 2 rijstwafels met smeerkaas, ook in het weekend is dat mijn tussendoortje. Misschien is het wel leuk om de snack-a-jacks er als extra'tje bij te doen een keer. Heb je nog tips voor een lekkere smaak? Die ander chipjes die jij bedoeld ken ik volgens mij wel, en volgens mij zijn die ook heeel lekker!
@Liv: Wat jammer dat jullie eerder thuis zijn gekomen, maar in de regen zitten is ook niet leuk als je op vakantie bent.. Wat goed dat je op gewicht bent gebleven smile

Vanavond waren mijn vriend en ik even gauw in de stad, en ik had zin om samen een ijsje te gaan halen, maar ik heb het toch maar niet gedaan en ga zo aan mijn tussendoortje beginnen. Stiekem wel trots!
Verder heb ik me voor vandaag aan mijn eetlijstje gehouden, op 2 punten na: ik heb een paar dropjes gegeten en extra veel rode kool bij het avondeten. Nog niet de extreme dingen volgens mij :P

Eetlijstje voor morgen:
O: 250 gram magere yoghurt met 5 gram lijnzaad en 25 gram cruesli
T: 2 rijstwafels met 20+ smeerkaas
L: 3 crackers: casselerrib, huttenkase, boter+stroop
T: Sinaasappel
A: Spinaziestamppot met paprika en (slecht...)roomkaas
T: 100 gram wortelen en misschien nog een glaasje amaretto-cola light erbij

Gast
Gast

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 9:05

Hallo, ik kom even inbreken en blijf misschien ook wel hangen als dat mag smile .

Bij mij moet er ook nog 17kilo vanaf. Het waren er 23, maar inmiddels ben ik er 6 kwijt (of 5, heb me de laatste dagen misdragen).

Maar ik ben de motivatie kwijt geraakt halverwege. (hoewel, halverwege? Ik was net begonnen scratch ). Ik hoop dmv dit topic toch weer wat motivatie op te doen!

Mijn probleem is voornamelijk het avondeten. Ik haaat koken, ik kan het ook slecht en ik raak er alleen maar gestressed van omdat ik de logica van koken niet inzie. Dus regelmatig eet ik pizza of chips.

Ook doe ik niet aan tussendoortjes, gewoon omdat ik ze vergeet. Maar als ik wil afvallen, dan moet ik bovenstaande veranderen.

En nu ga ik het topic even doorlezen :-).

Gast
Gast

Bericht  Minx do 28 jul 2011 - 9:07

kom er gezellig bij Very Happy hoe is het met de poes?? Ik vind dat koken voor mezelf ook heel moeilijk hoor. Vandaag was ik pas om 8 uur thuis en om dan nog te moeten koken :s.

Gelukkig komen zaterdag mijn ouders thuis dus staat mijn bordje eten klaar als ik thuis kom uit stage en dat is wel heel lekker.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bet Weter do 28 jul 2011 - 9:11

Vandaag dit gegeten:

courgette in dunne plakken grillen
spinazie in een pan zacht laten worden en laten uitlekken

een dressing maken met olijfolie, knoflook, zout en peper, verse basilicum en munt in kleine stukjes scheuren en erdoor roeren

Grote tortilla even op de grillpan tot er mooie grill strepen opkomen. Hierop de spinazie leggen, de courgette eroverheen, de dressing eroverheen draperen, stukjes geitenkaas erop, walnoten in stukjes en honing.

Was echt lekker!

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 9:34

Fairytale schreef:kom er gezellig bij Very Happy hoe is het met de poes?? Ik vind dat koken voor mezelf ook heel moeilijk hoor. Vandaag was ik pas om 8 uur thuis en om dan nog te moeten koken :s.

Gelukkig komen zaterdag mijn ouders thuis dus staat mijn bordje eten klaar als ik thuis kom uit stage en dat is wel heel lekker.

Met de poes gaat het goed! Ligt nu lekker op mijn schoot te slapen smile .

En wat heerlijk als er voor je gekookt wordt. Dat mis ik ook echt haha! Wel knap dat je om 8 uur nog gaat koken, dat doe ik al helemaaaal niet! Super!

Gast
Gast

Bericht  Inge do 28 jul 2011 - 9:47

Sproet, klets hier maar gezellig mee... *schop onder je kont voor de motivatie* :p
Qua tips voor koken, tja ik vind koken heel erg leuk dus heb niet echt tips voor je, maar zijn er dingen die je bv wel leuk / makkelijk / oke vind om te koken?
tussendoortjes, tja soms schieten die er hier ook wel eens bij in

M1918, zelf vind ik snack a jacks die groene (sour cream of zoiets?) en sweet chili (paars zakje) lekker. helaas zijn deze 2 er niet in wafels en alleen in zakjes. Maar moet zeggen dat ik de wafels ook wat flauwer vind dan de zakjes.
Die andere crackers zijn ook lekker, alleen zit er dan meer in een zakje en dat kan lastig zijn,

bet weter, klinkt lekker

liv, jammer dat het weer niet lekker was en jullie eerder terug zijn gekomen. Hoorde van meer die afgelopen weken in Spanje zaten dat het weer niet zo best was. jammer is dat Sad Ben je nu nog 1week vrij en dan gewoon in NL? schijnt vanaf dinsdag beter weer te worden. (laten we het hopen).
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Bet Weter do 28 jul 2011 - 9:50

Het is toch heel normaal om 's avonds te koken? Ik denk daar niet eens over na, ga het gewoon doen, je moet toch wat eten? Ik eet ook altijd met minimaal 2 soorten groenten, verse kruiden en lekker vaak nootjes en dat soort dingen erdoor heen. En vaak vegetarisch, dat scheelt ook weer.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 9:54

Bet Weter schreef:Vandaag dit gegeten:

courgette in dunne plakken grillen
spinazie in een pan zacht laten worden en laten uitlekken

een dressing maken met olijfolie, knoflook, zout en peper, verse basilicum en munt in kleine stukjes scheuren en erdoor roeren

Grote tortilla even op de grillpan tot er mooie grill strepen opkomen. Hierop de spinazie leggen, de courgette eroverheen, de dressing eroverheen draperen, stukjes geitenkaas erop, walnoten in stukjes en honing.

Was echt lekker!

Ohh dit klinkt superlekker!

Wat betreft het niet koken, ik kan me er ook niet altijd toe zetten.
Ik vind koken heel erg leuk om te doen, als er mensen komen eten. Als het alleen voor mezelf is boeit het me niet zo. Ik moet mezelf er echt toe zetten, en dat lukt het laatste half jaar gelukkig wel, maar er is een periode geweest dat ik maar niks at 's avonds of alleen wat crackers.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 9:56

Zo, topic doorgelezen. Nou ja, dit deel dan Very Happy .

Wat goed dat jullie zo lekker gemotiveerd en bewust bezig zijn! En daarmee dus ook al wat kilo's kwijt zijn. Ik heb ook jullie eetlijstjes globaal bekeken en recepten maar die lijken mij iets te ingewikkeld Very Happy .

Morgen ga ik op fruitjacht. Ik ben allergisch voor heel veel soorten fruit maar ik wil toch wat dingen uitproberen. Vooral fruitsoorten die je makkelijk mee kunt nemen en opeten zoals een appel. Alleen voor een appel ben ik dus allergisch en de allergievrije-appels liggen nog niet in de winkels :-(.

En ik ga dan een beetje het volgende lijstje volgen:
O: 2 volkoren boterhammen met beleg
T: Fruit
L: 2 volkoren boterhammen met beleg
T: Fruit of groente
D: iets met groentes en vlees of groentes met rijst/pasta/aardappelen.

En daarnaast 1x pw 5km hardlopen, 2x pw 2,5 km hardlopen. Als ballet weer begint wordt 1x in de week hardlopen door ballet vervangen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 10:01

Bet Weter schreef:Het is toch heel normaal om 's avonds te koken? Ik denk daar niet eens over na, ga het gewoon doen, je moet toch wat eten? Ik eet ook altijd met minimaal 2 soorten groenten, verse kruiden en lekker vaak nootjes en dat soort dingen erdoor heen. En vaak vegetarisch, dat scheelt ook weer.

Ja het is heel normaal om 's avonds te koken.

@ Inge: Nee ik vind niks leuk om te koken. Ik kook ook voor mezelf en daar vind ik niks aan. En daarbij vind ik mijn eten gewoon niet lekker en als ik het wel lekker vind heb ik een uur in de keuken gestaan omdat ik een simpel receptje heb gevolgd. Ik ben gewoon echt niet handig met koken en mis het inzicht ervoor.

Maar ik ga het gewoon weer proberen!

Gast
Gast

Bericht  Minx do 28 jul 2011 - 10:06

Is ook heel normaal alleen heb ik er echt geen zin in als ik om 8 uur pas thuis ben. Had kwart over 7 kunnen zijn maar moest nog even wat in de winkel halen.

Mijn stage is gewoon heel druk op het moment. Van nog veel kunnen vragen naar bijna zelfstandig functioneren is gewoon een grote stap. Ik weet dat ik het kan er moet alleen even een knop op.

Ga nu ook slapen want ben echt kapot. Is ook niet zo gek. Stage 32 uur in de week + nog eens twaalf uur erbij werken deze week kom je op 44 uur uit. 44 uur plus nog eens zo'n 10 uur reistijd in totaal kom je op 54 uur uit en daarnaast nog leren. Ofwel knetterdruk. En dan heb je echt niet altijd zin om te koken.

als ik straks een baan heb wil ik misschien er nog bij gaan fitnessen maar dan ben ik ook gewoon vrij als ik vrij ben. Pak dan wel de goedkoopste sportschool want al die begeleiding heb ik toch niet nodig. Aan een spiegel heb ik genoeg Very Happy. Misschien ook wel eerder even kijken hoe de combi straks vanaf september gaat.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bet Weter do 28 jul 2011 - 10:11

Hoe druk ik ook ben. Ik ga toch altijd eten. Is gewoon belangrijk om op de been te blijven. Ik heb echt wel mijn groentes en fruit nodig iedere dag.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Minx do 28 jul 2011 - 10:12

maar jij bent perfect dat weten we onderhand wel
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bet Weter do 28 jul 2011 - 10:13

Ik zou eigenlijk willen zeggen: júist als je zo druk bent is het belangrijk om gezond te eten.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Inge do 28 jul 2011 - 10:25

Sproet, qua fruit; druiven, aardbeien, pruimen, nectarines, perzikken zijn vrij makkelijk mee te nemen smile

Ik heb niet altijd zin om te koken, vooral niet als ik een slaapdienst zonder slaap gehad heb, maar vind het wel erg leuk. leuk om dingen uit te proberen etc.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 21:01

Ik heb ook niet altijd zin om te koken hoor, maar dan maak ik bijv zilvervliesrijst met spinazie en een ei..

Gezond, makkelijk en snel klaar :P

Gisteren heb ik een pasta gegeten voor het sporten, dacht ik nog tonijn had maar had ik helaas niet.. Hij was opzich helemaal niet verkeerd (zat ongeveer een KG verse tomaat in) en lekker volkoren pasta (met uitjes, knoflook, paprika, basilicum, kardamon en komijn.. ) dat laatste was niet zo lekker door deze pasta, maar dan weet ik dat voor de volgende keer :P Uiteindelijk 1 lepel creme fresh er doorheen om het een beetje in te dikken anders was het net water.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 21:49

Sproet, welkom!

Inge, ik moet 15 augustus weer beginnen met werken en mijn vriend 8 augustus. We hebben dus nog een weekje samen. We hebben nog wel wat dingetjes die we willen doen.

Ik heb soms ook geen zin om te koken. Dan kom ik rond 19:00 uur thuis en dan heb ik totaal geen zin meer. Gelukkig kookt mijn vriend dan. Bij ons kookt degene die als eerste thuis is. Wij eten meestal tussen 18:00 uur en 18:30 uur.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel do 28 jul 2011 - 21:55

Sproet, helpt het ook niet als je alles voor avondeten al in huis hebt? Soms heb ik ook geen zin om te koken maar dan vind ik het toch zonde om alle groente te laten liggen.

En veel wokrecepten zijn zo makkelijk en snel (vooral als je zakken groenten neemt), veel groenten met kruiden en dan wat rijst/pasta/couscous. Met 5 minuten klaar!

Je zou ook een grote pan groentensoep kunnen maken (Gewoon zo'n zak soepgroenten (of verse groenten natuurlijk) met wat bouillonblokjes en eventueel gehaktballetjes.) en daar 2 dagen van eten met wat volkoren crackers of brood erbij.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Inge do 28 jul 2011 - 21:59

diepvriesgroente zijn ook ideaal voor snel en makkelijk smile
Vandaag ga ik zelfgemaakte lasagna maken met verse lasagna bladen, verse kruiden, groente, tartaar, tomatensaus en tomatenblokjes/tomaat, beetje kaas erover en misschien een paar plakjes mozzarella er tussen

Ik vind koken leuk maar heb een hekel aan keuken schoonmaken etc dus ik kook en vriend maakt de keuken schoon en ruimt de zooi op :p
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 7:55

Even snel een vraagje (voor degene die nu nog het forum checkt): is zelfgemaakte popcorn gezond? Dan wel zonder boter en zout natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel vr 29 jul 2011 - 7:57

Ja popcorn is vrij caloriearm. Wel de zoute variant en niet de zoete.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:00

Als je er niet teveel van eet is het wel gezond zonder boter en olie.. Het is namelijk gewoon gepofte mais..

Maar doordat het zetmeel gaat uitzetten en vocht gaat verliezen krijg je veel sneller een bak zetmelen (=koolhydraten) binnen. 's Avonds zou ik het persoonlijk niet meer eten omdat je 's avonds geen koolhydraten meer verbrand en deze dan sneller in vetten worden omgezet.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:01

Dankje punk'd, duidelijk verhaal :-) Dan maar een bakje worteltjes!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 34 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 21 ... 34  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: