Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgerekend in November, December of Januari

+18
dizzy
lief
blondje1313
Aimee
MissD
Poisongirl
Dora
Supertalentje
kletskousje
Amber-
Muppetje
pitbullgup
mickey
liesje
joyce0606
*Lookie*
Floor
studiebol
22 plaatsers

Pagina 29 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 29 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  MissD zo 28 aug 2011 - 23:42

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 29 1397062114_6_2FJo

Hier een foto van mijn buik van vandaag... Ben zo blij dat hij eindelijk goed gaat groeien Wink.

@ Studiebol; wat een leuke babykamer hebben jullie.

@ Joyce; hoe was jullie trouwdag?

@ Parels; wat heeft je zus een leuke website met enorm lieve kleertjes. Heb nu al 2 jurkjes + leggings van z8 binnen. Verder ben ik nog even aan het rondkijken. Denk dat we als we op vakantie zijn even kijken wat ze daar hebben voor leuks ( zijn als het goed is in ieder geval dingen die anderen niet hebben).

@ Razz; lekker vooruitzicht je verlof. Vervelend dat je steeds last hebt van harde buiken wanneer je iets doet.

@ Pgb; leuk dat je een zwangerschapsfotoshoot gaat laten maken! Ik vind mijn buik op het moment niet mooi genoeg om echt een shoot te laten maken.

@ Dizzy, welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

@ All; Volgende week komen ze hier eindelijk stucken. Dus daarna kunnen we aan de slag met verven, nieuwe vloer en dan komen de meubels. Gister vast een maxi cosi gekocht, wat dekentjes/lakentjes etc en een matras.
Hebben nog gekeken voor kleertjes maar vond dat de baby-dump weinig leuks hadden.

Oja... hoe doen jullie dat trouwens met schoentjes/slofjes/laarsjes? Ik zie zoveel leuke dingen... maar vraag me af of ik het wel echt gebruik als ons meisje nog zo klein is. En zo ja.. in welke maat hebben jullie al iets gekocht.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 29 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  studiebol ma 29 aug 2011 - 0:41

Floor, ik weet niet wat er gezegd is want je had het al weg gehaalt voor ik het gelezen had. Maar het was vast heel naar zo aan de reacties te zien dus ik wil je gewoon een dikke hug geven! Probeer het je niet aan te trekken jij kan er ook niks aan doen dat je lichaam zo veranderd!

Dizzy welkom hier!!

MissD ik heb slofjes gekregen maar ik heb zelf nog geen schoentjes ofzo gekocht weet ook niet precies aan welke maat ik dan moet denken ofzo en of zo'n kleintje dat wel aan heeft.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Supertalentje ma 29 aug 2011 - 1:22

@Studiebol, ik heb je kamertje gemist! Kun je 'm please pmmen, ik ben zo benieuwd! Heb je die kubussen al gevonden, zag ergens dat je ze zocht.
@Parels: hoe ging je gesprek met je leidinggevende vandaag? Leuke site van je zus!
@Floor: ik wist ook dat je een thermometer voor jezelf en de baby moet hebben, volgens mij is dat omdat je voor de baby rectaal moet temperaturen en dan is het nogal onhygienisch om daar vervolgens jezelf ook mee te temperaturen en andersom. Je koop een temperatuur-ding echt voor een paar euro bij de Hema volgens mij.
Ik weet niet wat je tante precies gezegd heeft, maar je lijf verandert, dat betekent ook dat je dikker wordt, maar je bent toch zwanger? En je bent toch geen 50 kilo aangekomen? Ik las dat je vriend het voor je opgenomen heeft, dat lijkt me wel fijn. En vooral niet verstoppen, er groeit een mensje in je!
@Razz: ik hoor van bevallen vriendinnen om me heen dat ze tijd tekort kwamen tijdens hun verlof voor de bevalling, de laatste dingen moeten nog, alles moet ineens schoon en fysiek gaat ook niet alles meer even snel, hopelijk zul je je niet vervelen!
@Dizzy: Welkom! Gezellig!
@MissD: Mooie buik! Ik heb trouwens nog geen schoentjes, wel slofjes en sokjes, ik zie wel of ze passen, sommige zijn te schattig! Laughing Ik heb een maattabel gevonden voor schoentjes, ze beginnen bij maat 16 (voetje is dan 9,4 cm lang), dus dat duurt denk ik wel even ;-) http://www.leerwiki.nl/Maattabel_voor_de_baby_peuter_of_kleuter

@All: Ik voel me eindelijk beter! Het verdriet maakt steeds meer plaats voor blijdschap om het kleine wonder in mijn buik. Dat de 20-weken echo vandaag helemaal goed was helpt dan wel weer mee!

Vraagje nog: voor degenen die borstvoeding willen geven, ik wil graag dat mijn man baby ook kan voeden, dus ik heb een fles van Medela gekocht met een speciale speen die de borst nabootst. Nu wilde ik 3 flessen met spenen kopen maar de verkoopster raadde dat af, stel dat de borstvoeding helemaal niet lukt. Ik heb gekeken voor een voedingsbh (staat op mn uitzetlijstje) maar de verkoopster raadde aan die pas na de bevalling te kopen ivm de grootte van mn borsten die nog kan veranderen en weer of ik wel borstvoeding kan geven. Ook een 'ding' (handkolf, electrisch apparaat) om af te kolven dient pas gekocht te worden na de bevalling wordt me aangeraden. Ik snap het best, maar eigenlijk wil ik alles al in huis hebben. Hoe hebben jullie dit gedaan? Alles al uitgezocht en na de bavlling in de startblokken om dit te kopen? Of kijk je het de eerste paar weken aan hoe het gaat?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  blondje1313 ma 29 aug 2011 - 1:56

Supertalentje,
Ik heb wel een paar voedingsbeha's gekocht, maar dat was vooral omdat mijn eigen beha's niet meer pasten en ik toch wat nieuws moest kopen.
Ik hoor ook (vooral hier op het forum) dat zonder beugel het prettigst zit (vooral als je ze 's nachts draagt). Het lijkt me wel handig om van tevoren wel al te passen wat voor model of merk je prettig vindt zitten.
Mijn schoonzus had na de bevalling geen grotere maat (toen ze borstvoeding gaf) dan tijdens de zwangerschap, maar ik hoor ook vaak andere verhalen.
Wat betreft die fles, kun je er niet vast eentje kopen? Meteen 3 is toch niet nodig denk ik? Ik kan me indenken dat je er wel eentje wilt, maar kan me ook indenken dat de eerste dagen het slimmer is om alleen borstvoeding te proberen om dat goed op gang te laten komen.
Qua kolven wordt vaak aangeraden om eerst te huren om te kijken welk systeem voor jou prettig werkt, hoe en waar precies weet ik niet.
Ik zou zeker een keer naar voorlichting over borstvoeding gaan, dat wordt vanuit ziekenhuizen, maar ook vanuit andere instanties gegeven.
Verder komt straks de kraamhulp (of in elk geval iemand van de organisatie) nog langs om een keer alles met je door te nemen, dit is wel pas tegen het eind van de zwangerschap, hier komt ze volgende week maandag, dan ben ik 35 weken.

MissD, mooi buikje!
Schoentjes worden volgens mij pas aangeraden als het kindje een paar maanden loopt. Ik moet wel zeggen dat ik van die mini schoentjes echt super schattig vind en het lastig wordt om ze niet eerder al te kopen!

Studiebol, vreemd dat de babydump geen tijd door kon geven, tegen ons konden ze wel drie weken van tevoren al aangeven dat we de tweede op de route waren en hoe laat ze dan ongeveer er zouden zijn, gewoon nog eens bellen!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  studiebol ma 29 aug 2011 - 2:02

Supertalentje, je hebt pm Very Happy Ik heb de kubussen via ebay uiteindelijk gevonden, mijn vriend had een mail ontvangen dat ze verstuurd waren dus ik hoop ze eind deze week te hebben kan hij ze mooi nog ff ophangen!
Wat betreft de borstvoeding enzo.. ik heb me daar nog niet in verdiept dat staat nog op mijn lijstje. Wil wel graag borstvoeding gaan geven maar ergens zie ik er ook tegen op. Dus ik wil ook wel vast flesjes aanschaffen zodat als het niet lukt of ik me er niet prettig bij voel we over kunnen stappen op de flesvoeding. Ik kan me goed voorstellen dat je alles van te voren gewoon wilt hebben dat heb ik ook.

Fijn dat je er steeds meer van kan gaan genieten, je zit/zat natuurlijk ook wel in een ontzettend rare periode van je leven toen je er achter kwam. Het lijkt mij erg moeilijk allemaal!
Fijn ook dat de 20 weken echo goed was, willen jullie het geslacht weten?

Blondje bij de vorige levering van de babydump konden ze ook niet zeggen hoe laat ze zouden komen, mochten we ook op de dag zelf bellen vanaf 9 uur ofzo tja toen stond die gast al om half 8 op de stoep. Maar het is wel opgelost door dat ik mijn ziekenhuis afspraak heb verplaatst, maar ik vond ze gewoon niet meewerkend.

MissD mooi buikje heb je hoor!!

Ik heb net de proefdruk van het geboorte kaartje bestelt ben heel benieuwd hoe die in het echt is... hoop dat het niet tegenvalt smile
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 ma 29 aug 2011 - 2:19

@Dizzy, heb jij bij het geregistreerd partnerschap wel je eigen achternaam gehouden dan? Ik wist ook niet dat je dan het vruchtje ook moest laten erkennen, dacht dat geregistreerd partnerschap niet zo heel veel anders was dan trouwen, maar op dit vlak dan dus duidelijk wel.
Is je eerste kind van dezelfde partner?
Wel balen dat het zo'n gedoe is om allemaal dezelfde achternaam te hebben (en dan ook nog dat er een flink kostenplaatje aan moet hangen...)

@Studiebol, spannend met het geboortekaartje! Hier wachten we ook op de proefdruk, ben zo benieuwd!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Supertalentje ma 29 aug 2011 - 2:50

@Blondje1313:Thanx voor je reactie! Ik kan wel alvast voedingsbh's gaan passen, dan noteer ik dat zodat man ze kan gaan halen ;-) Ik ga naar de informatiebijeenkomst en de kraamhulp komt nog langs, maar ik zit tegen een half afgestreept-lijstje aan te kijken en dat vind ik irritant, haha! En ik ga ff zoeken waar ik kolf-dingen kan huren, dan heb ik toch het idee iets geregeld te hebben...

@Studiebol: ik heb je PM gezien, heel erg lief van je en wat een mooi kamertje! Ik wilde ook zoiets! Gelukkig heb je die kubussen nog gevonden!
Ik heb al gewone flessen met gewone spenen, ik was in de veronderstelling dat alle spenen op alle flessen passen, maar voor die speciale borstvoeding-spenen moet je die Medelaflessen hebben. Nu heb ik dus 3 gewone en maar 1 BV-fles. Jij hebt ook dat je alles al aan wilt schaffen en klaar wil hebben hè? Laughing

Is het een proefdruk waarbij je het kaartje in het 'echt' kunt zien, of al met jullie tekst enzo erop? Ik heb weken geleden al 2 kaartjes besteld (zonder onze tekst erop) en eentje was wel bedrukt (als voorbeeld, maar dan kon ik het lettertype zien) en de ander was helemaal blanco! Ik hoop dat ze bedrukt zijn zodat je goed kunt zien hoe het eruit komt te zien zeg maar, ik vond die blanco zo inspiratieloos ;-)

Nee, we wilden het geslacht niet weten, maar mijn verlos doet een opleiding tot echoscopist en vertelde met 18 weken plotseling dat het een jongetje zou worden! Pas toen vroeg ze of ik dat wel wilde weten en zei daarna dat ze het allemaal nog niet zo duidelijk kon zien en dat ze er best naast kon zitten (al is ze al ruim 20 jaar verloskundige). Dus, nu wilden we het dus wel zeker weten en wordt het tot grote vreugde van mijn man een jongetje! Mij maakte het niet uit trouwens, maar ik vond zijn enthousiasme vanochtend zo lief! Mijn man is (bijna ;-)) altijd heel lief voor me, toen ik wist dat ik zwanger was werd ik helemaal op handen gedragen (hij wil al zolang zo graag kinderen) en nu ik ook nog eens "zijn zoon" draag kan ik helemaal niet meer stuk. Hier ga ik dus de komende 20 weken misbruik/gebruik van genieten! ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 ma 29 aug 2011 - 3:00

@Supertalentje, hele persoonlijke vraag en je hoeft er ook niet op in te gaan, maar ga je jullie zoontje straks vernoemen naar je broer? (of heb ik nu ook de verkeerde voor me?)
Wij vernoemen ons meisje met haar tweede naam naar mijn overleden zusje (wel een heel ander verhaal, zij is met 9 maanden overleden, ik was toen 2, dus herinner haar ook niet), maar voor mij voelt het fijn om dat te doen.
Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind om te beslissen of ik het van tevoren aan mijn ouders wil vertellen, of dat ze er na de geboorte pas achterkomen. Ik denk wel dat ze het heel mooi zullen vinden, maar 100% zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Wel heel slordig van de echoscopiste om het geslacht alvast te verklappen...

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 ma 29 aug 2011 - 3:27

jeetje dames jullie schrijven wel door!!

supertalentje: fijn dat de echo goed was! is inderdaad een hele opluchting!

floor: ik heb ook niet gelezen dat er precies gebeurt is, maar zo te zien aan de reacties is het buiten om dan aardig geweest. ik vind je ook heel mooi, als ik je buik foto's zie, en tja je wordt nou eenmaal zwaarder/groter/ronder als je zwanger bent, ik baal er ook van dat ik een lopend gedrogd ben! maar uiteindelijk komt er iets heel erg moois voor terug, keep that in mind, en de rest lekker belangrijk!! en daarbij is 12 kilo heel netjes! ik snap wel hoe je je voelt met 16 weken kreeg ik alleen maar te horen, dat ik groot was, en of ik niet een tweeling kreeg. etc...verre van leuk! hug

missD: mooie buik!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Supertalentje ma 29 aug 2011 - 3:37

@Blondje: Wat een mooi gebaar dat je dat doet! Wij geven onze zoon mijn broertjes voornaam als tweede naam, dat hadden we al besloten toen ik net zwanger was, ook als het een meisje zou worden. Ik weet het eigenlijk niet, volgens mij heb ik het mijn ouders wel gezegd en ik kan me niet voorstellen dat ze het niet leuk zouden vinden. Maar ik doe het niet voor mijn ouders, maar voor mezelf, het was ook mijn broertje.
Waarom zou je het pas na de geboorte willen vertellen? Het is geen eerste naam die je verklapt mocht je die geheim willen houden en ik weet niet hoe jouw ouders zijn, misschien schrikken ze er wel van? Ik zou het zelf persoonlijk wel vantevoren vertellen, misschien juist als moment om even bij haar stil te staan? Het zal toch weer een emotioneel moment worden als ze haar naam op jouw geboortekaartje zien staan, althans, zo stel ik me dat wel voor bij mijn ouders.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 6:49

@Lookie: Vervelend dat je nicht zo raar doet. Snap heel goed dat je nu onderhand de wieg thuis wil hebben! Je bent trouwens wel lekker druk bezig he , als ik dat zo lees smile Fijn dat je nog goed vooruit kan!
Ik krijg trouwens geen echo met 30 weken, maar een liggingsecho met 34 weken. Dat is standaart bij mijn verloskundigepraktijk. Ik vind het niet erg, maar ben wel bang dat ze dan bijvoorbeeld in een stuit ligt en ik me dus zorgen ga maken, terwijl ze dan nog 6 weken de tijd heeft om goed te gaan liggen.

@Floor: Balen dat het badje bijna nergens past!! Wonen jullie in een appartement of een huis . Misschien het badje, als het niet in gebruik is, op een andere kamer neerzetten?
Betreft die harde buiken. Meestal zit er wel duidelijk een patroon in, je bent even druk en een uur,paar uur, dag erna krijg je harde buiken. Bij mij zit er nu niet meer echt een patroon in, maar had ik het zelfs in mijn vakantie! maja het is gelukkig weer wat minder vandaag.

@pbg: Als ik ga bowlen gooi ik altijd met die kinderballen, die zijn tenminste niet zo zwaar :P Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! fijn dat je lekker verwend bent Very Happy

@Studiebol: Rot het als je niet kunt slapen pfff. Heb er nu al 2 weken last van, dat ik het nog 1.30/2.00 zie worden. Maakt ook niet uit of ik nou om 22.30 of 00.00 in bed lig. Erg vermoeiend. Ik kan dan vooral niet slapen omdat ze me heel erg hard schopt 's nachts en omdat ik gewoon geen fijne houding kan vinden.
Waar kwam het bij jou door? zijn je meiden ook al lekker druk aan het schoppen 's nachts Wink?
Leuk hoor die proefdrukjes. Heb er hier ookal 3 thuis Very Happy

@Dizzy: Welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Hoe vind je andere kindje het dat hij/zij broer of zus wordt Very Happy?
Hoe het met die achternamen zit weet ik ook niet precies. Weet alleen dat er bij ons bij de erkenning gezegd werd, dat we nu de keus hadden en bij een volgend kindje van ons samen niet meer.

@MissD: Wat een mooie buik Very Happy daar mag je zeker trots op zijn hoor !
Ik heb 4 paar slofschoentjes. in maat 14/15 en 16/17 geloof ik. Of ik ze echt aan ga doen weet ik eigenlijk niet haha.. maar ze waren zo schattig.. van die mini uggs enzo.

@Supertalentje: Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Heb nu 2 flesjes in huis. Ik heb verder nog geen voedingsbeha's of kolf ofzo. Wil wel op het eind van de zwangerschap vast wat beha's gaan kopen.

Vanmiddag gesprek gehad met mijn leidinggevende en ik blijf gewoon 25% in de ziektewet de komende 4 weken. Tenminste als ik 75% gewoon volhoud. Maar ga er vanuit dat dat gaat lukken Very Happy

Laatst aangepast door Razz88 op ma 29 aug 2011 - 6:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  studiebol ma 29 aug 2011 - 6:49

Supertalentje leuk dat jullie een jongentje krijgen!!
Ik heb een kaartje ontworpen dus ook al met de namen erop en de andere tekst en zo en daar heb ik een proefdruk van bestelt! Ben benieuwd!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 6:52

studiebol schreef:Supertalentje leuk dat jullie een jongentje krijgen!!
Ik heb een kaartje ontworpen dus ook al met de namen erop en de andere tekst en zo en daar heb ik een proefdruk van bestelt! Ben benieuwd!

Heb ik ook gedaan.. dat zelf ontwerpen en dan bij Hipdesign. Heb daar ook 3 canvasschilderijtjes ontworpen en besteld. Kwamen afgelopen weekend binnen. Ze zijn super leuk!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 7:08

Dames, jullie zitten wel allemaal op jullie praatstoel vandaag zeg!
Eens even kijken of ik het weer een beetje bij kan werken haha

@ Floor ; ik heb geen idee wat er gezegd is, maar het klinkt niet zo aardig!
Je ziet er écht niet uit zoals je denkt dat je eruit ziet hoor! En je bent ook geen zeekoe, ik ben inmiddels 11 kilo aangekomen en 1,5 week minder ver! Denk maar aan mij (en Blondje) als je lotgenoten! Hoop dat het voor de rest wel weer wat beter met je gaat, want je zit volgens mij niet zo heel erg lekker in je vel, en dat vind ik rot voor je, zeker na wat je hiervoor hebt moeten doorstaan.

@ Supertalentje ; leuk dat jullie een jongetje krijgen! Ik hoop ook ooit nog een zoon te krijgen haha, een koningskoppel lijkt me leuk!

@ Studiebol ; leuk dat je eruit bent qua kaartje! Spannend hoor zo'n proefdruk! Wij hebben ook een kaartje bij hipdesign gemaakt, en een proefkaart ervan besteld ingevuld met de informatie zoals we hem willen hebben. We zijn er nu uit dat dat ook echt het kaartje is Very Happy Heerlijk, kan ik dat ook weer van mn lijst afstrepen! Ga de enveloppen los bestellen, zodat ik ze zelf kan schrijven. Heb jij (of jullie, Razz ook) enig idee hoe dat gaat met die kaartjes? Bestel je en betaal je die, en geef je als ze geboren zijn/is de na(a)m(en), gewicht(en), lengte(s), tijdstip(pen) door, of wat? Ik wil ze graag zelf opsturen, en dat kan dus omdat ik de enveloppen dan thuis al heb ..

@ Razz ; vervelend dat je zo slecht slaapt! Ik slaap heerlijk, maar wel al weken heel charmant met een (voedings)kussen tussen mn benen hahaha En wat fijn dat je 75% mag blijven werken, dat wilde je zo graag!

@ Blondje ; wij gaan onze kleine meid in haar 2de naam vernoemen naar onze moeders, dat weten ze allebei nog niet, erg leuk!

@ PBG ; balen dat het voor jou ook wat zwaarder wordt!

Nu even algemeen ; vandaag ging mijn gesprek zó goed, ik ben op alle leerdoelen ontzettend verbeterd, en ze zijn nu gewoon puntjes waarvan ik weet dat het mijn zwakkere plekken zijn, maar het is geen belasting. Mijn leidinggevende was zo ontzettend lovend, heel fijn, vooral omdat mijn collega echt een verschrikkelijk gesprek heeft gehad vorige week. Ze vond mijn zwangerschap ook een positief punt haha, dat ik daar veel lering uit heb getrokken en volwassener ben geworden, heel leuk, merkte dat zelf ook al! I'm growing up Laughing

Ik krijg weer gewoon een jaarcontract, dat had ik al verwacht, en hoogstwaarschijnlijk krijg ik ook al ga ik 22 uur werken na mijn verlof, wel gewoon mijn 'oude' uren (30) tijdens mijn verlof. Ook heb ik aangegeven dat ik 6 weken van tevoren ga, en een week achter mijn verlof aanplak. Eind goed al goed! ben zo opgelucht, ik hou normaal niet van dat soort gesprekken haha

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 7:18

@ Parels: Je kunt bij hipdesign gewoon jullie zelfgemaakte kaartje opslaan in je account. Je besteld dat in je verlof alvast de enveloppen en die betaal je dan ook alvast. Als de kleine geboren is , vul je alle juiste gegevens in op je kaartje en dan bestel en betaal je ze. Je kunt ze dan gewoon naar jullie thuis laten versturen. Doe ik ook.

Je schrijft trouwens dat ik zo graag 75% wilde werken.. maar ik bedoelde dat ik nu nog gewoon 25 % ziekgemeld mag blijven tijdens de laatste weken. Tijdens mijn verlof krijg ik gewoon mijn 36 uren uitbetaald ( mijn huidige contracturen) en dan na mijn verlof ga ik 70% werken.. dat is 25,2 uur ofzo.

Fijn dat je gesprek goed is gegaan en dat je weer een jaarcontract hebt. Lucht altijd op he.. zeker in deze situatie :-)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 7:28

Dank je Razz!
Zo bedoelde ik het trouwens ook hoor, dat je omdat je al die tijd al 25% ziek gemeld was, je niet nu nog eens 100% wilde gaan werken! Nog 4 weekjes, en dan lekker je verlof!

Gast
Gast

Bericht  studiebol ma 29 aug 2011 - 7:42

Parels wat fijn dat je gesprek zo goed is gegaan! Geeft toch een lekker gevoel of niet dan!

Razz ik weet niet waarom ik slecht slaap, ja gisteren had ik last van mijn been, zo'n slapeloos gevoel er in en ik heb dat ook steeds vaker in mijn armen/polsen/handen en daar word ik ook steeds wakker van heel irritant. Snachts zijn de meiden gelukkig wel rustig Very Happy
Fijn dat je voor 25% in de ziektewet kan blijven!

Wat betreft de kaartjes, ik heb hem opgeslagen en een proefdruk bestelt, en volgens mij kan je dan gewoon als je bevallen bent de juiste gegeven invullen aangeven hoeveel je er wilt en bestellen en dan dus ook betalen. Ik ben al druk bezig met een adreslijst. Ik ga de enveloppen gewoon bij de boekenhandel hier in het dorp kopen, we hebben wel een afwijkend model maar die verkopen zij ook. Anders moet ik 30 cent per envelop betalen en bij de boekhandel heb ik 50 enveloppen voor 3 euro dus dat scheelt nog al. En die envelop gooit toch iedereen weg Very Happy

Ik ga gezellig samen met mijn vriend een filmpje kijken!! Fijne avond!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 8:06

Dat scheelt zeker Studiebol!
Goed idee van je, ga ik ook even doen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Floor ma 29 aug 2011 - 8:08

@all, bedankt voor jullie reacties/knuffels!
Mijn vk vond 12 kilo vandaag eigenlijk niet echt netjes. Ze vond het wel erg veel helaas. Dus nu ga ik maar eens bijhouden wat ik allemaal wegwerk op een dag om te kijken of ik echt raar eet (of snoep) en nadenken of ik naar een voedingsdeskundige wil (bij de vk praktijk).

@blondje, ik pas ook echt niks meer van de zwangerschapskleding die ik had gekocht. Heb vorige week een nieuwe broek gekocht. Die kan ik dus aan en ik heb 2 shirtjes met lange mouw en 1 met korte mouw. Verder heb ik nog 1 rokje wat ik aan zou kunnen maar met die steunkousen is dat geen gezicht dus dat draag ik ook al niet meer.
Ik ben echt aan alle kanten ronder geworden zelfs m’n armen en gezicht.
Ik vond het ook wel erg fijn dat mijn man voor me op kwam, hij was daarna ook echt pissig en heeft de rest van de avond haar genegeerd.
Jij bent dus ook al meer kilo’s aangekomen, zegt jouw vk daar niks op?

@missD, mooie buikfoto!
Qua schoentjes, slofjes heb ik eigenlijk niks gekocht. We hebben wat sokjes en verder een paar setjes ‘slofjes’ (dikkere sokjes eigenlijk). Owja ik heb 1 setje ‘schoentjes’ gekocht omdat mijn man ze zo super mooi vind (converse allstars in ini-mini-maatje hahaha van die zachte) die heeft hij gekregen voor vaderdag.

@supertalentje, oke dat van die thermometers wist ik echt niet, maar ik had er altijd al 1 in huis voor mezelf dus die gebruik ik gewoon en die van het verzekeringspakket voor de baby.
Wat fijn dat je 20 weken echo goed is! En dat je je weer vrolijker voelt.
Over borstvoeding. Ik ben gewoon eigenwijs dan als ik jou zo lees. Ik heb een voedingsbh, die draag ik nu al regelmatig omdat ik maar 1 andere bh heb die nog past. Verder heb ik diverse merken flesjes (dus met verschillende typen speentjes) zodat als het nodig is ik flesjes heb.
Ik ging eigenlijk vorige week naar een info avond over borstvoeding maar kon het niet opbrengen om te gaan, was toen al 2 avonden niet thuis geweest en had ’s middags therapie gehad (ivm bekkeninstabiliteit) dus uiteindelijk besloten om niet te gaan. Ach ik zie wel, ik merk vanzelf of het goed gaat met borstvoeding of niet. Ik kan me er verder nog echt niet druk om maken.

@Razz, in een huis. Maar op het eigen kamertje kan dus niet. Op onze kamer past niet ivm het wiegje (dan kan mijn man niet meer naar bed, of hij moet over mij heen klimmen), op de overloop past niet want dan kun je er niet meer langs, badkamer past niet want dan kan je nergens bij. En de andere kamer boven past niet want daar staat de kledingkast maar dan kunnen we daar ook weer niet bij. … op zolder, daar past het wel! Maar dat doen we maar niet he
Ik zal eens op gaan letten op een patroon met harde buiken.
Fijn dat je gewoon 75% kunt blijven werken en 25% ziek kunt blijven.

@parels, ik zit inderdaad verschrikkelijk in m’n vel. En wil het eigenlijk niet telkens op het forum gooien maar ik kan het hier in verder ook niet kwijt, dus dan ga ik maar weer het forum op.
Wat super dat je gesprek zo fijn was en dat alles is opgelost en je contract is verlengd!

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  joyce0606 ma 29 aug 2011 - 10:02

nou floor ik vraag mij af wat jouw verloskundige zegt over mijn schoonzus, die 33 weken is en 20 kilo is aan gekomen! daar wordt helemaal niets over gezegt!! het is zo persoonsafhankelijk! zolang de kleine het goed doet!! maar goed ik begrijp dat je misschien ga opletten op je voeding....
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 10:18

Floor, maak je maar niet te druk om je gewicht hoor! Ik ben in de zwangerschap van D. een een kilo of 20 aangekomen en dat terwijl ik daarvoor maar een kilo of 50 woog. Bijna de helft aan lichaamsgewicht erbij dus, ik heb elke keer gewogen bij de verloskundige en ik heb er geen woord over gehoord. Bovendien kom je de ene periode van de zwangerschap meer aan dan de andere, kan best zijn dat je over een maand op de weegschaal staat en dat er geen grammetje bij is gekomen. Ik was al dat gewicht trouwens een maand na de bevalling grotendeels alweer kwijt en een maand of drie later was ik alles kwijt. Als je jezelf niet te buiten gaat aan eten, zou ik er maar vanuit gaan dat je lichaam dat extra gewicht gewoon nodig heeft, als ik niet zoveel was aangekomen bij de eerste had ik gewoon ondergewicht gekregen na de bevalling, want ik heb er letterlijk helemaal niks voor gedaan om af te vallen.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 ma 29 aug 2011 - 18:26

Floor, bij mij heeft de verloskundige er nog nooit iets van gezegd dat ik te veel aangekomen ben, terwijl ik er zelf wel naar gevraagd heb.
Maar de baby groeit gewoon normaal/goed, ik heb verder ook helemaal nergens last van en mijn bloed is goed. Er zitten gewoon grote verschillen in, zo heel slecht eet ik normaal gesproken niet, maar er zijn ook een aantal weekendjes weg geweest en de zomervakantie die wel heel ongezond waren, dat kan in totaal best 5 kg gescheeld hebben. Normaal probeer ik dat de week erna te herstellen door wat minder te eten, maar dat wilde ik nu niet doen.
En als je je niet goed voelt mag je dat zeker hier spuien hoor, daar zijn we voor! (Natuurlijk ook voor de leuke verhalen, maar ook als het even wat minder gaat)

Hier hebben we trouwens de luxe van een grote babykamer, waarschijnlijk gaan we daar het badje ook neerzetten. Er ligt dezelfde vloer als op de badkamer, dus op de grond spetteren kan ook geen kwaad. We moeten het badje wel nog kopen, volgens mij moet ik nog veel meer in huis halen dan de meeste anderen hier Embarassed

Studiebol, balen dat je zo slecht slaapt, hopelijk wordt het wel weer beter!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 18:35

Floor: hou je vocht vast? Daarvan kan je heel veel aankomen in korte tijd. Ik kwam op het laatst soms 3 kg per week aan door het vocht...

Gast
Gast

Bericht  pitbullgup ma 29 aug 2011 - 20:27

@ lieve Floor; Wij zijn hier niet alleen voor de leuke verhalen hoor hug Je hoort zo veel verschillende verhalen over gewichtstoename. Ik denk dat het gewoon heel goed mogelijk is dat je veel vocht vast houd aangezien je zegt dat je overal wat voller wordt en je laatst ook melde dat je steunkousen zo knellen. Misschien ook eens brandnetel thee gaan drinken en komkommer en asperge's drijven ook goed vocht af. Letten op je voeding is nooit verkeerd maar je hebt ook zo veel klachten waardoor jij gewoon niet in staat bent om veel te bewegen laat staan sporten.... Die kilo's raak je waarschijnlijk na de bevalling snel weer kwijt als je klachten zijn verdwenen!
@ studiebol; leuk dat jullie kaarte al zo goed als klaar is en slim idee van die enveloppen!
@ supertalentje; fijn dat alles goed was! en je je nu wat beter voelt
@ blondje; wat mooi dat jullie je kindje gaan vernoemen
@ joyce: misschien dat ik er overheen heb gelezen hoor maar hoe was je trouwdag?
@ lookie; en al bericht van je nicht gehad over het ledikantje?
@ razz; fijn dat je gewoon deels in de ZW blijft
@ parels; fijn dat het gesprek goed ging!

pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Floor ma 29 aug 2011 - 22:22

@joyce, ik vond het ook best balen dat ze er ook al over begon, zeker na die opmerkingen van afgelopen weekend, als de vk dan ook nog begint over je gewicht wordt je wel echt even met de grond gelijk gemaakt. Maar ik ga inderdaad opletten met eten en ik schrijf sinds gisteren alles op wat ik eet en drink (en hoe laat ik tussendoor iets pak).
Hoe was je trouwdag? Heb je een foto (ben benieuwd)

@Twellie, ik zal het proberen om me er niet te veel zorgen over te maken. Ik hoop dat ik na de bevalling weer genoeg kan zodat het snel weg is.

@blondje, zal ik dan ook maar leuke verhalen hier neer gooien.. ehm even denken.. ik had vanmorgen weer bekkentherapie ivm de instabiliteit en had een stuk minder pijn dan vorige week, daar was ik erg blij mee (niet dat ik nu ineens meer kan maar toch).
Wel handig dat je het badje gewoon kwijt kan op het kamertje en dat de vloer die er ligt tegen water kan. Maakt toch niet uit al moet je nog veel kopen, wij hebben gewoon al veel gekocht omdat ik gedurende de zwangerschap steeds minder kon en toch zoveel mogelijk zelf wou kopen. dus dan sla je alles maar vroeg/op tijd in.

@ProudMama, ik denk wel dat ik aardig wat vocht vast hou. Als ik ergens op druk met m’n vingers blijft je zo’n lichte vlek zien (dan hou je vocht vast toch?), dat zie ik bij m’n benen maar ook op m’n buik zelf.

@pbg, ja ik ben echt overal ronder geworden en inderdaad de steunkousen knellen. Ik ga die brandnetelthee maar eens uitproberen en komkommers lust ik wel aardig dus dat zal ik ook doen.
Ga je vanavond zwemmen? Mijn vriendin is (eindelijk) vorige week bevallen en vanavond ga ik dus zonder haar naar de les (dat is wel wennen want we gingen al 14 weken samen).

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 29 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: