Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jij bent bang/ hebt een fobie voor...........

+45
Jelin
Sterre
luisa
Ooh La La!
Rebecca
Toet
bolus26
gummybeer
Caramba
Alias
Barbabella
Belle1985
Summerlovin
Angela_1986
PapillonRose
SuperGrover
Flippin' Bitch
tweeling
Merai
Happydobby
Juul
Joli86
Rumble
Puk
Sweety
Flinder
Isilme
Phileine
nina
Lejow
SoGood
Caroow
Arwyn
Paper Crown
Sjonno
CCC
Mint
Silver
Lady Starstruck
dolfijntje24
Lady4
ekiaam87
Antibes
Sarah1985
rapa nui
49 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Jij bent bang/ hebt een fobie voor........... - Pagina 5 Empty Re: Jij bent bang/ hebt een fobie voor...........

Bericht  gummybeer ma 11 jul 2011 - 21:09

Sogood schreef:
gummybeer schreef:
Sogood schreef:
gummybeer schreef:voor 2012...

Waarom?

Door het toedoen van die maya kalender.

http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article2396925.ece/Wereld_vergaat_pas_in_2208

ja, maar er zijn nog meer volkeren die op de datum van 2012 uitkwamen.

gummybeer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 24
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij bent bang/ hebt een fobie voor........... - Pagina 5 Empty Re: Jij bent bang/ hebt een fobie voor...........

Bericht  bolus26 ma 11 jul 2011 - 21:14

voor haaien!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:00

-Loslopende/vliegende dieren
-Vuurwerk, rond oud en nieuw kom ik alleen buiten als het moet. Als ik naar m'n werk ga loop ik zo snel mogelijk naar het station, constant om me heen kijkend. Heel debiel.
-Overgeven

Gast
Gast

Bericht  Toet ma 11 jul 2011 - 22:32

Ik ben bang voor spinnen, hoewel het al wel iets beter gaat dan eerst. Zo'n hooiwagen bijvoorbeeld durf ik nu wel zelf dood te maken. Ook voor andere insecten trouwens.
Als ik in het water zwem voel ik me ook niet altijd even prettig, vooral niet als ik de bodem onder mij niet kan zien/voelen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Lejow ma 11 jul 2011 - 23:07

Ja pff en hoe kan ik liften en de zee nou vergeten.
Ik durf echt niet in de Nederlandse zee, omdat ik de bodem inderdaad niet kan zien en dus geen idee heb wat er zich rond om en onder mijn voeten allemaal afspeelt. En een lift... ben nu wel zo ver dat ik er in durf, maar als het een glazen lift is doe ik mijn ogen dicht, of kijk ik degene aan met wie ik ben. En als iemand gaat wiebelen in een lift kan hij/zij een knal verwachten..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rebecca di 12 jul 2011 - 0:00

Nucia schreef:
Sogood: wat naar dat je er zoveel last van hebt. Jij bent bang/ hebt een fobie voor........... - Pagina 5 699888

Ik ben bang om opgesloten te raken bijv. in de lift of dat ik een toiletdeur niet meer openkrijg als ik ergens ben en dat ze me pas uuuuren later vinden. Ik heb vroeger 2 x vastgezeten op een openbaar toilet en dat was me toch eng! Ik heb een hele lange tijd nergens de deur op slot durven doen. Liften ga ik het liefst ook niet in mijn eentje in, als ik dan vastzit dan is er tenminste nog iemand bij me maar nu met de kinderwagen ontkom je er bijna niet aan..

Verder ben ik bang voor geesten. Brrrr.

Ik heb van precies hetzelfde last, angst voor liftdeuren of toiletdeuren die niet meer open of van het slot gaan...sloten probeer ik altijd eerst even of ze een beetje soepel gaan, maar dan nog ga ik niet echt relaxt naar de wc. Liften mijd ik zoveel mogelijk, maar soms kom ik er niet onderuit, als we op vakantie zijn en we bezichtigen iets waar je alleen met de lift omhoog kan...de angst staat dan echt op mijn gezicht geschreven. Als ik lopend omhoog kan, dan doe ik dat, al waren we laatst in een hotel waar er 1 trap buiten was en de andere trap was achter de servicedeur, dat voelde toch ook wel een beetje gek...die meneer van het hotel keek me ook echt heel raar aan toen ik vroeg om de trap, terwijl we een kamer op de 5e verdieping hadden...
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Ooh La La! di 12 jul 2011 - 1:31

Ik heb erg last van Claustrofobie.
Liften sla ik over. Ik ga liever 10 hoog met de trap dan met de lift.
Ook tunnels zijn een drama.
Vliegtuigen ook. Vliegangst is het niet echt. Het is vooral het feit dat je geen controle hebt.

Overgeven vind ik ook eng Rolling Eyes

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  luisa di 12 jul 2011 - 1:52

Hmm bang niet echt. Wel vind ik veel insecten vies, maar ben er niet angstig voor ofzo.
En verder andermans voeten. Iehh dat vind ik echt smerig, iemand met zijn blote voeten bij mij in de buurt. Ik word al gek als mijn man per ongeluk met zijn voeten mij aanraakt.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Sterre di 12 jul 2011 - 2:20

Ik had/heb (nu nog in lichte mate) last van Emetofobie, angst voor overgeven. En dan vooral dat andere mensen moeten overgeven in een ruimte waar ik niet weg kan. Toen ik er een aantal jaren geleden erg last van had, durfde ik haast niet meer met het OV omdat ik niet weg kon wanneer het zou moeten, niet meer naar de bios, niet meer in het vliegtuig en ook het uitgaansleven vond ik vervelend. Langzaam werd het geen fobie meer maar een soort angst om 'niet weg te kunnen' en werd ik juist zelf niet lekker (duizelig, hyperventilatie, maag/darm klachten, hoofdpijn). En als ik mezelf niet lekker voelde in een situatie waar ik niet uit kon ontsnappen, werd die angst alleen maar erger.

Gelukkig heb ik mezelf hier redelijk overheen geholpen door gewoon te blijven gaan. Ik heb niks vermeden, al heb ik mezelf vaak wel vreselijk gevoeld als ik in de bios midden in een rij zat of tijdens een lange busrit/vliegreis. Ik kon ook overal zoo tegenop zien, ook de leuke dingen. Maar door mezelf steeds te bewijzen dat het niet eng is en wel goed gaat, heb ik het overwonnen.

Nu ben ik er zo goed als vanaf, al zal ik wel eerder wegsprinten als iemand moet overgeven in plaats van diegene helpen Embarassed . Ook kan ik nog wel eens opzien tegen nachtelijke bus- of taxiritten met mensen die gedronken hebben, en vermijd ik in het vliegtuig graag mensen die er dronken of misselijk uit zien.

Verder ben ik bang voor wespen, spinnen en naalden. Brr! Maar die dingen vermijd ik niet, dus daar is prima mee te leven.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Jelin di 12 jul 2011 - 3:03

Spinnen en ongedierte.. Zet het net niet op een gillen, maar een grote spin haal ik niet weg. Dat moet mijn man doen. Mijn dochter is ook bang van spinnen en ongedierte haha.. Zij zet hem dus wel op een gillen.

En voor geesten. Ik vind dit fascinerend, maar stiekem ben ik er ontzettend bang voor.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Bliss di 12 jul 2011 - 22:22

SPINNEN! Vreselijk. Die hooiwagens vind ik nog niet zo erg, maar idd die zwarte huisspinnen of nog erger: vogelspinnen en dat soort gruwelijke schepsels! Als ik er één op tv zie, staan de tranen al in mn ogen. :shock:
Verder heb ik een beetje hoogtevrees en ik las hier iets van diepwatervrees. Eigenlijk nog nooit echt van gehoord, maar denk dat ik dat ook heb. Ik durf maar een heel klein stukje de zee in en als ik niet meer kan staan, ga ik echt niet verder. Vind het heel eng om dat met mn benen naar beneden in het water te hangen ofzo. Liever zwem ik helemaal niet echt in een zee.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 23:12

Spinnen, hooiwagens, grote kevers en sprinkhanen brrr

enne aan bloed prikken. Daar heb ik echt zo'n schijthekel aan en iedere keer ga ik bijna van m'n stokje Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:27

Spinnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 5:17

* spinnen
* muizen
* en ik durf absoluut niet in de zee of een meertje ofzo te zwemmen.Ik wil niet eens met mijn tenen het water in. Mad

Gast
Gast

Bericht  Tyrael do 14 jul 2011 - 5:38

Ik heb hoogtevrees. Krijg echt van die slappe benen en knikkende knieën No
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518

Bericht  PluDan ma 18 jul 2011 - 1:52

Overgeven...
En dat moest ik dus afgelopen week en mijn vriend de nacht na mij. Echt vreselijk vind ik dat.
Ik was helemaal in paniek, had een soort buikgriepje. Nu ben ik beter, maar ben ik ohhh zo bang dat ik weer moet overgeven, maar dat zit gewoon tussen mijn oren en daar ben ik nu de hele tijd mee bezig, om gek van te worden.
Ook vind ik het vreselijk om dat van anderen te moeten zien. Daar kan ik maar niet over heen komen.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 2:20

Ik heb een overgeef fobie. Dus wat Sterre zegt, heb ik ook. Heel vervelend maar nu wel onder controle!

Gast
Gast

Bericht  Raindrop ma 18 jul 2011 - 22:58

Ik ben ontzettend bang in het donker.
Verder ben ik ook bang voor spinnen en slangen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: