Het drama dat mijn garderobe heet...
+15
Bliss
Guus
Spring
Paper Crown
Nathalie
Antibes
Minx
Melis_je
Zora
Monte
Lady4
loura
Phileine
Geluk
sprookjesprinses
19 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Het drama dat mijn garderobe heet...
Ik heb dus sinds kort een nieuwe baan. Op mijn oude baan droeg ik lelijke truien omdat ik niet op wilde vallen en het altijd koud was onder de airco waar ik zat. Nou ja, het ligt iets ingewikkelder maar het kwam er op neer dat ik er nogal verwaarloosd bij liep op mijn werk . Aangezien ik daar 5 jaar heb gewerkt is mijn hele garderobe inmiddels wel redelijk verwaarloosd. Ik heb hier en daar nog wel een truitje dat ik leuk vind maar het is het allemaal niet echt meer zeg maar...
Op mijn nieuwe baan loopt iedereen er zo mooi en netjes bij. Ook een heel andere sfeer & cultuur. Veel prettiger als je het mij vraagt. Ik heb deze maand (gek genoeg) geld over en ga volgende week woensdag dus eens flink shoppen. Ik denk dat ik naar Rijswijk ga waar de meeste standaard winkels wel te vinden zijn. Toch ga ik liever niet meer naar de H&M aangezien die kleding zo snel verwassen is.
Maar waar moet ik beginnen? Wat koop ik eerst? Ik heb zelf nog 1 goede spijkerbroek maar die mag voor mijn gevoel ook wel weer eens vervangen worden. Ik heb een vest dat ik wel mooi vind en een zwarte pantalon, twee blousjes... Maar daar houdt het wel een beetje bij op. En na een maand begin ik me een beetje te schamen omdat het voor mijn gevoel gewoon onder doet op mijn werk. Buiten dat vind ik het zelf ook gewoon leuker om me leuk te kleden hoor. Maar hoe maak ik een begin? Iemand die me kan helpen?
Op mijn nieuwe baan loopt iedereen er zo mooi en netjes bij. Ook een heel andere sfeer & cultuur. Veel prettiger als je het mij vraagt. Ik heb deze maand (gek genoeg) geld over en ga volgende week woensdag dus eens flink shoppen. Ik denk dat ik naar Rijswijk ga waar de meeste standaard winkels wel te vinden zijn. Toch ga ik liever niet meer naar de H&M aangezien die kleding zo snel verwassen is.
Maar waar moet ik beginnen? Wat koop ik eerst? Ik heb zelf nog 1 goede spijkerbroek maar die mag voor mijn gevoel ook wel weer eens vervangen worden. Ik heb een vest dat ik wel mooi vind en een zwarte pantalon, twee blousjes... Maar daar houdt het wel een beetje bij op. En na een maand begin ik me een beetje te schamen omdat het voor mijn gevoel gewoon onder doet op mijn werk. Buiten dat vind ik het zelf ook gewoon leuker om me leuk te kleden hoor. Maar hoe maak ik een begin? Iemand die me kan helpen?
Laatst aangepast door Zusje op di 12 jul 2011 - 9:51; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Het drama dat mijn garderobe heet...
Hoi,
Begin met een goede basis garderobe misschien dat je hier wat aan hebt:
-Extra pantalon (misschien krijtstreep)
-Basic shirtjes in wit creme zwart blauw grijs (die van de vila zijn mooi en goede kwaliteit)
-Mooie nette jeans (kuyuchi o.i.d nu in de sale maybe mooie merkbroek voor weinig)
-Paar mooie laarzen zwart,grijs of bruin
-Colbertje en spijkerjasje
-Mooie nette zwarte riem
-Zwarte legging
-Nette rok (zwart, grijs of blauw)
En combineren maar met alles wat je al in je kast hebt liggen.
Enne een chique uitstraling kan ook net t verschil zijn om er bijvoorbeeld nog een mooie ketting bij om te doen o.id.
Succes ;-)
Begin met een goede basis garderobe misschien dat je hier wat aan hebt:
-Extra pantalon (misschien krijtstreep)
-Basic shirtjes in wit creme zwart blauw grijs (die van de vila zijn mooi en goede kwaliteit)
-Mooie nette jeans (kuyuchi o.i.d nu in de sale maybe mooie merkbroek voor weinig)
-Paar mooie laarzen zwart,grijs of bruin
-Colbertje en spijkerjasje
-Mooie nette zwarte riem
-Zwarte legging
-Nette rok (zwart, grijs of blauw)
En combineren maar met alles wat je al in je kast hebt liggen.
Enne een chique uitstraling kan ook net t verschil zijn om er bijvoorbeeld nog een mooie ketting bij om te doen o.id.
Succes ;-)
sprookjesprinses- Fluisteraar
- Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 17-05-11
Qua winkels: Zara, We en Mango hebben mooie, maar toch leuke, zakelijke kleding. Niet heel duur en sowieso geen heel heftige overstap ten opzichte van de kleding die je gewend was te dragen, want het is niet belachelijk hip of supernetjes ineens
Veel succes en plezier met je winkelsessie!
Veel succes en plezier met je winkelsessie!
Geluk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11
Ik sluit mij bij Sprookjesprinses qua garderobetips, maar bij Hema kun je ook hele mooie basics halen. Ik koop daar altijd effen shirts met ronde hals voor 4 euro per stuk. Ze zijn er in allerlei kleuren en, niet onbelangrijk, ze blijven erg mooi, ook na veelvuldig wassen. Je hebt echt niet heel veel kleding nodig om een mooie garderobe te hebben. Een paar basic shirts, twee rokken, twee colberts/jasjes, wat leggings/panty's, twee broeken en een of twee paar schoenen en je kan weer een hele poos vooruit. Ik draag bijvoorbeeld vaak een donkerblauw shirt met zwarte rok of een zwart shirt met donkerblauwe rok. Daar dan zwarte of grijze laarzen onder. Heel simpel, maar dat vind ik de laatste tijd erg leuk.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Enne investeer nog eens in een mooie tijdloze blouse das echt de moeite waard! Kijk bijvoorbeeld nu tijdens de sale bij de wat duurdere merken Mc Gregor etc. Maar ook bij de Zara zijn leuke blouses te krijgen of denk aan de WE. Ohja een paar mooie ballerina's kun je ook eindeloos combineren met pantalon, jeans en rok.
Phileine: Ik ga eens kijken naar die basic shirtjes van de Hema, kosten ze echt maar vier euro? Ik heb nu altijd basic shirtjes van Lady Sting of We en die kosten geloof ik rond de vijftien euro - dat scheelt nogal, zeg!
Zusje, ben jij trouwens voor of tegen het verbeteren van taalfouten van medeforummers?
Zusje, ben jij trouwens voor of tegen het verbeteren van taalfouten van medeforummers?
Geluk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11
Geluk schreef:Phileine: Ik ga eens kijken naar die basic shirtjes van de Hema, kosten ze echt maar vier euro? Ik heb nu altijd basic shirtjes van Lady Sting of We en die kosten geloof ik rond de vijftien euro - dat scheelt nogal, zeg!
Ja, het zijn de stretchshirtjes die verpakt zijn. Ik ben echt blij met die ontdekking, want bij andere winkels ben je inderdaad meer kwijt. Ze hebben de shirts ook met lange mouw, die kosten 6 euro.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Idd basis kleding die ook goed te combineren zijn zoals:
Zwart jurkje
Vestjes lang en kort
Jasje het liefst ook lang en kort zoals een blazer en een kort jasje die je overal wel kunt vinden
Een paar simpele shirtjes of hemdjes
Een mooie broek waar je de jasjes en vestjes op kan dragen
Als je dit soort basis dingen hebt dan kan je al goed dingen combineren! Je kan ook nog een paar sjaaltjes kopen om je outfit wat anders te maken of een leuke ketting.
Zwart jurkje
Vestjes lang en kort
Jasje het liefst ook lang en kort zoals een blazer en een kort jasje die je overal wel kunt vinden
Een paar simpele shirtjes of hemdjes
Een mooie broek waar je de jasjes en vestjes op kan dragen
Als je dit soort basis dingen hebt dan kan je al goed dingen combineren! Je kan ook nog een paar sjaaltjes kopen om je outfit wat anders te maken of een leuke ketting.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind dat je voor mooie en goede basics heel goed kunt slagen bij America Today.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Loura jij hebt ook nog een paar goede tips zeg, jurkjes hoe kan ik het vergeten . Deze kun je op zoveel manieren dragen netjes maar ook stoer.
Netjes: Hoge laarzen er onder, panty, mooie subtiele ketting, eventueel colbertje er over.
Stoer/Casual: Ballerina's of korte pitige laarsjes, legging, langere ketting of sjaaltje en eventueel spijkerjasje of kort vestje er over heen.
Netjes: Hoge laarzen er onder, panty, mooie subtiele ketting, eventueel colbertje er over.
Stoer/Casual: Ballerina's of korte pitige laarsjes, legging, langere ketting of sjaaltje en eventueel spijkerjasje of kort vestje er over heen.
Thanx voor de tips! Ik denk dat ik een boodschappenlijstje ga maken . En dan maar hopen dat ik niet choke en met niks thuis kom... Ik ben geen goede shopper haha!
En een rok draag ik nooit eigenlijk. Ik heb een buikje en dat vind ik dan echt niet mooi. Tekent nogal...
Geluk; Ik ben voor mits het op een normale manier gebeurd en het niet om een miereneukerige spelfout gaat... Waar maak ik een fout dan?
En een rok draag ik nooit eigenlijk. Ik heb een buikje en dat vind ik dan echt niet mooi. Tekent nogal...
Geluk; Ik ben voor mits het op een normale manier gebeurd en het niet om een miereneukerige spelfout gaat... Waar maak ik een fout dan?
Gast- Gast
Jasjes/colbertjes! Ik ben er gek op. Je ziet er al snel 'gekleed' uit ook als draag je het op een spijkerbroek, dat staat hartstikke leuk. En je kunt het afwisselen met andere bloesjes/t-shirts er onder. Ik zou beginnen met een zwarte mooie getailleerde.
Gast- Gast
Ook bedankt voor de Hematip trouwens! Ik heb nog wat witte nodig dus dat komt goed uit .
Gast- Gast
Mss een stomme vraag hoor maar blazers... Gooien jullie die gewoon in de wasmachine of brengen jullie die eens in de zo veel tijd naar de stomerij? Lijkt me zo veel werk... Maar mss moet ik maar eens volwassen worden haha .
Gast- Gast
Ja precies!sprookjesprinses schreef:Loura jij hebt ook nog een paar goede tips zeg, jurkjes hoe kan ik het vergeten . Deze kun je op zoveel manieren dragen netjes maar ook stoer.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Zusje schreef:Mss een stomme vraag hoor maar blazers... Gooien jullie die gewoon in de wasmachine of brengen jullie die eens in de zo veel tijd naar de stomerij? Lijkt me zo veel werk... Maar mss moet ik maar eens volwassen worden haha .
Ja die breng ik eens in de zoveel tijd naar de stomerij, maar heb ook een linnen witte, en die gooi ik gewoon in de was, en ziet er nog prima uit En heb nog een andere blazer, van een soort jogging stof (maar hij is echt heel leuk haha) en die kan ook prima in de was. Bij bijvoorbeeld de WE hebben ze leuke blazers, en niet duur.
Gast- Gast
Kijk eens op Esprit(kun je trouwens gratis bestellen), daar hebben ze hele leuke werkkleding. Ook WE vind ik altijd leuk
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Gratis ja? Oh dan ga ik daar eens kijken op de webshop. Ik zal eens bij de WE binnenlopen ook, nog nooit geweest volgens mij haha!
Gast- Gast
Zusje schreef:
Het drama ipv de
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Staan hogere rokken je? Die vind ik heel netjes staan en zie je ook vaak bij vrouwen met een buikje. Rokken net onder het buikje zijn iig niets. Mooie blouses en nette jasjes vind ik leuk. En dan juist geen basic zwart/wit/zonder details, maar die je echt goed staan. De Mexx vind ik een heel mooie winkel (in de sale). Met de WE kan ik niets. het ziet er best leuk uit (maar ik heb er een beetje een saai beeld bij) en ik vind de pasvorm slecht. De Zara en Mango vind ik veel leuker. Spijkerkleding vind ik geschikt voor vrije tijd.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ja je betaald geen verzendkosten(alleen als je dingen houdt geloof ik 1 euro verwerking, als je alles terug stuurt niets) en kan alles gratis terugsturen.Zusje schreef:Gratis ja? Oh dan ga ik daar eens kijken op de webshop. Ik zal eens bij de WE binnenlopen ook, nog nooit geweest volgens mij haha!
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Zora schreef:Zusje schreef:
Het drama ipv de
Dan wordt het ook dat ipv die . Ik zal het aanpassen en wist het niet .
Melisje, ik heb geen idee eigenlijk of die me wel staan. Spijkerkleding kan op zich wel op het werk. Dan bedoel ik wel een nette spijkerbroek. Maar ik voel me idd prettiger in een pantalon (op het werk). Maar hangt een beetje van de dag af ook.
Gast- Gast
Monte schreef:Ja je betaald geen verzendkosten(alleen als je dingen houdt geloof ik 1 euro verwerking, als je alles terug stuurt niets) en kan alles gratis terugsturen.Zusje schreef:Gratis ja? Oh dan ga ik daar eens kijken op de webshop. Ik zal eens bij de WE binnenlopen ook, nog nooit geweest volgens mij haha!
Je betaald 95 cent verpakkingskosten. Esprit vind ik ook heerlijke basics hebben. Ik wil niet anders meer. Daarbij heb ik ook de esprit clubcard. Bij iedere aankoop spaar je punten en daarmee kun je korting krijgen. Ik heb inmiddels bijna 25 euro korting gespaard binnenkort maar eens wat leuks met flink wat korting uitzoeken. Je moet geloof ik alleen wel voor minimaal 24 euro bestellen dan. En max 300 wil je niet eerst bij moeten betalen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik slaag voor mijn nettere kleding eigenlijk altijd bij de Sting. Daar zit alles onder een dak qua merken en ze hebben leuke en mooie dingen. Als je wil, wil ik wel met je shoppen hoor...
Gast- Gast
Zusje schreef:
het gebeurT
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» SOS garderobe
» Nieuwe garderobe.
» Het topstuk in jouw garderobe
» Garderobe zwangere vrouw!
» Nieuwe garderobe, tips?