Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

+18
Theezakje13
Nijntje
PiP
Petteflet
Novalee
Annie24
Printje
Liadan
koNijntje
Susan
meisjesmama
Famke
Fiwen
Limburg85
Jelin
Chelle
Paper Crown
Pien
22 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Annie24 di 12 jul 2011 - 3:23

Ik ben wat dat betreft erg nuchter óf mijn pijngrens is erg hoog, want elk pijntje die ik had op het einde van mijn zwangerschap weet ik eraan dat ik teveel gedaan had. Indalingsweeen? Oefenweeen? Geen idee.....nooit gehad of nooit dat woordje gegeven aan datgene wat ik voelde.

Weeenstorm ken ik dan weer wel en daar kan ik je maar 1 ding over vertellen: Kut (zowel letterlijk als figuurlijk dus angel )
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Novalee di 12 jul 2011 - 5:01

Susan schreef:Pien, jij bent uitgerekend op een maandag, ik denk dat die extra dagen dan sowieso niet op jou van toepassing zijn, dat is volgens mij meer voor mensen die in of tegen het weekend aan zijn uitgerekend, dan tillen ze het over het weekend heen en dan is diegene dus 42 weken en een paar dagen. Zo heb ik het tenminste destijds begrepen van mijn verloskundige (ik was destijds op een zaterdag uitgerekend en mocht het bij mij zo ver gekomen zijn dat ze zouden gaan inleiden, dan zou dat onder normale omstandigheden met weken en 2 dagen zijn geweest, op de maandag daarna dus).

Vraag het nog even goed na en geef duidelijk aan dat je je zorgen maakt over een eventuele zwangerschapsduur van meer dan 42 weken.
Ik zit toevallig bij dezelfde praktijk als Pien, alleen in een andere plaats. Mij is vandaag verteld dat ze me maandag, met 41+5, gaan proberen te strippen. Helpt dat niet dan word ik met precies 42 weken doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo en CTG. Zijn die goed dan mag ik hoogstwaarschijnlijk weer naar huis. Dan moet ik 1 of 2 dagen later weer terugkomen en pas dan word ik ingeleid. Dus het gaat echt om bevallen met 42+ weken, nog los van of het inleiden meteen lukt.

Ik moet zeggen dat ik ook wel onrustig word van het idee pas na 42 weken te bevallen. Aan de ene kant heb ik wel vertrouwen in m'n verloskundigen, maar aan de andere kant vraag ik me af waarom je op andere plaatsen wel eerder geholpen wordt. Ik wil graag thuis bevallen dus voor de 42 weken al inleiden hoeft voor mij niet, maar als ik met 42 weken toch naar het ziekenhuis moet, doe het dan maar meteen. Dan heeft ze kans genoeg gehad om er zelf uit te komen Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 5:04

Voordeel is wel met een echo en CTG in het ziekenhuis dat er dus een gyn mee kijkt of het verantwoord is om nog een paar dagen door te lopen.
Als die twijfelen wordt er natuurlijk gelijk ingegrepen. Dan heb je wel weer een 'second opinion'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Chelle di 12 jul 2011 - 5:15

Novalee schreef:
Susan schreef:Pien, jij bent uitgerekend op een maandag, ik denk dat die extra dagen dan sowieso niet op jou van toepassing zijn, dat is volgens mij meer voor mensen die in of tegen het weekend aan zijn uitgerekend, dan tillen ze het over het weekend heen en dan is diegene dus 42 weken en een paar dagen. Zo heb ik het tenminste destijds begrepen van mijn verloskundige (ik was destijds op een zaterdag uitgerekend en mocht het bij mij zo ver gekomen zijn dat ze zouden gaan inleiden, dan zou dat onder normale omstandigheden met weken en 2 dagen zijn geweest, op de maandag daarna dus).

Vraag het nog even goed na en geef duidelijk aan dat je je zorgen maakt over een eventuele zwangerschapsduur van meer dan 42 weken.
Ik zit toevallig bij dezelfde praktijk als Pien, alleen in een andere plaats. Mij is vandaag verteld dat ze me maandag, met 41+5, gaan proberen te strippen. Helpt dat niet dan word ik met precies 42 weken doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo en CTG. Zijn die goed dan mag ik hoogstwaarschijnlijk weer naar huis. Dan moet ik 1 of 2 dagen later weer terugkomen en pas dan word ik ingeleid. Dus het gaat echt om bevallen met 42+ weken, nog los van of het inleiden meteen lukt.

Ik moet zeggen dat ik ook wel onrustig word van het idee pas na 42 weken te bevallen. Aan de ene kant heb ik wel vertrouwen in m'n verloskundigen, maar aan de andere kant vraag ik me af waarom je op andere plaatsen wel eerder geholpen wordt. Ik wil graag thuis bevallen dus voor de 42 weken al inleiden hoeft voor mij niet, maar als ik met 42 weken toch naar het ziekenhuis moet, doe het dan maar meteen. Dan heeft ze kans genoeg gehad om er zelf uit te komen Wink

Gek dat het overal weer anders is.
In het ziekenhuis waar ik ben bevallen leiden ze je in met 41 weken. Ze laten je daar nooit lopen tot 42 weken. Geen idee eigenlijk waarom.

Ik vond dat heel fijn omdat ik heel mijn zwangerschap toch wel ben bang geweest of het wel goed ging en zo. Ik vroeg ook of ze me niet met 40 weken al konden inleiden, toen gaven ze me als antwoord dat als je nog niet bent bevallen met 40 weken dat je kindje dat blijkbaar nodig heeft en willen ze het kindje liever laten zitten. In ieder geval tot 41 weken.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Novalee di 12 jul 2011 - 5:18

ProudMama schreef:Voordeel is wel met een echo en CTG in het ziekenhuis dat er dus een gyn mee kijkt of het verantwoord is om nog een paar dagen door te lopen.
Als die twijfelen wordt er natuurlijk gelijk ingegrepen. Dan heb je wel weer een 'second opinion'.
Ja, oke, maar waarom doen ze dat niet een weekje eerder? De verloskundige baseert het alleen op het voelen van buitenaf met haar handen en de hartslag dat alles goed is. Bij een echo en een ctg zie je veel meer.

Overigens hoop ik dan dat ik niet dezelfde gyn heb als waar ik bij in behandeling ben geweest om zwanger te worden. Die stuurt me ook zo weer naar huis. Rolling Eyes
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 5:45

Ja, bij een echo kijken ze natuurlijk ook of er voldoende vruchtwater is.
Zou het ook 'normaler' vinden als ze met dat soort dingen beginnen met de uitgerekende datum ipv ruim erna.
Bij mijn gewone controles (dus niet groeiecho) kijken ze ook alleen maar met de echo of de hartjes nog kloppen hoor, verder niet, tenzij daar aanleiding voor is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 6:31

Printje schreef:Ik ben echt fluitend door mijn weeen heen gegaan. De verloskundige kwam bij mij en ik zat nog gewoon op de bank aan de toastjes.... ze zei nou je hebt geen weeen hoor maar jawel had toen al 4 cm ontsluiting. Dus lang niet iedereen heeft er echt 'last' van. Voor mijn bevalling teken ik serieus, als het altijd zo zou gaan wil ik wel 10 kids! Wink

Zo ging ik mijn bevalling ook in! Ik ben dan wel bevallen op het ziekenhuis. Mijn menstruatie-krampen deden voor mijn zwangerschap en zelfs nu na de bevalling nog meer zeer/pijn dan de weeen, die voelde ik echt meer hele lichte krampen!
Totdat ik zei; ik geloof dat ik eerst nog even moet poepen hihi...toen bleek het niet om poepen te gaan maar om een perswee! :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 6:33

Anniej_S schreef:
Printje schreef:Ik ben echt fluitend door mijn weeen heen gegaan. De verloskundige kwam bij mij en ik zat nog gewoon op de bank aan de toastjes.... ze zei nou je hebt geen weeen hoor maar jawel had toen al 4 cm ontsluiting. Dus lang niet iedereen heeft er echt 'last' van. Voor mijn bevalling teken ik serieus, als het altijd zo zou gaan wil ik wel 10 kids! Wink

Zo ging ik mijn bevalling ook in! Ik ben dan wel bevallen op het ziekenhuis. Mijn menstruatie-krampen deden voor mijn zwangerschap en zelfs nu na de bevalling nog meer zeer/pijn dan de weeen, die voelde ik echt meer hele lichte krampen!
Totdat ik zei; ik geloof dat ik eerst nog even moet poepen hihi...toen bleek het niet om poepen te gaan maar om een perswee! :P
Doe mij zo'n bevalling!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Petteflet di 12 jul 2011 - 6:37

Ik vind het trouwens wel raar dat je nu nog niet bent overgedragen aan de gyn. Ik zelf ben bij mijn eerste met 42+3 ingeleid en uiteindelijk bevallen.
Met 41 weken ben ik overgedragen aan de gyn en mocht ik niet meer thuis bevallen. Uiteindelijk ben ik tijdens mijn zwangerschap 2 x gestript (1 x bij 41 weken door vk en 1x bij 42 weken door gyn). Wel moest ik na 41+3 om de dag naar het ziekenhuis voor een echo en ctg. De laatste paar dagen zelfs iedere dag.
Tijdens mijn eerste bezoek aan de vk tijdens deze zwangerschap werd er trouwens gelijk gezegd dat ze niet meer door laten lopen tot 42 weken en je sowieso wordt ingeleid tussen de 41 en 42 weken. Ik mag sowieso niet meer overtijd lopen en krijg naar verwachting in de 38e week een keizersnede.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 6:39

ProudMama schreef:
Anniej_S schreef:
Printje schreef:Ik ben echt fluitend door mijn weeen heen gegaan. De verloskundige kwam bij mij en ik zat nog gewoon op de bank aan de toastjes.... ze zei nou je hebt geen weeen hoor maar jawel had toen al 4 cm ontsluiting. Dus lang niet iedereen heeft er echt 'last' van. Voor mijn bevalling teken ik serieus, als het altijd zo zou gaan wil ik wel 10 kids! Wink

Zo ging ik mijn bevalling ook in! Ik ben dan wel bevallen op het ziekenhuis. Mijn menstruatie-krampen deden voor mijn zwangerschap en zelfs nu na de bevalling nog meer zeer/pijn dan de weeen, die voelde ik echt meer hele lichte krampen!
Totdat ik zei; ik geloof dat ik eerst nog even moet poepen hihi...toen bleek het niet om poepen te gaan maar om een perswee! :P
Doe mij zo'n bevalling!

Ik liep van 24weken bij de gyn ivm zwangerschapscholestase en kreeg met 31weken al last van krampjes..kom ik met 37+3 voor controle ('smaandags) zei ze ik wil toch even kijken of er iets onsluiting is....prima hoor! Was al 3cm!
Daarna na huis gegaan, boodschappen gedaan, ramen gewassen, kreeg een pilletje mee om de nacht door te komen want ik werd de volgende dag ingeleid!
Nou nergens eigenlijk last van gehad, toen ik om half 9 klaar werd gemaakt zat ik al op de 4-5 cm....daarna schoot het door na de 10cm haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 6:41

Pien ik zou er gewoon ook op hameren om ingeleid te worden! Maar goed, aan mijn bevalling (zonder) een enkele wee heb je niet zoveel, maar toch wens ik je heel veel succes en ook niet te veel inlezen hoor! Dan ga je er misschien angstiger in als de bedoeling is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 6:43

Ik zat 2 weken geleden al op een vingertop ontsluiting, maar doorzetten.. ho maar.
Krampjes heb ik wel veel, maar niet genoeg om serieus te nemen en niet met regelmaat. Wordt daar zo moe van, dat rommelen... Laat het dan gewoon doorzetten!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Susan di 12 jul 2011 - 6:50

ProudMama schreef:Ik zat 2 weken geleden al op een vingertop ontsluiting, maar doorzetten.. ho maar.
Krampjes heb ik wel veel, maar niet genoeg om serieus te nemen en niet met regelmaat. Wordt daar zo moe van, dat rommelen... Laat het dan gewoon doorzetten!!

Ik had de eerste keer met 34 weken ook een vingertopje ontsluiting, dat schijnt echt niks te zeggen, ik ben ook pas met ruim 39 weken bevallen. Voor jou gaat het nu toch wel opschieten, nog hooguit een week, toch?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  PiP di 12 jul 2011 - 6:51

Pien: Ik neem aan dat je in het ziekenhuis in jouw woonplaats wil bevallen?
Zo ja, die zijn inderdaad laat met inleiden. Bij mij zouden ze dat pas doen met 42+4. Met 42 weken de 1e afspraak voor controle, 2 dagen later weer voor controle en als alles nogsteeds goed is weer 2 dagen later terug komen om in te leiden.
Ik heb voor Lelystad gekozen omdat ze daar met 42 weken inleiden en dus me 41+3 en 41+5 controle doen.
Tegen mij is trouwens gezegd dat het niks uitmaakt of de dag in het weekend valt. Ze werken dan ook gewoon door, als ze dat niet zouden doen, hebben ze het ineens op maandag heel druk.

Ik had de eerste voorweeen met 35 weken al, ben met 41+2 gestript(had toen ook al 2 cm ontsluiting) en had met 41+3 een afspraak staan bij de gyn.
Na het strippen is het begonnen en lag ik alsnog met 41+3 in het ziekenhuis, maar dan in de verloskamer:)

Ik had dat ook dat ik me het ene moment totaal niet hoogzwanger voelde en het andere moment het allemaal niet meer zag zitten...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 6:52

Susan schreef:
ProudMama schreef:Ik zat 2 weken geleden al op een vingertop ontsluiting, maar doorzetten.. ho maar.
Krampjes heb ik wel veel, maar niet genoeg om serieus te nemen en niet met regelmaat. Wordt daar zo moe van, dat rommelen... Laat het dan gewoon doorzetten!!

Ik had de eerste keer met 34 weken ook een vingertopje ontsluiting, dat schijnt echt niks te zeggen, ik ben ook pas met ruim 39 weken bevallen. Voor jou gaat het nu toch wel opschieten, nog hooguit een week, toch?
Tussen de 36 en 37 weken, dus met veel pech nog 2 weken. Donderdag weer naar de gyn, dan weet ik vast meer...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 6:53

De echte weeën vond ik een hel ! De eerste 5 uren viel het mee en kon ik ze goed wegpuffen maar daarna wist ik echt niet meer waar ik het zoeken moest. Ik was blij toen ik in het ziekenhuis een ruggenprik kreeg. Ik ben trouwens 4 dagen overtijd gelopen en toen ik met 39+6 weken bij de vk was vertelde ze me als ik met 40+6 al naar het ziekenhuis kon voor in te leiden. Echt klote dat je zo lang moet wachten Pien !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Susan di 12 jul 2011 - 6:55

Annie24 schreef:Ik ben wat dat betreft erg nuchter óf mijn pijngrens is erg hoog, want elk pijntje die ik had op het einde van mijn zwangerschap weet ik eraan dat ik teveel gedaan had. Indalingsweeen? Oefenweeen? Geen idee.....nooit gehad of nooit dat woordje gegeven aan datgene wat ik voelde.


