Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'rommelen'

+8
slaatje
Parel
M@niek
Slakje
Jezzie
Linda
Dora
joyce0606
12 plaatsers

Ga naar beneden

'rommelen'  Empty 'rommelen'

Bericht  joyce0606 vr 29 maa 2013 - 4:43

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ingeleid en heb dus niet meegekregen hoe het voelt als je zogenaamd 'rommeld'.

Hoe voelde het bij jullie?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Dora vr 29 maa 2013 - 4:51

Denk je dat er iets gaande is?

Ik vind het heel moeilijk om uit te leggen. Het lijkt een beetje op beginnende weeën. En vooral het gevoel wat je er dan bij hebt. Zelf was ik wat onrustig, kon mijn draai niet vinden, niet lekker zitten/liggen etc. Ineens nog heeeeel veel willen doen (wat niet mocht).
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  joyce0606 vr 29 maa 2013 - 5:04

Nou het zou kunnen, maar ik weet dus niet hoe het voelt smile

Ik heb onrustig gevoel en sinds 3 dagen smiddags en snachts als ik op bed lig krampen onderin mijn buik (menstruatie achtige krampen, pijn in rug en onrustige benen, gewoon algemeen onrustig gevoel).
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Dora vr 29 maa 2013 - 5:05

Tja, wat is de definitie van rommelen? Ik denk dat dat voor iedereen ook anders ligt.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Linda vr 29 maa 2013 - 5:16

Ik zit met exact hetzelfde probleem... Hier rommelt het om de 10 minuten ongeveer. Maar is het nou begonnen of is het niks?
Vreselijk die onzekerheid!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Dora vr 29 maa 2013 - 5:21

Even onder de douche/in bad? Misschien dat dat uitkomst bied.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Jezzie vr 29 maa 2013 - 6:03

Bij mij heeft het nooit gerommeld. Met 40+5 begon het gewoon zomaar ineens. (al dacht ik toen dat het voorweeen ofzo waren smile )
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Slakje vr 29 maa 2013 - 6:19

Ik had veel last van voorweeën en liep een hele tijd onrustig rond. Ik kon niet blijven liggen of zitten. Ben uiteindelijk wel ingeleid.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  M@niek vr 29 maa 2013 - 7:44

Linda schreef:Ik zit met exact hetzelfde probleem... Hier rommelt het om de 10 minuten ongeveer. Maar is het nou begonnen of is het niks?
Vreselijk die onzekerheid!

Bij mij rommelde het ook echt exact om de 10 min. Kon de klok erop gelijk zetten. Het was niet super pijnlijk maar om de 10 min rommelde het flink.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Parel vr 29 maa 2013 - 8:11

Kan jouw kleintje niet gewoon aan het indalen zijn, Joyce?

Linda, spannuuuuuhuuuund!

Ik heb 3/4 weken lang gerommeld, met echt pijnlijke pieken ook, maar zodra je denkt 'het is te doen' dan weet je genoeg, het is nog niet echt zover. Ze zeggen wel dat als je onder de douche gaat en het blijft of wordt erger, dan is het menens.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  slaatje vr 29 maa 2013 - 8:20

Kunnen idd ook indalingsweeen zijn.
Ik heb vier weken lang last gehad van voorweeen, maar niet echt een onrustig gevoel gehad. Voordat het echt begon wel trouwens, toen kon ik niet op de wc of niet op een stoel of de bank zitten.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  kwak vr 29 maa 2013 - 8:20

Parel schreef:Kan jouw kleintje niet gewoon aan het indalen zijn, Joyce?

Linda, spannuuuuuhuuuund!

Ik heb 3/4 weken lang gerommeld, met echt pijnlijke pieken ook, maar zodra je denkt 'het is te doen' dan weet je genoeg, het is nog niet echt zover. Ze zeggen wel dat als je onder de douche gaat en het blijft of wordt erger, dan is het menens.

Nou,echt niet. Want als ik dat bij de laatste bevalling dacht was ik alleen bevallen. Heb maar een half uurtje pijn gehad toen was hij er al. Daarvoor harde buiken die makkelijk te oen waren dus ik zou daar maar niet van uit gaan... Just in case Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Aimee vr 29 maa 2013 - 8:29

Spannend Joyce en Linda!!!

Ik had vanaf 37 weken voorweeën (misschien vielen ze toen ook wel op omdat ik er op ging letten omdat ik vanaf toen mocht bevallen Wink ), ben met 39+4 bevallen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  joyce0606 vr 29 maa 2013 - 8:30

Jaa ik heb ook wel zitten denken aan indalingsweeen....kunnen deze weeen ook voor ontsluiting zorgen? Bij K had ik al 2cm ontsluiting voor de inleiding...

Wat betreft het niet goed kunnen zitten en liggen, had ik dit dus vanmiddag ook maar ik kan sowieso niet lang in 1 positie zitten vanwege mijn nieren alleen zit dat hoger dit kwam echt vanuit mijn onderbuik naarmijn rug toe.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  M-G vr 29 maa 2013 - 15:00

Ik had voor mijn inleiding met 40+6 (vanwege te lang gebroken vliezen, meer dan 24 uur (in totaal 31 uur) ) 3 cm ontsluiting toen ik in het ziekenhuis aankwam. Voor die tijd had ik een beetje krampen af en toe (die achteraf gezien ook niet noemenswaardig waren) en een onrustig gevoel maar verder niet. Aangezien je ruim 35 weken bent, hoop ik voor je dat de kleine nog even blijft zitten!
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  joyce0606 vr 29 maa 2013 - 19:18

De kleine zal over niet al te lange tijd gehaald worden dus een beetje ontsluiting zou ik niet verkeerd vinden...scheelt toch weer een paar uur tabletten!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Pompoen vr 29 maa 2013 - 20:26

@Joyce, ik ben ook ingeleid zoals je weet. Ik had al tijden harde buiken dus daar kan ik niets over zeggen, maar ik had 1 cm ontsluiting toen ze me gingen inleiden met een ballonkatheter, dat was op maandag en toen kreeg ik dus ook menstruatieachtige pijn. De week daarvoor had ik ook wat meer buikpijn onder in mijn buik en steken. Toen bleek de baby al redelijk te zijn ingedaald. De dag na het inbrengen van de eerste katheter bleek ik al een beetje meer ontsluiting te hebben en was mijn baarmoederhals aan het verweken. Toen heb ik een nieuwe ballonkatheter gekregen en daarvan heb ik de hele dag (en nacht) gerommel gehad. Harde buiken die pijnlijk werden (maar hele rare harde buiken want ze zaten vooral rechts!) en ook buikpijn laag in mijn buik en rug, echt menstruatie-achtig. De volgende ochtend had ik bij controle 2/3 cm ontsluiting en konden mijn vliezen gebroken worden.
Bij mij was dat gerommel natuurlijk in gang gezet door die ballonkatheter, maar dat is een vrij natuurlijke methode. Ik had ook vrij regelmatig die harde buiken, om de 10 minuten. Het kwam daarmee niet echt op gang, maar het was wel het voorwerk wat er gebeurde.
Ik was er ook wel blij om want daardoor was ik inleidbaar, dat is normaal met 35 weken nauwelijks te doen, tenzij je lijf alvast begonnen is (meestal omdat je lijf dan ook vind dat het kind beter af is buiten je buik dan er in).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  joyce0606 vr 29 maa 2013 - 20:46

Bij K had ik met 36 weken 2cm ontsluiting en stond er alleen nog een randje...mijn bmh was al verweekt...alsnog heb ik 2x tabletten gekregen omdat ze graag het randje weg wilde hebben voordat ze mijn vliezen braken.

Ik kan mij wel herinneren dat ik bij K ook echt felle steken had en dit door het indalen kwam. Vanacht heb ik niet kunnen slapen van de felle steken dus ik denk dat de kleine al aan het indalen is. De gyn. Zei ook dat woensdag dat hij wel al dieper lag...maar omdat hij wat kleiner is nog wel kan draaien/eruit schieten. Ook omdat het de 2e is en ze dan meer ruimte hebben.

De kleine moet uiteraard nog even blijven zitten maar 2cm zou mooi meegenomen zijn!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Pompoen vr 29 maa 2013 - 21:08

Ja, laat hem nog maar even zitten hoor! Je bent vandaag precies even ver als de dag waarop ik bevallen ben. Mijn kleintje was al niet zo groot voor zijn termijn (hij hoort bij de kleinste 16% bij die termijn) maar volgens mij is die van jou nóg kleiner, dus laat de baby nog maar even groeien als jij dat nog volhoud!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  joyce0606 vr 29 maa 2013 - 23:26

Ik weet niet hoe klein jouw mannetje was (geschat).

Ik wil ook helemaal nu nog niet bevallen hoor. A.S woensdag wordt de inleiding ingepland dus heel lang gaat het ook niet meer duren.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Pompoen za 30 maa 2013 - 1:24

joyce0606 schreef:Ik weet niet hoe klein jouw mannetje was (geschat).

Ik wil ook helemaal nu nog niet bevallen hoor. A.S woensdag wordt de inleiding ingepland dus heel lang gaat het ook niet meer duren.

Hij woog 2090 bij de geboorte, twee weken eerder werd hij bij een groeiecho 2050 geschat, dus of dat klopte niet óf hij is vervolgens in twee weken nauwelijks nog gegroeid.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  joyce0606 za 30 maa 2013 - 3:02

Pompoen schreef:
joyce0606 schreef:Ik weet niet hoe klein jouw mannetje was (geschat).

Ik wil ook helemaal nu nog niet bevallen hoor. A.S woensdag wordt de inleiding ingepland dus heel lang gaat het ook niet meer duren.

Hij woog 2090 bij de geboorte, twee weken eerder werd hij bij een groeiecho 2050 geschat, dus of dat klopte niet óf hij is vervolgens in twee weken nauwelijks nog gegroeid.


Ja dat is dan vraag inderdaad!

Deze baby is in 6 weken tijd nog geen pond aangekomen, daarom verwachten ze dat hij de komende 2 weken ook nog maar minimaal aankomt, ze hopen wel dat hij de 2500gram gaat halen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'rommelen'  Empty Re: 'rommelen'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum