Nieuwe garderobe.
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nieuwe garderobe.
Ik heb een compleet nieuwe garderobe nodig. Ik ben namelijk in de afgelopen 2 jaar 5 kilo aangekomen en daar ben ik blij mee, maar ik pas mijn oude kleding niet meer. Ik weer nu 55/56 kilo bij een lengte van 1,74 en heb maat 34/36. Mijn oude kleding past vooral aan de bovenkant niet meer, omdat ik een cupmaat gegroeid ben (heb nu een volle c cup). Daarnaast droeg ik altijd flieder de fladder jurkjes en dat past niet erg even goed bij mijn levensstijl. Ik ben veel buiten in het bos en in mijn werk kan ik er niet flieder de fladder uitzien, want ik werk met puberjongens. Ik ben opzoek naar klassieke outfits, die wel erg vrouwelijk zijn. Ik ben overigens 28. Suggesties?
O, ja qua kleur twijfel ik of ik een herfst- of wintertype ben. Erg felle kleuren vind ik bijvoorbeeld niet mooi staan. Ik heb bruin haar met gouden highlights en bruine ogen.
Bedankt!
O, ja qua kleur twijfel ik of ik een herfst- of wintertype ben. Erg felle kleuren vind ik bijvoorbeeld niet mooi staan. Ik heb bruin haar met gouden highlights en bruine ogen.
Bedankt!
Gast- Gast
Re: Nieuwe garderobe.
Ik denk dat je een zomertype bent. Zeker geen herfsttype.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Echt? Maar ik erg donker haar met een bronzige ondertoon en donkerbruine ogen. Ik lees overal dat zomertype's als kind in ieder geval heel blond zijn en zelden bruine ogen hebben.
Ik vind het erg moeilijk om compleet nieuwe garderobe aan te schaffen. Ik ga volgende week uitgebreid winkelen en wil ongeveer 600 euro uitgeven.
Ik vind het erg moeilijk om compleet nieuwe garderobe aan te schaffen. Ik ga volgende week uitgebreid winkelen en wil ongeveer 600 euro uitgeven.
Gast- Gast
Ben jij E.c.rits? Zo ja, dan heb ik voor ogen hoe je er precies uitziet en wil ik wel even voor je rondsnuffelen.
Gast- Gast
Youandi schreef:Ben jij E.c.rits? Zo ja, dan heb ik voor ogen hoe je er precies uitziet en wil ik wel even voor je rondsnuffelen.
Ja dat ben ik, ben benieuwd wat je uitzoekt. Ik vind het zelf voor het eerst heel moeilijk, omdat ik geen echte basisstijl meer heb.
Gast- Gast
Misschien kan je een lijstje maken met een aantal basisitems die je sowieso graag wilt hebben (zoals broeken, jasjes ed.)? En dan daar steeds wat dingen bijkopen, zo kan je ook wat geleidelijker omschakelen. Het lijkt me persoonlijk ook heel lastig om alles in 1x nieuw te kopen!
Melis_je, ik ben ook heel benieuwd wat voor type ik ben, zou je mij misschien (per pm) ook wat advies willen geven?
Melis_je, ik ben ook heel benieuwd wat voor type ik ben, zou je mij misschien (per pm) ook wat advies willen geven?
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Leine schreef:Misschien kan je een lijstje maken met een aantal basisitems die je sowieso graag wilt hebben (zoals broeken, jasjes ed.)? En dan daar steeds wat dingen bijkopen, zo kan je ook wat geleidelijker omschakelen. Het lijkt me persoonlijk ook heel lastig om alles in 1x nieuw te kopen!
Ja heb ik over nagedacht, in iedergeval:
1 donkere blauwe spijkerbroek
1 blazer
blousjes
trui
vest
jurkje
Shirtje
Mooie laarzen, pums en winterjas (maar dit valt buiten het budget)
Gast- Gast
Die indeling is niet heel volledig vind ik. Heel veel mensen vallen er een beetje buiten. Maar zwart, blauw, lichtroze, lichtgeel, grassig groen en dergelijke staan jou heel goed. Wit staat je. Je kunt geen herfsttype zijn als zwart en pasteltinten je staan. Je bent eerder roze dan goudkleurig, dus je bent zeker geen warm type.
http://home.hccnet.nl/a.slob/Pagina's/seizoenen_kleurpaletten.htm als je kijkt naar de onderste rij bij zomer, dan denk ik dat die kleuren wel heel goed bij je passen. De middelste winterrij vind ik niet zo goed bij je passen. Ik denk dat je een beetje in het midden valt. Ik denk dat de herfst wel een slecht seizoen voor jou is om te winkelen omdat winkels in de herfst bijna alleen herfstkleuren verkopen.
Heb je de zilver/goudtest al gedaan? Als zilver je staat ben je koud, als goud je staat ben je warm.
@ Leine: natuurlijk! Ik ben wel een amateur hoor.
http://home.hccnet.nl/a.slob/Pagina's/seizoenen_kleurpaletten.htm als je kijkt naar de onderste rij bij zomer, dan denk ik dat die kleuren wel heel goed bij je passen. De middelste winterrij vind ik niet zo goed bij je passen. Ik denk dat je een beetje in het midden valt. Ik denk dat de herfst wel een slecht seizoen voor jou is om te winkelen omdat winkels in de herfst bijna alleen herfstkleuren verkopen.
Heb je de zilver/goudtest al gedaan? Als zilver je staat ben je koud, als goud je staat ben je warm.
@ Leine: natuurlijk! Ik ben wel een amateur hoor.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Interessant! Als ik zo kijk, denk ik inderdaad dat ik een lentetyp ben, ook al kan de winter ook, maar die kleuren zijn vaak net iets te hard. Hoop dat ik toch iets kan vinden in de herfstcollectie, want mijn oude kleren passen gewoon echt niet meer goed (bij me).
Gast- Gast
Ik kan me bij jou vooral jurkjes voorstellen haha. Zit al te kijken maar kom elke keer bij zwierezwaai jurkjes uit haha
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zie voor de herfst ook wel van die lekkere laarzen voor in het bos voor je, met een spijkerbroek, en dan een lekker bruin of donkerblauw vest. Kan je lekker met je hondje in het bos wandelen.
En verder nette, zakelijke, maar toch vrouwelijke kleding voor je werk.
En verder nette, zakelijke, maar toch vrouwelijke kleding voor je werk.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Een mooie donkere spijkerbroek zou ik zeker doen. En dan wel 1 van goede kwaliteit. Je kunt hem zovaak dragen, het zou zonde zijn als hij dan na een paar keer wassen lelijk wordt.
Verder vind ik een blazer altijd handig, want het maakt niet uit wat je er onder doet. Als je er een net blousje onder doet is het zakelijk en als je er een t-shirt onder doet is het wat meer casual. Ik vind een mooie spijkerbroek met mooie laarzen er onder altijd goed.
ze heeft dan geen broek aan maar dit vind ik altijd mooi.
Deze stijl vind ik ook altijd leuk. Zo is het erg casual, maar met een andere sjaal, een mooie blouse en een nettere spijkerbroek heb je meteen een heel ander plaatje.
Zulke blousjes vind ik ook erg leuk!
[img]http://lp.hm.com/hmprod?set=source[/environment/2011/C90_0293_039R_0.jpg],rotate[0.1],width[2181],height[2550],x[523],y[536]&call=url[file:/product/full][/img]
Of zo'n vest, maar dan zou ik eerder voor bruin of donkerblauw gaan, bruine laarzen, wit shirt, spijkerbroek en je kunt zo lekker het bos in met je hond!
Verder vind ik een blazer altijd handig, want het maakt niet uit wat je er onder doet. Als je er een net blousje onder doet is het zakelijk en als je er een t-shirt onder doet is het wat meer casual. Ik vind een mooie spijkerbroek met mooie laarzen er onder altijd goed.
ze heeft dan geen broek aan maar dit vind ik altijd mooi.
Deze stijl vind ik ook altijd leuk. Zo is het erg casual, maar met een andere sjaal, een mooie blouse en een nettere spijkerbroek heb je meteen een heel ander plaatje.
Zulke blousjes vind ik ook erg leuk!
[img]http://lp.hm.com/hmprod?set=source[/environment/2011/C90_0293_039R_0.jpg],rotate[0.1],width[2181],height[2550],x[523],y[536]&call=url[file:/product/full][/img]
Of zo'n vest, maar dan zou ik eerder voor bruin of donkerblauw gaan, bruine laarzen, wit shirt, spijkerbroek en je kunt zo lekker het bos in met je hond!
Gast- Gast
Bedankt voor de plaatjes. Blazer vind ik erg leuk, zoiets wil ik aanschaffen. Blousje vind ik mooi, alleen vind ik de stof wat minder. Vest wil ik graag, alleen donkerblauw staat me niet, kleurt niet mooi bij mijn haar. Vind het wel heel erg leuk straks echt te gaan shoppen.
Gast- Gast
Ja dat stofje is inderdaad niet geweldig, maar even voor het idee. Ik vind die strikjes altijd erg leuk.
Wel super leuk dat je een hele nieuwe garderobe aan gaat en kunt schaffen! Ik ben jaloers!
Wel super leuk dat je een hele nieuwe garderobe aan gaat en kunt schaffen! Ik ben jaloers!
Gast- Gast
Volgens mij staat iets zoals hieronder jou heel mooi. Niet te jong en ook niet te fladderig, maar toch nog enigszins lieflijk:
Wat harder, maar, zo denk ik, nog wel jouw stijl:
Ook staan witte broeken met shirts met pastel bloemenprints en een mooi los vest (cremekleurig of navyblauw bijvoorbeeld) je mooi!
Wat harder, maar, zo denk ik, nog wel jouw stijl:
Ook staan witte broeken met shirts met pastel bloemenprints en een mooi los vest (cremekleurig of navyblauw bijvoorbeeld) je mooi!
Gast- Gast
Leuke dingen zitten er tussen, vooral het onderste setje, maar dat kan ik dan weer niet naar mijn werk aan.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Nieuwe garderobe, tips?
» SOS garderobe
» Garderobe zwangere vrouw!
» Het topstuk in jouw garderobe
» Het drama dat mijn garderobe heet...
» SOS garderobe
» Garderobe zwangere vrouw!
» Het topstuk in jouw garderobe
» Het drama dat mijn garderobe heet...
Pagina 1 van 1