Bepaalde pijnen die je aan het eind van je zwangerschap hebt komen toch ook gewoon door het indalen of omdat je buik samentrekt? Misschien heb jij daar minder last van gehad of herkende je het gewoon niet, maar ik vind dat niet echt veel met nuchterheid of een hoge pijngrens te maken hebben eigenlijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Printje di 12 jul 2011 - 7:00

Anniej_S schreef:
Printje schreef:Ik ben echt fluitend door mijn weeen heen gegaan. De verloskundige kwam bij mij en ik zat nog gewoon op de bank aan de toastjes.... ze zei nou je hebt geen weeen hoor maar jawel had toen al 4 cm ontsluiting. Dus lang niet iedereen heeft er echt 'last' van. Voor mijn bevalling teken ik serieus, als het altijd zo zou gaan wil ik wel 10 kids! Wink

Zo ging ik mijn bevalling ook in! Ik ben dan wel bevallen op het ziekenhuis. Mijn menstruatie-krampen deden voor mijn zwangerschap en zelfs nu na de bevalling nog meer zeer/pijn dan de weeen, die voelde ik echt meer hele lichte krampen!
Totdat ik zei; ik geloof dat ik eerst nog even moet poepen hihi...toen bleek het niet om poepen te gaan maar om een perswee! :P

Hier ook hetzelfde verhaal met persen.. meneertje was er met 7 min persen... ik heb ook echt niets geleden vd bevalling... een half uur later sjokte ik alweer rond in het ziekenhuis. Ben echt zeer slecht in in bed liggen, je kunt me niet erger straffen dan met zoiets hahahha. Dat hadden ze daar gelukkig ook in de gaten Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Printje di 12 jul 2011 - 7:02

Susan schreef:
Annie24 schreef:Ik ben wat dat betreft erg nuchter óf mijn pijngrens is erg hoog, want elk pijntje die ik had op het einde van mijn zwangerschap weet ik eraan dat ik teveel gedaan had. Indalingsweeen? Oefenweeen? Geen idee.....nooit gehad of nooit dat woordje gegeven aan datgene wat ik voelde.


Bepaalde pijnen die je aan het eind van je zwangerschap hebt komen toch ook gewoon door het indalen of omdat je buik samentrekt? Misschien heb jij daar minder last van gehad of herkende je het gewoon niet, maar ik vind dat niet echt veel met nuchterheid of een hoge pijngrens te maken hebben eigenlijk.

Ik vind dat ook wel (deels) met nuchterheid te maken hebben, je kunt wel bij ieder krampje denken ja het begint maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee. Het komt toch niet als het er nog niet klaar voor is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:03

Printje schreef:
Anniej_S schreef:
Printje schreef:Ik ben echt fluitend door mijn weeen heen gegaan. De verloskundige kwam bij mij en ik zat nog gewoon op de bank aan de toastjes.... ze zei nou je hebt geen weeen hoor maar jawel had toen al 4 cm ontsluiting. Dus lang niet iedereen heeft er echt 'last' van. Voor mijn bevalling teken ik serieus, als het altijd zo zou gaan wil ik wel 10 kids! Wink

Zo ging ik mijn bevalling ook in! Ik ben dan wel bevallen op het ziekenhuis. Mijn menstruatie-krampen deden voor mijn zwangerschap en zelfs nu na de bevalling nog meer zeer/pijn dan de weeen, die voelde ik echt meer hele lichte krampen!
Totdat ik zei; ik geloof dat ik eerst nog even moet poepen hihi...toen bleek het niet om poepen te gaan maar om een perswee! :P

Hier ook hetzelfde verhaal met persen.. meneertje was er met 7 min persen... ik heb ook echt niets geleden vd bevalling... een half uur later sjokte ik alweer rond in het ziekenhuis. Ben echt zeer slecht in in bed liggen, je kunt me niet erger straffen dan met zoiets hahahha. Dat hadden ze daar gelukkig ook in de gaten Wink

Tja bij mij was het rottigste dat de placenta er niet uit wou en OK alles stond gereed! En toen kreeg ik nog ff een naweeen of nja kramp...ik mocht niet persen maar ik d8 krijg de schijt zo voelde het ook en perste wel licht mee, placenta was eruit geen ok en toen verloor ik onder de douche mn evenwicht (beetje eigenwijs met ook alles te snel willen doen) en moest voor straf 1 nachtje blijven...nou niet leuk haha, tijdens de kraamdagen moest ik ook verplicht op bed van mn kraamhulp, nou pfff je doet mij idd daar ook echt GEEN plezier mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Susan di 12 jul 2011 - 7:05

Printje schreef:

Ik vind dat ook wel (deels) met nuchterheid te maken hebben, je kunt wel bij ieder krampje denken ja het begint maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee. Het komt toch niet als het er nog niet klaar voor is.

Indalingsweeën en oefenweeën hebben helemaal niets met het begin van de bevalling te maken, dus dat is gewoon appels met peren vergelijken. Feit is dat je aan het eind van je zwangerschap de indaling kunt voelen en last kunt hebben van harde buiken (oefenweeën) of krampen (voorweeën), als je die als zodanig benoemt dan heb je niet het idee dat de bevalling is begonnen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Printje di 12 jul 2011 - 7:07

hahahha Annie heeeel herkenbaar. Ik heb 0,0 dagen op bed gelegen tijdens mijn kraamperiode, ik vind dat echt vreselijk... gelukkig had ik een kraamverpleegkundige die dat begreep.
Ik heb zelfs de avond dat ik uit het ziekenhuis kwam zelf alle spullen naar boven gesjouwd..hier was ze minder blij mee, ik was binnen no-time boven en zij vond dat ik steeds moest bijzetten en dan pas de volgende tree. Ach ja...

HIerbij moet ik wel zeggen dat mijn man ernstig ziek was rondom de bevalling en dat ik weinig tot geen tijd had om zelf te gaan liggen ed. Ik heb alles zelf moeten doen in die tijd, uiteraard wel hulp gehad an mijn moeder maar het gros deed ik gewoon zelf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:07

Indaling hoef je ook niet altijd maar iets van te voelen, ik werd op een gegeven moment rond de 24, 25 weken al wakker dat mn buik was gaan hangen en toen werd al geconstateerd dat Y. was ingedaald!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:07

Knap hoor printje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Nijntje di 12 jul 2011 - 7:08

PiP schreef:Pien: Ik neem aan dat je in het ziekenhuis in jouw woonplaats wil bevallen?
Zo ja, die zijn inderdaad laat met inleiden. Bij mij zouden ze dat pas doen met 42+4. Met 42 weken de 1e afspraak voor controle, 2 dagen later weer voor controle en als alles nogsteeds goed is weer 2 dagen later terug komen om in te leiden.
Ik heb voor Lelystad gekozen omdat ze daar met 42 weken inleiden en dus me 41+3 en 41+5 controle doen.
Tegen mij is trouwens gezegd dat het niks uitmaakt of de dag in het weekend valt. Ze werken dan ook gewoon door, als ze dat niet zouden doen, hebben ze het ineens op maandag heel druk.

Ik had de eerste voorweeen met 35 weken al, ben met 41+2 gestript(had toen ook al 2 cm ontsluiting) en had met 41+3 een afspraak staan bij de gyn.
Na het strippen is het begonnen en lag ik alsnog met 41+3 in het ziekenhuis, maar dan in de verloskamer:)

Ik had dat ook dat ik me het ene moment totaal niet hoogzwanger voelde en het andere moment het allemaal niet meer zag zitten...



goed ziekenhuis in lelystad hoor!
heeft jouw kleine dan ook in de lelystadse krant gestaan?
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee? - Pagina 3 Empty Re: Hoe omschrijf jij een wee/ oefenwee/ indalingswee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum