Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

+27
PapillonRose
Chelle
Flip Fluitketel
Jelin
Thunder
Annie24
Kat1980
Lindsya
Jazzlyn
Roos
Barbabella
Happydobby
Mamsie
SparklingEyes
Annemie
Monnie
-Ieniemienie-
koNijntje
Liadan
kwak
Susan
Darius
Dolphinne
Pien
Ezzer
Tania
Pussycat
31 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Happydobby do 7 jul 2011 - 1:22

Darius schreef:Tja wat is rommelen? Had bij beide wel twee dagen van te voren bloedverlies en de dag ervoor heel moe, voelde me raar. Kan het zo terug redeneren, maar had zeker met pepijn niet de indruk dat het begonnen was. Terwijl je zou denken dat je het met de tweede wel zou herkennen.... Niets is minder waar, tot vijf cm had ik nog het idee dat het voorweeen waren.....

Ik denk nog steeds aan asperges bij jou.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  koNijntje do 7 jul 2011 - 1:25

tja inderdaad, wat is rommelen?? ik heb eigenlijk nooit last gehad van harde buiken of zo..
wat ik een week voor de bevalling wel had is diarree en buikkrampen, ook iets waarvan ik van meer mensen hoor dat ze dat vlak voor die tijd hebben gehad. en ik ben 2-3 dagen van tevoren iets slijm verloren, maar geen hele slijmprop, de rest is er bij de bevalling uit gekomen..
afscheiding werd ook de laatste week steeds meer!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Barbabella do 7 jul 2011 - 1:30

Ik kreeg met 40 weken een beetje buikpijn. Die nacht kon ik er niet van slapen. Ik dacht dat daar eindelijk mn voorweeën waren (heb 9 mnd geen krampje gevoeld)
Volgende dag werd het steeds wat erger en om 13:00 voor de zekerheid de vk gebeld en die kwam even kijken, bleek ik al 3 cm te hebben Savonds om 22:38 bevallen smile
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:31

Ik heb nergens last van gehad. Nooit echt een harde buik mits ik iets te intensief had gedaan.
En de dag van de bevalling begon gewoon alles spontaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Roos do 7 jul 2011 - 1:49

Ik ben ingeleid, alles zat met ruim 41 weken nog potdicht.
Ben heel benieuwd hoe het is als het vanzelf opgang komt. Hoop dat ik dat de volgende keer mag meemaken (mits het ons gegund is natuurlijk...)

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:50

Bij de eerste had ik totaal geen voortekenen. Die dag hebben we nog geklust (in de meest letterlijke zin van het woord, that is laughcry ). Op een gegeven moment voelde ik iets waarvan ik direct wist dat het een wee was, al geloofde ik het niet helemaal. Vanaf dat moment kwamen ze ook direct om de 3 minuten. Vier uur later werd onze dochter geboren.

Bij de tweede werd ik wakker met het idee; het gaat gebeuren! En tijdens het douchen tien minuten later kreeg ik inderdaad de eerste wee. Die kwamen weer direct om de 3 minuten en 1,5 uur later is onze zoon geboren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:51

Jeetje Minneke, doe mij een bevalling in zo'n tijdsbestek Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:53

Fauve schreef:Jeetje Minneke, doe mij een bevalling in zo'n tijdsbestek Very Happy

Ja, relaxed he? Bij de tweede bevalling kwamen we om kwart voor 8 in het ziekenhuis aan en drie kwartier later was ik alweer klaar smile . Tegen twaalf uur verliet ik (lopend en trots pronkend met mijn zoon) het ziekenhuis. Ik heb echt geluk gehad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:54

Kun je je daar ergens voor inschrijven alvast laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:55

Fauve schreef:Kun je je daar ergens voor inschrijven alvast laughcry

Haha, heb je toevallig 'baarheupen'? Ik wel, krijg ik al mijn hele leven te horen laughcry . Dat werkt blijkbaar wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:57

Ehhhh *checkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Jazzlyn do 7 jul 2011 - 1:58

Bij mij rommelde het al met 17 weken. Na 6 opnames en alles wat daarbij hoort (weeenremming). Was het met 34/35 weken ineens rustig. Tot met 35/2 mijn vliezen ineens braken terwijl ik mijn sok aan wilde doen. Een uurtje later was mijn kanjer er. Ziekenhuis en OK maar net gehaald. nerd
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 2:11

Minneke schreef:
Fauve schreef:Kun je je daar ergens voor inschrijven alvast laughcry

Haha, heb je toevallig 'baarheupen'? Ik wel, krijg ik al mijn hele leven te horen laughcry . Dat werkt blijkbaar wel!

Dat hoor ik ook vaker! En ik had ook zo'n bevallingen (1 uur bij de jongste al kon ik daarna niet echt lopen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Lindsya do 7 jul 2011 - 2:11

Bij mij kwam het onverwachts want ik was 38 weken en 5 dagen zwanger. Ik lag te slapen en had hele tijd buikpijn en na wat puffen ging die pijn weer weg. Dat bleef tot de ochtend maar het werd wel steeds heftiger, de vk was langs geweest en om 11 uur s'morgens ben ik opgenomen in het ziekenhuis en om 15.00 uur ben ik bevallen van onze zoon.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Kat1980 do 7 jul 2011 - 2:14

Ik had wel al een week of 4 last van voorweeen, maar dat schijnt heel normaal te zijn bij een tweede kind. 's Avonds wel naar bed gegaan met wat buikkrampen/voorweeen, maar zocht er niet veel achter omdat ik dat al weken had. Toen ik 's nachts wakker werd met buikkrampen en even naar de wc ging, braken mijn vliezen. daarna kreeg ik vrij snel heftige weeen. De weeen zwakte natuurlijk weer even af toen ik de vk belde, die zei dat ik maar terug moest bellen als er een uur regelmaat in zat. Vrij snel nadat ik had opgehangen, werden de weeen weer heftiger. Ze proberen bij te houden, maar dat lukte voor geen meter. Op een gegeven moment vond mijn vriend het wel weer tijd worden om de vk te bellen en die zou dus langskomen. Ik wilde nog even onder de douche springen omdat ik gek werd van de weeen en ze zo hoopte af te zwakken... Slecht idee! Hierdoor kreeg ik dus persdrang, wat ik met man en macht probeerde tegen te houden. Mijn vriend had ondertussen zijn ouders gebeld om onze oudste op te halen en daar stond hij dus mee op zijn arm toen ik onder de douche schreeuwde dat de baby al kwam. Hij deed de deur open om even te checken of er nog geen baby tussen mijn benen hing. Zijn ouders waren er ook net, dus gauw onze oudste bij hen in de armen geduwd en weer naar boven om mij met veel moeite op bed te heisen. Vervolgens nog eens de vk bellen waar ze bleef. Ze was er al bijna en toen ze er was, keek ze 1 seconde down under en mocht ik meteen beginnen met persen. En 12 minuten later had ik mijn tweede zoon al in mijn armen. Alles bij elkaar van het breken van mijn vliezen tot hij er was, heeft 2 uur en 38 minuten geduurd. Ik zou zo weer tekenen voor zo'n snelle bevalling!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 2:25

Arden schreef:
Minneke schreef:
Fauve schreef:Kun je je daar ergens voor inschrijven alvast laughcry

Haha, heb je toevallig 'baarheupen'? Ik wel, krijg ik al mijn hele leven te horen laughcry . Dat werkt blijkbaar wel!

Dat hoor ik ook vaker! En ik had ook zo'n bevallingen (1 uur bij de jongste al kon ik daarna niet echt lopen).

Hier ook baarheupen, maar helaas geen snelle bevallingen! Ok, de laatste wel, binnen 20 minuten na het breken van de vliezen 2 kinderen, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Annie24 do 7 jul 2011 - 2:43

Als donderslag bij heldere hemel: ik zat om 11.55 uur nog met een collega te mailen waarin ik zei dat ik nog wel 2 weken door wilde lopen (was toen 39+5 en voelde me super!) en nog geen 5 minuten later om 12.00 uur kwam ik zonder enige aanwijzig in een weeenstorm terecht welke aanhield tot ik om 18.15 uur mocht gaan persen. Om 18.29 uur was Y. er.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Thunder do 7 jul 2011 - 2:46

Bij mij 'begon' het beide keren met harde buiken. Mijn buik werd dan een harde bal en ontspande zich even later weer. Dit deed echter helemaal geen pijn. Ik heb beide zwangerschappen verder ook geen last gehad van harde buiken daarom had ik al vrij snel het idee dat het wel eens op gang gekomen was. Beide keren begonnen die harde buiken op zaterdagochtend, mijn kinderen zijn allebei op zondag geboren. Toch had ik (en de VK!) bij de oudste totaal niet het idee dat ik al echt bezig was, dat zei ze zondagsmiddags nog, ik had ook geen ontsluiting. Toen het voor mijn gevoel écht weeën werden was het 7 uur 's avonds, om 23.29 uur is hij geboren. Bij de jongste kwam de VK al op zaterdagavond en constateerde 1 cm ontsluiting. Zondagavond om 21.00 uur zat ik net op 4 cm en zijn mijn vliezen geprikt, om 21.57 uur werd mijn tweede zoon geboren. Twee verschillende bevallingen dus, een snelle en een héle lange, maar wel met een zelfde aanloop.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Darius do 7 jul 2011 - 2:55

Happydobby schreef:
Darius schreef:Tja wat is rommelen? Had bij beide wel twee dagen van te voren bloedverlies en de dag ervoor heel moe, voelde me raar. Kan het zo terug redeneren, maar had zeker met pepijn niet de indruk dat het begonnen was. Terwijl je zou denken dat je het met de tweede wel zou herkennen.... Niets is minder waar, tot vijf cm had ik nog het idee dat het voorweeen waren.....

Ik denk nog steeds aan asperges bij jou.


Haha!! Raad eens wat er ieder jaar op 11 mei op het menu staat in huize Darius!

Het bewijst iig dat ik de bevalling van P niet heb zien aankomen...!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 3:06

Bij mij kwam het 'als donderslag bij heldere hemel'. Al bijna 2 weken probeerde de VK mij te strippen, maar het zat potdicht. Geen voorteken niets. Ik zou het ziekenhuis indraaien om ingeleid te worden. Wat baalde wij daarvan. Totdat ik ineens op vrijdagavond om 22.30 een soort van kramp kreeg. Ik dacht nog dat het mijn darmen waren en wilde in bad gaan. Toen kwam net mijn man thuis en vertrouwde het niet en belde de VK. Zij was toevallig in de buurt, dus ze kwam wel even langs om te kijken. Wat was ik pissig, je beld de VK toch niet omdat ik last van mijn darmen heb op dit onchristelijke tijdstip. Ik kreeg nog een kramp. De VK kwam binnen en vroeg om mijn ZS-kaart. Ik stond op, en toen braken mijn vliezen. De weeën werden direct heftig. Bij het toucheren had ik 2 cm ontsluiting. Omdat ik zulke pijnlijke weeën had 10 minuten lang, toucheerde ze weer en had ik al 6 cm ontsluiting. Mochten we naar het ziekenhuis willen, dan moest dat nu (en ik wilde dat heel graag omdat mij het een veilig gevoel gaf). Daar aangekomen had ik persdrang en mocht ik mee gaan persen. Op zaterdagochten om 00.20 werd onze T. geboren. Alsnog heel spontaan en dat in ongeveer 2 uurtjes tijd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Jelin do 7 jul 2011 - 3:17

Ik was al een ruim een week overtijd en had die nacht slecht geslapen vanwege een storm. Dakgoot was nog eraf gewaaid en een dakpan van het dak. 's Middags zijn we toen gaan shoppen voor de kleine en 's avonds vierde mijn vader zijn verjaardag. Ik voelde me echt super goed, wel wat moe, maar ja had slecht geslapen. Eenmaal thuis bij mijn ouders, voelde ik me steeds misselijker worden en ben uiteindelijk toen op tijd naar huis gegaan. Heb die avond zoveel aaien over mijn buik gehad dat het nu toch echt tijd was geworden om eruit te komen.

Eenmaal thuis in de bank gaan liggen, want mijn man wilde nog ff tv kijken. Toen zijn we maar naar bed gegaan en ik had wat last van rugpijn. Had een kruik gemaakt en mee naar boven genomen zodat de pijn wat kon afnemen. Nou die pijn is nooit afgenomen, maar zette mijn weeën in werking haha.. Mijn man was ondertussen al in slaap gevallen. Dus heb hem laten liggen tot de volgende morgen. Ik dacht als hij maar goed uitgeslapen is, want het kan weleens een lange dag worden. Hij heeft uiteindelijk de vk om 11.00 uur gebeld en bleek al 5 cm ontsluiting te hebben met onregelmatige weeën. Ik ben die dag om 23.11 uur bevallen van mijn dochter via een spoedkeizersnede. Heeft dus toch ruim 22 uur geduurd.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Flip Fluitketel do 7 jul 2011 - 3:36

Bij 41+1 gestript toen wat gaan rommelen d.m.v. onregelmatige weeen. Bij 41+3 nog steeds pijnlijke/onregelmatige weeen die dag nog 2maal gestript. Na de 3e keer strippen weeenstorm die een paar uur later afnam. Naar ziekenhuis gegaan s'avonds ivm weeen waar te lange tijd tussen zat, ontsluiting die niet vorderde en oververmoeidheid. Uiteindelijk met 41+4 bevallen van een gezonde dochter. Voordat ik gestript was met 41+1 heeft het niet echt gerommeld waarbij ik zou denken nu zou het kunnen gebeuren.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Chelle do 7 jul 2011 - 3:39

Ik had snachts rond 1.00 uur maagkrampen, ik dacht dat dat kwam omdat ik heel veel aardbeien had gegeten die dag.
Toen ik terug naar bed ging braken om 3.00 uur plotseling mijn vliezen en ben ik gelijk naar het ziekenhuis gegaan. Ik had toen al 3 cm ontsluiting. Ik kreeg toen wee-opwekkers en ben om 12.55 uur bevallen de volgende dag.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  PapillonRose do 7 jul 2011 - 3:42

Ik had al een paar dagen af en toe kramp en ik sliep slecht. Toen op controle bij de gyn en die constateerde een krappe cm ontsluiting. Dat zei alleen nog niks, daar kan je nog best even mee rondlopen.. Alleen volgens mij heeft dat inwendige onderzoek de boel een zetje gegeven, want ze was nogal hardhandig (vraag me nog steeds af of ze me niet stiekem zat te strippen ofzo). Daarna 's avonds om een uur of 11 echt flinke krampen, even later de slijmprop verloren en om een uur of 2 's nachts ging ik al richting ziekenhuis. Daar is ze de volgende middag geboren.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 4:06

Minneke schreef:
Fauve schreef:Kun je je daar ergens voor inschrijven alvast laughcry

Haha, heb je toevallig 'baarheupen'? Ik wel, krijg ik al mijn hele leven te horen laughcry . Dat werkt blijkbaar wel!

Hoe zien "baarheupen" eruit??? Hahaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'? - Pagina 2 Empty Re: Bevallen: Al dagen rommelen of 'opeens'?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum