Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgerekend in November, December of Januari

+18
dizzy
lief
blondje1313
Aimee
MissD
Poisongirl
Dora
Supertalentje
kletskousje
Amber-
Muppetje
pitbullgup
mickey
liesje
joyce0606
*Lookie*
Floor
studiebol
22 plaatsers

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 30 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  joyce0606 ma 29 aug 2011 - 22:38

floor: inzicht krijgen in je eetpatroon is prima toch, maar ga niet te weinig nemen. je hebt het wel nodig natuurlijk! houd je zelf je bloeddruk ook in de gaten?
onze dag was super! ik het liefde en relatie deel staat een topic die "onze dag" heet daar staan ook foto's (ik had eerst hier een topic gemaakt, maar deze is toch verplaatst naar liefde en relatie).

pbg: ik verwijs even naar liefde en realtie deel. "onze dag" heet het topic.

all: net terug van de nierecho, helaas zijn ze nog net zo slecht als toe in het ziekenhuis, geen verbetering dus nadat de ontsteking weg is. de gyn in het ziekenhuis had nog nooit gezien dat iemand van ruim 19 weken zwangerschap een nierstuwing heeft gehad door de zwangerschap en schoof het dus eigenlijk op de ontsteking af. nu blijkt dus dat het wel door de zwangerschap komt. ach..voor alles moet een eerste keer zijn...zo ook voor de artsen!

volgende week moet ik terug komen om mijn vonnis te horen smile ik zal dan worden overgenomen door het ziekenhuis en mag dan niet meer bij de vk blijven. wat ze voorderest met mijn nieren gaan doen weet ik niet, dat wordt afwachten.

ik had net een hele leuke arts die de echo maakte, hij heeft ook nog even gauw naar de kleine gekeken, hij vroeg of ik al wist wat het werd, ik zei "ja" maar niet dat het een jongen wordt. hij zei "ik zie iets extra's tussen de benen"" haha gelukkig maar zei ik!!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 30 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  pitbullgup ma 29 aug 2011 - 22:42

ik kan vanavond helaas niet word echt pas na 30 september... Ben bezig met foto's uit de "oude doos" van de bruid aan het scannen en vanavond overleg voor de feestgids en vrijgezellenfeest.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Floor ma 29 aug 2011 - 22:46

@joyce, hoe moet je zelf je bloeddruk controleren dan? Ik werk niet in de zorg ofzo dus kan het niet zelf. Bij de vk is het tot nu toe goed.
Ik heb in je andere topic gereageerd! (ik had niet gezien dat je daar een topic had)

@pbg, nou vooruit dan, na 30 september. Succes met alle voorbereidingen voor het huwelijk van je vriendin.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  joyce0606 ma 29 aug 2011 - 22:49

Floor schreef:@joyce, hoe moet je zelf je bloeddruk controleren dan? Ik werk niet in de zorg ofzo dus kan het niet zelf. Bij de vk is het tot nu toe goed.
Ik heb in je andere topic gereageerd! (ik had niet gezien dat je daar een topic had)

@pbg, nou vooruit dan, na 30 september. Succes met alle voorbereidingen voor het huwelijk van je vriendin.

nee je hoeft het zelf ook niet te controleren. maar veel vocht vast houden in combinatie met hoge bloeddruk kan wel ergens op wijzen. ik ga je hier niet bang lopen maken, en als je bloeddruk gewoon goed is, is er niets aan dehand!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol di 30 aug 2011 - 0:14

Floor over je gewicht kan je gewoon niet veel zeggen hoor. Als jij echt overdreven veel meer was gaan eten/snoepen/snaaien dan had je dat zelf ook wel door gehad. En tja vind het raar dat de verloskundig er ook zo iets over zegt, heeft ze verder gezegd wat in haar ogen dan wel goed was? Ik sprak iemand en die was voor 20 weken al 15 kilo aangekomen, maar die was ook ongeloofelijk aan het snaaien dus dan vind ik het niet zo gek!
En wat de rest ook al zegt ook met mindere verhalen mag je hier terecht daar is het toch ook voor!

PBG jij bent maar druk met je taak als ceremoniemeester of niet? Red je dat nog wel? Ook nog fanatiek aan het paardrijden?

Voor de rest weet ik het ff niet meer..

Heb ook een baalochtend, we zijn deze week best druk met allemaal sociale verplichtingen, wat natuurlijk ook gezellig is maar pff ook erg vermoeiend. En nu kreeg ik weer een sms van iemand of ik zaterdag nog ff langs kwam, maar dan hebben we al 3 afspraken dus ik heb dat terug gesmst dat ik dat gewoon ff niet zag zitten.. en nu hoor ik niks meer. Hou er niet van om mensen teleur te stellen maar jeetje ik kan ook niet meer van hot naar her vliegen...
Plus dat mijn vriend een mail heeft gekregen dat hij zondag aan het werk moet, baal ik ook van, ik wilde gewoon maandag ik aan het werk en hij ook.. maar nee nu moet het zondag en er is niks aan te doen. Stom gedoe!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  liesje di 30 aug 2011 - 0:15

hoi meiden,

pbg veel succes met het voorbereiden van de huwelijksdag van je vriendin

floor als je bloeddruk goed is bij de co is er denk ik niet veel aan de hand wie weet neemt je kindje veel voedingsstoffen op waardoor je kindje zwaarder word en jij het op de weegschaal ziet. maar je niets laten aanpraten zolang jij je maar goed voelt hebben anderen daar maar genoegen mee te nemen. de 1 komt 25 kilo aan en de andere maar net 10 kilo. ik was bij mn dochter ook iets van 12 kilo aangekomen maar ik was na de bevalling al gelijk een hoop kwijt. maar ons meisje woog ook 7 pond wat ze niet verwacht hadden.

verder weet ik het niet meer maar hier gaat alles z'n gangetje ben met de zolder bezig verven. schiet al op morgen nog een keer de balken en het dakraam lakken dan kan ik de muren verven . dan moet er nog een verlaagd plafond in met spotjes en laminaat. dan is het slaapklaar. linnenkast voor ons knulletje staat al wel klaar dus heb al kleertjes in de kast gelegd. vandaag weer een jasje gehad voor ons meisje een bruin leren bomberjack en voor de kleine een pilotenjasje oooh zo schattig. zal kijken of ik plaatjes ervan kan vinden.
nou meiden er is er eentje die aan de laptop gaat zitten dus tot snel

gr liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  joyce0606 di 30 aug 2011 - 2:34

floor: heb je het idee dat je veel snoept over de dag genomen, nu je het een dag heb bij gehouden?! gewicht aankomen zegt niets, ik ken iemand die 40!!! kilo aangekomen in zwangerschap, terwijl ze altijd super slank was. daarna was het er ook snel weer vanaf! het maakt je onzeker, en dat snap ik heel goed, maar het is nooit goed floor! dus geniet van je zwangerschap zolang je kan en geen erge klachten heb! ik vind het echt heel sneu voor je dat mensen je zo raken...gedver....nog maar even een hug voor je!

studiebol: jammer dat sommige mensen zo reageren, wat verwachten ze dan! je bent zwanger, al aardig opweg...en mensen denken maar dat je alles nog kan! ik bots ook tegen dat probleem soms, alsof ik een oneindige bron van energie ben smile

pgb: succes met het plannen! ik weet wat een klus het is smile

all: pff weer lekker last van mijn nieren, die meneer heeft lekker hard gedrukt met zijn scope op mijn nieren...bleh Sad
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol di 30 aug 2011 - 4:29

Vanmiddag in het ziekenhuis geweest voor controle. Ze gaf aan dat als ik zwanger was geweest van een kindje ik een buik heb van 38 weken zwanger. Echt ik wil niet weten hoe ik er dan over 10 weken uit zie!!!
Verder heeft ze me geadviseerd om te stoppen met werken rond 30 weken maar ze vroeg zich af of ik dat eigenlijk wel ging halen:-(
Met mijn vriend overlegd en afgesproken dat ik morgen mijn teamleider ga bellen om dit aan te geven zodat zij ook maatregelen kan nemen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje di 30 aug 2011 - 7:06

Ff snel: Floor, je mag het hier altijd kwijt! Al je ongerustheid, je baalmomenten, je onzekerheden, alles. Ik ben van alle stress alleen maar afgevallen, ik had helemaal geen eetlust en als ik at dan was het ubergezond want dat was voor baby. Ik ben nu sinds 3 weken op hetzelfde gewicht, 6 kilo lichter dan 20 weken geleden en weet je wat iedereen tegen mij zegt?! Vanochtend op het werk vroegen ze of ik op de motor was omdat ik een helm onder mn shirt had, als collega's me roepen dan is het 'hee dikkertje, dikzak of skippybal'. Toen ik een collega complimenteerde met zn weigtloss kreeg ik het verwijt dat het voor mij alleen maar zo lijkt dat iedereen afgevallen is omdat ik zelf zo dik ben geworden. Vanmiddag heb ik een zakje chips gehaald uit de automaat, zegt een collega heel bedenkelijk:" zou je dat nou wel doen? Het moet er straks ook weer af" waarop ik gezegd heb dat dat allesbehalve haar probleem was. Ik heb echt de neiging om tegen iedereen te zeggen dat ik NIET dik ben maar ZWANGER. Ik heb het idee dat zwanger zijn voor anderen een vrijbrief is om maar ongevraagd commentaar te leveren of grapjes te maken, maar ik word het ook aardig zat en kan me goed voorstellen dat je er extra onzeker van wordt als je dus wel die kilo's aangekomen bent. Maar op een of andere manier kun je het dus nooit 'goed doen'. Zolang je gewicht geen probleem is voor de baby, zou ik me er proberen niet druk om te maken.

@Stuiter: ik vind die grote buiken altijd zo mooi, wat gaaf dat die van jou al zo groot is! Heb je nog pica's?! Ik ben ook heel benieuwd hoe groot jouw buik dan is met 30 of 35 weken, die wordt alleen maar groter, gaaf!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 7:22

Goedenavonddd!

Floor ; Ik ging net op de weegschaal staan en ben (dan wel s'avonds, maar toch) 12,7 kilo aangekomen.
Ik eet eigenlijk niet heel veel anders dan voorheen, al ben ik wel makkelijker als ik zin heb in een stukje chocolade ofzo. Wel heb ik het idee dat ik gewoon een redelijk groot kind/baarmoeder/veel vruchtwater heb. Het zit namelijk echt allemaal op mijn buik. Wel heb ik een iets boller gezicht, maar toch. Vind het wel echt verschrikkelijk om die cijfers op de weegschaal te zien hoor :S ik ga gewoon de 90 halen, jakkes!

Jeetje Studiebol, dan moet je dus eigenlijk over maximaal 4 weken al stoppen met werken? Dat is wel raar ineens, maar niet heel gek als je eraan denkt dat je een tweeling bij je draagt .. Wat doe jij voor werk? Iets op kantoor ofzo? Merk je zelf ook dat het niet zo makkelijk meer gaat dan?

Ik ben net weer lekker gebadderd, en zit nu in joggingbroek op de bank.
Vandaag hadden we op mijn werk eigenlijk een 'rustig dagje', maar 9 kindjes met zijn 2en.
Totdat er op de andere vestiging 1 leidster ziek was, toen hadden we er met 2 leidsters ineens 13! Waarvan 4 kindjes onder de 1 ... Dat was best pittig! Toen ik thuis kwam moest ik ook gelijk aan het eten beginnen, dus was blij toen ik zat! Vanavond ook weer niet al te laat naar bed, morgenochtend moet ik weer om 7 uur beginnen smile maar ja, in mijn geval is nu de week weer doormidden haha

Fijne avond!

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* di 30 aug 2011 - 8:20

Wat is er weer veel geschreven!! Even gauw uit mijn hoofd hoor!

@ Dizzy: Welkom!! Leuk dat je ook zwanger bent en mee wil kletsen. Hoe gaat het tot nu toe? Weten jullie het geslacht?

@ Floor: Ik ben tot nu toe ook al ruim 8 kilo aangekomen, en jij bent al wat verder in de zwangerschap dan ik. De een komt nu eenmaal meer aan dan de ander, het hoeft ook echt niet vet te zijn. Soms is er ook wel meer vruchtwater bijvoorbeeld. Maar ik begrijp dat je rare opmerkingen kreeg over je lijf? Heel vervelend, sowieso vraag ik me af waarom mensen ongevraagd kritiek leveren, daar zit je toch helemaal niet op te wachten. Ik vind het ook altijd lastig hoor om me er dan niets van aan te trekken.

@ Parels: Lekker he, om na een drukke dag op de bank te ploffen. Het is nu natuurlijk ook wel een stuk vermoeiender allemaal dan normaal.

@ all: Vandaag weer veel geklust, commode voor de laatste keer geverfd en het plankje wat erboven komt, de kastplanken ook geverfd en begonnen met de muurschildering (niet te veel bij voorstellen :-) ), nog naar de bouwmarkt geweest voor klusmateriaal en mijn vriend geholpen in het trapgat (dingen aangeven). Nu moe... eigenlijk was het misschien wel ietsje te veel. Gisteren heeft mijn moeder het behang geplakt in de babykamer, ik ben er zo blij mee!!! (binnenkort even een foto)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Floor di 30 aug 2011 - 19:47

@joyce, wat erg dat je nieren nog steeds niet goed zijn. Ben benieuwd wat er volgende week wordt besloten.
Wel fijn dat de baby in je buik nog steeds een jongetje is ;-)
Nu ik het 2 dagen bij heb gehouden wat ik allemaal eet en drink heb ik niet het idee dat ik veel snoep. Het enige wat mijn man al zei tegen mij, jij leeft op thee en appelsap! En dat klopt, maar dat doe ik al jaaaaaren, ik heb nu alleen meer dorst dan normaal dus nu gaat er nog meer van deze 2 drankjes op. Dus misschien moet ik leren om water tussendoor te drinken.

@studiebol, vervelend he als je het zo druk hebt. Ik had het afgelopen week en ben er nu dan ook meteen klaar mee, ik doe deze week niks meer tegen m’n zin in en bel gewoon veel dingen af, ik vind mezelf en de baby even veel belangrijker.
Waarom moet je vriend zondag ineens al gaan werken? Kan dat echt niet verzet worden naar maandag?
Goed dat je op je werk gaat aangeven dat je niet denkt tot het eind te kunnen doorwerken, dan kunnen ze zich vast daarop voorbereiden.

@liesje, wat fijn dat het op schiet met het kamertje.

@supertalentje, dat is ook niet aardig van je collega’s. Ik heb ook echt het idee dat iedereen het maar normaal vind om wat over je te zeggen als je zwanger bent, familie, vrienden, klanten, onbekenden in de supermarkt, enzovoort.

@parels, ’s avonds durf ik al helemaal niet meer op de weegschaal! Hahaha dan is echt rampzalig, ’s morgens is het iets minder dan ’s avonds.
Fijn dat bij jou alles op je buik zit en een beetje in je gezicht. Ik heb het echt aan alle kanten, gek word ik er van.
Poeh dan heb je wel een erg drukke werkdag gehad met zoveel kindjes.

@lookie, ik weet natuurlijk als ik reëel ben ook wel dat de een gewoon meer kilo’s aankomt dan de ander tijdens de zwangerschap, en dat ik me van die opmerkingen niks moet aantrekken. Maar toch, ik had al geen zin om mee te gaan maar mijn man zei dat zijn familie het leuk zou vinden als ze mij weer eens zouden zien met zwangere buik (dat was voor het laatst namelijk met Moederdag ofzo). En dan krijg je allerlei opmerkingen naar je hoofd, nou daar ging ik dus niet voor mee.
Inmiddels kan ik het iets beter achter me laten maar leuk is anders.
Tjonge wat ben jij druk met verven en behangen zeg. Dat moet vast heel mooi worden allemaal! Ben benieuwd naar een nieuwe foto.

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 30 aug 2011 - 20:01

Parels, ik merk wel dat het zwaarder wordt. Voor mijn vakantie werkte ik 34 uur en had ik het heel druk maar ook druk met sociale afspraken. Nu in de vakantie, doe ik wat, ga ik weer zitten, doe ik weer wat ga ik weer zitten. Ik kan niet meer eindeloos door gaan. Het zal dan idd betekeken dat ik vanaf begin oktober thuis zit... maar ja zoals ze in het ziekenhuis zeiden vrouwen die 38 weken zwanger zijn werken ook niet meer.. en dat is natuurlijk wel zo. Ik zal zo mijn teamleider is bellen kijken wat zij zegt.

Supertalentje, ik zal weer is een foto maken maar ik vind mijn buik niet zoveel gegroeid sinds de vakantie. En zo groot vind ik hem zelf ook nog niet echt, als je zo 38 weken zwanger kan zijn vind ik dat best mooi Very Happy Maar ik moet nog wat weken dus het zal nog wel erger worden.
Wat jouw collega's zeggen vind ik eigenlijk echt niet kunnen... wat een nare dingen kunnen mensen zeggen zeg..

Joyce hoe is het bij jou? Stuk rustiger zeker nu je niks meer voor de bruiloft hoeft te regelen?

Lookie, jullie zijn heel druk met het kamertje, ik wordt steeds nieuwschieriger!!

Floor, vervelend hoor dat je van de familie zulke nare dingen te horen krijgt. Echt sommige mensen zijn zo lomp, en als ik lees dat je appelsap en thee drinkt dan denk ik nou zo erg is het ook allemaal nog niet.. maar ja wat je zegt misschien wat meer water tussen door, helpt wel goed tegen de dorst.

Oooh weet je wat ik ook moet gaan doen? Een suikertest,over een week of 3 in het ziekenhuis, gaan ze bloedprikken dan moet ik suikerwater ofzoiets drinken en na een uur weer bloedprikken en dan gaan ze kijken of mijn lijf wel goed met al dat suiker om gaat... Apart he?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  pitbullgup di 30 aug 2011 - 20:16

@ studiebol; vervelend dat je vriend zondag al weer aan de gang moet! Oeh zal wel zwaar zijn 2 van die kleintjes in je buik heb je zelf ook al veel last met werken?
@ liesje; fijn dat het schilderen op schiet
@ joyce; vervelend dat je nu last hebt van je nieren... is toch al zo gevoelig
@ supertalentje; he wat naar al die opmerkingen... Zoe toch echt ff uit m'n slof schieten (en de hormonen achteraf de schuld geven natuurlijk Wink :P )
@ parels; Pffff drukke dag
@ lookie; lekker dat het zo op schiet

Gisteren lekker opgeschoten voor de bruiloft van mijn vriendin Very Happy Wordt echt een groot feest dus ook veel geregel (receptie + feest +/- 220 man in totaal :shock: ) Zaterdag ook vrijgezellen feest van haar maar dat word geregeld door 3 andere vriendinnen en we weten nog niet allemaal precies wat we gaan doen dus ben benieuwd!
Paardrijden gaat ook nog steeds door al merk ik wel dat ik tusssendoor ff rustig moet stappen anders sta ik te hijgen als een hert Laughing
Ook bericht gehad dat mijn nicht ook zwanger is dus wel leuk voor mijn oma die dan van de 4e overgrootoma gaat worden en dat ze dat allemaal gaat mee maken Very Happy
Gordijnen hangen nu ook in de babykamer kijkt meteen als een echt kamertje nu!
Deze week ook nog flink wat klantjes knippen in de avond en dan heb ik het gelukkig 2 weken ff wat rustiger...
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  pitbullgup di 30 aug 2011 - 20:33

Ow trouwens vanmorgen ff op de weegschaal gestaan en zit nu op 7,5 kilo in totaal
en in 2 weken 4 cm in buikomvang er bij :o
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  mickey di 30 aug 2011 - 23:53

Zo... ik ben er ook weer eens smile Wat hebben jullie veel geschreven op een week tijd! Kan het niet allemaal bij houden hoor.
Wel balen dat ik het kamertje van studiebol gemist heb angel
Joyce: nog gefeliciteerd met jullie huwelijk! Ik zag het andere topic ook, mooie buik zeg.

We zijn afgelopen week naar Cyprus geweest, laatste vakantie met z'n 2en. Maar mijn hemel wat was het daar heet! Gemiddeld zo'n 35 tot 40 graden! :shock: We hebben dan ook veel bij het zwembad gehangen Wink Op dagen dat we dingen gingen doen (bezichtigen enzo) was de baby heel rustig, maar op de luie dagen was de baby flink druk smile Toch wel fijn dat ik op die manier continu gerust gesteld wordt. Gister ook weer op controle geweest, baby groeit goed, en ik ook weer goed gekeurd. Ik moet binnenkort, wanneer ik tijd heb, naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Moet dan 3x per dag gaan. 1e keer nuchter prikken, dan een boterham eten en weer prikken, en dan na de lunch weer prikken. Heb gelukkig nog bijna 2 weken vakantie, dus dat moet wel ergens tussendoor lukken. Mijn verloskundige doet dit, omdat mijn BMI wat hoger is dan gemiddeld. Mijn zus heeft dit ook moeten doen toen ze zwanger was, dus ik was er al op voorbereid Wink Het ijzergehalte wordt dan ook meteen gecontroleerd, schijnt bij mijn vk standaard te zijn rond de 30 weken. En voor zover ik weet krijg ik geen echo meer, helaas Sad
Morgen komt Babydump onze spulletjes brengen. Ben benieuwd of alles goed gaat! Wink En hoe laat ze op de stoep staan. We moeten de hele dag thuis blijven ervoor...
Vanavond wordt ik gebeld door de kraamzorg voor een intake gesprek. Die hadden vorige week ook gebeld, maar ik had mijn agenda niet meegenomen op vakantie, dus kon niks afspreken. Die mevrouw zei dat ze voor de intakes op woensdagavond bellen, dus heb aangegeven dat ik deze week weer terug zou zijn. Ben benieuwd op welke termijn die afspraak gemaakt wordt. Bij het aanmelden voor de kraamzorg had ik aangegeven dat we een hond hebben, dus dat zal ik ook moeten aanpassen, helaas.
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik mis mijn hondje nog steeds... Verzekering is niks meer uitgekomen. Ze vergoeden de kosten in het buitenland niet, heb me er maar bij neergelegd. Moet wel zeggen dat het steeds normaler wordt dat hij er niet meer is. Ik wen er al aan, om het zo te zeggen. Maar het is toch ook nog wel vreemd.
Oh ja, het kraampakket is gister ook afgegeven, maar er zit bij mij geen thermometer in hoor! Moet die sowieso nog halen voor de baby, neem er dan wel meteen 2 mee, als je er ook een nodig hebt voor jezelf. Mijn zus heeft me aangeraden om voor de baby een thermometer met flexibele top te nemen, schijnt prettiger te zijn.
Heb trouwens ook nog een vraagje: hebben jullie een slaapzakje aangeschaft voor de baby? Ik meen me te herinneren dat het niet mag direct na de geboorte, maar het lijkt me anders zo koud, zeker met zo'n winter als vorig jaar.

Nou... volgens mij was het dat wel weer Wink Volgende keer zal ik weer reageren op de rest!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Supertalentje wo 31 aug 2011 - 1:09

@Parels, wat fijn dat je gesprek zo goed ging! Is in ieder geval een zorg minder straks!
@Floor: wat je badje betreft, ik zie dat ie nergens past! Ik weet niet of het kan, bij ons past ie ook nergens, dus wij hangen hem hoog aan de muur in de badkamer. Daaronder staat de wasmand en we kunnen er gewoon onderdoor lopen, dus dat is ook het probleem niet. Zo zoiets nog wel bij jullie passen?
En zit het probleem echt in de appelsap? Zelf zou ik mezelf niet zoveel ontzeggen, alles staat al op zn kop en je zit eventjes niet zo lekker in je vel...
@Studiebol: wat jammer dat je vriend zondag alweer moet werken! Wat doet ie voor werk? En waarom moet je een suikertest? Gewoon voor zomaar of heb je een beetje last van je suiker? Zie je er erg tegenop dat je nog best wat weken moet met 2 groeiende baby's? Ik zit hier met een 20 weken buikje van 1 kindje en als ik 'm groter kon kijken dan deed ik dat meteen, haha!
@Liesje: jij bent wel heel erg druk met verven! Lukt dat allemaal nog?
@Lookie: ook op de klustoer! Ik ben heel erg benieuwd naar je foto's!
@Pitbull: Jeetje wat ben je nog druk! Alvast heel veel plezier vrijdag!
@Mickey: leuk dat je nog op vakantie geweest bent met zn 2en, ik vond het een heel gek idee om voor het laatst met zn 2en op vakantie te zijn Very Happy Moet je bloed laten prikken voor je suiker? Waarom krijg je geen echo's meer, is dat standaard? Je kunt nog wel echo's laten maken (ook tussendoor) maar die moet je dan zelf betalen. Dat van die slaapzakjes wist ik niet, waar is dat voor? Ik heb wel 2 slaapzakjes, kleinste maat die ik kon vinden zodat ie goed zit bij zn armen en hoofdje. En veel plezier morgen met je babykamer, hoop dat alles er mooi uitziet!

Ik heb trouwens een baarmoedermond-meting gehad. Ze willen onderzoeken of de lengte van de baarmoedermond invloed heeft op het eerder of later geboren worden dan 40 weken. Hebben jullie dat ook gehad? Ik word wel een beetje moe van alle vragenlijstjes/onderzoeken, maar doe overal braaf aan mee.
Opmerkingen van collega's kon ik nog wel hebben, maar het staat me steeds meer tegen. Ik ga eerst maar serieus zeggen dat ik het zat word, als ik daarna uit mn slof schiet dan heb ik het iig al een keer gezegd Laughing

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  pitbullgup wo 31 aug 2011 - 1:36

@ mickey; fijn dat je een goed vakantie hebt gehad! Ik heb wel al 1 slaapzakje in de kleinste maat (70) Overleg straks wel met de kraamhulp wat haar het beste lijkt.n ik krijg met 30,33 en 35 weken nog een echo bij de VK.
@ supertalentje: Ik ben ook druk maar heb ook echt een zo goed als klachteloze zwangerschap dus dat scheelt een hoop Wink Met de 20 weken hebben ze wel gekeken naar de lengte van mijn baarmoedermond maar doe niet ee aan een onderzoek of zo.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 2:28

Allereerst, ik vind het zó gezellig hier!
Wij zijn volgens mij een van de actiefste topics haha

@ PBG ; jij krijgt nog flink wat echo's! Leuk zeg! Wat voor echo's zijn het allemaal? Succes ook met die bruiloft, denk dat bij jullie de 'huwelijksnacht' ook weinig wordt haha
@ Supertalentje ; ik heb een keer de vraag gehad of ik een vragenlijst over prenatale screening wilde invullen, maar dat ben ik per ongeluk expres vergeten .. Laughing Ik ben wel een ander proefpersoon, ik heb een negatieve bloedgroep (rhesusfactor) en dus nemen ze bij mij bloed af, waaruit ze al kunnen opmaken wat voor bloedgroep de baby heeft. Als de baby een positieve bloedgroep heeft krijg ik geloof ik een extra prik. Een voor mijn bevalling en een na mijn bevalling. Ook halen ze bij de baby bloed uit de navelstreng om zo te controleren of de bloedgroep klopt, het zit allemaal nog in het beginstadium geloof ik dus daarom doen ze alles dubbelop! Snap je het nog? Ik namelijk niet haha
@ Floor ; s'avonds is ook schrikken hoor! Ik vind het echt verschrikkelijk, mijn buik blijft ook maar groeien! Ik ga nu waggelen! Ik denk doordat jij misschien zoveel drinkt dat je dan ook meer vocht gaat vasthouden! Ik drink juist te weinig ..
@ Studiebol ; neem dat eerdere verlof nu maar gewoon lekker, denk dat het helemaal niet vervelend is, na je bevalling ga je het nog veel drukker krijgen, kun je nu even alles rustig aan doen en bijkomen!

Vandaag was het op mijn werk een iets rustiger dagje, maar morgen mag ik weer vol aan de bak! Maar goed, daarna is het weekend dus ik mag niet klagen Wink
Ik merk wel dat ik vandaag en gisteren teveel hooi op mijn vork heb genomen, ben vannacht serieus (en dat is geen geintje!) 8x mijn bed uit geweest om te plassen! Leuk hoor zo'n op je blaas dansende baby! Nu doe ik vandaag dus NIKS meer, mijn vriend eet iets makkelijks, mijn schoonvader en vriend gaan vanavond klussen, en ik duik in bad met de nieuwe Kinderen en ga daarna met laptop in bed, vroeg naar bed, en dan morgen weer werken.

Gast
Gast

Bericht  pitbullgup wo 31 aug 2011 - 2:37

30 en 33 weken zijn groei echo's en 35 weken is een liggingsecho. Die 30 en 33 weken zijn pas sinds een paar maanden bij de VK ingevoerd (vinden wij helemaal niet erg Very Happy)

8x het bed uit :shock: Jeetje ik baal al als ik er 1x uit moet silent
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  Supertalentje wo 31 aug 2011 - 3:41

Parels schreef:@ Supertalentje ; ik heb een keer de vraag gehad of ik een vragenlijst over prenatale screening wilde invullen, maar dat ben ik per ongeluk expres vergeten .. Laughing Ik ben wel een ander proefpersoon, ik heb een negatieve bloedgroep (rhesusfactor) en dus nemen ze bij mij bloed af, waaruit ze al kunnen opmaken wat voor bloedgroep de baby heeft. Als de baby een positieve bloedgroep heeft krijg ik geloof ik een extra prik. Een voor mijn bevalling en een na mijn bevalling. Ook halen ze bij de baby bloed uit de navelstreng om zo te controleren of de bloedgroep klopt, het zit allemaal nog in het beginstadium geloof ik dus daarom doen ze alles dubbelop! Snap je het nog? Ik namelijk niet haha

Vandaag was het op mijn werk een iets rustiger dagje, maar morgen mag ik weer vol aan de bak! Maar goed, daarna is het weekend dus ik mag niet klagen Wink
Ik merk wel dat ik vandaag en gisteren teveel hooi op mijn vork heb genomen, ben vannacht serieus (en dat is geen geintje!) 8x mijn bed uit geweest om te plassen! Leuk hoor zo'n op je blaas dansende baby! Nu doe ik vandaag dus NIKS meer, mijn vriend eet iets makkelijks, mijn schoonvader en vriend gaan vanavond klussen, en ik duik in bad met de nieuwe Kinderen en ga daarna met laptop in bed, vroeg naar bed, en dan morgen weer werken.

Die prenatale screening dien je toch achteraf in te vullen? Althans, ik heb geloof ik een vragenlijstje die ik achteraf moet invullen, dan kijken ze in hoeverre de kansberekening klopt. Dat met die rhesusfactor snap ik wel, ik ben bloeddonor dus dat hebben ze me allemaal eens uitgelegd, ik heb 'gelukkig' een positieve factor.
Wat vervelend dat je zo vaak je bed uitmoet! Je bent dan ook steeds 'wakker', merk je dat je minder uitgeslapen bent? Lekker genieten van je niks-doen-dag en werk ze morgen!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 wo 31 aug 2011 - 4:45

floor: thee is toch prima, ik weet niet of je dit met veel suiker drinkt, maar als je dat niet doet, zou ik gewoon thee blijven drinken (en appelsap) ik zie daar niet echt een "dikmaker" van in. dat kleine monstertje zie ik wel als schuldige smile lekker zo je eetpatroon houden hoor, en zeker niet minder gaan eten! laat ze lekker barsten allemaal!!

pbg: wat super zeg dat ze zoveel echo's in hebben gevoerd bij jullie vk praktijk. hier is helemaal geen extra echo standaard. nu ik naar het ziekenhuis moet krijg ik wel over 2 weken een echo van het kindje omdat ik wat achter loop.

mickey: fijn dat jullie nog even lekker weg zijn geweest! kan je met goede moed tegen de laatste loodjes aan!

supertalentje: ik heb die onderzoek niet gehad nee. loop jij op het ziekenhuis? misschien doet jouw ziekenhuis/vk mee aan dit onderzoek, en doen ze dit bij iedereen die daar komt. ik snap best dat je gek kunt worden van al die onderzoekjes en vragen, maar het is wel belangrijk (ik als pro-onderzoeker smile )

wat een druk topic zeg hier!! smile gezellig, na een dag werken heb ik veel bij te lezen, dus sorry als ik vergeet te reageren op mensen Embarassed
vandaag mijn werkdag kort gehouden, ik ging kapot van de pijn, en het is niet veel beter op dit moment Sad ben gelijk in mijn bed gedoken omdat ik zo vreselijk moe ben door de hele dag maar pijn hebben....
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 5:07

Ahhhh Joyce, beterschap dan maar!

Supertalentje ; ik ben dan idd wel steeds wakker, maar het nu ook wel weer gewend, ik slaapwandel zeg maar echt naar de wc toe, en slaap gelijk weer daarna! Af en toe val ik wel om, zo tegen de muur ofzo haha, dat ziet er denk ik wel een beetje stom uit, maar gelukkig slaapt mijn vriend overal doorheen!

PBG ; lekker hoor! Bij mij is een groeiecho niet standaard, maar omdat de verloskundige het kindje niet kon inschatten moest ik naar het ziekenhuis voor een extra echo. Dat staat volgende week vrijdag te gebeuren! En zó leuk, ik woon zeg maar 3 kwartier van mijn ouders vandaan, waardoor mijn zusje en zus mijn ouders veel vaker zien en mijn moeder ook echt 3x per week oppast op de 3 kids van mijn zus. Bij mij kan dat natuurlijk niet zomaar, dus ik krijg af en toe wel eens wat extra kleertjes ofzo. Of de bonnenboekjes van de supermarkt die je tegen geld in kan wisselen, of een volle tank. Maargoed, ik heb dus die echo, en die is al om 8.10 uur s'ochtends, maar ik heb mijn mama gevraagd of ze mee gaat, want ook al vind mijn vriend het niet erg om mee te gaan, het is toch elke keer weer een vrije ochtend en het gaat toch goed met het kindje.. en volgens mij vond mijn mama het net zo leuk als ik dat ze meekon, mijn zus is nooit zo klef met mijn moeder geweest, maar ik vind dit toch wel heel speciaal! Very Happy Ik heb er helemaal zin in, vind het zo gezellig! haha

Mickey ; fijn dat je het leuk hebt gehad trouwens! Balen van je hond nog steeds, en ook van die verzekering! Ik denk ook dat ieder kraampakket anders is hoor, ik heb hem van Interpolis/Achmea.

Hoor trouwens dat veel mensen al gebeld zijn voor een intake van de kraamzorg! Ik heb al wel een brief gehad dat de aanmelding goed is gegaan, maar dat was in mn eerste trimester. Vooralsnog heb ik nog niks gehoord, en omdat er best wat mensen korter zwanger zijn dan ik, vind ik het altijd een beetje griezelig als ik nog niet ben gebeld haha ach ja als ik over een maand nog niet ben gebeld, bel ik hun wel even Wink

Vanavond komt mijn schoonvader, die gaat samen met mijn vriend verder bezig op zolder! Als de zolder klaar is kan namelijk het bureau en heel veel andere zooi naar boven, en kan de babykamer echt worden ingericht zodra de meubels komen, jeej!

Gast
Gast

Bericht  Floor wo 31 aug 2011 - 5:36

@studiebol, vervelend dat je zo’n suikertest moet doen. Waarom is dat nodig? Ivm tweelingzwangerschap of wat anders?

@pbg, wat een enorm feest van je vriendin. Leuk zeg. Mijn fysiotherapeut trouwt op 30 september, jouw vriendin toch ook? Vind het elke keer weer gezellig om te horen wat hij allemaal aan het regelen is voor de bruiloft (tijdens de behandeling vertelt hij daar meestal over. Helaas heb ik nu voor mijn bekkeninstabiliteit een andere therapeute en zie ik hem voorlopig even niet)
Krijg je met 35 weken ook nog een echo bij de vk? Waarom? Ikke nie! Ik wil ooohoook!
Ik heb met 30 en 33 weken wel een echo gepland staan.

@mickey, wat een hitte zeg op je vakantie, dat je daar tegen kunt. Ik kan echt niet tegen warmte/hitte.
Bij ons is het ook gebruikelijk met 30 weken het ijzergehalte te laten controleren, dus ik mag volgende week weer naar het ziekenhuis hiervoor.
Ik had er zelf al 1 gekocht, een thermometer met flexibele punt, bij de kruitvat. Die van het kraampakket hou ik dan maar voor mezelf.
Je vraag over slaapzakjes, geen idee of dat mag met de geboorte, het lijkt mij van wel, maar ik heb er geen verstand van (ze zijn namelijk wel te krijgen in die kleine maatjes). Ik heb er nog geen maar zat er van de week wel aan te denken omdat het inderdaad winter is.

@supertalentje, ik heb echt nog geen idee waar we het badje laten, wel handig dat jij het op kunt hangen. Ik denk dat we anders misschien telkens het badje maar in de gewone badkuip moeten zetten en de badstandaard dichtgeklapt ergens tegen een muur/deur aan.
Die baarmoedermondmeting heb ik niet gehad, ken het helemaal niet. En wat voor onderzoekjes en vragenlijstjes heb jij dan allemaal? Ik heb dat helemaal niet (behalve dan dat wij wel een combinatietest hebben laten doen, dat waren wel wat vragenlijsten en onderzoeken)

@parels, jaaa waggelen, ik heb altijd geroepen dat ik dat echt niet ga doen maar… hahaha ik ben al weken aan het waggelen!
Ik dacht dat ook als je vocht vast houdt je (veel) moest drinken, zodat het zeg maar ook afgevoerd kan worden. Maar misschien drink ik wel teveel en hou ik het daarom vast. (maar ik heb nu eenmaal dorst)
Heerlijk he zo’n baby die maar je blaas blijft vervelen, ik heb het ook al een aantal nachten gehad. 1 nacht was het zo erg dat mijn man uit bed kwam toen ik voor de 10e keer ofzo naar beneden was, hij dacht dat er iets aan de hand was met mij of met de baby. Maar ik kon hem gerust stellen, de baby doet het uitstekend schat! En mijn blaas ook!
Ik kreeg maandag een email van de kraamzorg, dat ik moest bellen voor een intake gesprek. Dus ik heb nu een afspraak gemaakt voor over 2 weken.

@joyce, gezellig toch zo’n druk topic!! Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Ga maar goed rusten. Komt het door je nieren?

En nu ga ik me maar alvast een beetje klaar maken voor de zwangerschapscursus vanavond. Mijn man belde net dat hij het waarschijnlijk niet red, dus moet ik alleen helaas (we doen een cursus samen). Dus ik baal wel heel erg (vanavond gaan we namelijk beginnen met ‘de bevalling’, had het leuk gevonden als hij de info hoort van de docent en niet via mij).

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 wo 31 aug 2011 - 6:11

floor: ja komt van mijn nieren af. succes met de bevalling! dat hij maar voorspoedig mag gaan smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: