Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?
+25
Flippin' Bitch
Stippel
girli
Phileine
Kaboutertje
Raindrop
aardbeiengebakje
Marin
schuddebuikje
Barbabella
bolus26
Emma_
Gizmo
Lavendel
Oasis
Bet Weter
Tiana
Aagje!
Kiwi86
luenca
May
ShallY
Puk
Inge
Minx
29 plaatsers
Pagina 8 van 34
Pagina 8 van 34 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 21 ... 34
Re: Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?
Gaan we er nu ook nog een kat in mengen :O Dan wordt het wel een heel raar beest haha
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Een katachtige hondshaai
Maar dan wel formaat goudvis
Maar dan wel formaat goudvis
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Oh formaat goudvis kunnen we aan!
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, daarom!
Die valt niet zo zwaar op de maag!
Die valt niet zo zwaar op de maag!
Inge- Ratel
Jullie snappen het niet hè als je ook nog een hondshaai erbij eet dan val je niet af. Alles gaat door het mondje zo simpel is dat...
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Haha, wat een lol om de autocorrectie. De voorbeelden op internet zijn leuk, maar een echt foutje is toch leuker :p
Vanmorgen gaf de weegschaal mijn streefgewicht alweer aan , het dagje streng zijn gisteren, op de cruesli na, heeft mij dus al geholpen!
Toch blijf ik er nog even vol voor gaan. Na de vakantie was ik zo weinig aangekomen dat ik een beetje makkelijker ben gaan denken, zo van: zo snel komt het er dus niet aan, dan kan ik best een keer zondigen. Maar dat werd op een gegeven moment bijna iedere avond wat lekkers op tafel, en dat merkte ik dan weer op de weegschaal.
Ik wil dus gewoon doorgaan met eten zoals ik deed toen ik aan het afvallen was, alleen dan mag ik nu van mezelf max 1x per week zondigen in de zin van uit eten of ergens lunchen. In het weekend mag ik 's avonds wel iets lekkers van mezelf, maar dan wel komkommer of iets anders calorie-arms.
Ik wil proberen niet telkens weer af te hoeven vallen, maar gewoon op dit gewicht te blijven, en dan moet op deze manier wel lukken denk ik..
Eetlijstje voor vandaag:
O: 250 gram magere yoghurt met 5 gram lijnzaad en 25 gram cruesli
T: 100 gram rode bieten
L: 2 volkoren crackers, 1 plak roggebrood - sandwichspread, schouderham, boter+vruchtenhagelslag
T: Appel
A: 200 gram aardappelen, 200 gram rode kool, stukje witvis
T: 100 gram wortelen
Verder 1 liter thee (groene of kamille) en 1 liter water, daarnaast even verplicht aan de cranberrysap, wat dus wel extra calorieën oplevert, maar ik voel een blaasontsteking opkomen!
Succes allemaal vandaag.
Vanmorgen gaf de weegschaal mijn streefgewicht alweer aan , het dagje streng zijn gisteren, op de cruesli na, heeft mij dus al geholpen!
Toch blijf ik er nog even vol voor gaan. Na de vakantie was ik zo weinig aangekomen dat ik een beetje makkelijker ben gaan denken, zo van: zo snel komt het er dus niet aan, dan kan ik best een keer zondigen. Maar dat werd op een gegeven moment bijna iedere avond wat lekkers op tafel, en dat merkte ik dan weer op de weegschaal.
Ik wil dus gewoon doorgaan met eten zoals ik deed toen ik aan het afvallen was, alleen dan mag ik nu van mezelf max 1x per week zondigen in de zin van uit eten of ergens lunchen. In het weekend mag ik 's avonds wel iets lekkers van mezelf, maar dan wel komkommer of iets anders calorie-arms.
Ik wil proberen niet telkens weer af te hoeven vallen, maar gewoon op dit gewicht te blijven, en dan moet op deze manier wel lukken denk ik..
Eetlijstje voor vandaag:
O: 250 gram magere yoghurt met 5 gram lijnzaad en 25 gram cruesli
T: 100 gram rode bieten
L: 2 volkoren crackers, 1 plak roggebrood - sandwichspread, schouderham, boter+vruchtenhagelslag
T: Appel
A: 200 gram aardappelen, 200 gram rode kool, stukje witvis
T: 100 gram wortelen
Verder 1 liter thee (groene of kamille) en 1 liter water, daarnaast even verplicht aan de cranberrysap, wat dus wel extra calorieën oplevert, maar ik voel een blaasontsteking opkomen!
Succes allemaal vandaag.
Gast- Gast
Ja maar Fairy, je moet die hondshaai er ook niet extra bijeten maar ipv een stukje vlees of vis... een goudvis is klein formaat dus netjes qua hoeveelheid :p
M1918, wow wat fijn dat je weer op je gewicht zit van voor je vakantie. Netjes hoor. lekker gevoel altijd he?
1keer zondigen in de week is alleen maar goed om je spijsvertering op gang te houden, dus zeker doen
Qua komkommer, reepjes paprika, wortels dat soort dingen die zou je eventueel ook in de avond kunnen snacken hoor (ow zie nu je lijstje en zie dat dat idd ook doet in de avond), zit bijna niks in. In het weekend zou je dan bv een zakje snack a jacks kunnen doen of van die crackers waar niet zo heel veel in zit (zakje crackers, soort chips oa te koop bij aldi, lidl, AH je hebt ze in sour cream en pittige paprika).
Zo te zien zit je er weer helemaal in (y)
Mijn eetlijstje voor vandaag
O; 1 volkoren boterham halvarine kipfilet (laat ontbijt)
T; nectarine, glas optimel
L; 2 volkoren boterhammen halvarine met ei en 1 volkoren boterham halvarine met kipfilet
T; druiven of een perzik
D; kip tandoori met veel groente met volkoren wraps en komkommer salade (stond lasagna op het programma maar dat eten we morgen)
en verder veel groene thee en water
A; schaaltje optimel yoghurt / reepjes paprika
M1918, wow wat fijn dat je weer op je gewicht zit van voor je vakantie. Netjes hoor. lekker gevoel altijd he?
1keer zondigen in de week is alleen maar goed om je spijsvertering op gang te houden, dus zeker doen
Qua komkommer, reepjes paprika, wortels dat soort dingen die zou je eventueel ook in de avond kunnen snacken hoor (ow zie nu je lijstje en zie dat dat idd ook doet in de avond), zit bijna niks in. In het weekend zou je dan bv een zakje snack a jacks kunnen doen of van die crackers waar niet zo heel veel in zit (zakje crackers, soort chips oa te koop bij aldi, lidl, AH je hebt ze in sour cream en pittige paprika).
Zo te zien zit je er weer helemaal in (y)
Mijn eetlijstje voor vandaag
O; 1 volkoren boterham halvarine kipfilet (laat ontbijt)
T; nectarine, glas optimel
L; 2 volkoren boterhammen halvarine met ei en 1 volkoren boterham halvarine met kipfilet
T; druiven of een perzik
D; kip tandoori met veel groente met volkoren wraps en komkommer salade (stond lasagna op het programma maar dat eten we morgen)
en verder veel groene thee en water
A; schaaltje optimel yoghurt / reepjes paprika
Inge- Ratel
Whahaha wat een geouwehoer van jullie gisteravond, gezellig:-)
Ik heb vanochtend alweer gesport, en zodadelijk lekker lunchen met 3 collega's, we missen elkaar toch wel in die 6 weken vakantie;-) Ik ga proberen een verantwoorde lunch te kiezen:-)
Fijne dag! XxxX
Ik heb vanochtend alweer gesport, en zodadelijk lekker lunchen met 3 collega's, we missen elkaar toch wel in die 6 weken vakantie;-) Ik ga proberen een verantwoorde lunch te kiezen:-)
Fijne dag! XxxX
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Gezellig
Heb je al op de kaart gekeken wat voor lekkers je kan lunchen allemaal?
Veel plezier en lunchse
Heb je al op de kaart gekeken wat voor lekkers je kan lunchen allemaal?
Veel plezier en lunchse
Inge- Ratel
@ Inge,
Ik wilde je nog even bedanken voor de lekkere recepten!
Ga morgenavond een pasta van courgette maken en ben heel erg benieuwd.. Zag ook een lekker recept staan met brocollie en boursin dus die wil ik ook nog eens uitproberen..
Ohja en van het weekend (of de week erna) de kwarkbollen.. haha helemaal geinspireerd hier.
Ga morgenavond een pasta van courgette maken en ben heel erg benieuwd.. Zag ook een lekker recept staan met brocollie en boursin dus die wil ik ook nog eens uitproberen..
Ohja en van het weekend (of de week erna) de kwarkbollen.. haha helemaal geinspireerd hier.
Gast- Gast
Geen dank
Zitten lekkere dingen bij he?
De indische taart is ook heel erg lekker (ook voor lunch)
De bloemkool schotel uit de oven is ook erg lekker trouwens
Ik at heel vaak courgette als pasta en dan van alles erdoor (groente, rundergehakt of kipfilet, soms spekjes, broccoli en dan een roomsausje of een sausje met tomatenblokjes... maarja roomsausje was weer beter dan tomatenblokjessausje :p)
Ben benieuwd hoe het je smaakt
Zitten lekkere dingen bij he?
De indische taart is ook heel erg lekker (ook voor lunch)
De bloemkool schotel uit de oven is ook erg lekker trouwens
Ik at heel vaak courgette als pasta en dan van alles erdoor (groente, rundergehakt of kipfilet, soms spekjes, broccoli en dan een roomsausje of een sausje met tomatenblokjes... maarja roomsausje was weer beter dan tomatenblokjessausje :p)
Ben benieuwd hoe het je smaakt
Inge- Ratel
Boursin is wel echt één van de vetste dingen die bestaan, of kies je dan voor de light variant?Punk'd schreef:@ Inge,
Bet Weter- Fluisteraar
- Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11
Bet Weter schreef:Boursin is wel echt één van de vetste dingen die bestaan, of kies je dan voor de light variant?Punk'd schreef:@ Inge,
Ik ben niet bang voor vet zoals de meeste mensen ... Ik eet eerder te weinig vet dan teveel.
Gast- Gast
Ik maak vanavond zelf een Thaise Curry, misschien ook een idee voor jullie om eens te proberen?
3tl korianderzaak + 2 tl komijn + 1 tl witte peperkorrels, roosteren en fijnstampen in zo'n grinder
3 grote gedroogde pepers wellen in warm water
In de blender:
Twee teentjes knoflook
Stokje citroengras
1 eetlepel verse gember
1 tl galangel
1 aziatische sjalot
1 grote rode peper
snufje foelie
3 tl (liefst Hongaarse) paprika
2 tl gedroogde garnalenpasta
koriander (alleen de steeltjes 5 )
Dit pureren. De gewelde pepers erbij + een beetje van het water
Pasta is klaar!
Nu in de pan, zodat de garnalenpasta beetje gaar kan worden, echt 1 minuut ofzo. Dan kokosmelk erbij gieten.
+ djoeroek poeroet blaadjes
+limoensap
+ beetje vissaus
+ lychees
Dan kip of rund of eend erdoorheen, of bij serveren
En een beetje jasmin rijst
3 eetlepels olijfolie
Súúúúúper lekker én heel gezond!!
3tl korianderzaak + 2 tl komijn + 1 tl witte peperkorrels, roosteren en fijnstampen in zo'n grinder
3 grote gedroogde pepers wellen in warm water
In de blender:
Twee teentjes knoflook
Stokje citroengras
1 eetlepel verse gember
1 tl galangel
1 aziatische sjalot
1 grote rode peper
snufje foelie
3 tl (liefst Hongaarse) paprika
2 tl gedroogde garnalenpasta
koriander (alleen de steeltjes 5 )
Dit pureren. De gewelde pepers erbij + een beetje van het water
Pasta is klaar!
Nu in de pan, zodat de garnalenpasta beetje gaar kan worden, echt 1 minuut ofzo. Dan kokosmelk erbij gieten.
+ djoeroek poeroet blaadjes
+limoensap
+ beetje vissaus
+ lychees
Dan kip of rund of eend erdoorheen, of bij serveren
En een beetje jasmin rijst
3 eetlepels olijfolie
Súúúúúper lekker én heel gezond!!
Bet Weter- Fluisteraar
Ah ok... ik eet zelf ook veel vet, maar niet uit dingen als boursin. Eerder uit noten en vis enzo...Punk'd schreef:Bet Weter schreef:Boursin is wel echt één van de vetste dingen die bestaan, of kies je dan voor de light variant?Punk'd schreef:@ Inge,
Ik ben niet bang voor vet zoals de meeste mensen ... Ik eet eerder te weinig vet dan teveel.
Bet Weter- Fluisteraar
Bet Weter schreef:Ah ok... ik eet zelf ook veel vet, maar niet uit dingen als boursin. Eerder uit noten en vis enzo...Punk'd schreef:Bet Weter schreef:Boursin is wel echt één van de vetste dingen die bestaan, of kies je dan voor de light variant?Punk'd schreef:@ Inge,
Ja joh, ik ook. Lekker zalmpje, onbewerkte noten.
Maar ik ben ook niet bang om af en toe wat boursin te gebruiken.
Gast- Gast
Mju... ik maak dan liever zelf een mengsel met room en verse kruiden, dan dat ik zo'n bewerkte meuk pak, maar ok ieder zijn ding
Bet Weter- Fluisteraar
Jah heerlijk.. Hoe meer toegevoegde E-nummers hoe beter. Zolang je maar niet meer kan zien waar het product daadwerkelijk vandaan komt is het helemaal in mijn straatje
Gast- Gast
Dank je voor je recept bet weter, heb het opgeslagen. Ben gek op dat soort gerechten
Tja boursin is niet het beste wat je kan nemen idd, en de light versie is nog best wel vet in principe... maar als je koolhydraatbeperkend eet kan het zo afentoe "geen kwaad" volgens mij
Met wat voor room maak jij dan een eigen mengsel? kookroom?
Dit vind ik ook een lekker recept
Groente Korma:
1eetlepel olijfolie
1 kleine rode ui ( gesnipperd)
3 teentjes knoflook ( klein gehakt)
2 theelepels verse gehakte gember
1 theelepel curry poeder
1 theelepel garam masala ( kruiden te koop bij bio-winkel)
1 theelepel gemalen komijn
1/2 theelepel gemalen korianderzaad
1/2 theelepel zout
500 ml gekookt water met een tuinkruiden bouillon blokje
kleine bloemkool in roosjes
1 courgette in plakjes
1 grote wortel in kleine blokjes
klein potje doperwten
200 ml kokosmelk
1 theelepel agavesiroop
klein blikje kikkererwten
verse koriander
Doe de olie in de pot en doe daar de ui bij en op een lage temperatuur moet je de ui aan fruiten. Na 5 min doe je de gember en knoflook erbij en fruit nog 1 min aan. Doe de bouillon erbij en dan alle kruiden en het zout, roer dit goed. Vervolgens doe je de bloemkool, courgette en de wortelen erbij. Doe de deksel op de pan en breng het geheel aan de kook en laat dan 10 min zachtjes doorkoken tot de groente niet meer hard zijn. Doe de doperwtjes erbij de kokosmelk, agave de kikkererwten de agave en de verse koriander. Laat nog 5 min sudderen. Het lekkerste is als je alles daarna een aantal uur laat intrekken om vervolgens weer op te warmen.
Gevulde courgette
Courgette uithollen ( wel bewaren)
Courgette 4 minuten in kokend water (dit hoeft niet perse, ik doe het soms wel en soms niet!)
champignons in plakjes snijden
Kip snijden & kruiden..
Kip bakken, champignons, paprika, prei & courgette vulling kort meebakken.
blikje tomatenpurree / tomatenblokjes of verse tomaat erdoor roeren
Courgettes vullen & 10-15 minuten op 200 graden..
Tja boursin is niet het beste wat je kan nemen idd, en de light versie is nog best wel vet in principe... maar als je koolhydraatbeperkend eet kan het zo afentoe "geen kwaad" volgens mij
Met wat voor room maak jij dan een eigen mengsel? kookroom?
Dit vind ik ook een lekker recept
Groente Korma:
1eetlepel olijfolie
1 kleine rode ui ( gesnipperd)
3 teentjes knoflook ( klein gehakt)
2 theelepels verse gehakte gember
1 theelepel curry poeder
1 theelepel garam masala ( kruiden te koop bij bio-winkel)
1 theelepel gemalen komijn
1/2 theelepel gemalen korianderzaad
1/2 theelepel zout
500 ml gekookt water met een tuinkruiden bouillon blokje
kleine bloemkool in roosjes
1 courgette in plakjes
1 grote wortel in kleine blokjes
klein potje doperwten
200 ml kokosmelk
1 theelepel agavesiroop
klein blikje kikkererwten
verse koriander
Doe de olie in de pot en doe daar de ui bij en op een lage temperatuur moet je de ui aan fruiten. Na 5 min doe je de gember en knoflook erbij en fruit nog 1 min aan. Doe de bouillon erbij en dan alle kruiden en het zout, roer dit goed. Vervolgens doe je de bloemkool, courgette en de wortelen erbij. Doe de deksel op de pan en breng het geheel aan de kook en laat dan 10 min zachtjes doorkoken tot de groente niet meer hard zijn. Doe de doperwtjes erbij de kokosmelk, agave de kikkererwten de agave en de verse koriander. Laat nog 5 min sudderen. Het lekkerste is als je alles daarna een aantal uur laat intrekken om vervolgens weer op te warmen.
Gevulde courgette
Courgette uithollen ( wel bewaren)
Courgette 4 minuten in kokend water (dit hoeft niet perse, ik doe het soms wel en soms niet!)
champignons in plakjes snijden
Kip snijden & kruiden..
Kip bakken, champignons, paprika, prei & courgette vulling kort meebakken.
blikje tomatenpurree / tomatenblokjes of verse tomaat erdoor roeren
Courgettes vullen & 10-15 minuten op 200 graden..
Inge- Ratel
Ik heb nog twee lekkere recepten voor jullie!
Couscous met Wortel, Ui, Paprika, Verse Koriander en Chorizo (oke hier dus niet teveel van nemen)
Volkoren wraps met een mengsel van Wortel, Lenteui, Knoflook, Avocado, Verse munt, Gerookte Kip en magere kwark.
Couscous met sperzieboontjes, champignons, kipfilet, ui en veel chilipoeder.
Couscous met Wortel, Ui, Paprika, Verse Koriander en Chorizo (oke hier dus niet teveel van nemen)
Volkoren wraps met een mengsel van Wortel, Lenteui, Knoflook, Avocado, Verse munt, Gerookte Kip en magere kwark.
Couscous met sperzieboontjes, champignons, kipfilet, ui en veel chilipoeder.
Laatst aangepast door Lavendel op vr 29 jul 2011 - 21:58; in totaal 3 keer bewerkt
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik ben zelf voor het sporten altijd fan van zilvervliesrijst met spinazie en een ei.. Het klinkt echt heel saai, maar ik vind het heerlijk en het is zo snel klaar
Gast- Gast
Thanks. Ook opgeslagen
Vanavond maak ik zelf kip tandoori met veel groente en volkoren wraps. recept heeft hier wel eens in het topic gestaan
Vanavond maak ik zelf kip tandoori met veel groente en volkoren wraps. recept heeft hier wel eens in het topic gestaan
Inge- Ratel
Punk'd schreef:Ik ben zelf voor het sporten altijd fan van zilvervliesrijst met spinazie en een ei.. Het klinkt echt heel saai, maar ik vind het heerlijk en het is zo snel klaar
hmz klinkt apart, maar opzich wel lekker
ook lekker; volkoren macaroni met spinazie, ui, champignons, knoflook, peper en blokjes tomaat, eventueel 2 el light roomkaas of kookroom of soyaroom
Laatst aangepast door Inge op do 28 jul 2011 - 2:52; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
Ja dat zij mijn vriend ook al.. Hij vond het gevangenisvoer..(in de gevangenis krijgen ze echt niet zo gezond te eten )
Maar volkoren macaroni en rijst? haha dat lijkt mij een rare combi
Maar volkoren macaroni en rijst? haha dat lijkt mij een rare combi
Gast- Gast
oeps dat is ook gewoon eigenlijk een foutje :p
zilvervliesrijst moest spinazie zijn
ow is trouwens best lekker hoor... soms neem ik wel eens een restje mee naar mijn werk en had een keer 2 restjes, de 1 was met een beetje zilvervliesrijst en de ander met volkoren macaroni
zilvervliesrijst moest spinazie zijn
ow is trouwens best lekker hoor... soms neem ik wel eens een restje mee naar mijn werk en had een keer 2 restjes, de 1 was met een beetje zilvervliesrijst en de ander met volkoren macaroni
Inge- Ratel
Pagina 8 van 34 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 21 ... 34
Soortgelijke onderwerpen
» Meiden die 15 kilo of meer willen afvallen?
» Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen
» Nieuw afval topic voor mensen die 5 a 6 kilo willen afvallen
» Gezocht: meiden die samen willen afvallen (regio Utrecht)
» 5 x 20 = 100 kilo afvallen
» Het groene vinkje - 10-15 kilo of meer afvallen
» Nieuw afval topic voor mensen die 5 a 6 kilo willen afvallen
» Gezocht: meiden die samen willen afvallen (regio Utrecht)
» 5 x 20 = 100 kilo afvallen
Pagina 8 van 34
Permissies van dit forum: